02.02.2009

Palautetaan korjaamolle

Viime viikon maanantaina istutin mieheni Polon takapenkille kuuntelemaan oven suhinoita ja tunnustelemaan, mistä kohtaa ilmaa tulisi sisään. Suhinan ja kasvaneen rengasmelun mieheni huomasi heti, mutta ei silti saanut paikallistettua kohtaa, josta autoon tulisi ylimääräistä ilmaa sisään. Missään kohtaa ei tuntunut vetävän.

Tiistaina tein harvinaisen tempun ja istuinkin Poloon pelkääjän paikalle, sillä annoin auton kaverilleni testattavaksi. Vielä lähtiessä hän totesi, että koska ei ole ajanut autollani aiemmin, ei välttämättä pysty sanomaan onko siinä jotain poikkeavaa. Puolen kilsan jälkeen kaverini kuitenkin jo antoi tuomion: "vie takaisin korjaamolle". Suhinaa oli selvästi liikaa!

Ajelimme isoa tietä Leppävedelle ja löydettyämme sieltä lopulta paikan johon auton voi pysäköidä, kaverini teki tarkempaa vertailua auton oville ja löysi jotain todellista vikaakin. Kuljettajan ovea kiertävä tiiviste oli irti oven alareunasta tosi pitkältä matkalta. Kun ovi on kiinni, tiiviste painuu jonkin verran kiinni oveen, mutta kaverini vähän koskettua siihen rako oli todella iso. Selkeästi vian huomasi, kun vain tajusi kumartua katsomaan oven alapuolta - itse en ollut tajunnut eikä myöskään mieheni.

Oven alareunan tiiviste on irti pitkältä matkalta.


Myöhemmin esittelin irronnutta tiivistettä työkaverilleni, joka huomasi, että tivisteen liimaus pettää myös oven keskivaiheilla kohdassa missä alkaa ikkuna ja ovi kaareutuu. Näyttää siltä, kuin tiivistettä liimatessa olisi "vedettu mutka suoraksi", kuten työkaverini asian ilmaisi.

Tiiviste on irtoamassa myös ikkunan kohdalta.


Ei tietenkään ole varmaa, suhiseeko ovi tuon irronneen tiivisteen vuoksi, mutta nyt ainakin on joku "todellinen" syy viedä Polo takaisin korjaamolle. Sain korjaamolta ajan keskiviikoksi, jolloin sinne pitäisi olla tullut uusi tiiviste. Korjaukseen menee vain iltapäivä, joten nyt ei tarvitse ottaa toista autoa väliajaksi.

Keskustelu

Ei kommentteja

Aiheeseen liittyvää

Uusimmat kirjoitukset

Kirjoituksen avainsanat

Huolto Kolarointi Polo Senior

Arkisto

Blogin avainsanat

#onnellistenajokoulu (12) Ajoharjoittelu (2) Ajovarusteet (8) AL-Sport (6) Audi (13) Autokoulu (30) Autoliitto (4) Autolla ulkomailla (10) Auton hankkiminen (6) Autonhuollon perusteet (11) Autoslalom (2) Bensan kulutus (13) Citroën (1) Demo Tour (6) Driveco (6) Econen (2) Ecorun (40) Ford (3) Hakkapedia (3) Hakkapeliitta 8 (2) Honda (1) Huolto (38) Hybridiautot (6) Hyundai (3) Jarrut (9) Jenni (37) Joukkoliikenne (2) Jyväskylä (12) Jyväskyläläistä liikennekulttuuria (7) Kaasuauto (2) Katsastus (8) Kaupunkiajo (8) Kawasaki ER-5 (13) Kevytliikenne (8) Kia (2) Kilpailu (2) Kirja (1) Koeajo (46) Kolarointi (12) Kolhut (5) Kuntotarkastus (1) Lainsäädäntö (5) Land Rover (1) Leonidas (44) Lexus (3) Liikennesäännöt (16) Liikenneturvallisuus (7) Lotus (3) Maalipinta (5) Maantiellä ajo (22) Maastoajo (4) Mazda (16) Mercedes-Benz (3) Moottori (3) Moottoripyöräily (29) MP-kurssi (9) Muiden käyttäytyminen (27) Muilla autoilla ajaminen (62) Navigointi (6) Nishiki Hybrid Comp (3) Nishiki Reno (7) Nissan (14) Ohittaminen (6) Omat mokat (11) Ongelmatilanteet (13) Opel (1) Opetuslupa (3) Pimeällä ajo (8) Pohdiskelu (30) Poliisi (2) Polkupyöräily (14) Polo (69) Polo Junior (52) Polo Senior (47) Polttoaine (1) Puhtaanapito (14) Pysäköinti (14) Rata-ajo (16) Reissut (33) Renault (2) Renkaat (34) Ruuhka (7) Scirocco (7) Seat (40) Seat Leon (42) Skoda (7) Subaru (1) Sumu (2) Suzuki (1) Sähköauto (14) Takuu (4) Taloudellinen ajo (49) Talvi (35) Tampere (2) Tankkaus (3) Tapahtuma (34) Tesla (5) Toyota (8) Tuunaus (5) TV-ohjelmat (3) Törttöily (9) Unelmointi (14) Valot (8) Verotus (1) Video (9) Volkswagen (51) Volvo (1) Vuokraus (6) Yhteistyö (16) Yleinen (22) Äänentoisto (4)
nwdb