15.09.2016
Kunnon kuvausteksti tiputtaa auton varastopäivistä puolet pois

Olen kuullut autoliikeasiakkailta kiinnostavia kertomuksia netissä myytävän auton tietojen vaikutuksesta myyntipäiviin. Päivittäisen kiireen keskellä autoja arvioidaan ja otetaan sisään nopealla tahdilla. Kiireen keskellä ei välttämättä ehditä miettimään auton varusteiden järjestystä ja muita vapaasti päivitettäviä tietoja. Pahimmassa tapauksessa auton sisääntulon alkumetreillä tehdyt pikaiset näppäilyt automallinnusohjelmassa siirtyvät sellaisenaan samana päivänä tai muutaman päivän meikkaus- ja kuvausprosessin jälkeen auton tiedoiksi nettiin. Ja seuraavaksi aletaan myyntijohdon kanssa ihmetellä auton myyntipäivien kertymistä: 10, 25, 50 ja kohta yli 100 päivää. Eikä ketään ostajaa kiinnosta.
Nopeaa kauppaa yksinkertaisin keinoin
Kuluttajat etsivät ja löytävät kiihkeästi netistä autoja ympäri Suomen. Autoa etsivälle auto näyttäytyy juuri sellaisena yksilönä kuin se on kuvattu ja kerrottu autoportaaleissa kuten www.autotie.fi ja autoliikkeen omilla sivuilla. Kuvilla on varmasti suurin rooli, mutta oman kokemukseni ja automyyjiltä keräämäni käytännön kokemusten perusteella myös tekstillä ja tiedoilla on iso merkitys kaupanteossa.
Useat vaihtoautopäälliköt ovat kertoneet autojen ihmeenomaisesta myynnin kasvusta heti sen jälkeen kun autojen tiedot on laitettu GT-X:n mallinnuksessa ja X-koneella oikeiksi ja kaupallisiksi. Auto saattaa olla facelift-mallia tai varusteista uupuu esimerkiksi olennainen jälkiasennus, kuten peräkoukku. Olennaisinta on, että auton varusteet on järjestetty mallinuksessa kaupallisesti ja kuluttajaa kiinnostavalla tavalla. Sähkölasit, 12 voltin virta ja aux-ulostulo eivät myy autoa yhtä hyvin kuin neliveto, webasto ja automaattilaatikko. Yli 100 päivää varastossa seissyt auto saattaa mennä näiden pienten muutosten jälkeen kaupaksi yhdessä päivässä. Herää kysymys, miksei tätä tehty ensimmäisenä myyntipäivänä.
Keskustelu
Ei kommentteja