23.06.2018

Avoin asiakastoive sähköautoilijalta Nokian renkaille

Hyvät Nokian renkaiden tuotekehittelijät sekä päättäjät, kirjoitan teille avoimen kirjeen, joka sisältää asiakastoiveen.

Ensin kuitenkin vilpitön ja aito henkilökohtainen positiivien palaute. Teillä on erittäin hyvä Nokian Hakkepeliitta R3 -kitkarengas sähköautoon. Siinä on alhainen vierintävastus käytännön kokemuksellakin sekä sen lisäksi se on erittäin hiljainen ja mukava rengas ajaa. Pito-ominaisuudetkin ovat olleet riittävät.

Kesärenkaina käytin edellisessä Nissan Leaf 24 kWh -sähköautossani loppuaikana Nokian Hakka Green 2 ja siitä tarkemmin sanoen 205/55R16 94W XL AA. Kirjoitin aikanaan niiden käyttöönotosta myös blogikirjoituksenkin.  Ne olivat niin alhaisen vierintävastuksen renkaat, että olen valmis uuteenkin Leafiini maksamaan W-nopeusluokan aiheuttaman lisähinnan pidentyneen toimintamakan takia. Se ei kuitenkaan ole mahdollista isolle osalle uuden Nissan Leafin versioista, koska niissä on ensiasennusrenkaat 17" vanteilla.

Asiakastoive Nokian renkaille

Olisiko mahdollista, että laajentaisitte Nokian Hakka Green2 kesärenkaan kokovalikoiman kattamaan myös 17" vannekoon? Ja siis erityisesti toiveena olisi AA-energialuokan versio. Sillä W-nopeusluokalla ei ole merkitystä kuin Teslailijoille ja Teslassa ei taida olla alle 19" vanteita lainkaan.

Eli esimerkiksi 215/50R17 ja sitten ehkä olisi hyvä olla XL kantavuuden varmistamiseksi ja jos A-energialuokka vaatii, niin sitten vaikka se W-nopeusluokka.

Ymmärrän hyvin, että renkaiden valmistamisen kannattavuus perustuu volyymiin, joten en oleta, että yksittäinen toive välttämättä voi vaikuttaa. Epäilen kuitenkin tälle olevan laajempaakin jopa kansainvälistä tarvetta.

Toivoisin saavani Nokian renkailta vastauksen asiakastoiveeseeni.

Ystävällisin terveisin

Sähköautoileva motoristi

 

Keskustelu

Ei kommentteja

Aiheeseen liittyvää

Uusimmat kirjoitukset

Kirjoituksen avainsanat

BEV sähköauto

Arkisto

Blogin avainsanat

#evvintertour2020 (7) #rapdigate (3) ABB FIA Formula E (1) AIWAYS (1) Ajo-opetus (4) Ajo-opetus sähköautolla (4) Akku (26) akkuruohonleikkuri (1) akun koko (13) Ampera-e (2) Audi (4) Aurinkosähkö (1) Autonäyttely (17) BEV (197) BMW (4) Borgward (1) Chery (1) Citroen (2) Cooper SE (3) Daimler (1) DS3 (1) Ego (4) Ego Power + (1) eGolf (2) e-Golf (2) E-Mehari (1) Energiankulutus (18) Energica (3) e-Niro (2) EQC400 (1) E-Tense (1) eTROPHY (1) Eva (1) evlapland (1) evwintertour (1) Formula E (4) historia (1) Honda (1) hybridipyörä (1) Hyundai (13) i3 (4) IAA2017 (14) ilmansaaste (2) ilmastonmuutos (2) Ioniq Electric (7) I-PACE (2) Jaguar (2) kaasuauto (4) kattotaakka (4) Kattoteline (1) Kia (4) koeajoraportti (12) Kona (8) Käytetty sähköauto (7) Latauslaite (4) Leaf (38) Leaf+ (1) Leaf40kWh (27) Leaf62kWh (1) Liikennemyymälä (1) Lofootit (3) Mercedes Benz (2) Mini (3) Model 3 (5) Model S (3) Moottoripyöränäyttely (1) moottoriurheilu (4) MP 2017 (1) Nissan (41) Norja (2) omapaino (1) Opel (2) Opetuslupa (2) ostajan opas (2) Pikalataus (5) range (3) rata-ajo (2) Rekisteröintitilasto (58) Renault (6) Roadster (3) Scania (1) Skoda (1) Smart (1) Soul EV (2) sähköauto (175) Sähköauto talvella (16) sähköautokokemus (20) sähköautomatkailu (31) Sähköauton lataaminen (16) sähköbussi (1) Sähkökelkka (1) Sähkökuorma-auto (1) sähkölinja-auto (1) Sähkömoottoripyörä (6) Sähkönysse (1) sähköpyörä (6) sähköruohonleikkuri (1) Tampere (2) TEM-tuki (1) Tesla (14) Thunder (1) tietopankki (1) Toimintamatka (7) video (1) Volkswagen (3) VW (3) Zoe (10)
nwdb