12.03.2015

Autourheilu todella kiinnostaa naisia!

Osoite kopioitu

Viime sunnuntaina järjestetty naisten moottoriurheilu- ja autoilupäivä oli menestys! Vaikka Saukkolan EK on hieman korvessa eikä kelikään ollut paras mahdollinen, paikalle saapui arviolta 400-500 henkilöä, joista osa jopa tilausajobussilla. Selkeästi tapahtumalle oli kysyntää! :)

Tapahtumaan osallistuneita urheilijoita ja toimitsijoita yhteiskuvassa. Ecorun-porukan erottaa telttamallin huomioliiveistä. (Kuva: Jukka Tolvanen / Autoliitto)

Itse vietin päivän esitellen taloudellisuusajoa. Tarkoitus oli katsella vähän muutakin menoa ja käydä mm. kyselemässä Emma Kimiläiseltä hänen pian julkaistavasta kirjastaan “Naisen autoiluopas”, mutta eihän tuota Ecorun-pistettä raskinut jättää kuin lounaan ajaksi.

Ecorun herätti mukavasti kiinnostusta ja autot olivat ajossa melkein koko ajan. Käytössä oli aluksi kaksi Toyotan maahantuojan tarjoamaa Auris Hybridiä, mutta aika pian saimme käyttöön vielä kolmannenkin Aurisin, sillä taitoajoon tarkoitettu paikka oli ollut niin pehmeä, että auto jäi kuulemma kiinni siihen ja taitoajo piti perua.  Huono homma taitoajolle, mutta hyvä Ecorunille, sillä innokkaita kokeilijoita riitti.

Raimo ja Jaakko kertomassa Ecorunista.

Taloudellisen ajon kannalta Saukkolan EK ei ollut ihan parhaassa mahdollisessa paikassa, sillä sinne vievä hiekkatie oli tosi kauheassa kunnossa; kuoppaa kuopan perään, tahmeaa mutaa ja pari koko tien levyistä vesilammikkoa. Ecorun-kilpailuissa etapeilla on aina tietty ajoaika, jonka ylityksestä tulee sakkoa. Huonokuntoisella tiellä ei pystynyt ajaa niin kovaa kuin normaalisti, joten ainakaan itse en huomioinut reitille annettua aikaa, vaan opastin ihmisiä lähinnä tiekirjan kanssa pelaamiseen ja moottorijarrutuksiin ja sellaisiin. Onneksi sentään osa reitistä oli asfalttia. Opin muuten itsekin lukemaan tiekirjaa päivän aikana, joten tavoite saavutettu.

Tiet aika kosteassa kunnossa. Sen näki myös auton kyljistä!

Päivän päätteeksi piti tietysti päästä itsekin ajamaan tuo meidän testilenkki. Lajipäällikkö-Jaakko lähti kartturikseni ja häneltä olikin hyvä kysellä vinkkejä muun muassa ylämäkien optimaaliseen ajamiseen. Ylämäessä ei pitäisi ikinä kiihdyttää ja mieluummin nopeus vaikka vähän laskee kuin nousee. Sain lenkin kulutukseksi 5,4 l/100 km, joka oli keliin suhteutettuna ilmeisen hyvä. Saukkolan EK:lle palatessa oli kyllä tuskaista katsoa, kuinka kulutus vaan hiljalleen kohosi, kun auto ei jaksanut pitää sähkömoottoria päällä kuoppaisella tiellä. Yllättäen voitin desilitran erolla mestarikuskimme Markun. Autojen akkujen varaustilat eivät välttämättä olleet samat eikä 20 km ajomatka kerro vielä mitään, mutta antakaa mun silti nauttia hetki tästä voittajafiiliksestä! :P

Tapahtumaa oli mukava olla järjestämässä ja oli kiva päästä tapaamaan Ecorun-huiput Markku ja Raimo sekä Autoliiton porukoita. Jaakon kanssa ehdimme myös hieman stormata Ecorunin kotisivujen viilausta. Ne ovat mielestäni varsin epäselvät, mutta aiomme yhdessä uudistaa ja selkeyttää niitä lähiaikoina.

 

Autoliiton tiimi edustaa. :)

Seuraavaa naisten autourheilupäivää on suunniteltu loppukesälle. Jos naistenpäivä ei sopinut aikatauluihisi, niin tule ihmeessä silloin mukaan! Ecorun on siellä ainakin!

Osoite kopioitu

Keskustelu

Ei kommentteja

Aiheeseen liittyvää

Uusimmat kirjoitukset

Kirjoituksen avainsanat

AL-Sport Ecorun Tapahtuma

Arkisto

Blogin avainsanat

#onnellistenajokoulu (12) Ajoharjoittelu (4) Ajovarusteet (8) Akku (1) AL-Sport (6) Audi (13) Autokauppa (5) Autokoulu (32) Autoliitto (6) Autolla ulkomailla (10) Auton hankkiminen (7) Autonhuollon perusteet (11) Autoslalom (2) Bensan kulutus (13) Citroën (1) Crowdsorsa (1) Demo Tour (6) Driveco (6) Econen (2) Ecorun (45) EV Challenge (2) FLTP (1) Ford (5) Hakkapedia (3) Hakkapeliitta 8 (2) Honda (1) Huolto (43) Hybridiautot (6) Hyundai (6) Jarrut (9) Jenni (40) Joukkoliikenne (2) Jyväskylä (12) Jyväskyläläistä liikennekulttuuria (7) Kaasuauto (2) Katsastus (10) Kaupunkiajo (8) Kawasaki ER-5 (14) Kevytliikenne (8) Kia (4) Kilpailu (2) Kirja (1) Koeajo (54) Kojelautakamera (1) Kolarointi (12) Kolhut (5) Kuntotarkastus (2) Lainsäädäntö (5) Land Rover (1) Leonidas (58) Lexus (3) Liikennesäännöt (16) Liikenneturvallisuus (7) Lotus (3) Maalipinta (5) Maantiellä ajo (22) Maastoajo (4) Mazda (16) Mercedes-Benz (4) Moottori (4) Moottoripyöräily (30) MP-kurssi (9) Muiden käyttäytyminen (27) Muilla autoilla ajaminen (71) Navigointi (6) Nishiki Hybrid Comp (3) Nishiki Reno (7) Nissan (14) Ohittaminen (6) Omat mokat (11) Ongelmatilanteet (13) Opel (2) Opetuslupa (5) Pimeällä ajo (9) Pohdiskelu (30) Polestar (14) Poliisi (2) Polkupyöräily (14) Polo (69) Polo Junior (52) Polo Senior (47) Polttoaine (1) Puhtaanapito (14) Pysäköinti (14) Rata-ajo (17) Reissut (35) Renault (2) Renkaat (36) Ruuhka (7) Scirocco (7) Seat (45) Seat Leon (49) Skoda (8) Subaru (1) Sumu (2) Suzuki (1) Sähköauto (27) Sähköauton lataus (1) Takuu (4) Taloudellinen ajo (55) Talvi (39) Tampere (2) Tankkaus (3) Tapahtuma (37) Tesla (7) Toyota (9) Tuunaus (5) TV-ohjelmat (3) Törttöily (10) Unelmointi (14) Valot (9) Verotus (1) Video (9) Volkswagen (52) Volvo (1) Vuokraus (6) Yhteistyö (17) Yleinen (22) Yliteippaus (1) Äänentoisto (5) Äänieristys (3)
nwdb