02.12.2018

Audi e-tron GT -sähköauton konsepti

Volkswagen Group kertoo panostavansa merkittävästi sähköautoihin ja toistuvasti voimmekin lukea heidän mediatiedotteitaan aiheesta. Vielä toistaiseksi todelliset ostettavissa olevat tuottee ovat antaneet aiheen epäillä yhtiön lupauksia, mutta nyt saattaa olla muutos tosi lähellä myös käytönnön teoissa, jotka tuntuvat autoilijoillekin. Auto 2018 -tapahtumaan Audi oli tuonut Elaine-konspeptiauton sekä etenkin E-Tronin, joka on isokokoinen sähköauto-SUV. Audi on jo varattavissa Suomessakin.

Audi e-tron GT -konseptiauto

Nyt viimeisimpänä Audi esitteli LA-autonäyttelyssä Audi e-tron GT -konseptiauton, joka on sangen menevän näköinen sähköauto. Toivon näkeväni näitä todella pian toimituksissakin, vaikka hinta karkaakin minun tavoittamattomiin.

4,96 metriä pitkä, 1,96 metriä leveä ja 1,38 metrin korkuinen sporttinen auto tarjoaa neliovisen GT-auton linjakkuutta neljälle hengelle. Akseliväli on 2,9 metriä. Tavaratilaa löytyy peräkontista 450 litraa ja etupellin alta 100 litraa lisää.
 
Kahden moottorin tuottama 434 kW:n teho välitetään tiehen nelivedon kautta ja auto kiihtyy 3,5 sekunnissa sataseen ja 12 sekunnissa Suomessa tarpeettomaan 200 km/h nopeuteen ja huippunopeus on rajoitettu 240 km/h lukemaan.
 
Akku on 95 kWh ja autolle luvataan yli 400 km toimintamatka WLTP-mittaustavalla. Pidän tuota tehtaan ilmoitusta jo kovin varovaisena ja uskon, että noin linjakkaalla autolla on helppo Suomen maanteiden nopeusrajoituksilla ajaa pidempiäkin pätkiä latausten välillä.
 
Auton sisäinen laturi on vakiona 11 kW:n tehoinen ja lehdistötiedotteessa puhutaan tarjolle tulevan myös langattoman latauksen. Se on hyvä ja varmasti omiaan lisäämään Audi-faneista monille halukkuutta sähköautoon siirtymiseen. DC-latauksen kerrotaan sujuvan 800 voltin latureissa nopeimmillaan 20 minuutissa 80% tasolle, jolloin autolla pääsisi taasen 320 kilometriä lisää.
 
Näitä nyt vaan lisää, ja oikeasti tuotantoon ja asiakkaille toimituksiin. Mieluiten heti.

Keskustelu

Ei kommentteja

Aiheeseen liittyvää

Uusimmat kirjoitukset

Kirjoituksen avainsanat

Audi BEV sähköauto

Arkisto

Blogin avainsanat

#evvintertour2020 (7) #rapdigate (3) ABB FIA Formula E (1) AIWAYS (1) Ajo-opetus (4) Ajo-opetus sähköautolla (4) Akku (26) akkuruohonleikkuri (1) akun koko (13) Ampera-e (2) Audi (4) Aurinkosähkö (1) Autonäyttely (17) BEV (197) BMW (4) Borgward (1) Chery (1) Citroen (2) Cooper SE (3) Daimler (1) DS3 (1) Ego (4) Ego Power + (1) eGolf (2) e-Golf (2) E-Mehari (1) Energiankulutus (18) Energica (3) e-Niro (2) EQC400 (1) E-Tense (1) eTROPHY (1) Eva (1) evlapland (1) evwintertour (1) Formula E (4) historia (1) Honda (1) hybridipyörä (1) Hyundai (13) i3 (4) IAA2017 (14) ilmansaaste (2) ilmastonmuutos (2) Ioniq Electric (7) I-PACE (2) Jaguar (2) kaasuauto (4) kattotaakka (4) Kattoteline (1) Kia (4) koeajoraportti (12) Kona (8) Käytetty sähköauto (7) Latauslaite (4) Leaf (38) Leaf+ (1) Leaf40kWh (27) Leaf62kWh (1) Liikennemyymälä (1) Lofootit (3) Mercedes Benz (2) Mini (3) Model 3 (5) Model S (3) Moottoripyöränäyttely (1) moottoriurheilu (4) MP 2017 (1) Nissan (41) Norja (2) omapaino (1) Opel (2) Opetuslupa (2) ostajan opas (2) Pikalataus (5) range (3) rata-ajo (2) Rekisteröintitilasto (58) Renault (6) Roadster (3) Scania (1) Skoda (1) Smart (1) Soul EV (2) sähköauto (175) Sähköauto talvella (16) sähköautokokemus (20) sähköautomatkailu (31) Sähköauton lataaminen (16) sähköbussi (1) Sähkökelkka (1) Sähkökuorma-auto (1) sähkölinja-auto (1) Sähkömoottoripyörä (6) Sähkönysse (1) sähköpyörä (6) sähköruohonleikkuri (1) Tampere (2) TEM-tuki (1) Tesla (14) Thunder (1) tietopankki (1) Toimintamatka (7) video (1) Volkswagen (3) VW (3) Zoe (10)
nwdb