01.10.2017

Boom e-Cruiser esillä Frankfurtin IAA2017 messuilla

Boom Trikes on valmistanut Saksassa jo yli 25 vuotta hauskoja ja laadukkaita trikejä. Frankfurtissa heiltä oli esillä myös e-Cruiser.

e-Cruiser on 3,27 metriä pitkä ja 1,3 metriä korkea nelipyöräinen avokki sähkömoottorilla ja ajoakustolla. Edestä auto on 1,5 metriä ja takaa 1,79 metriä leveä ja painoa kertyy ilman akustoa 700 kg. Akustot painavat valinnasta riippuen 100, 200 tai 300 kiloa, joten ajoneuvon kokonaispaino pysyy joka tapauksessa alle tonnin tai sen pinnassa.

Ajoneuvossa on kaksi 50 kW tehoista sähkömoottoria ja ne kiihdyttävät 0-100 km/h nopeuteen 7,4 sekunnissa. Huippunopeutta lupaillaan noin 168 km/h verran. Molemmat moottorit ovat taka-akselilla, joten ajokki on takavetoinen ja siinä on kaksivaihteinen automaattivaihteisto. Ykkösvaihteella nopeusalue on 0-120 km/h.

Auton perusakkupaketti on kapasiteetiltaan 15,54 kWh ja niitä voi valita 1, 2 tai kolme kappaletta, joten suurimmillaan autossa on yhteensä 46,62 kWh akku, jolla toimintamatkaksi luvataan noin 450 km verran. Kelpaisi minulekin tuollainen toimintamatka. Hyvin todennäköisesti muitakin akkukokoja on saatavilla. 

Saksassa KFZ Willman myy ajoneuvoa sellaisella hinnoittelupaketilla, jossa perusajoneuvon hinta ilman akkua on 29900 euroa. Kun hintapaketissa laitetta on varusteltu mm 20,4 kWh akulla, 9 kW:n sisäisellä laturilla ja vaikka millä muulla, niin hinnaksi on saatu 44900 euroa kaikenlaisine alennuksineen. Eli kovin edullisesta hauskanpitolaitteesta ei ole kyse.

Ajokki on EU:ssa hyvksytty M1-luokan ajoneuvoksi.

Lisätietoa mm http://www.boom-trikes.com/index.php/overview-1873.html

 

Keskustelu

Ei kommentteja

Aiheeseen liittyvää

Uusimmat kirjoitukset

Kirjoituksen avainsanat

Autonäyttely BEV IAA2017 sähköauto

Arkisto

Blogin avainsanat

#evvintertour2020 (7) #rapdigate (3) ABB FIA Formula E (1) AIWAYS (1) Ajo-opetus (4) Ajo-opetus sähköautolla (4) Akku (26) akkuruohonleikkuri (1) akun koko (13) Ampera-e (2) Audi (4) Aurinkosähkö (1) Autonäyttely (17) BEV (197) BMW (4) Borgward (1) Chery (1) Citroen (2) Cooper SE (3) Daimler (1) DS3 (1) Ego (4) Ego Power + (1) eGolf (2) e-Golf (2) E-Mehari (1) Energiankulutus (18) Energica (3) e-Niro (2) E-Tense (1) eTROPHY (1) Eva (1) evlapland (1) evwintertour (1) Formula E (4) historia (1) Honda (1) hybridipyörä (1) Hyundai (13) i3 (4) IAA2017 (14) ilmansaaste (2) ilmastonmuutos (2) Ioniq Electric (7) I-PACE (2) Jaguar (2) kaasuauto (4) kattotaakka (3) Kattoteline (1) Kia (4) koeajoraportti (11) Kona (8) Käytetty sähköauto (7) Latauslaite (4) Leaf (38) Leaf+ (1) Leaf40kWh (27) Leaf62kWh (1) Liikennemyymälä (1) Lofootit (3) Mercedes Benz (1) Mini (3) Model 3 (5) Model S (3) Moottoripyöränäyttely (1) moottoriurheilu (4) MP 2017 (1) Nissan (41) Norja (2) omapaino (1) Opel (2) Opetuslupa (2) ostajan opas (2) Pikalataus (5) range (3) rata-ajo (2) Rekisteröintitilasto (55) Renault (6) Roadster (3) Skoda (1) Smart (1) Soul EV (2) sähköauto (175) Sähköauto talvella (16) sähköautokokemus (20) sähköautomatkailu (30) Sähköauton lataaminen (16) sähköbussi (1) Sähkökelkka (1) sähkölinja-auto (1) Sähkömoottoripyörä (6) Sähkönysse (1) sähköpyörä (5) sähköruohonleikkuri (1) Tampere (2) TEM-tuki (1) Tesla (14) Thunder (1) tietopankki (1) Toimintamatka (7) video (1) Volkswagen (3) VW (3) Zoe (10)
nwdb