06.11.2025

Parin tunnin koeajot: uusi Kia EV6

Osoite kopioitu

Parin tunnin koeajot -osiossa ajetaan käytettyjä ja uusia autoja ja tarjotaan kattava ensipuraisu niistä.

 

Olen sanonut tämän aiemminkin ja sanon sen taas. Kia on hienosti brändännyt itsensä uudelleen. Sen tie on kulkenut tylsästä ja budjettiystävällisestä joksikin todella trendikkääksi. Vain nimi on säilynyt samana, muutoin yrityksen DNA on mennyt käytännössä kokonaan uusiksi viime vuosina.

Ei nimittäin ole kovin pitkäkään aika, kun Kia-merkkisiä autoja ostivat käytännössä he, joilla ei ollut varaa parempaan. Se oli vähän kuin köyhän miehen Toyota, näin kärjistetysti sanoen. Niissä oli ratti ja polkimet, ja ne liikkuivat, mutta niiltä uupui varsinainen identiteetti. Niiden ostoa pystyi perustelemaan oikeastaan vain hinnalla ja pitkällä takuulla. Näin jatkui pitkälti aina 2010-luvun loppupuolelle saakka, kunnes tapahtui jotakin ihmeellistä. Kia määritteli koko strategiansa uudelleen ja alkoi raivokas keskittyminen sähköautosektorille. Eikä siinä vielä kaikki, sen lisäksi Kia päätti alkaa panostamaan innovatiivisuuteen ja laadukkuuteen aivan uudella tavalla.

Ja nyt, vuonna 2025, olemme tilanteessa, jossa Kia on, nykynuorisoa lainatakseni, aika ”hip”. Sen brändi on raikas ja siinä ei ole enää mitään tunkkaista. Se on moderni ja Kian nykyinen logokin näyttää pikemminkin joltain trendikkään teknologiafirman logolta. Kia on todellakin keksinyt itsensä uudelleen.

Futuristisia piirteitä huokuva ja kuin suoraan Blade Runnerista repäisty EV6 oli itse asiassa juurikin se malli, joka toimi tietynlaisena käännekohtana Kialle. Se ilmestyi vuonna 2021 ja sen oli suunnitellut Karim Habib, joka oli aiemmin työskennellyt muun muassa BMW:lle ja Infinitille. EV6 oli rohkea veto, joka kannatti. Tämän vuoden heinäkuun loppuun mennessä autoa oli myyty maailmanlaajuisesti yli 280 tuhatta kappaletta. Se on samalla myös Kian myydyin sähköauto.

EV6 on rakennettu Hyundai Motor Groupin kehittämälle E-GMP -perusrakenteelle, joka on siis modulaarinen perusrakenne. Mutta, modulaarisuudestaan huolimatta kyseessä on kuitenkin perusrakenne, joka on tehty ensisijaisesti täyssähköisiä malleja silmällä pitäen. Kyse ei ole siis alun perin polttomoottorimalleille tehdystä perusrakenteesta, joka olisi sitten vain adaptoitu sähköautoillekin. Näinhän oli siis pitkälti Kian EV6:sta edeltäneissä sähkömalleissa, kuten Niro EV:ssä ja Soul EV:ssä. Ne oli käytännössä käännetty suoraan polttomoottorimalleista sähköisiksi, siinä missä EV6 oli puolestaan Kian ensimmäinen todellinen sähköauto, ainakin jos minulta siis kysytään. Mainittakoon vielä, että samaa E-GMP -perusrakennetta käyttävät myös Kian EV3, EV4 ja EV9 -mallit sekä esimerkiksi Hyundai Ioniq 5 ja 6.

EV6 luokitellaan keskikokoluokan crossoveriksi ja sen pahimpia kilpailijoita automarkkinoilla ovat esimerkiksi Ioniq 5 ja 6, Nissan Ariya, Skoda Enyaq, Tesla Model 3 ja Volkswagen ID.4. Pituutta uudelta EV6:lta löytyy 4 695 mm, leveyttä 1 890 mm ja korkeutta 1 545  mm. Auton akseliväli on puolestaan 2 900 mm. EV6 on rakennettu 800 voltin sähköarkkitehtuurille, mikä mahdollistaa muun muassa nopeamman pikalatauksen, paremman energiatehokkuuden sekä suuremman suorituskyvyn.

EV6 ei ole saanut vielä seuraavan sukupolven päivitystä ja ymmärtääkseni sellainen saattaisi olla tuloillaan joskus vuoden 2027 tietämillä. Mutta, auto sai tälle vuotta kuitenkin pienen faceliftin, joka toi muutoksia muun muassa sen ulkoasuun, käyttöliittymään ja akkuun. Lähdetäänpä käymään tarkemmin läpi tätä uudistunutta EV6:sta (GT-Line AWD 84kWh 325hv), jonka tarjosi minulle koeajoon Lahden Wetteri. Wetteri toimii Kian virallisena jälleenmyyjänä Lahdessa. Virtaviivaisen EV6:n ulkomuodossa korostuu kaksi asiaa: aerodynaamisuus ja urheilullisuus. Se on myös mielenkiintoinen yhdistelmä pehmeitä ja teräviä linjoja. Auton yleisessä muotokielessä on kaarevia piirteitä, mutta esimerkiksi perässä ja ajovaloissa korostuvat terävät yksityiskohdat. Autoa voisi luonnehtia futuristisen elegantiksi ilmestykseksi ja se kiinnittää varmasti ohikulkijan huomion, ainakin jossain määrin. Rikas ja rohkea muotokieli on varmasti yksi asia, mikä erottaa sen joistain kilpailijoistaan, kuten esimerkiksi Ariyasta, Enyaqista ja ID.4.:sta.Sisällä korostuvat EV6:n futuristiset aspektit. Ohjaamo todellakin näyttää siltä, kuin se olisi suoraan jostain scifi-elokuvasta. Siihen on haettu selvästikin teknologisesti edistyksellistä tunnelmaa ja esimerkkejä siitä ovat esimerkiksi kaareva, kaksinäyttöinen paneeli, materiaalivalinnat sekä fyysisten painikkeiden korvaaminen kosketuspohjaisilla painikkeilla.Kuten äsken mainitsinkin, näyttöjen takaa löytyvä käyttöliittymä on kokenut päivityksen ja se on nyt siis sama ccNC (Connected Car Navigation Cockpit) -järjestelmä, mikä oli aiemmin tänä vuonna koeajamassani EV3:ssakin. Käyttöliittymä on sinällään selkeä ja helppokäyttöinen, tosin sen ilme on varsin tummanpuhuva. Mutta, kaikki tekstuurit ovat kuitenkin tarkkoja ja näyttö toimii kuten sen pitääkin, joten suurempia valituksenaiheita on sen osalta vaikea keksiä.

Koeajoautossa on toiseksi korkein varustelutaso eli GT-Line ja oikein mukavasti siitä kieltämättä varusteita löytyykin. Pelkästään jo vakiona EV6:sta löytyy muun muassa sellaisia varusteita kuin esimerkiksi adaptiivinen vakionopeudensäädin, adaptiivinen kaistallapitoavustin, LED-ajovalot, liikennemerkkien tunnistus, lämpöpumppu, lämmitettävät etupenkit ja ratti, parkkitutkat edessä ja takana sekä puolinahkaverhoilu. GT Line tuo siihen vielä päälle esimerkiksi 19-tuuman erikoisalumiinivanteet, dynaamisen avaimen sormenjälkitunnistimella, etupenkkien ilmastoinnin ja sähkösäätöisyyden, takapenkkien lämmityksen, tunnelmavalaistuksen ja sähkötoimisen takaluukun. Erillisinä lisävarusteina autoon olisi mahdollista saada myös esimerkiksi GT Line Comfort ja GT Line Premium Pack -lisävarustepaketit. Näistä jälkimmäinen tästä autosta löytyykin ja se sisältää esimerkiksi HUD-näytön ja kaistanvaihtoavustimen. Varusteiden osalta uusi EV6 ei siis tuota pettymystä, vaan niitä riittää tarpeeksi vähän vaativampaakin autonostajaa ajatellen. Istuintilojensa osalta EV6 pärjää mainiosti. Auto tarjoaa väljät ja mukavat tilat etupenkeillä, ja takapenkeillä jalkatilaa on suorastaan ruhtinaallisesti. Perheelliselle EV6 on ainakin istuintilojen osalta erinomainen vaihtoehto.Tavaratilan osalta EV6 häviää pahimmille kilpailijoilleen. Sitä löytyy auton takaa yhteensä 490 litran verran, kun taas Ioniq 5:sta sitä löytyy 520 litran ja ID.4.:sta puolestaan 543 litran verran. EV6:sta löytyy kuitenkin onneksi myös etutavaratila ja nelivetoisessa mallissa sen koko on 20 litraa (takavetoisessa mallissa puolestaan jopa 50 litraa).

Takapenkkien selkänojat kaadettuna auton takatavaratila on mahdollista kasvattaa 1 300 litraan, mikä on ihan kohtalainen lukema tällaiselle keskikokoluokan crossoverille, mutta esimerkiksi ID.4.:ssa vastaava lukema on jopa 1 575 litraa.

Miltä nelivetoinen EV6 tuntuu sitten tien päällä? Ohjaustuntuman osalta on ainakaan vaikea keksiä suurempia valituksenaiheita. Auto reagoi ratin liikkeisiin ripeästi ja tarkasti, eli ohjauksessa on juuri sopiva annos sporttisuutta mukana. Alusta on ehkä paikoin vähän turhankin jäykähkö, eli sen osalta on selvästikin tavoiteltu myös sporttista fiilistä, mutta täytyy muistaa, että EV6 on kuitenkin ennen kaikkea jonkin sortin perheauto. Se ei ole mikään urheiluauto ja siksi sen alusta saisi olla asteen verran pehmeämpi. Mutta, tämä lienee jossain määrin myös mielipidekysymys.  

Tehoa koeajoautosta irtoaa reilut 300 hevosvoimaa, joten mistään laiskasta menopelistä ei todellakaan ole kyse. Sähköautojen maailmassa tämä alkaa olla toki jo varsin tavanomainen lukema nykypäivänä, mutta erittäin ripeästä autosta silti puhutaan. Ja heille, jotka todella himoitsevat tehoa, löytyy sitten vielä yli 600 hevosvoiman GT- versio, joka on samalla kallein versio EV6-mallistossa. Siinä missä tämä 325 hevosvoiman versio kiihtyy nollasta sataseen 5,1 sekunnissa, kiihtyy 650 hevosvoiman versio nollasta sataseen puolestaan vain 3,5 sekunnissa. Eli käytännössä yhtä nopeasti kuin Ferrari Portofino ja on auto ainakin omassa hintaluokassaan yksi nopeimmista markkinoilta löytyvistä sähköautoista.  

Koeajoautosta löytyy melko suurikokoinen 84 kWh -akku. Akku olikin yksi niistä asioista, jotka kokivat päivityksen uuden faceliftin mukana. Aiemmin sen koko oli 77,4 kWh. Tuo 84 kWh -akku löytyy itse asiassa EV6-malliston kaikista versioista, pois lukien halvin versio, jossa on puolestaan 63 kWh -akku. Maksimirangea koeajoauto tarjoilee 546 kilometrin edestä, mutta todellisempi lukema lienee jossakin 400 ja 450 kilometrin välimaastossa (talvella sitäkin vähemmän). Korkeampaa rangea haluavien kannattaa suunnata katseet takavetoisiin malleihin, esimerkiksi takavetoisessa GT Line -versiossa maksimirange on jopa 582 kilometriä. Selvästi pienin range löytyy puolestaan tehokkaimmasta 650 hevosvoiman versiosta, siinä maksimirangen määrä on vain 450 kilometriä. Kaiken kaikkiaan EV6 on kuitenkin aika tasoissa kilpailijoidensa kanssa rangen osalta.

Sama pätee myös hintapuoleen. Kuten aiemmasta voi jo päätellä, EV6 tarjoaa melko hyvin vastinetta rahalle ja autoa ei ole hinnalla pilattu, mutta myös moni kilpailija on samoilla viivoilla hinnan suhteen. EV6:n alkaen-hinta on vajaat 46 tuhatta euroa ja koeajoautoa vastaavan version hinta on puolestaan rapiat 57 tuhatta euroa (ilman lisäpaketteja). Kalleimman GT-version hinta on puolestaan jopa vajaat 69 tuhatta euroa, mutta sen hinta on sinällään hyvin perusteltu, kun ottaa kyseisen version teholukemat huomioon. Jos katsotaan puolestaan kilpailijoiden hintoja, niin Ioniq 5:n alkaen-hinta on vajaat 50 tuhatta euroa, Ariyan vajaat 43 tuhatta euroa, Enyaqin vajaat 46 tuhatta euroa, Model 3:n vajaat 41 tuhatta euroa ja ID.4.:n rapiat 43 tuhatta euroa.  

Kuten taisin jo kirjoituksen alussa mainita, Kia tunnettiin aikoinaan pitkälti kahdesta asiasta: hinnasta ja takuusta. Hintapuoli on nykyään suhteessa korkeampi kuin mitä se aikoinaan oli, koska Kia  on panostanut laatuun aiempaa enemmän ja karistanut samalla budjettileiman harteiltaan. Mutta, mitenkäs sitten takuupuoli? Kia tarjoaa autoilleen nykyään 7 vuoden tai 150 tuhannen kilometrin tehdastakuun (ja tämä koskee myös korkeajänniteakkuja). Takuun suhteen Kialla on edelleen asiat aika hyvällä mallilla siis.Kia EV6 on sitten ilmestymisensä tehnyt vaikutuksen moniin ihmisiin ympäri maailman ja voittipa auto kansainvälisen Vuoden Auto -palkinnonkin vuonna 2022. Ja ei se sinällään ole mikään ihme. On helppo ymmärtää, miksi niin monet ovat tykästyneet EV6:een. Sen aerodynaaminen ja futuristinen ulkokuori tekee siitä näyttävän menopelin ja sama futuristisuus jatkuu myös sisätiloissa. Auto on kattavasti varusteltu, siitä löytyy todella väljät istuintilat ja mukavasti tavaratilaakin. EV6 tarjoaa myös nautinnollisen ajokokemuksen, eikä se ole tehojenkaan suhteen mikään nuhapumppu. Rangen suhteen se on aika samoilla viivoilla kilpailijoidensa kanssa ja sama tilanne on myös hinnan suhteen. On itse asiassa aika vaikea keksiä syitä olla kiinnostumatta uudesta Kia EV6:sta, jos hakusessa on laadukas crossover perheelle. Käykää itse koeajamassa auto, jos ette usko.

Kiitokset vielä Lahden Wetterille auton tarjoamisesta koeajoon raportin tekemistä varten.

Osoite kopioitu

Keskustelu

Ei kommentteja

Aiheeseen liittyvää

Uusimmat kirjoitukset

Kirjoituksen avainsanat

ev6 kia kia ev6 koeajo koeajot

Arkisto

Blogin avainsanat

2008 (1) 800v (1) abc (1) abs (1) abu dhabi (1) adrian newey (2) aeb (1) ahvenisto (1) ai (1) airdrop (1) ajaminen (1) akku (1) akkukestävyys (1) akkutakuu (1) akkutyypit (1) akusto (1) akut (1) alastaro (1) alex albon (2) alfa romeo (2) alinopeus (1) alphatauri (1) alpine (2) amazon (1) america (1) amerikka (1) amg (1) android auto (1) anturi (1) apple (1) apple carplay (1) apple watch (1) ar (1) ariya (1) arvio (1) arvostelu (1) aston martin (6) audi (4) audi a2 (1) audi a3 (1) audi q4 (1) audi quattro (1) australia (2) auto (25) autoilu (26) autonvalmistaja (1) autonvalmistajat (1) autosalpa (5) autosalpa lahti (3) autot (26) bahrain (1) bemari (3) bentley (1) bigster (1) bilar99 (1) blancpain gt series (1) bloomberg (1) bmw (9) bmw i3 (1) bmw i4 (1) bmw i5 (1) bmw i5 m60 (1) bmw ix (1) bmw m4 (1) bmw suomi (1) bmw x3 (1) bmw x6 (1) bose 10 (1) brabus (1) brands hatch (1) brasilia (1) brembo (1) brändi (2) brändiuudistus (1) bugatti (1) bugatti chiron (1) byd (3) byd seal (1) bz4x (1) c300e (1) c40 (1) c40recharge (1) capital cities (1) carlos sainz (2) charles leclerc (2) chevrolet corvette (1) christian horner (2) chrysler (1) cla (1) cla 250+ (1) comfort range techno (1) corvette (1) countach (1) coupe (1) coupé (2) cristiano ronaldo (1) crossover (3) c-sarja (1) cupra born (1) cx-80 (1) dacia (1) dacia bigster (1) daft punk (1) danger zone (1) daniel ricciardo (2) david beckham (1) debrecen (1) delorean (2) dodge (1) dodge ram (1) donald trump (1) drake (1) duracell (1) ea wrc (1) ekosysteemi (1) elon musk (3) elroq (1) energy master (1) enyaq (2) e-pace (1) e-power (1) eqa (1) esc (1) esteban ocon (2) e-tech (1) e-tron (1) e-type (1) ev (6) ev3 (1) ev6 (1) ex30 (1) ex90 (1) explorer (1) extended range (1) f1 (4) f2 (1) f3 (1) f4 rookie championship (1) fernando alonso (1) ferrari (6) ferrari 458 (1) ferrari enzo (1) ferrari laferrari (2) ferrari testarossa (2) fia (1) fiat 127 (1) fip (1) first edition (1) flavio briatore (1) fleetwood mac (1) focus rs (1) ford (5) ford capri (1) ford capri ev (1) ford ev (1) ford explorer (4) ford explorer ev (1) ford f150 (1) ford gt (1) ford kuga (1) ford mondeo (1) ford mustang (1) ford shelby (1) ford s-max (1) ford sync (2) fordstore lahti (1) formula 1 (2) fossiiliset polttoaineet (1) franco colapinto (1) g mersu (1) g580 (1) gabriel bortoleto (1) geely (1) general motors (1) george russell (2) globalisaatio (1) google (5) googleplay (1) gordon ramsay (1) gran turismo (1) gran turismo 7 (1) gt-r (1) haas (2) happi (1) harry styles (1) heart of joy (1) hedin automotive (1) helmut marko (2) helsinki (1) honda civic (1) honda cr-v e:fcev (1) honda fit (1) hud (3) hummer (1) hybridi (5) hyundai (6) hyundai e-gmp (1) hyundai getz (1) hyundai ioniq 5 (1) hyundai nexo (1) hyundai tucson (1) häkkinen (1) i3 (1) i4 (1) i5 (2) i5 m60 (1) iitti (1) imessage (1) Impreza (1) interlagos (1) intia (1) ioniq 5 (1) ioniq 6 (1) ioniq5 (1) ios (1) i-pace (1) ipad (1) iphone (2) isack hadjar (1) ix1 (1) jaguar (1) jaguar e-type (1) jalankulkija (1) jalankulkijat (1) james bond (1) jamiroquai (1) jan hammer (1) jeep (1) joni luolamaa (1) jos verstappen (2) jouko ahola (1) Juha Kankkunen (1) juke (1) jvg (1) jäähdytys (1) kaistavahti (1) kalle rovanperä (1) kanada (1) kansas (1) karjaa (1) katumaasturi (1) kaukovaloavustin (1) kauppakeskus tuulonen (1) kavinsky (1) kenny loggins (1) kevin magnussen (1) kevythybridi (1) kg mobility (1) kgm (1) kgm musso ev (1) kia (4) kia ev3 (2) kia ev6 (2) kia sportage (1) kick sauber (2) kiina (1) kim kardashian (1) kimi antonelli (1) kimi räikkönen (3) koeajo (20) koeajot (12) kolmipisteturvavyö (1) kornél öry (1) kouvola (1) ktm (1) kuolleen kulman varoitin (1) kymiring (1) käytetty audi (1) käytetty auto (1) käytetyt autot (1) lada (1) lada 1200l (1) ladattava hybridi (3) laguna seca (1) lahden autosalpa (1) lahden nelipyörä (2) lahti (3) lamborghini (2) lance stroll (1) lando norris (2) las vegas (1) latausinfra (1) lataussykli (1) latausverkko (1) launch edition (1) lava-auto (1) lawrence stroll (2) le mans (1) lebron james (1) lewis hamilton (2) levyjarrut (1) lexus lfa (1) lfp-akut (1) liam lawson (2) liikenne (1) liikennevalot (1) li-ion (1) litiumioniakut (1) litiumrautafosfaattiakut (1) logan sargeant (1) m sport (1) m3 (1) m4 (1) m5 (1) m60 (1) maasturi (1) macbook (1) mach-e (1) mainonta (1) mainos (1) mainstream motors (1) marcus grönholm (1) markkinointi (1) martin molnar (1) matrix led (2) mattia binotto (1) max verstappen (2) mazda (1) mazda cx-80 (1) mclaren (3) megaconsole (2) meksiko (1) melbourne (2) mercedes (7) mercedes c300e (1) mercedes cla (2) mercedes eqe (1) mercedes-benz (4) mercedes-benz eqe suv (1) mercedes-benz eqs (1) mersu (3) mg (1) mgs5 ev (1) mhev (2) miami (1) miami vice (1) mika häkkinen (1) mika kallio (1) mini cooper (1) mit (1) mitsubishi (2) mitsubishi lancer evolution (1) mitsubishi outlander (1) model s (1) models (1) modely (1) monilenkkijousitus (1) monza (1) moottoritie (1) moottoriurheilu (1) moottoriurheilurata (1) motari (1) moto gp (1) m-sarja (1) mukautuva vakionopeudensäädin (1) musiikki (1) musso (1) musso ev (1) mustang (3) mustang mach-e (1) nakutusanturi (1) nasa (1) n-connecta (1) nelipyörä (3) nelipyörä lahti (2) neue klasse (1) nico hulkenberg (2) nikkelimetallihybridiakut (1) nimh (1) nissan (5) nissan ariya (4) nissan gt-r (1) nissan juke (1) nissan leaf (1) nissan qashqai (2) nissan x-trail (1) nurburgring (1) ohitukset (1) ohitus (1) oliver bearman (1) opel (1) oscar piastri (2) outlander (1) outlander phev (1) padel (1) pakettiauto (1) paku (1) palo alto (1) panoraama (1) panoramic vision (1) peugeot (2) peugeot 2008 (1) peugeot 3008 (1) pharrell williams (1) phil collins (1) pick-up (2) pierre gasly (2) piilaakso (1) pixar (1) plug-in (1) plug-in hybrid (1) polestar (3) polestar 3 (1) polestar 4 (2) polttokenno (1) polyphony digital (1) porsche (4) porsche macan (1) powerwall (1) puolijohdeakut (1) pyöräilijät (1) pyöräily (1) qashqai (1) qatar (1) quattro (1) r1s (1) r1t (1) r2 (1) r3 (1) racing bulls (1) rallikansa (1) ralph lauren (1) ram (1) range (5) ranskalainen (1) ranskalaiset autot (1) rb (1) red bull (2) renault (3) renault 5 (1) renault 5 e-tech (1) renault clio (1) renault scenic e-tech (5) renault symbioz (1) rengas (1) renkaat (1) rivian (2) rivian automotive (1) rj scaringe (1) ron dennis (1) rumpujarrut (1) ruotsalainen (1) ruotsi (1) saudi-arabia (1) scenic (1) schumacher (1) seal (1) sedan (1) sergei perez (1) sergio perez (1) sf90 stradale (1) singapore (1) singlemotor (1) skandinaavinen (1) skoda (2) skoda citigo (1) skoda elroq (1) skoda enyaq (3) skoda koeajo (1) skoda superb (1) s-line (1) smart (1) smart 1 (2) smart 1 brabus (2) sonny crockett (1) sport (1) sportback (1) sportline (1) sportline business (1) stellantis (1) steve jobs (2) Subaru (1) suojatie (1) super bowl (1) supercharger (1) superenduro world championship (1) supermini (1) supernatural (1) suv (5) suzuka (1) swatch (1) swedish house mafia (1) symbioz (1) synteettinen öljy (1) sähköarkkitehtuuri (1) sähköauto (24) sähköautoilu (20) sähköautot (24) sähkömoottori (2) sähköpaku (1) söhköautoilu (1) t8 awd (1) tampere (1) tank turn (1) tekoäly (1) tesla (10) tesla model s (3) tesla model y (3) tesla supercharger (1) tesla x (1) the doors (1) toimintasäde (2) toimitusketju (1) toto wolff (2) toyota (5) toyota c-hr (1) toyota gr supra (1) toyota mirai (1) toyota prius (1) toyota wrc (1) trp hungary (1) trp media (1) tucson (1) tulli (1) tullit (1) turbo (1) turvatyyny (1) turvaväli (1) twin performance (1) twinmotor (1) täyssähkö (3) täyssähköinen (3) törmäysvyöhyke (1) ultra (1) usa (1) v12 (2) v6 (1) v60 (1) v8 (2) valtteri bottas (3) van halen (1) vanquish (1) vastuullisuus (1) watkins glen (1) veganza (1) veho (1) veho airport (1) vety (1) vetyasema (1) vetyauto (1) vetyautot (1) vilkuttaminen (1) williams (2) volkswagen (7) volkswagen id.4 (1) volkswagen id.5 (1) volkswagen meb (1) vollkswagen group technologies (1) volvo (8) volvo c40 recharge (1) volvo ex30 (2) volvo ex30 van (1) volvo ex90 (1) volvo v60 (1) volvo xc90 (1) wrc (1) x3 (1) x-trail (1) xtronic (1) yhdysvallat (1) yuki tsunoda (2) zak brown (1) zhou guanyu (1) zlatan ibrahimovic (1)
nwdb