30.10.2008

Uudet autot tuoksuvat hyvälle

Osoite kopioitu

Pakko hehkuttaa, että pääsin äsken testaamaan kaverin tuliterää Audi A3:sta. Oli kivaa! Auto oli siis vielä uudempaa mallia kuin se millä ajoin kesällä kakkosvaiheen. Hieman oli muuttunut ulkonäkö edellisestä, nyt siinä on muun muassa Audeissa yleistyneet tosi makean näköiset led-huomiovalot edessä.

Jännänä uutena ominaisuutena oli ajotietokoneen alareunassa näkyvä valitun vaihteen numero, joka osasi myös kertoa, jos vaihdetta kannattaisi vaihtaa. Itse kyllä vaihdoin pienemmälle vaihteelle muutamassa kohtaa jo ennen kuin se edes huomautti mitään, kun tuntui hassulta käyttää kutosta kun tultiin vajaata 70 km/h mutkaan ennen motarille kiihdytystä. Näin vähällä testillä en osaa sanoa, kehottaako se vaihtamaan kun on taloudellista vai vasta kun ei jaksa...

Jaksamisesta puheenollen A3:ssa on aika erilainen vaihteiden vetosuhde kuin Polossa. Kun Poloisella voi ajaa vielä 20 km/h:kin kolmosella, niin A3 oli jo hätää kärsimässä liikenneympyrää lähestyessä. Kun Pololla voi lähteä jopa paikaltaan kakkosella, ei se tulisi kuuloonkaan A3:sella. Tykkään Polon kakkosesta, koska tosi hitaastikaan ajaessa (esim. liikennevaloissa lipuessa) ei tarvitse miettiä, että sammuuko auto, pitääkö vaihtaa ykköselle. Varmaan tottumiskysymys nuo vaihteetkin, mutta kun on tottunut Polon pieniin välityksiin niin kuvaamani tapainen on aika outo. Kaverini totesikin vaihteista, että hänen autonsa kolmonen on sama kuin Polossa nelonen. A3 ei muuten tuntunut tuntevan käsitettä moottorijarrutus ollenkaan, kun kiihtyi vielä kolmosellakin alamäessä niin että piti jarrutella ettei ylinopeutta aja. Tai sitten mäki vain oli jyrkkä...

Mukava auto joka tapauksessa. Ihan superhiljainen! Ja tuoksui kivalle. Kiitos kun sain kokeilla, P. =)

Rakensin A3:n The Audi Configuratorilla.
Osoite kopioitu

Keskustelu

Ei kommentteja

Aiheeseen liittyvää

Uusimmat kirjoitukset

Kirjoituksen avainsanat

Audi Muilla autoilla ajaminen

Arkisto

Blogin avainsanat

#onnellistenajokoulu (12) Ajoharjoittelu (4) Ajovarusteet (8) Akku (1) AL-Sport (6) Audi (13) Autokauppa (5) Autokoulu (32) Autoliitto (6) Autolla ulkomailla (10) Auton hankkiminen (7) Autonhuollon perusteet (11) Autoslalom (2) Bensan kulutus (13) Citroën (1) Crowdsorsa (1) Demo Tour (6) Driveco (6) Econen (2) Ecorun (45) EV Challenge (2) FLTP (1) Ford (5) Hakkapedia (3) Hakkapeliitta 8 (2) Honda (1) Huolto (43) Hybridiautot (6) Hyundai (6) Jarrut (9) Jenni (40) Joukkoliikenne (2) Jyväskylä (12) Jyväskyläläistä liikennekulttuuria (7) Kaasuauto (2) Katsastus (10) Kaupunkiajo (8) Kawasaki ER-5 (14) Kevytliikenne (8) Kia (4) Kilpailu (2) Kirja (1) Koeajo (54) Kojelautakamera (1) Kolarointi (12) Kolhut (5) Kuntotarkastus (2) Lainsäädäntö (5) Land Rover (1) Leonidas (58) Lexus (3) Liikennesäännöt (16) Liikenneturvallisuus (7) Lotus (3) Maalipinta (5) Maantiellä ajo (22) Maastoajo (4) Mazda (16) Mercedes-Benz (4) Moottori (4) Moottoripyöräily (30) MP-kurssi (9) Muiden käyttäytyminen (27) Muilla autoilla ajaminen (71) Navigointi (6) Nishiki Hybrid Comp (3) Nishiki Reno (7) Nissan (14) Ohittaminen (6) Omat mokat (11) Ongelmatilanteet (13) Opel (2) Opetuslupa (5) Pimeällä ajo (9) Pohdiskelu (30) Polestar (14) Poliisi (2) Polkupyöräily (14) Polo (69) Polo Junior (52) Polo Senior (47) Polttoaine (1) Puhtaanapito (14) Pysäköinti (14) Rata-ajo (17) Reissut (35) Renault (2) Renkaat (36) Ruuhka (7) Scirocco (7) Seat (45) Seat Leon (49) Skoda (8) Subaru (1) Sumu (2) Suzuki (1) Sähköauto (27) Sähköauton lataus (1) Takuu (4) Taloudellinen ajo (55) Talvi (39) Tampere (2) Tankkaus (3) Tapahtuma (37) Tesla (7) Toyota (9) Tuunaus (5) TV-ohjelmat (3) Törttöily (10) Unelmointi (14) Valot (9) Verotus (1) Video (9) Volkswagen (52) Volvo (1) Vuokraus (6) Yhteistyö (17) Yleinen (22) Yliteippaus (1) Äänentoisto (5) Äänieristys (3)
nwdb