15.02.2016

Sähköautoa ei voi unohtaa laittaa lataukseen -vai voiko sittenkin?

Minulta on useita kertoja kysytty, että: "onko jäänyt monesti laittamatta lataukseen?"
Kysymykseen liittyy yleensä hiukan sellainen oletusarvoinen ivallinen sävy vielä.


Olen tähän asti hyvin syvällä kokemuksen rintaäänellä ja umpirehellisyydelläni tokaissut että: "Ei se voi unohtua." Enkä ole edes jaksanut selitellä miksi ei voi unohtua. Perusteluni on ollut, että noin lyhyen toimintasäteen autossa ei vain voi unohtua. Näillä minun ajomäärilläni ainakin se olisi vähän sama kuin unohtuisi vessassa käynnin jälkeen pestä kädet.


No nyt on sitten ilmeisesti kädet likaiset!
Hetki sitten kun tein kotona iltatöitä työläppärillä, pamahti kännykkän ja läppärin näytöille sähköpostiviesti: "Latausmuistutin". Lähettäjänä Nissan Carwings.


What!?



Kiireesti lähettämään kesken oleva sähköposti ryhmäjakeluineen maailmalle ja katsomaan mitä oven ulkopuolella tapahtuu. Tottahan se oli. Leaf oli kotipihassa ja latauskaapeli seinätelineessä!


Onneksi latausmuistutin oli tullut aktivoitua ja onneksi olin sellaisessa tilanteessa että huomasin ilmoituksen. Olisi nimittäin ollut muutoin hiukan vaikea työaamu edessä. Pihaan saapuessa oli alle 20% akkua jäljellä ja työmatka haukkaa 40-60%. Lähin pikalaturi on kilometrin päässä töistä.

Nyt onneksi kaikki hyvin. En siis edes oikeastaan unohtanut mitään. Oli vain siirretty ja avustettu muisti. :-)


Kannustan kaikkia Leafistejä aktivoimaan Carwingsissä latausmuistutus ominaisuuden.
Nyt käsipesulle ja auto latautumaan, jotta pääsee aamulla töihin.

Niin, ja ehkä jatkossa voi kysyjille vastata: "kerran meinasin unohtaa, mutta erehdyin"

Keskustelu

Ei kommentteja

Uusimmat kirjoitukset

Arkisto

Blogin avainsanat

#evvintertour2020 (7) #rapdigate (3) ABB FIA Formula E (1) AIWAYS (1) Ajo-opetus (4) Ajo-opetus sähköautolla (4) Akku (26) akkuruohonleikkuri (1) akun koko (13) Ampera-e (2) Audi (4) Aurinkosähkö (1) Autonäyttely (17) BEV (197) BMW (4) Borgward (1) Chery (1) Citroen (2) Cooper SE (3) Daimler (1) DS3 (1) Ego (4) Ego Power + (1) eGolf (2) e-Golf (2) E-Mehari (1) Energiankulutus (18) Energica (3) e-Niro (2) EQC400 (1) E-Tense (1) eTROPHY (1) Eva (1) evlapland (1) evwintertour (1) Formula E (4) historia (1) Honda (1) hybridipyörä (1) Hyundai (13) i3 (4) IAA2017 (14) ilmansaaste (2) ilmastonmuutos (2) Ioniq Electric (7) I-PACE (2) Jaguar (2) kaasuauto (4) kattotaakka (4) Kattoteline (1) Kia (4) koeajoraportti (12) Kona (8) Käytetty sähköauto (7) Latauslaite (4) Leaf (38) Leaf+ (1) Leaf40kWh (27) Leaf62kWh (1) Liikennemyymälä (1) Lofootit (3) Mercedes Benz (2) Mini (3) Model 3 (5) Model S (3) Moottoripyöränäyttely (1) moottoriurheilu (4) MP 2017 (1) Nissan (41) Norja (2) omapaino (1) Opel (2) Opetuslupa (2) ostajan opas (2) Pikalataus (5) range (3) rata-ajo (2) Rekisteröintitilasto (58) Renault (6) Roadster (3) Scania (1) Skoda (1) Smart (1) Soul EV (2) sähköauto (175) Sähköauto talvella (16) sähköautokokemus (20) sähköautomatkailu (31) Sähköauton lataaminen (16) sähköbussi (1) Sähkökelkka (1) Sähkökuorma-auto (1) sähkölinja-auto (1) Sähkömoottoripyörä (6) Sähkönysse (1) sähköpyörä (6) sähköruohonleikkuri (1) Tampere (2) TEM-tuki (1) Tesla (14) Thunder (1) tietopankki (1) Toimintamatka (7) video (1) Volkswagen (3) VW (3) Zoe (10)
nwdb