21.05.2015

Matka ABC Lahdesjärveltä Vierumäelle

21.5 oli edessä työmatka suoraan keikalta toiselle. Eikä tosiaankaan Leafin omimmassa käyttötarkoituksessa. 155 km matka ja tiukalla aikataululla.

Vaihtoehtoina oli Tiiriön kautta, suosiolla moottoritievauhteja käyttäen. Ja vielä olisi ollut Lahdessa toinen latausmahdollisuus Kiitokadulla.

Päätin ottaa riskin, ja yrittää ajaa yhden, tai jopa ilman -pysähdyksen taktiikalla. Suuntasin siis VT12 suoraan kohti Vierumäkeä. 

Ilma oli noin +7 ja 2/3 matkasta satoi vettä.

Ajoin maltillisia 81-90 km/h nopeuksia alkumatkan. Mutta 60km ennen Lahtea oli jo selvää että perille Vierumäelle ei pääse. Otin kohteeksi Lahden Kiitokadun ABC:n. Pian selvisi, että en pääse sinnekään käyttämälläni nopeudella. Oliko syynä kylmä ilma ja sade? Mutta range painui jo -1 km alle kohteen!

Pudotin vauhdin alle 70 km/h ja ajelin kuin mopoautolla tien pientareella. Sain latauksen riittämään ABC:lle. 9% akkua jäi jäljellekin.

ABC:llä oli komea Tesla sovittimella ChaDemossa, mutta tolppa sanoi latauksen päättyneen 82%, joten irroitin johdon.

Mutta nyt törmäsin ensimmäisen kerran latausongelmaan. Lataus päättyi kolmen yrittämänkin jälkeen 24% kohdalla. Ei hätää, Range-mittarin ja Navin mukaan se riittäisi perille Vierumäelle.

Joten loppumatka, ja puhelin palaverini sai jatkua. (Kiitos hyvän HF:n). Ja lataus riitti perille, ja 1,5h puhelinpalaverikin päättyi sopivasti.

Yhteenveto matkasta: kahden pysyäksen taktiikka olisi ollut mukavampi. 


Keskustelu

Ei kommentteja

Uusimmat kirjoitukset

Arkisto

Blogin avainsanat

#evvintertour2020 (7) #rapdigate (3) ABB FIA Formula E (1) AIWAYS (1) Ajo-opetus (4) Ajo-opetus sähköautolla (4) Akku (26) akun koko (13) Ampera-e (2) Audi (4) Aurinkosähkö (1) Autonäyttely (17) BEV (197) BMW (4) Borgward (1) Chery (1) Citroen (2) Cooper SE (3) Daimler (1) DS3 (1) Ego (3) eGolf (2) e-Golf (2) E-Mehari (1) Energiankulutus (18) Energica (3) e-Niro (2) E-Tense (1) eTROPHY (1) Eva (1) evlapland (1) evwintertour (1) Formula E (4) historia (1) Honda (1) hybridipyörä (1) Hyundai (13) i3 (4) IAA2017 (14) ilmansaaste (2) ilmastonmuutos (2) Ioniq Electric (7) I-PACE (2) Jaguar (2) kaasuauto (4) kattotaakka (3) Kattoteline (1) Kia (4) koeajoraportti (11) Kona (8) Käytetty sähköauto (7) Latauslaite (4) Leaf (38) Leaf+ (1) Leaf40kWh (27) Leaf62kWh (1) Liikennemyymälä (1) Lofootit (3) Mercedes Benz (1) Mini (3) Model 3 (5) Model S (3) Moottoripyöränäyttely (1) moottoriurheilu (4) MP 2017 (1) Nissan (41) Norja (2) omapaino (1) Opel (2) Opetuslupa (2) ostajan opas (2) Pikalataus (5) range (3) rata-ajo (2) Rekisteröintitilasto (55) Renault (6) Roadster (3) Skoda (1) Smart (1) Soul EV (2) sähköauto (175) Sähköauto talvella (16) sähköautokokemus (20) sähköautomatkailu (30) Sähköauton lataaminen (16) sähköbussi (1) Sähkökelkka (1) sähkölinja-auto (1) Sähkömoottoripyörä (6) Sähkönysse (1) sähköpyörä (5) Tampere (2) TEM-tuki (1) Tesla (14) Thunder (1) tietopankki (1) Toimintamatka (7) video (1) Volkswagen (3) VW (3) Zoe (10)
nwdb