31.08.2016

Tesla Showroom Oxford Street, London -ensimmäinen vierailuni Teslan showroomissa

Tämä Tesla Showroon sijaitsee osoitteessa 449 Oxford Street, London

 

Kävin 30.8.2016 ensimmäisen kerran sisällä Teslan Showroomissa. Tämä oli sattumalta matkallani eteen tullut tilaisuus Lontoon työmatkallani.
Showroom muistutti minusta hyvin läheisesti samaa tomintamallia, kuin olen aiemmin nähnyt Pariisin Champs Elysees varrella automerkeillä olevan.

SuperCharger 
Tämä Lontoon Tesla Showroom oli tosin hyvin pieni.
 

Silti tilassa oli esille uudella keulalla varustettu punaisella erikoisvärillä kuorrutettu Model S 75D.
Autoa pääsi aivan vapaasti kylmätyypittelemään ja katselemaan sekä kokeilemaan joka puolelta.
Autossa oli virrat päällä, joten suuren keskikonsolinäytön toimintoja pääsi myös ihailemaan.
Myös kosketusnäytön kautta toimivia auton toimintoja pystyi tesstailemaan. Esimerkiksi näytöltä saattoi sulkea ja avata lasikaton, perä- ja etuluukut.

 

Koska itselle jo on hiukan kokemusta itse Model S -autosta, niin kiinnostavampi oli esillä oleva riisuttu Model S:alusta.
Oli hyvin kiinnostavaa havainnoida akkupohjan olevan noin kymmenen sentin vahvuinen. Nähdä omin silmin etu- ja takamoottorien fyysiset koot.

 .
 

Se mitä tosin näin kaipaamaan oli Model X esillä oleminen.

Hienoa täällä vierailussa oli kokea itse jo uutisista aiemmin lukemaani Teslan Showroomien palvelutyyliä. Paikalla ollut mieshenkilö hyvin mielellään selvitti Teslaan liittyviä asioita, mutta vielä tärkeämpää oli se, että hän osoitti hyvin taitavasti haluansa kuunnella asiakasta. Keskustelimmekin jonkin tovin hänen kanssaan myös Sähköautoileva Motoristi -blogista Suomessa sekä tarinastani 
Leaf-kuskin vierailu Tesla Club Finlandin kokoontumisessa ja myös tarinastani Tesla Roadster Sport -koeajo, kuten myös pitkään tarinoimme sähköautojen historiasta sekä Roadsterin revoluutiomaisesta roolista.

Teslan ostoa oikeasti suunnittelevalle myymälästä löytyy autoliikkeiden tyypilliset sisustusmateriaalien sovituslevyt, joilla voi eri yhdistelmiä vertailla.
 

Tässä myymälässä oli hyvin suppea oheistarvikevalikoima.

 

Lontoosta löytyy Teslan myymälöitä useita muitakin.

 

Keskustelu

suorama
31.08.2016 20.29

Nyt kun näit luonnossa sen Teslan moottorin, niin minkä kokoiseksi sinä sen luonnehtisit.
Kovasti siitä väännetään välillä kättä. Onko se amerikkalaisen jalkapallon kokoinen vai vesimeloonin kokoinen jne.
Näin suomalaisena nuo mitat kun ei välttämättä ole aivan arkipäivää ja toisaalta vesimelooneja on aika monen kokoisia... =)

Marko Saarenketo
01.09.2016 00.13

Olipas harmi ettei tullut ihan mitattua. Sanoisin, että etumoottori tuossa D-mallissa oli noin 50cm leveä ja lähes saman verran korkea. Siis toki siinä samassa myös alennusvaihde. Takamoottori näytti teknisesti maallikon silmään ikään kuin olisi kaksi sähkömoottoria ja niiden välissä alennusvaihde. Takamoottorien paketti oli leveämpi, saattaisinpa ajatella sen olevan noin 80 cm, mutta se oli selkeästi matalampi.

Mihin niitä nyt sitten vertaisi? Ehkä pelkästään itse sähkömoottori voisi kuvitella olevan ison vesimeloonin kokoinen. Siihen sitten lisäksi alennusvaihde.

Noissa kuvissa näkyvä alustahan toki näyttää kovin siistiltä. Kyllähän Teslaankin sitten ennen toimivuutta tulee melkoinen määrä kaapelia ja moottorin ohjausyksikköä ym, jotka tästä siis oli riisuttu estetiikan vuoksi pois.

suorama
01.09.2016 00.43

Ok. Ehkä ne voisivat olla jotain tuollaista kyllä. Renkaisin kun vertaa. Tosin en tiedä mitkä renkaat siinä on =)
Takamoottoripaketti sisältää moottorin ja invertterin. Molemmat suunnilleen samankokoisia ja alennusvaihde on siinä välissä. Etumoottorissa lienee se kanttisempi möykky sitten invertteri.

Marko Saarenketo
01.09.2016 08.14

Kiitos hyvästä täydennyksestå.

Uusimmat kirjoitukset

nwdb