Sähköautoileva motoristi

Kirjoittelen tähän blogiin ihan tavallisen sähköautoilijan kokemuksia, uusien sähköautojen koeajoja sekä muuta yleistä sähköisestä liikenteestä.

Sähköautoileva motoristi kirjoitukset

Uusimmat kommentit

Mikä se toiseksi eniten käytettynä tuotu on? Nissan?
Moi, Kiitos Marko linkistä. Lisäsin mukaan listaan.
Moro, Jep, noin lukee, mutta aivan noin suoraviivaista ei tunnu käytännössä olevan.
Samalta sivulta lisäksi: "Etänä toimiva esilämmitys/-jäähdytys mahdollistaa ajoneuvon lämmityksen tai jäähdytyksen optimaalisen lämpötilaan ennen ajomatkasi alkua. Koska mukavuus on tärkeää, toiminnon avulla voit maksimoida toimintamatkan ottamalla energiaa virtalähteestä akun sijaan, jos ajoneuvo on latauksessa."
https://services-store.peugeot.fi/store/e-etaohjaus-0 "Älypuhelimesi MyPeugeot sovelluksen avulla voit esilämmittää tai esijäähdyttää Peugeot-ajoneuvosi matkustamon – oli autosi latauksessa tai ei. Jos ajoneuvosi on kytkettynä laturiin, jäljellä oleva toimintamatka ja akkusi latauksen tila eivät vähene."
Mahtavaa! Mielenkiintoinen kattaus erilaisia sähköautoja, odotan innolla.
Jaa en lukenutkaan loppuun asti, että se on teknisesti mahdollista. Todella harmillista.
Esilämmityksen käynnistäminen pysäyttää latauksen. Näin on myös e-Up, Citigo ja Mii -sisaruksilla. Edulliseksi tehdyn auton osalta tuo on ymmärrettävää, koska siinä on säästetty tehoelektroniikan komponenteissa. Latauksen loppumiselle lämmityksen käynnistyessä on siis teknistaloudellinen peruste. Pösö ja kumppanit kuitenkin maksaa sen verran, että tuollainen toiminta on harmillista.
Moi Kruiseri, Kiitos linkistä. Menenkin saman tien lisäämään sen listaani ja nostan tämän jutun uudelleen pinnalle.

Arkisto

Blogin avainsanat

#evvintertour2020 (7) #evwintertour2021 (1) #rapdigate (3) ABB FIA Formula E (1) AIWAYS (1) Ajo-opetus (4) Ajo-opetus sähköautolla (4) Akku (26) akkuruohonleikkuri (1) akun koko (13) Ampera-e (2) Audi (4) Aurinkosähkö (1) Autonäyttely (17) BEV (204) BMW (4) Borgward (1) Chery (1) Citroen (2) Cooper SE (3) DAF (1) Daimler (1) DS3 (1) e-208 (12) e-Corsa (1) Ego (4) Ego Power + (1) eGolf (2) e-Golf (2) E-Mehari (1) Energiankulutus (22) Energica (3) e-Niro (3) ENYAQ (1) EQC400 (1) E-Tense (1) eTROPHY (1) EV Challenge 2020 (1) Eva (1) evlapland (1) evwintertour (2) Formula E (4) Groupe PSA (1) historia (1) Honda (1) hybridipyörä (1) Hyundai (13) Hyötysuhde (1) i3 (4) IAA2017 (14) ID.4 (1) ID3 (2) ilmansaaste (2) ilmastonmuutos (2) Ioniq Electric (7) I-PACE (3) Jaguar (2) kaasuauto (4) kattoboksi (1) kattotaakka (5) Kattoteline (1) Kempower (2) Kenworth (1) Kia (4) koeajoraportti (12) Kona (8) Käytetty sähköauto (7) Latauslaite (4) Leaf (38) Leaf+ (1) Leaf40kWh (27) Leaf62kWh (2) Liikennemyymälä (1) Lion Electric (1) Lofootit (3) MAN (1) McDonalds (1) Mercedes Benz (2) Mini (3) Model 3 (5) Model S (3) Moottoripyöränäyttely (1) moottoriurheilu (4) MP 2017 (1) Nissan (41) Norja (2) omapaino (1) Opel (2) Opetuslupa (2) ostajan opas (2) Peugeot (6) Pikalataus (6) range (3) rata-ajo (3) Recharge infra (1) Rekisteröintitilasto (64) Renault (6) Roadster (3) satelliittilatausjärjestelmä (1) Scania (2) Skoda (2) Smart (1) Soul EV (2) sähköauto (184) Sähköauto talvella (19) sähköautokokemus (20) sähköautomatkailu (35) Sähköauton lataaminen (18) Sähköauton lataaminen taloyhtiössä (1) sähköbussi (1) Sähkökelkka (1) Sähkökuorma-auto (2) sähkölinja-auto (2) Sähkömoottoripyörä (6) Sähkönysse (1) sähköpyörä (7) sähköruohonleikkuri (1) Tampere (2) Taycan (1) TEM-tuki (1) Tesla (17) Thule (1) Thunder (1) tietopankki (1) Toimintamatka (7) WALLe (2) video (1) Volkswagen (4) Volvo (1) VW (5) Zoe (10)
nwdb