17.02.2021

Autotalo Ampeeri -sähköautokaupan huippuosaamista Suomessa

Osoite kopioitu

Sähköauton ostaminen ja myyminen poikkeaa merkittäviltä osin perinneautojen kaupankäynnistä. Harmillisen usein saan lukea esimerkiksi Sähköautot -Nyt! Facebook-ryhmästä heikkoja kokemuksia sähköautojen ostoaikeissa liikkeellä olleiden ihmisten kirjoittamina. Sähköautot ovat edelleen suurimmalle osalle autoilijoista niin uutta tekniikkaa, että ensimmäisen sähköauton ostamisessa osaavat neuvot ja palvelu ovat tervetulleita.

Tamperelainen Autotalo Ampeeri on saanut alkunsa, kun Pekka Pohjonen ajeli Saksasta tuomallaan Amperalla ja toi seuraavaksi autoksi i3:sen. Kuten niin usein käy, vei sähköauto mennessään ja sen jälkeen ei halua palata menneeseen aikaan ja polttomoottoreihin. Pian Pekan harrastus vei niin paljon mennessään, että lääkärin työn rinnalle muodostui Suomen ensimmäinen sähköautoihin erikoistunut autokauppa, Autotalo Ampeeri.

Tämän autokaupan tilat eivät koreile ulkoisella olemuksellaan, mutta jälleen kerran sydän ratkaisee. Autotalo Ampeerin sydämessä on intohimo sähköautojen ehdoilla tapahtuvaan laadukkaaseen palveluun. Jo pelkästään nettisivut tarjoavat ehkä parasta koottua tietoa sähköautoista suomenkielellä.

Ampeerissa myytävät sähköautot ovat käytettyjä, joita ostetaan suomalaisilta ja tuodaan saksasta sekä Benelux-maista. Tuonti keskittyy maihin, joissa myytävistä autoista löytyy Suomeen tarpeellinen talvivarustus.

Sisällä hallissa oli ostajia odottamassa useita Leafeja, Tesloja ja muita sähköautoja. Autojen akkujen varaustaso pidetään sopivana ja nettisivuilla kannustetaan asiakasta sopimaan koeajosta etukäteen, jotta akku ehditään lataamaan täyteen ennen koeajoa.  Sähköauton ostamista suunnittelevalle on arvoa sillä, että Ampeerissa tunnetaan kohteena olevan ajoneuvon toimintaa syvällisesti ja osataan kuvata toimintamatkaa sekä lataamista eri olosuhteissa. https://www.autotaloampeeri.fi/

Sähköautojen myynnistä Ampeerissa menee Pekan arvion mukaan noin 50% sähköautoneitsyille, eli ihmisille, jotka siirtyvät polttomoottorista suoraan sähköautoon. Toisaalta on jo olemassa myös vahvaa kanta-asiakkuutta ja joillekin asiakkaille on myyty jo kolmas, neljäs tai jopa viides sähköauto. Vaihdossa otetaan asiakkaan autoja huomioon liikenne-energiasta riippumatta. Uusien autojen edustusta ei ainakaan toistaiseksi ole.

Autotalo Ampeerista saa halutessaan ostetettua myös keraamisen pinnoitteen tulevalle sähköautolleen. Sähköauton pinnoittaminen onkin järkevää, koska sähköauton moottori tai moottorit eivät kulu yhtä paljon ajokilometrien myötä kuin polttomoottoriautoissa. Vaihteistoa tai kytkintä sähköautoissa ei olekaan ja useat muutkin kuluvat osat loistavat poissaolollaan. Sähköautoissa yleisten kulutusosien, kuten jarrujen ja alustan osien lisäksi on syytä tietää ajoakuston kuntoisuus suhteessa uuteen. Esimerkiksi Leafista asian pystyy selvittämään helpolla ja toisaalta Hyundain akut tuntuvat olevan paljon ajetuissakin käytännössä uuden veroisia.

Nettisivuilta löytyvälle sähköautojen tietoja sisältävälle osuudelle löytyy Suomesta runsaasti käyttäjiä. Toistaiseksi Pekka on itse ylläpitänyt sähköautotietotaulukkoa, mutta sähköautojen tarjooma kasvaa nopeasti, joten asian joukkoistaminen voi olla pian ajankohtaista. https://www.autotaloampeeri.fi/sahkoautotietoa/

Tarvikemyyntiin aukeaa parin viikon sisällä uusi verkkokauppa paremmalle pohjalle tehtynä. Onkin luontevaa, että sähköautojen erikoisliikkeestä saa ostettua mukaansa tai verkkokaupasta tilattua sähköautojen tarvikkeita, kuten latauskaapeleita ja kotilatauslaitteita. Uuden pian avautuvan verkkokaupan osoite on: https://atonos.com/

Tälle autokaupalle on helppo toivoa ja povata menestystä ja kasvua.

Osoite kopioitu

Keskustelu

Ei kommentteja

Aiheeseen liittyvää

Uusimmat kirjoitukset

Kirjoituksen avainsanat

Autotalo Ampeeri Käytetty sähköauto

Arkisto

Blogin avainsanat

#evvintertour2020 (7) #evwintertour2021 (4) #rapdigate (3) 100 000 km (1) 3.2 (1) A4 avant (1) ABB FIA Formula E (3) ABC-lataus (1) AIWAYS (1) Ajo-opetus (4) Ajo-opetus sähköautolla (4) Akku (27) akkuruohonleikkuri (1) akkutakuu (1) Akun kesto (1) akun koko (13) Akuston lämmitys (1) alustan äänet (1) Ampera-e (2) Ariya (1) Audi (5) Aurinkosähkö (1) Autonäyttely (17) Autotalo Ampeeri (1) Barentsinmeri (1) BEV (205) BMW (7) Borgward (1) Born (1) Bridgestone (1) bZ4X (1) Canyon (1) Charlie (1) Chery (1) Citroen (2) Cooper SE (3) Cupra (1) DAF (1) Daimler (1) DS3 (1) e-208 (15) EcoFlow (1) e-Corsa (1) e-Expert (2) Ego (4) Ego Power + (1) eGolf (2) e-Golf (2) E-Mehari (1) Endurance:ON7 (1) Energiankulutus (27) Energica (3) e-Niro (3) ENYAQ (2) enyaq coupe (1) enyaq coupe rs (1) EQC400 (1) EQE (1) E-Tech (1) E-Tense (1) E-Transit (1) eTROPHY (1) e-Up (1) EV Challenge 2020 (1) EV6 (1) Eva (1) evlapland (1) evwintertour (2) evxstore (1) EX30 (1) Fazua (2) Ford (1) Formula E (6) frunk (1) Groupe PSA (1) hakkapeliitta R3 (1) Hakkapeliitta R3 (1) Hankook (2) hiihtoloma (1) historia (1) Honda (1) hybridipyörä (1) Hyundai (17) Hyötysuhde (2) i3 (4) i4 (2) i4 eDrive40 (1) i6 (1) IAA2017 (14) ID.4 (26) ID.7 (2) ID.Buzz (2) ID.Cargo (1) ID3 (2) ilmansaaste (2) ilmastonmuutos (2) Infotainment (1) Innohome (1) Ioniq Electric (7) ioniq5 (3) Ioniq6 (1) I-PACE (3) Jaguar (2) joululiikenne (3) Juhannusliikenne (1) kaasuauto (4) kallistuksen vakaajan pystytanko (1) kattoboksi (1) kattotaakka (5) Kattoteline (1) Kempower (3) Kenworth (1) kesärengas (1) kesärenkaat (1) Kia (5) kitkarengas (1) koeajoraportti (35) Kona (8) korjaus (1) Kulutusvertailu (3) kW (1) kWh (1) kWh/100 km (1) Kymiring (1) Käytetty sähköauto (14) lappi (1) Lappi (1) Latauksen hyötysuhde (1) lataushäviö (2) Latauslaite (5) latausluukku (1) latausluukun lukko (1) latauspaikkaruuhka (5) Leaf (38) Leaf+ (1) Leaf40kWh (27) Leaf62kWh (2) legoland (1) Liikennemyymälä (1) Lion Electric (1) liukkaan kelin ajo (2) Lofootit (3) maailmanennätysyritys (1) Mach-E (1) MAN (1) McDonalds (1) Megane (1) Mercedes Benz (3) Mercedes-Benz (1) MG (1) MG4 (1) Mini (3) Model 3 (6) model s (2) Model S (3) model x (1) Model X (2) Model Y (1) Moottoripyöränäyttely (1) moottoritiekulutus (2) moottoriurheilu (4) motopark (1) MP 2017 (1) Mustang (1) Muuntuva Oy (1) Navigointi (1) Nexo (1) Nissan (42) Nopeusvalvontakamera (1) Norja (3) Norkapp (1) nuorgam (1) Ohelmistopäivitys (1) omapaino (1) Opel (2) Opetuslupa (2) ostajan opas (2) Peugeot (10) Pikalataus (6) Polestar (1) Polestar 2 (1) porsche (1) päivitys (1) pääsiäisliikenne (1) range (3) rata-ajo (7) Recharge infra (1) Rekisteröintitilasto (82) Renault (7) renkaiden kestävyys (2) Roadlite (1) Roadster (3) ruskaretki (1) satelliittilatausjärjestelmä (1) Scania (2) Skoda (3) Smart (1) SOH (1) Soul EV (2) Stellantis (1) sähköauto (241) sähköauto konversio (2) Sähköauto talvella (38) sähköautokokemus (24) Sähköautolla euroopassa (2) sähköautolla via baltica (1) sähköautomatkailu (58) sähköauton kulutus (3) Sähköauton lataaminen (34) Sähköauton lataaminen taloyhtiössä (2) sähköauton ostaminen (1) sähköautosanasto (1) Sähköautot -Nyt! (1) Sähköautot Suomessa 2024 (1) sähköautotradalla (1) sähköbussi (1) Sähkökelkka (1) Sähkökuorma-auto (2) sähkölinja-auto (2) Sähkömoottoripyörä (6) Sähkönysse (1) sähköpakettiauto (3) sähköpolkupyörä (1) sähköpyörä (8) sähköruohonleikkuri (1) Sähköskootteri (1) sähkötaksi (1) taksi (1) Talvi (3) talvirengas (2) Tampere (2) Taycan (2) TEM-tuki (1) tesla (5) Tesla (19) Tesla Light Show (1) Thule (1) Thunder (1) tietopankki (1) Toimintamatka (8) Toyota (1) Tulossa olevia sähköautoja (1) Turanza (1) utsjoki (1) WALLe (3) Varangin vuono (1) Vetyauto (1) video (1) vika (1) village valle (1) virta-asema (1) WLTP (1) WLTP-kulutus (1) WLTP-toimintamatka (1) Volkswagen (19) Volvo (2) vuotuinen ajomäärä (1) VW (9) Zoe (10)
nwdb