POLOinen
POLOinen on liikenne- ja autoblogi, jonka perustin kesällä 2008. Aiemmin autot eivät kiinnostaneet yhtään, mutta hankittuani auton olosuhteiden pakosta innostuinkin autoilusta oikein kunnolla. Liikenne on minulle peliä, jossa pyrin menestymään aina vain paremmin!
Kirjoittelen blogiin kaikenlaisista autoiluun liittyvistä asioista moottoripyöräilyä unohtamatta. Erityisesti sydäntäni lähellä ovat Volkswagen, liikenneturvallisuus ja taloudellinen ajaminen.
Ota yhteyttä: poloinenblogi(a)gmail.com
POLOinen kirjoitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos hyvästä ja kattavasta postauksesta!
Todellakin kannattaa äänieristää auto, kun arvostaa hiljaisuutta. Sillä saa kohtuullisilla kustannuksilla nostettua auton käyttöarvoa huomattavasti. Tässähän tavallaan vain korjataan autovalmistajien "tinkimiä" asioita. Vahva suositus siis!
Moi! Olipas hyödyllistä tietoa Polesta tämmöiselle eilen omansa MY2024 LRDM:n kotiuttaneelle! Kiitos!
Kiitos kommenteista! Joo saksalaiset autot on ihn eri tavaraa, tavisöljytkin on pitkäikäisiä. :D Ja tervetuloa mukaan potkimaan renkaita. :)
Kiva juttu kiitos! Sitähän voisi itsekin mennä käymään paikallisiin renkaanpotkijaisiin....
Vaihteistoöljyt eivät likaannu palamistuotteiden takia kuten moottoriöljyt, mutta kyllä nekin kuluvat ja kaipaavat vaihtoa. Kia:lla esim alennusvaihteiden öljyt kuuluvat huolto-ohjelmaan.
Samoin perinteisten automaattilaatikoiden valmistajat yleensä antavat omalle laatikolleen jonkun öljynvaihtovälin. Toki sitten kun sama laatikko asennetaan vaikkapa saksalaiseen premium autoon sen öljyt muuttuvat lifetime öljyiksi :)
Kiva juttu. Kiitos!
Turhan iso kulutus tuli laitettua, oikea kulutus oli 64,8 kWh /100 km
Suuret kiitokset POLOiselle erittäin tarkoista ja kattavista kirjoituksista! Minulla on Skoda Citiko-e pieni sähköauto jolla ajelen muutaman kilometrin mittaisia ajoja taajamassa. Suurin kulutus oli viime talvena 3 kilometrin mittaisella kauppareissulla 64,8 kWh, pakkasta -35 astetta. Taitavat kaikki sähköautot olla allergisia pakkaselle?
Jottelssonille: Toisile autoilu on vain liikkumista kahden paikan välillä ja välttämätön paha, varsinkin kun on kyse omista rahoista.
Toisille, kuten minulle, autoilu on elämäntapa, harrastus ja myös liikkuminen kahden paikan välillä.
Toisille harrastukset saa maksaa ja toisille ei!
Joten autoilun kustannukset ovat kunkin oma asia..
Huiska, kiitos ajatuksiesi ja Polestar-kokemuksiesi jakamisesta! Oli tosi mukava lukea niitä. :)
Polestarin arvonlasku on kyllä ollut tosi kova, ollaan maksettu sitä sentään nopeammin pois niin että auton arvo on isompi kuin jäljellä oleva velka. Monilla on käynyt ymmärtääkseni toisin sähköautojen kanssa... Eipä ole tarvetta onneksi myöskään vaihtaa toiseen autoon. Hyvin on Polle pelittänyt ja nykyisin kun on kotilaturi, niin lataaminenkin on helppoa vaikka sähkösyöppö auto onkin.
Ranskis, kiitos kiitoksista! Suosittelen kyllä lämpimästi Polestaria!
Suuri kiitos yhteenvedon tekemisestä!
Täällä harkitaan haikeudella kaasuneste alustasta luopumista. Ranskiksen tekohengitys ei vaan enää lyö leiville koska ikää tulee kokoajan lisää.
Uuden asunnon parkkiruudussa odotti alusta-alkaen lataustolppa ja ajatus täyssähköön siirtymisesti pikkuhiljaa kiinnostaa enemmän, kuin hybridi vaihtoehdot.
Poloinen mallina herätti jo aikoinaan kiinnostusta ja tämä artikkelisi loi lisää uskoa autoon.
Suuri kiitos vaivannäöstä artikkelia luodessa!