20.04.2015
Nissan Carwings - ajoneuvon multimedialaitteen opettelua
Nyt kun on ollut hiukan aikaa katsella autoa, ja tutustua siihen, olen huomannut että sen multimedialaite Carwings on melko monipuolinen.
Toki normi radio, CD, 3,5mm, USB, Bluetooth -soittomahdollisuudet löytyy itse rammarin puolelta.
Acentassa vielä kaiutinvarustus ei päätä huimaa, mutta riittää minulle, etenkin kun auto ei ole kovin pahasti mölyävää sorttia. :-)
Navigaattori on melko fiksu, ja monipuolisesti säädettävä. Erinomaisesti toimii myös kotoa käsin läppärin selaimella Carwingsissä reitin ennalta suunnittelu ja ajoneuvoon lähetys, sekä sitten ajoneuvossa valmiin reitin haku. Ensi perjantain Kangasala - JKL reitille suunnittelin kokeeksi myös Google Mapsilla reitin, ja lähetin senkin autoon. En vielä kokeillut hakea, mutta näytti se siellä valikossa olevan tarjolla. Navigaattorin kuva ja puheopastus ovat selkeitä ja miellyttäviä seurata.
Navin jäljellä olevan matkan ja rangen välillä tapahtuva seuraaminen ajon aikana on jo nyt muodostunut Range-fobiasta Range-tietoisuudeksi.
Laitteessa on myös erinomaisia kanava-ominaisuuksia, mutta niihin en ole vielä ehtinyt riittävästi perehtyä.
Mutta on siinä muutama ominaisuus, joita en ole vielä saanut edes Nissanin helpin kanssakaan toimimaan. Tosin en ole vielä heitä kovin paljoa vaivannutkaan asialla. Tänään virittelin keskustelua uudelleen puhelimessa.
Toki normi radio, CD, 3,5mm, USB, Bluetooth -soittomahdollisuudet löytyy itse rammarin puolelta.
Acentassa vielä kaiutinvarustus ei päätä huimaa, mutta riittää minulle, etenkin kun auto ei ole kovin pahasti mölyävää sorttia. :-)
Navigaattori on melko fiksu, ja monipuolisesti säädettävä. Erinomaisesti toimii myös kotoa käsin läppärin selaimella Carwingsissä reitin ennalta suunnittelu ja ajoneuvoon lähetys, sekä sitten ajoneuvossa valmiin reitin haku. Ensi perjantain Kangasala - JKL reitille suunnittelin kokeeksi myös Google Mapsilla reitin, ja lähetin senkin autoon. En vielä kokeillut hakea, mutta näytti se siellä valikossa olevan tarjolla. Navigaattorin kuva ja puheopastus ovat selkeitä ja miellyttäviä seurata.
Navin jäljellä olevan matkan ja rangen välillä tapahtuva seuraaminen ajon aikana on jo nyt muodostunut Range-fobiasta Range-tietoisuudeksi.
Laitteessa on myös erinomaisia kanava-ominaisuuksia, mutta niihin en ole vielä ehtinyt riittävästi perehtyä.
Mutta on siinä muutama ominaisuus, joita en ole vielä saanut edes Nissanin helpin kanssakaan toimimaan. Tosin en ole vielä heitä kovin paljoa vaivannutkaan asialla. Tänään virittelin keskustelua uudelleen puhelimessa.
- En ole onnistunut ajoneuvon Carwingsiin kerryttämään energiatietoihin historiatietoja enkä energiatehokkuustietoja. Vallitsevan energian laite kyllä näyttää havainnollisina piirakkakuvaajina.
- Myöskään selainversioon Carwingsistä en ole saanut siirtymään mitään statistiikkatietoja. (johtunee siitä, etteivät ne näytä kerääntyvän ajoneuvoonkaan)
- Carwingsin navi tarjoaa mahdollisuutta liikennetietojen ja kelitietojen päivittämiseen. Mistä ihmeestä löydän sopivan palveluntarjoajan liikennetietojen päivittämiseen? Googlettelemalla en ole löytänyt kuin yhden, ja se minusta viittasi niin vahvasti USAn suuntaan, että en sitä vielä ostanut. (tosin sivustokin kaatui aina kun yritin kirjautua.) http://www.siriusxm.com/infotainment
Pakko myöntää myös se, että tuollainen IT-teknologisesti monivivahteinen auto inspiroi minua.
Keskustelu
Max Angelma
21.04.2015
10.07
Itselläni statistiikka näkyy selaimessa ihan ok, mutta kännykkäyhteys on usein toivoton. Kannattaa tulla Sähköautot-Nyt! -facebookryhmään kyselemään, ainakin tuota TMC-kysymystä ihmeteltiin joskus.