Sähköautoileva motoristi

Kirjoittelen tähän blogiin ihan tavallisen sähköautoilijan kokemuksia, uusien sähköautojen koeajoja sekä muuta yleistä sähköisestä liikenteestä.

Sähköautoileva motoristi kirjoitukset

Uusimmat kommentit

Mitä mielenkiintosta tässä on? Seurata sitä että milloin kaikki harrastajat ja vouhottajat on omansa saaneet ja tulee ajoneuvon kannan suhteen täydellinen seinä vastaan? Hybridithän stoppasi 130k lukemiin täysin, kun ei noi tavallista autonostajaa puhuttele, sähköautojen suhteen on vielä vaikeampaa kun ei ole päästy edes sinne asti vaan puolessa välissä ollaan.
Enpä ottas korealaisia 20k€ hintaluokassa vaan uittaisin saksasta 24 000€ arvosen Skoda Eniaq 50:sen jos joku pitäis ottaa, sen huonoine puolineenkin kuten vaatimaton pikalatausteho. saat paljon enemmän autoa siinä.
Kiitos sinulle tästä koeajoraportista! Allekirjoitin monta asiaa itsekin samanlaisen Single Motor Extended Range auton koeajaneena. Mukava auto kyllä ajaa, oikein ketterä ja miellyttävä ajokokemus. Itselleni on tulossa vastaava isoakkuinen takavetoinen, vaikkakin Core-varusteltu EX30 parin kuukauden päästä.
Moi, kiitos täydennyksistä. Korjaan tekstiäni heti kun ehdin näiltä osin. Olin tosiaan käsittänyt tuon lämpöpumppuasian väärin. Tuo hälytys on tosiaan myös noin, mutta kuten kirjoitin, Volvo EX30 huomautteli niistä ystävällisemmällä äänensävyllä, kuin moni muu auto.
"Jatkuvasti tuli huomautuksia ... kun auton mittariston mukaan suurin sallittu ajonopeus ylittyi yhdelläkään kilometrillä tunnissa." Tuo ISA (Intelligent speed assistance) on EU:n pakottama uusissa autoissa ja sen saa onneksi Volvossa pois päältä yhdellä painauksella määritettyään ratin kustomoitavan painikkeen siihen. Vaihtoehtoisesti sen voi napsauttaa keskinäytöstä pois, jossa se on siinä valikossa, jossa on muutkin kuljettajalle tärkeät valinnat (olikohan se suomeksi Rauhallinen tila tms). "... käsittääkseni EX30:ssa on lämpöpumppu muissa kuin Core-varustelluissa versioissa." Lämpöpumppu löytyy myös Core-varustetasolla, mutta vain isompiakkuisista versioista. Eli ei Single Motor versiosta, mutta Single Motor Extended Rangesta se löytyy. https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_VolvoEX30.pdf
Kiitos jälleen hyvästä jutusta runsaine faktoineen. Itsekin ID.4:llä ajavana tämä on totuus ja hyvä tiedostaa. Näitä napsakoita pakkasia tuntuu osuvan tänä talvena Pirkanmaallekin 20 aamuna ja tämä talvi on ollut sähköautoiluun hyvää koekenttää. Kesää odotellessa …
"Näköjään kiina-faneilla menee tunteisiin, kun VW tehnyt tuohon kokoluokkaan oikein hyvän paketin. Suomessa on onneksi vielä väkeä, joka ei alennu ostamaan kiinalaista romurautaa kun halvalla saa. Ajelkoot nuo kiina-fanit vaan BYDeillään, ajetaan me muut laatuautoilla." Sähän siinä riehut. Ei ollu listattu BYD Sealia vaikka pitäis ja on ton verrokki ja monelta osin parempikin valinta. Fanipoika alko heti riehuu kun vain mainitsin artikkelin puutteellisuudesta. Ei ole mitään syytä jättää sitä tuossa mainitsematta.
"WLTP-mittauksen mukaan se on 601 km. Ei tässä mitään väärää tietoa ole annettu. Sopivissa olosuhteissa olen itsekin jopa ylittänyt WLTP-lukeman omalla ID.4-mallillani." Valehtelu vaan jatkuu ja jankutus. Eipä se mene 600km van 345km on oikea luku, melkeinpä puolet, mitä Peetu aikoo sanoa niille joitten id7 menikin vain 300km talvella? Että väärää tietoa ei ole annettu kun lupasit 601km?
Näköjään kiina-faneilla menee tunteisiin, kun VW tehnyt tuohon kokoluokkaan oikein hyvän paketin. Suomessa on onneksi vielä väkeä, joka ei alennu ostamaan kiinalaista romurautaa kun halvalla saa. Ajelkoot nuo kiina-fanit vaan BYDeillään, ajetaan me muut laatuautoilla.
WLTP-mittauksen mukaan se on 601 km. Ei tässä mitään väärää tietoa ole annettu. Sopivissa olosuhteissa olen itsekin jopa ylittänyt WLTP-lukeman omalla ID.4-mallillani.

Arkisto

Blogin avainsanat

#evvintertour2020 (7) #evwintertour2021 (4) #rapdigate (3) 100 000 km (1) 3.2 (1) A4 avant (1) ABB FIA Formula E (3) ABC-lataus (1) AIWAYS (1) Ajo-opetus (4) Ajo-opetus sähköautolla (4) Akku (26) akkuruohonleikkuri (1) Akun kesto (1) akun koko (13) Akuston lämmitys (1) Ampera-e (2) Ariya (1) Audi (5) Aurinkosähkö (1) Autonäyttely (17) Autotalo Ampeeri (1) Barentsinmeri (1) BEV (205) BMW (7) Borgward (1) Born (1) Bridgestone (1) bZ4X (1) Canyon (1) Charlie (1) Chery (1) Citroen (2) Cooper SE (3) Cupra (1) DAF (1) Daimler (1) DS3 (1) e-208 (15) EcoFlow (1) e-Corsa (1) e-Expert (2) Ego (4) Ego Power + (1) eGolf (2) e-Golf (2) E-Mehari (1) Endurance:ON7 (1) Energiankulutus (27) Energica (3) e-Niro (3) ENYAQ (2) enyaq coupe (1) enyaq coupe rs (1) EQC400 (1) EQE (1) E-Tech (1) E-Tense (1) E-Transit (1) eTROPHY (1) e-Up (1) EV Challenge 2020 (1) EV6 (1) Eva (1) evlapland (1) evwintertour (2) evxstore (1) EX30 (1) Fazua (2) Ford (1) Formula E (6) frunk (1) Groupe PSA (1) hakkapeliitta R3 (1) Hakkapeliitta R3 (1) Hankook (2) hiihtoloma (1) historia (1) Honda (1) hybridipyörä (1) Hyundai (17) Hyötysuhde (2) i3 (4) i4 (2) i4 eDrive40 (1) i6 (1) IAA2017 (14) ID.4 (25) ID.7 (2) ID.Buzz (2) ID.Cargo (1) ID3 (2) ilmansaaste (2) ilmastonmuutos (2) Infotainment (1) Innohome (1) Ioniq Electric (7) ioniq5 (3) Ioniq6 (1) I-PACE (3) Jaguar (2) joululiikenne (3) Juhannusliikenne (1) kaasuauto (4) kattoboksi (1) kattotaakka (5) Kattoteline (1) Kempower (3) Kenworth (1) kesärengas (1) kesärenkaat (1) Kia (5) kitkarengas (1) koeajoraportti (35) Kona (8) korjaus (1) Kulutusvertailu (3) Kymiring (1) Käytetty sähköauto (12) lappi (1) Lappi (1) Latauksen hyötysuhde (1) lataushäviö (2) Latauslaite (5) latausluukku (1) latausluukun lukko (1) latauspaikkaruuhka (5) Leaf (38) Leaf+ (1) Leaf40kWh (27) Leaf62kWh (2) legoland (1) Liikennemyymälä (1) Lion Electric (1) liukkaan kelin ajo (2) Lofootit (3) maailmanennätysyritys (1) Mach-E (1) MAN (1) McDonalds (1) Megane (1) Mercedes Benz (3) Mercedes-Benz (1) MG (1) MG4 (1) Mini (3) Model 3 (6) model s (2) Model S (3) model x (1) Model X (2) Model Y (1) Moottoripyöränäyttely (1) moottoritiekulutus (2) moottoriurheilu (4) motopark (1) MP 2017 (1) Mustang (1) Muuntuva Oy (1) Navigointi (1) Nexo (1) Nissan (42) Nopeusvalvontakamera (1) Norja (3) Norkapp (1) nuorgam (1) Ohelmistopäivitys (1) omapaino (1) Opel (2) Opetuslupa (2) ostajan opas (2) Peugeot (10) Pikalataus (6) Polestar (1) Polestar 2 (1) porsche (1) päivitys (1) pääsiäisliikenne (1) range (3) rata-ajo (7) Recharge infra (1) Rekisteröintitilasto (81) Renault (7) renkaiden kestävyys (2) Roadlite (1) Roadster (3) ruskaretki (1) satelliittilatausjärjestelmä (1) Scania (2) Skoda (3) Smart (1) SOH (1) Soul EV (2) Stellantis (1) sähköauto (238) sähköauto konversio (2) Sähköauto talvella (36) sähköautokokemus (23) Sähköautolla euroopassa (2) sähköautolla via baltica (1) sähköautomatkailu (56) sähköauton kulutus (1) Sähköauton lataaminen (32) Sähköauton lataaminen taloyhtiössä (2) sähköauton ostaminen (1) Sähköautot -Nyt! (1) Sähköautot Suomessa 2024 (1) sähköautotradalla (1) sähköbussi (1) Sähkökelkka (1) Sähkökuorma-auto (2) sähkölinja-auto (2) Sähkömoottoripyörä (6) Sähkönysse (1) sähköpakettiauto (3) sähköpolkupyörä (1) sähköpyörä (8) sähköruohonleikkuri (1) Sähköskootteri (1) sähkötaksi (1) taksi (1) Talvi (3) talvirengas (2) Tampere (2) Taycan (2) TEM-tuki (1) tesla (5) Tesla (19) Tesla Light Show (1) Thule (1) Thunder (1) tietopankki (1) Toimintamatka (8) Toyota (1) Tulossa olevia sähköautoja (1) Turanza (1) utsjoki (1) WALLe (3) Varangin vuono (1) Vetyauto (1) video (1) vika (1) village valle (1) virta-asema (1) WLTP (1) WLTP-kulutus (1) WLTP-toimintamatka (1) Volkswagen (19) Volvo (2) vuotuinen ajomäärä (1) VW (9) Zoe (10)
nwdb