TIEN SIVUSTA ARTIKKELIT

ARTIKKELIT JA UUTISET avainsanalla Autotie:

ARTIKKELI 14.12.2016

Autotien uudet ominaisuudet

Me Autotiellä olemme usein innoissamme uusista jutuista, joita olemme tehneet. Uutuudet ovat kuitenkin hyödyttömiä, jos niistä ei tiedä kukaan. Täältä löydät aikajärjestyksessä viimeksi julkaisemiamme uusia ominaisuuksia, joita voit kokeilla saman tien. Kommenttejakin saa jättää, mikäli mieleen tulee ominaisuuksia, jotka mielellään näkisit Autotien puolella! 23.1.2016 Myy autosi Mikäli haluat myydä autosi ilman uuden ostamista, tarjoaa Autotie siihen mahdollisuuden. Autojen ostajana toimii autoliike, joka hoitaa paperityön ja ottaa vastuun autostasi. Tätä helpommin auto ei enää rahaksi muutu. Auton tietojen jättäminen ei velvoita sinua mihinkään, eli voit pyytää tarjouksen omasta autostasi ilman myyntipakkoa. Takaamme erittäin kilpailukykyiset hinnat, joten ei kun kokeilemaan! Klikkaa tästä! 13.12.2016 Oman autosi kuvat mukaan yhteydenottoon Oman auton kuvien lisääminen yhteydenottoon on nyt mahdollista! Kun jätät yhteydenoton käytetystä autosta, voit liittää oman auton rekkarin ja kilometrien lisäksi tietoihin myös valokuvia. Laadukkaiden kuvien avulla myyjä voi antaa autostasi tarkemman hinta-arvion sitä näkemättä ja itse asiaan päästään nopeammin ilman turhaa nypläystä. Tarkastele autoa mistä vinkkelistä haluat 360-kuvien avulla Autojen itse liikuteltavat 360-kuvat tekevät tuloaan, ja sitä mukaa kun autoliikkeet ottavat niitä käyttöön, löytyy niitä myös Autotieltä. Bilian Herttoniemen, Kaivokselan ja Olarin autoilmoituksissa autot pyörivät jo ulkoapäin ja Caaran ilmoituksissa sisältä. 360-kuvia tulee lähikuukausina lisää, joten kannattaa pitää silmät auki 360-merkittyjä kuvia varten! Messenger-botti etsii auton sinulle Facebookissa Tuliko FB-messenger-keskustelussa mieleen, että pitäisi varata määräaikaishuolto? Tai ehkä tarkistaa, mitä teinivuosien Toyota Corolla nykyään maksaa? Chatteja ja sometusta ei tarvitse jättää kesken: avaat vain Messenger-keskustelun Autotien kanssa ja kirjoitat vaikkapa ”Ford huolto Seinäjoki” tai ”corolla 1992” ja saat tarvitsemasi tiedon välittömästi. Käy kokeilemassa, Autotie-botilta ei juttu lopu kesken! Verotusarvolaskuri kertoo, mitä varusteita saat mukaan työsuhdeautoon minkäkin kokoiselle autoedulla Auton etsiminen autoedun perusteella voi olla melkoinen suo. Varustepakettien nimet, sisällöt ja lisävarusteiden arvailu eivät avaudu maallikolle aivan helposti. Verotusarvolaskurin avulla voit valita haluamasi automallin ja katsoa, miten erilaiset varustepaketit vaikuttavat sen hintaan ja vaadittavaan autoedun määrään. Tällä työkalulla voit säästää aikaa parhaimmillaan tuntikaupalla. Siihen kylkeen kun lyö vielä auto- ja ajoneuvovero-osiomme, niin verotietous alkaa olla kohdallaan!

ARTIKKELI 04.05.2016

Suomen paras autokauppapalvelu on Huittisissa!

Autotiellä on noin vuoden verran kerätty myyjäpalautteita asiakkailta, jotka ovat jättäneet soittopyynnön myyjälle. Satakunnan Huittinen selviytyi tehdyssä tutkimuksessa ykköseksi täydellä viiden keskiarvolla. Annetut arvosanat palveluista olivat nollan ja viiden tähden välisellä asteikolla. Huittinen on Suomen parhaan autokauppapalvelun koti, kun palvelun laatua mitataan Autotielle jätetyistä myyjäpalautteista. Huittisen perässä tulevat Karkkila, Ylivieska, Rovaniemi sekä Lappeenranta. Koko otannan keskiarvo oli 3,03 tähteä. Soittamatta jääneet yhteydenottopyynnöt ovat laskuissa arvoltaan nolla tähteä. Autotien myyjäpalautteissa asiakas on voinut arvioida saamansa palvelun nollan ja viiden tähden välillä tai ilmoittaa soittamatta jääneen yhteydenottopyynnön. Otannan koko on 1 364 myyjäpalautetta. Karjala alueiden ykkösenä Maakuntien keskiarvot ovat jo huomattavan paljon tasaisempia, mutta kärkipaikalle nousi Etelä-Karjala 3,81 tähden keskiarvolla. Etelä-Karjalan pohjoinen sisarus Pohjois-Karjala tuli sekin toiseksi 3,56 tähden keskiarvolla. Eniten parannettavaa jäi Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan maakuntien palvelussa. Ne jäivät 2,44 ja 2,57 tähden keskiarvoihin. Tsekkaa koko lista alta! Paikkakunnat Paikkakunta Maakunta Keskiarvo Huittinen Satakunta 5,00 Karkkila Uusimaa 4,09 Ylivieska Pohjois-Pohjanmaa 4,07 Rovaniemi Lappi 3,88 Lappeenranta Etelä-Karjala 3,86 Imatra Etelä-Karjala 3,63 Iisalmi Pohjois-Savo 3,60 Savonlinna Etelä-Savo 3,60 Jyväskylä Keski-Suomi 3,57 Hämeenlinna Kanta-Häme 3,38 Joensuu Pohjois-Karjala 3,38 Espoo Uusimaa 3,36 Salo Varsinais-Suomi 3,33 Forssa Kanta-Häme 3,31 Kajaani Kainuu 3,29 Lohja Uusimaa 3,25 Porvoo Uusimaa 3,25 Varkaus Pohjois-Savo 3,25 Kuopio Pohjois-Savo 3,24 Kouvola Kymenlaakso 3,22 Lahti Päijät-Häme 3,14 Oulu Pohjois-Pohjanmaa 3,11 Kokkola Keski-Pohjanmaa 3,08 Tampere Pirkanmaa 3,07 Raisio Varsinais-Suomi 3,05 Rauma Satakunta 2,92 Mikkeli Etelä-Savo 2,89 Vantaa Uusimaa 2,85 Kerava Uusimaa 2,80 Helsinki Uusimaa 2,75 Vaasa Pohjanmaa 2,73 Turku Varsinais-Suomi 2,70 Loimaa Varsinais-Suomi 2,64 Tuusula Uusimaa 2,60 Hyvinkää Uusimaa 2,55 Pori Satakunta 2,52 Seinäjoki Etelä-Pohjanmaa 2,51 Kotka Kymenlaakso 2,50 Järvenpää Uusimaa 2,21 Listassa ei ole julkaistu paikkakuntia, joissa arvioita on annettu alle viisi kappaletta tai joissa arvioita on saanut vain yksi liike. Maakunnat  Maakunta Keskiarvo Etelä-Karjala 3,81 Pohjois-Karjala 3,56 Keski-Suomi 3,52 Pohjois-Pohjanmaa 3,48 Kanta-Häme 3,36 Kainuu 3,29 Lappi 3,29 Pohjois-Savo 3,27 Päijät-Häme 3,14 Keski-Pohjanmaa 3,08 Varsinais-Suomi 2,99 Kymenlaakso 2,98 Etelä-Savo 2,97 Uusimaa 2,93 Satakunta 2,89 Pirkanmaa 2,83 Etelä-Pohjanmaa 2,57 Pohjanmaa 2,44 TOPI RANTA  

ARTIKKELI 11.02.2016

Jo yli tuhat myyjäpalautetta Autotiellä – tavoitteena yhä parempi palvelu

Teksti: Topi Ranta Autotie kerää asiakkailta palautetta myyjistä. Palaute on hyödyllistä informaatiota sekä ostajalle että myyjälle. Palautteet tulevat kohta kaikkien nähtäville Autotiellä on kerätty palautetta soittopyynnön jättäneiltä asiakkailta jo jonkin aikaa. Asiakas saa arvioida autoliikkeen palvelun yhdestä viiteen, ja pääsee myös kertomaan, miksi päätyi annettuun arvioon. Nyt palautteita on kertynyt jo päälle tuhat kappaletta. Saatuja myyjäpalautteita aletaan julkaista palvelussa lähiaikoina. Näin asiakkaat pääsevät valikoimaan sopivia myyjiä itselleen myös palautteen perusteella. Kannustin hyvään palveluun Asiakas voi jättää palautteen sen jälkeen, kun yhteydenottopyyntö on jätetty myyjälle Autotien kautta. Tähtiä voi antaa yhdestä viiteen, minkä lisäksi voi antaa avoimen palautteen tai kertoa, mikäli yhteydenottoa ei kuulunutkaan. "Tuli paikalle kaupan aukioloajan ulkopuolella. Palvelu oli muutoinkin erittäin ystävällistä ja kaupanteko sujuvaa, suosittelut!" "Myyjä lupasi soittaa uudestaan kun auto saapuu. Ehkä soittaa... Mutta ostin jo samanlaisen auton muualta, jossa sain kaikkin kysymyksiini vastauksen." "Soitti yhden kerran, siitä plussaa. Lupasi selvittää auton huoltohistoriaa, mutta ei soittanut enää toista kertaa. Kun huoltohistoria on tuntematon ja km:t liki 200t, niin innostus lopahtaa." Myyjäpalautteista huomaa, kuinka hyvä palvelu jättää tyytyväisen asiakkaan, joka suosittelee liikettä ja myyjää paitsi tutuille, myös muille asiakkaille verkossa. Vastaavasti huonoksi koettu palvelu tai hoitamatta jäänyt yhteydenottopyyntö on monesti vienyt asiakkaan toiseen liikkeeseen kaupoille. "Asiakkaille tarjotaan suora ja äärimmäisen yksinkertainen kanava omasta kokemuksesta kertomiseen," kertoo Autotien toiminnasta vastaava Jarkko Forsberg. Palautteissa korostuvatkin erittäin hyväksi sekä todella huonoksi koetut palvelut. Keskinkertaisesta palvelusta ei jää yleensä paljoa hampaankoloon, muttei toisaalta suositeltavaakaan. "Soitti minulle nopeasti, ja sain sovittua auton koeajon nopeasti. Myyjä oli ystävällinen ja avulias ja neuvotteli puolestani edullisen rahoitustarjouksen. Kauppa jäi kuitenkin tekemättä, kun miellyin toiseen automalliin jota ei ollut tässä liikkeessä tarjolla." "Pikkasen jäi hapan maku koko jutusta. Itselläni huonot tiedot kaupoille lähtiessä, mutta miksi antaa koeajoon auto, josta toinen myyjä tosissaan hieroo kauppoja. Eikä se liikkeessä tyhjän odottelu auttanut asiaa yhtään." "Hyvin palvelualtis ja asiallinen." Osa suurempaa trendiä Asiakkaiden ja käyttäjien arviot ovat osa suurempaa trendiä maailmalla. Esimerkiksi ravintolat, Uber-kyydit, ja Airbnb-palvelun majoituksentarjoajat saavat jatkuvasti arvioita, joiden pohjalta asiakkaat voivat tehdä ostopäätäksiään palveluista. Hyvä myyjä erottautuu, ja asiakkaalla on yhä suurempi valta lisääntyneen informaation johdosta. "Vertaisarviointihan on ollut ihan arkipäivää jo kauan matkailualalla ja verkkokaupassa. Suomessa ollaan autoalalla ensimmäisenä liikkeellä", Forsberg summaa. "Hyvää asiakaspalvelua. Pyydetty tarjous oli laadittu mielestäni kuten tarjouksen tulee ollakin. Tulen suosittelemaan." "Kukaan ei ottanut yhteyttä. Olen juuri tehnyt kauppakirjan muualta." "Tämä mies tulee olemaan varmaan elämäni paras automyyjä. Autoliike ei ollut edes auki, ja tämä myyjä soitti tunnollisesti ja palveli suurella ammattitaidolla kellonajasta huolimatta." Sekä erinomainen että huonoksi koettu palvelu kirvoittavat eniten palautetta: hyvän palvelun myyjää tekee vaikutuksen, ja häntä suositellaan myös muille. Huonoksi jäänyt palvelu puolestaan tuottaa pettymyksen, ja kaupat jäävät helposti toteutumatta.
nwdb