16.04.2015

Kotilatauspisteellä lataaminen

Ensimmäisen päivän, kotiin ajomatkan jälkeen akku oli jo keltaisella valolla varoitetun tyhjä.
Latasin sitä ensimmäisen kerran kotilatauspisteellä noin 1 h 30 min tuon matkan jälkeen.

Kotilatauspisteen käytössä askarrutti ennalta mm. sähkökaapissa pääsulakkeiden kesto.
Tuleeko vinokuormaa hetkellisesti liikaa, palaako yksi pääsulake?
Ei palanut.

Keba-kotilatauspisteen käyttäminen on helppoa. Laittaa vain latauspistokkeen edestä taaksepäin autoa katsoessa oikeanpuoleiseen, eli pienempään latauspistokkeeseen. Ja lataus alkaa nopeasti lyhyen kättelyn jälkeen.
KEBA KeContact P20 Type2 4m kaapeli 22kW

Nissan Carwings-appsilla pystyy iPhonen kautta seuraamaan latauksen etenemistä.

Keskustelu

Max Angelma
20.04.2015 18.33

Sähkömiehen pitäisi tarkastaa pääsulakkeiden riittävyys latausasemaa asentaessaan. Kättelyn aikana latausasema kertoo autolle, paljonko virtaa on tarjolla, ja auto osaa sitten sen jälkeen tarvittaessa rajoittaa latausvirtaa. 6,6 kW laturilla 25A pääsulake palaa, ellei latausasemaa ole säädetty oikein!

Marko Saarenketo
20.04.2015 23.10

Minulla Carwingsin iPhone-appsin mukaan syöttääkin vain 3kw kotona. Töissä syöttää 6kw.

Max Angelma
21.04.2015 10.12

Se Carwings elää kyllä ihan omaa elämäänsä noiden suhteen, vakiokaapelilla valovirrasta syötettynä auto ottaa oikeasti vain 10 A (2,3kW) eikä "3KW". Mulla on 16A (3,7kW) ja 25A (5,8kW) latauslaitteistot jotka molemmat ovat applikaation mielestä "6KW". Todella tyhmää ettei auton ajotietokone näytä latausvirran määrää Teslan tapaan..

Uusimmat kirjoitukset

Arkisto

Blogin avainsanat

#evvintertour2020 (7) #rapdigate (3) ABB FIA Formula E (1) AIWAYS (1) Ajo-opetus (4) Ajo-opetus sähköautolla (4) Akku (26) akkuruohonleikkuri (1) akun koko (13) Ampera-e (2) Audi (4) Aurinkosähkö (1) Autonäyttely (17) BEV (197) BMW (4) Borgward (1) Chery (1) Citroen (2) Cooper SE (3) Daimler (1) DS3 (1) Ego (4) Ego Power + (1) eGolf (2) e-Golf (2) E-Mehari (1) Energiankulutus (18) Energica (3) e-Niro (2) E-Tense (1) eTROPHY (1) Eva (1) evlapland (1) evwintertour (1) Formula E (4) historia (1) Honda (1) hybridipyörä (1) Hyundai (13) i3 (4) IAA2017 (14) ilmansaaste (2) ilmastonmuutos (2) Ioniq Electric (7) I-PACE (2) Jaguar (2) kaasuauto (4) kattotaakka (3) Kattoteline (1) Kia (4) koeajoraportti (11) Kona (8) Käytetty sähköauto (7) Latauslaite (4) Leaf (38) Leaf+ (1) Leaf40kWh (27) Leaf62kWh (1) Liikennemyymälä (1) Lofootit (3) Mercedes Benz (1) Mini (3) Model 3 (5) Model S (3) Moottoripyöränäyttely (1) moottoriurheilu (4) MP 2017 (1) Nissan (41) Norja (2) omapaino (1) Opel (2) Opetuslupa (2) ostajan opas (2) Pikalataus (5) range (3) rata-ajo (2) Rekisteröintitilasto (56) Renault (6) Roadster (3) Skoda (1) Smart (1) Soul EV (2) sähköauto (175) Sähköauto talvella (16) sähköautokokemus (20) sähköautomatkailu (30) Sähköauton lataaminen (16) sähköbussi (1) Sähkökelkka (1) sähkölinja-auto (1) Sähkömoottoripyörä (6) Sähkönysse (1) sähköpyörä (5) sähköruohonleikkuri (1) Tampere (2) TEM-tuki (1) Tesla (14) Thunder (1) tietopankki (1) Toimintamatka (7) video (1) Volkswagen (3) VW (3) Zoe (10)
nwdb