POLOinen

POLOinen

Jaa sivu POLOinen

Volkswagen Demo Tour 2015

sunnuntai 11.10.2015 Avainsanat: Demo TourKoeajoMuilla autoilla ajaminenPoloSciroccoVolkswagen

Viime vuonna taukoa pitänyt Volkswagenin erikoisempia malleja esittelevä Demo Tour -kiertue on taas lähtenyt tien päälle. Aiemmista vuosista poiketen sen suunta on tänä vuonna pohjoisesta etelään ja niinpä Jyväskylä oli vuorossa jo nyt lokakuun alussa. Tätä olinkin toivonut! Oli kivaa, kun tehokkaita autoja pääsi testaamaan vielä kesärenkailla. 

Aiemmin Demo Tour oli minulle jokasyksyinen unelma-autoni Volkswagen Sciroccon testaushetki, mutta valitettavasti sitä ei enää nykyisin tuoda Suomeen. Sen ihanuuskin on tosin vähän väljähtänyt; vuonna 2008 esitelty ja 2014 kevyesti faceliftattu auto kaipaisi ehdottomasti oikeaa uutta versiota ja päivitystä MQB-alustaan.

Harkitsin, että skippaisin koko kiertueen, koska siellä ei ollut hirveästi minua kiinnostavia malleja. Päätin kuitenkin lähteä lauantain ratoksi kokeilemaan Polo GTI:tä ja tulipa sitten testattua paria muutakin autoa. Mukaan minulle lähti yksi Demo Tourin esittelijöistä, mikä oli kivaa, kun sai samalla keskusteltua autoista.

Golf Alltrack, Polo GTI ja Golf GTE

Volkswagen Polo GTI 1,8 TSI 141 kW (192 hv) DSG

Siitä olikin viisi kuukautta, kun olin viimeksi ajanut Pololla! Se oli varmaan kutistunut, kun tuntui nyt niin kovin pieneltä... Ei liian pieneltä, mutta esimerkiksi huomasi miten pienessä autossa rengasmelu oli paljon kovempi kuin omassa. Ja istuin oli kovin lyhyt, vaikka aiemmin Polon valtti oli juuri minulle sopivassa istuimessa ja Leonin kanssa meni suorastaan jonkin aikaa ennen kuin totuin sen istuimeen.

Koon ei kuitenkaan pidä antaa hämätä: kulkupuoli Polo GTI:ssä oli enemmän kuin kunnossa. Konehuoneeseen mahdutetut 192 hevosta olivat erittäin halukkaita kulkemaan ja vielä kun ajotilaksi valitsi sportin, auto suorastaan lensi. Motarille kiihdyttäessä 100 km/h tuli vastaan ihan liian nopeasti ja tuntui siltä, että oikeastaan vasta satasta hätyytellessä auto heräsi kunnolla eloon. Ihan kuin se olisi löytänyt jostain vielä lisää voimavaroja. Sääli että niitä ei pystynyt tätä enempää testaamaan. Edellisellä kiertuepaikkakunnalla Ylivieskassa Demo Tourin autoja oli voinut ajaa myös lentokentällä ja oli siellä päästelty yli kahtasataa. Eipä olisi ollut suotta siistiä päästä testaamaan!

Polossa minut pääsi yllättämään jarrujen tehokkuus. Muutamin liikennevaloihin tuli jarrutettua niin, että auto melkein niiasi, kun jarrut ottivat niin herkästi kiinni. Esittelijä arveli, että tämä johtuu autojen uutuudesta, mutta en minä Leonista muista vastaavaa huomanneeni. Kaikissa koeajoautoissa oli kuitenkin yhtä napakasti kiinni ottavat jarrut. Kun sitten koeajojen jälkeen palasin oman auton rattiin, tuntui että sen jarruista ei ole mihinkään, kun auto ei pysähtynytkään hipaisusta. Fiilis oli sama kuin edellisenä päivänä, jolloin vaihdoin levyjarrullisen kesäpyöräni vannejarrulliseen talvipyörään: eihän tämä meinaa pysähtyä millään!

Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI 193 kW (262 hv) BlueMotion Technology 4MOTION Terrain Tech Tiptronicautomaatti

Pikkuisen Polon jälkeen halusin kokeilla jotain aivan muuta ja valitsin koeajoon Touareg-katumaasturin. Johan oli autolla näköä ja kokoa! Korkeasta autosta näki mahtavasti ulos ja esimerkiksi ohittamani Tiguan näytti yhtäkkiä tosi pieneltä autolta, kun sitä korkeuksistani katselin. Touaregin kyyti oli eleettömän arvokasta, mutta hiljaa hyrräävä moottori antoi silti ymmärtää, että voimaa on tarvittaessa vaikka mihin. Hienot tunne! 

Touaregilla suuntasin Vaajakoskelle Hupeliin, jossa on yksi suosikkivalokuvauspaikkani. Yllätyksekseni Hupelintie oli saneerauksen vuoksi poikki ja käytössä kiertotie. Se ei haitannut, sillä kiertotiellä oli jyrkähköä ylämäkeä ja hiekkapintaa, mikä sopi auton luonteeseen paremmin kuin hyvin. Valokuvaaminen tosin jäi, sillä valitsemaani reittiä ei päässyt haluamaani paikkaan vaan ajoin umpikujaan. Tie oli poikki ja tilalla valtava monttu. Ei auttanut muu kuin kääntää auto ympäri, mutta tämäkin oli koeajon kannalta oikein hyvä juttu: sain testattua tositilanteessa superhienoa Area View -ympäristöntarkkailujärjestelmää, joka näytti auton lintuperspektiivistä. Samaan aikaan ruudulla näki peruutuskamerasta auton taustan ja apuviivat siitä, mihin auto päätyy nykyisellä ratin kääntymiskulmalla.

Ympäristäntarkkailujärjestelmän kuvaa. (Kuva on tosin Passatista Autotarvikkeen pihaan pysäköinnin jälkeen.)

Yksi hieno ominaisuus Touaregissa oli kuolleen kulman varoitin eli Side Assist. Ominaisuutenahan tämä on tuttu jo vaikka Mazda3:sta, mutta siinä missä Mazdan varoitus on pieni kuvake peilin reunassa, Touaregissa peilikotelon kylkeen sivuun syttyy niin iso oranssi led-valo, että jos sitä ei huomaa niin ei mitään.

Täytyy muuten tunnustaa, että tajusin vasta viime keväänä, että auton mallinimi on Touareg eikä Touraeg. Jälkimmäinen istui niin paljon paremmin suomalaisen suuhun! Nimi lausutaan "tuareg" ja se on suora lainaus Saharan alkuasukkaiden tuaregien nimestä.

Volkswagen Passat Highline 2,0 TDI Biturbo 176 kW 4MOTION DSG

Viimeisenä autona halusin testata vielä Passattia, jossa on digitaalinen mittaristo Active Info Display. Mittaristossa on perinteisten nopeus- ja kierroslukumittarin sijaan yksi iso korkearesoluutioinen näyttö, johon voi valita näkyviin sellaiset asiat mitä haluaa. Normaalit pyöreät nopeus- ja kierroslukumittarit ovat aina reunoissa, mutta näiden keskelle sai valittua esimerkiksi tietoa kulutuksesta tai navigoinnista. Näiden välissä sitten näkyi karttaa tai tietoa auton tilasta tai muuta. Kartta on siinä mielettömän kätevässä paikassa, kun katsetta ei tarvitse kohdistaa sivulle vaan vain alas sinne, minne muutoinkin autolla ajaessa katselee.

Huomasin Passatillakeskustan liikennevaloissa pysähdellessä, että automaattivaihteisten Volkkarien start-stop-järjestelmä on uudistunut. Siinä missä Leon käynnistyy kun jalan nostaa jarrulta, Touareg ja Passat (en muista oliko Polossa) käynnistyivät vasta kun painoi kaasua. Voi olla tottumiskysymys, mutta nyt ainakin tuntui, että lähdöt autoilla olivat paljon hitaampia koska silloin kun halusi päästä liikkeelle, auto vasta starttasi.

Mittariston lisäksi Passat ei herättänyt minussa mitään ihmeempiä tunteita. Siis kyllähän autosta huomasi, että se oli tosi premiumia ja sillä varmasti mielellään ajelisi. Mutta mittaristo oli kyllä hieno, toivottavasti sellaisia on tarjolla enemmän sitten kun meille tulee seuraava auto!

Yhteenveto 

Tämän vuoden Demo Tourista jäi todella hyvä fiilis. Aiempina vuosina koeajot ovat olleet pieniä pyrähdyksiä, mutta nyt autoa ehti testata enemmän kuin vain Vaajakosken ympyrään ja takaisin. Useamman kerran varmistelin esittelijältä, että onhan nyt jos kierrän vielä tuolta. Ja sopiiko että käydään kuvaamassa Touaregia vähän kauempana. Passatin palauttamisen jälkeen olin tyytyväinen päivän saldoon, mutta esittelijä silti varmisteli, että olisiko vielä ollut joku malli, mitä olisin halunnut kokeilla. Oli kyllä oikein mukava tapa viettää lauantaipäivää. :)

Demo Tour kiertää Suomea vielä joulukuun alkuun saakka, joten käy ihmeessä testaamassa vaikka et autonostoaikeissa olisikaan! 

Tilaa Autotien uutiset sähköpostiisi!

Keskustelu

  • Polokuski - 12.10.2015 klo 14:29

    Ilmeisesti tuo sinun vihreä Leon oli parkissa juuri silloin kun itse tulin koeajamaan tuota Gti Poloa. Piti jäädä ihailemaan sitä väriä siinä pihassa :) Polo Gti oli ihan kiva mutta niin järkyttävän kallis ettei ollu iso pettymys istua takaisin omaan autoon joka on ihan perusmalli ja vuoden vanha.

  • Jenni - 12.10.2015 klo 20:57

    Moi! Siellähän se Leonidas kiltisti odotti minua kun kävin vähän koeajelemassa. Se väri on kyllä ihana, ja kyydissäni istunut esittelijäkin sitä kehui. <3 Mahdettiinkohan me olla samaan aikaan demotourin tiskillä? Ainakin joku jo odotti Polo GTI:tä, kun mä palautin sen.

    Nyt kun auton hankinta ei ole itsellä lähimainkaan ajankohtaista, en tullut ollenkaan kiinnittäneeksi huomiota autojen hintoihin. Fiilistelin vain. Muistelen kyllä että GTI on varsin suolaisen hintainen. Meille olisi aikoinaan ollut hyvä vaihtoehto Polo GT, joka ei ole ihan GTI mutta ei myöskään ihan niin kallis. Sitä ei vain silloin vielä ollut myynnissä kun oma Polo ostettiin.

    Oma auto tuntui GTI jälkeen aina vähän mopolta, mutta hetken kun sillä ajaa niin unohti taas tykimmän vaihtoehdon. :)

  • POLOKUSKI - 12.10.2015 klo 22:19

    Itse istuin kahvilla kun huomasin ikkunasta että se auto ilmestyi pihaan ja en sitten kiinnittäny sen kummemmin huomiota kuka sitä ajoi..mutta penkki oli ainakin säädetty korkealle :D Blue Gt olisi kyllä fiksu hinnaltaan, mutta todennäköisesti haluan seuraavaksi astetta isomman ja hiljaisemman auton. En ole uutta Golffia koeajanu mutta luulen että se on hiljaisempi auto :)

  • Jenni - 12.10.2015 klo 22:26

    Haha, edellinen kuski on ollut joku kääpiö. Tiedän ainakin yhden joka sillä ajoi, tiedä siten onko joku muu kääpiö ollut vielä välissä... :D

    Meillä kanssa auto vaihtui isompaan erityisesti tuon hiljaisuuden vuoksi. Hämmästyin suorastaan kun ajoin Polo GTI:llä ja se oli niin meluisa. Varmasti Golf on Poloa hiljaisempi. :) Leon on luokassaan todella hiljainen; päihitti Volvo V40 ja A-Mersunkin, kun koeajettiin niitä pari vuotta sitten. Golfiin en ole verrannut.

  • POLOKUSKI - 12.10.2015 klo 22:57

    No tuossa tapauksessa pitää joskus myös uutta Leonia päästä kokeilemaan :) Edellisen korimallin leonin omistin vähän aikaa ja se taas oli meluisin auto mitä ikinä on ollu.

  • Jenni - 12.10.2015 klo 23:00

    Käy ihmeessä! Etenkin niillä vakio 16-tuumaisilla renkailla se oli ihanan hiljainen. :) Edellistä korimallia en itse olekaan testannut; käytiin joskus katsomassa sitä liikkeessä mutta se oli kamala muovihirvitys...

  • POLOKUSKI - 14.10.2015 klo 13:23

    Ei tuota nykyistäkään Poloa ole kukaan sanonu äänekkääksi kun on laadukkaat 15" kesärenkaat ja auton takaosaan on käytetty aika reippaasti äänieristysmattoa. Toinen yllätys oli kesälomareissu joka tehtiin sillä kesällä. Noin 1400km tuli mutta missään vaiheessa ei puuduttanu ajella, joten sopivan mukavuuspainotteinen on..ja sitä nykyjään arvostaa kokoajan enemmän :)

  • Jenni - 14.10.2015 klo 13:28

    Polo on luokassaan tosi hiljainen, joten noilla lisillä sillä kyllä varmasti kelpaa ajella! :) Lisäksi se on kaiken kaikkiaan erinomainen auto ajaa. Ergonomia kunnossa. Meillä oli Polossa vielä urheilulliset etuistuimet, mitkä oli mahtavat.

    Mulla on äänieristysmattoa hankittuna 20 arkkia, mutta takakontin vuoraus niillä jäi kesällä tekemättä...

  • POLOKUSKI - 14.10.2015 klo 17:41

    Tänään sieltä yritti yksi Autotarvikkeen myyjä soitella. Odottelinkin että alkaako joku kyselemään että tuliko autokuume..:)

  • Jenni - 14.10.2015 klo 22:50

    Tuli, mutta meni pois kun näit hinnan? :) Mun perään eivät ole soitelleet, tosin eipä tuo nykyinen heiltä ostettu autokaan ole ollut vasta kuin 5 kuukautta.

  • POLOKUSKI - 15.10.2015 klo 8:32

    Mullakin vielä takuuta 10kk ja tuskimpa heti sen jälkeenkään on fiksua vaihtaa. Ja kyllä saa olla tosi kova autokuume jos tuohon gti-malliin menee tuhlaamaan! :)

Kirjoita kommentti

Tämä on tietoturvatarkistus. Mikä seuraavista on lemmikkieläin?

Tietoa blogista

POLOinen on liikenne- ja autoblogi, jonka perustin kesällä 2008. Aiemmin autot eivät kiinnostaneet yhtään, mutta hankittuani auton olosuhteiden pakosta innostuinkin autoilusta oikein kunnolla. Liikenne on minulle peliä, jossa pyrin menestymään aina vain paremmin!

Kirjoittelen blogiin kaikenlaisista autoiluun liittyvistä asioista moottoripyöräilyä unohtamatta. Erityisesti sydäntäni lähellä ovat Volkswagen, liikenneturvallisuus ja taloudellinen ajaminen.

Ota yhteyttä: poloinenblogi(a)gmail.com

Arkistot
2018 (14)
heinäkuu (2)
Auton vuokraaminen ulkomailla - ensikertalaisen kokemuksia
Leonin ensimmäinen katsastus ja päivä filmitähtenä
kesäkuu (1)
Leonin 3-vuotishuolto - katolle pissiminen vaihtui karkkikaupan tuoksuun
toukokuu (3)
Seat Leon - murtumat takavalojen umpioissa
Seat Leon - DSG-vaihteiston kytkimen vaihto
Kaaharizombie pihtaamassa - Neste Pusula EcoRun 15.4.2018
huhtikuu (3)
Leonin pienin kulutus ikinä! AL Helsinki EcoRun 14.4.2018
Kulutustestailuja ennen kauden ensimmäisiä Ecorun taloudellisuusajokilpailuja
AL-Sport päivät Hyvinkään Sveitsissä
maaliskuu (1)
Kauden 2018 ecorun taloudellisuusajokilpailut - millä autolla ja kenen kanssa?
helmikuu (2)
Koeajossa upea coupé Lexus RC 300h
Pitääkö vilkkua käyttää aina risteyksessä kääntyessä?
tammikuu (2)
POLOinen 10 vuotta!
Auton lattian, takaluukun ja konepellin vaimennus
2017 (30)
joulukuu (3)
Kiire ja liikenne - testatusti huono yhdistelmä!
Leonidaksen kuusenhakureissu
Polkupyörän valot - miten niitä käytetään oikein?
marraskuu (2)
Startti - oppikirja opetuslupaopetukseen
Autoliiton opetuslupainfo - kaikki mitä halusit tietää ajokortin hankkimisesta opetusluvalla
lokakuu (3)
Toyota Ecorun - uudenlainen taloudellisuusajokilpailu
Lotus Elise ja täydellisen rypsipellon metsästys
Pihistelyä ja mahtavia maisemia - Skoda Economy Run 2017
syyskuu (1)
HJC R-PHA 70 - ei enää ikinä aurinkolaseja moottoripyöräillessä!
elokuu (3)
Vuoroin vieraissa - tsekkiläiset taloudellisuusajajat tuhansien järvien maan ecorunissa
Liikaa hifistelyä, liian vähän pihistelyä - Suurajot NEZ EcoRun 13.8.2017
Pikaisessa koeajossa Volkswagen Arteon ja ennakoiva adaptiivinen vakionopeussäädin
heinäkuu (3)
Tampereen liikennejärjestelyt yllättivät turistin
Skootteri ei ole lälläripyörä, ainakaan kaupungissa
Illalla olin voittaja, aamulla enää toinen - AKU EcoRun 9.7.2017
kesäkuu (3)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 2.)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 1.)
Auto jäi pikapesun ulkopuolelle - asiakaspalvelu keräsi pisteet kotiin + Voita ilmainen autopesu!
toukokuu (3)
Leonin 30 tkm huolto - öljynvaihto, vajavainen akku ja rasittavat natinat
Takatalvi yllätti - 270 km kesärenkailla loskakelissä
POLOinen PINGailemassa eli autobloggaaja sisällöntuottajafestareilla
huhtikuu (2)
Auton kuntotarkastus
Autourheilijat Pohojanmaalla
maaliskuu (3)
Pysähdyin moottoritiellä ja muita viikonlopun autoilukuulumisia
Kiveniskemän korjaus Leonin tuulilasista
Kauhea naarmu auton maalipinnassa!
helmikuu (2)
Koeajossa Lexus IS 300h - se parempi Toyota?
Audi Quattro Tour 2017 - miten Audit selvisivät laskettelurinteestä?
tammikuu (2)
Minkä näistä koeajaisin? Uusi Seat Leon, Toyota C-HR vai Lexus IS 300h?
Autojen sijaintitiedot vuotivat nettiin jo nyt
2016 (30)
joulukuu (1)
Auto 2016 -messujen hauskin koeajo: pikkuruinen sähköauto Renault Twizy
marraskuu (3)
Auto 2016 - lisää koeajoja, vuoristorata ja Opel OnStar
Auto 2016 -messut - autojen Mega Pop-Up myymälä ja paljon muuta
Muuttaako urheiluauto käyttäytymistä? Testissä Lotus Evora 400
lokakuu (4)
Onko yksisuuntainen Puistokatu oikeasti turvallinen pyöräilijöille?
Rengashotelli ja puuttuvat pultit
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 2/2)
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 1/2)
syyskuu (1)
Ford Driving Skills for Life
elokuu (3)
Koeajossa huikea urheiluauto Lotus Evora 400
Seat Leon äänieristys
Seat Leon resonoi ja natisee
heinäkuu (1)
Harjoittelu kannattaa! 1000 Lakes EcoRun 2.7.2016
kesäkuu (2)
Taloudellisen ajon vinkit hiekkatiellä ajamiseen
Leonin ensimmäinen öljynvaihto ja säästövinkki
toukokuu (4)
Kirottu kilpailu? Neste Myllylampi Ecorun 21.5.2016
Koeajossa faceliftin saanut superpihi Toyota Auris Hybrid
Yksi vai 50 hevosvoimaa?
Että sellainen moottoripyöräilykauden aloitus!
huhtikuu (3)
Rekisterikilpibongaus
Milloin U-käännös on kielletty?
Leonin takuukorjauksia
maaliskuu (2)
Ecorun ja autoslalom kilpaileminen
Onnistuuko taloudellinen ajaminen talvella? Savon Pihistys Kuopion Autokauppa Ecorun 27.2.2016
helmikuu (3)
Kokemuksia Leonin kitkarenkaista
Teslan lataaminen
Vertaisvuokralla unelma-auto Tesla Model S P85D
tammikuu (3)
Pysäköinti Jyväskylän satamassa
Auton lainaaminen naapurille - uhka vai mahdollisuus?
Nissan Juke Nismo RS - terrierimäinen möhköfantti koeajossa
2015 (40)
joulukuu (2)
Hauskaa joulua!
Autoslalom kilpailu Leonilla
marraskuu (3)
Around View Monitor ja muita lisäapuja kuljettajalle a'la Nissan
Päästöskandaaliauton(?) kulutusennätys
Koeajossa superhauska Mazda MX-5
lokakuu (4)
Volkswagenin vieraana Jyväskylän MM-rallissa
Nastarenkaat vai kitkarenkaat? Talvirenkaiden valinta Leoniin
Volkswagen Demo Tour 2015
Leonilla yli 1000 km yhdellä tankillisella!
syyskuu (4)
Jyväskylän Autotarvikkeen naistenilta
Ratti.fi - ajokortin opetuslupien välityspalvelu
Hipoen ohi ja kolmion takaa känny korvalla - suomalainen liikenne takapenkkiläisen silmin
Tehotytöt vauhdissa: Vesijärven Auto Ecorun
elokuu (3)
Yritys päihittää vakionopeussäädin ja hieman Ecorun-pohdintaa
Onnellista autoslalomia
Moottoripyörän talvisäilytys sekä huolto- ja myyntipohdintaa
heinäkuu (2)
Kurkku Kalajoella
Leonin CQuartz Finest -pintakäsittely
kesäkuu (2)
1000 Lakes EcoRun - taloudellisen ajon soratieralli?
Poloinen pysyy Poloisena, mutta Leon on nyt Leonidas
toukokuu (6)
Polon viimeiset pihistelyt: LänsiAuto Ecorun 18.4.2015
Leonin renkaiden vaihto uusiin ja pyörien suuntaus
Uudet vanteet ja renkaat Leoniin
Kilometrien kerryttämistä ja autovouhottajien tapaamista
Leonin luovutus
Leonin luovutushuolto
huhtikuu (4)
Leonin maahantulotarkastus
Moottorijarrutus vai vapaalla rullaaminen?
Onnellisten ajokoulu vm. 2015
Lisensoitu autourheilija!
maaliskuu (5)
Kitkarenkaat liukkaan kelin radalla
Koeajossa Toyota Auris Hybrid - ekotietoisen taviksen valinta
Automerkkien kevään kovimmat #some #kampanjat
Autourheilu todella kiinnostaa naisia!
Autoja, moottoriurheilua ja naisia
helmikuu (4)
Oho, tilattiin auto
Volkswagen Winter Drivingschool
Seat Leon jälleen testissä - onko Polo saamassa seuraajan?
Poloisen ensikosketus kitkarenkaisiin
tammikuu (1)
Mitä kaikkea POLOiselle tapahtui vuonna 2014?
2014 (41)
joulukuu (3)
Joulukuun lopun löpinät
Nissan Pulsar - ei mikään tähdenjäänne
Leidi liikenteessä
marraskuu (3)
Karvalakki-Leon vuokralla
Glosspoint - palvelua vailla vertaa
Testissä Ford Ranger Wildtrak -pick-up
lokakuu (3)
Renkaiden vaihto hintavertailu
Törttöilijöitä liikenteessä - blogaus vanhan ajan malliin
Auton vanteet netistä
syyskuu (4)
Rullahiihto liikenteessä
Sumussa ajaminen ja sumuvalojen käyttö
Polon toinen taloudellisen ajon kilpailu: maantiekulutuksen haamuraja rikki kirkkaasti!
EcoRun taloudellisuusajokilpailu Pololla
elokuu (2)
Kohta pihistellään taas!
Uudet keskikupit vanteisiin ja virallinen pysäköintipaikka
heinäkuu (3)
Moottoripyörän parantelua
Jyväskylä - Kuopio - Jyväskylä
Polon 3-vuotishuolto
kesäkuu (3)
Uusi Mazda3 - taviksesta katseenvangitsijaksi
Polon ensimmäinen katsastus
Testissä kuljettajan pikku-apurit: mukautuva vakionopeussäädin ja kaistanpitoavustin
toukokuu (2)
Ihana uusi Polo <3
Taloudellisen ajon kilpailu Ecorun
huhtikuu (3)
Kevään renkaanvaihtokuviot ja DSG:n öljynvaihto
Keski-Suomen Moottoripyöränäyttely vm. 2014
Ensiesittelyssä uusi Volkswagen Polo
maaliskuu (5)
Ja sitten kuolo korjasi Polon akun
Polkupyörien huoltoa
Seuraa Poloista!
Poloinen goes off-road
Volkswagen hyötyautojen talviajokoulu kevätkelissä
helmikuu (4)
Tänä talvena liukasta on vain radalla
Onnellisten ajokoulun opit käytännön kokeessa
Kohti onnellisempaa ajokulttuuria
Onnellista liukastelua
tammikuu (6)
Pohdiskellen Pohjanmaalle
Lyhyitä ajoja + kireät pakkaset = tyhjä akku
Onnellisten ihmisten ajokoulun startti ja läheltä piti
Koeajossa Seat Leon FR
Parhautta!
Hakkapedia-blogaajaksi
2013 (31)
joulukuu (2)
Tonttu-Polo
Taloudellinen ajotapa - kokemuksia Drivecon käytöstä
marraskuu (4)
Demo Tour 2013 ja kestohymy
Uudet nastarenkaat polkupyörään
Toyota Auris Hybrid
Kesäinen koeajorupeama
lokakuu (3)
Taloudellisen ajon harjoittelua Toyotan tapaan
Renkaiden vaihto Poloisen tapaan
Ongelmalliset vaihteet
syyskuu (5)
Uusi leiska!!
Jyväskylä - Toivakka - Kangasniemi - Hankasalmi - Lievestuore - Jyväskylä
Vähän erilainen ratapäivä
Puhdas auto - pahempi mieli?
Uusi polkupyöräni - Nishiki Hybrid Comp SLD
elokuu (2)
Harjaton pesu
Ja korvat lepää!
heinäkuu (2)
Nissan Juke Nismo
Polon kaksivuotishuolto
kesäkuu (2)
MP-kauden avaus
Polkupyörän renkaanvaihtopulmia
toukokuu (2)
Facebookista voi oikeasti voittaa jotain!
Kops!
huhtikuu (2)
Kuinka tyhjentää lompakko moottoripyöränäyttelyssä
Talven suruja
maaliskuu (3)
Uusi Golf ja Polo GT
Vihreä unelma
Rata 2013
helmikuu (2)
Nastarenkaat kaksipyöräiseenkiin - lopulta
Uuden vuoden kilpailun voittaja on...
tammikuu (2)
Yhteenveto ajokaudesta 2012
Uuden vuoden kilpailu
2012 (30)
joulukuu (2)
Herkkua on siinä monenlaista.
Ylimääräinen öljynvaihto ja takuukorjauksia
marraskuu (2)
Ei niin yllättävät ensilumet
Uusi Golf ja Robo-up!
lokakuu (2)
Moottoripyörä talvisäilöön
Lisää näkyvyyttä
syyskuu (2)
Se oli hyvä vanne
Uusi Audi A3
elokuu (4)
Kaahaavat motoristit vs. ohiteltava motoristi
Eerik pesussa
Yhden pysäköintiruudun ongelma
Polo 1 v!
heinäkuu (2)
Polo ja rätisevä Media-In
Auton kulutuksen seuranta
kesäkuu (3)
Jennin ja Eerikin ensimmäiset seikkailut
Varusteostoksilla
Moottoripyörän hankinta
toukokuu (4)
Sateiset pikakuulumiset
Sumuvalopelle ilman sumuvaloja
Vielä niistä jäljistä ovenkahvassa...
Kevätpesu - ja mitä kuran alta löytyikään
huhtikuu (1)
Päivävalot ja pimeiden perien ongelma
maaliskuu (4)
Ei Golfkärryä meille
Up!
RSS ja muuta yleistä
Näin poliisin, mokasinkohan?
helmikuu (3)
Liukastelua Lievestuoreella
Polo 6R 1.2 TSI DSG Highline
Poloa ulkoiluttamassa
tammikuu (1)
Analyysi pienestä punaisesta paholaisesta
2011 (37)
joulukuu (3)
Hauskaa joulua!
Paras häälahja ikinä!
Polon suojauskäsittely
marraskuu (2)
Polo Simoissa
Kuulumisia autonhuoltokurssilta
lokakuu (4)
Jyväskylä - Ylivieska - Jyväskylä
Tunnustus
Volkswagen Demo Tour 2011
Inssi läpi ... vaivoin
syyskuu (6)
Moottoripyörän teoriakoe läpi!
Olenko hidas oppimaan vai muuten vain hidas?
Rohkeasti liikenteen sekaan
Onko tämä nyt niin hämmentävää?
Pelottava moottoripyörätunti
Eka ajotunti moottoripyörällä
elokuu (8)
Ensimmäinen ja viimeinen kerta (MP 1/2)
Autonhuoltokurssi tulee taas!
Lelun ohjaksissa ja museoesineen kyydissä
Motoristin henkivakuutukset: jarruttaminen ja kääntäminen (MP 5/6)
Lisää kirjaimia ajokorttiin (MP 3/4)
Oho, ostettiin auto
Polo Junior ja Polo Senior
Terveisiä Pololta
heinäkuu (2)
Bilteman kromiset pölykapselit, osa 2
Helsingin keskusta taas vähän tutummaksi
kesäkuu (1)
Katsastus vm. 2011
toukokuu (2)
Pyöräilyneuvontaa
Econen
huhtikuu (2)
Matelua pääsiäisen paluuliikenteessä
Oikealle kääntyvä väistää ... jos väistää
maaliskuu (2)
Vuosihuollon paikka
Ratapäivä 2011
helmikuu (2)
Uudet talvirenkaat
Nissan JUKE
tammikuu (3)
Polkupyörä vuorostaan huoltoon
Uusi leiska
Mitä sanoo Polo 95 E10 bensasta?
2010 (30)
joulukuu (1)
Turvallista uutta vuotta!
marraskuu (3)
Käsittämätöntä toistoa
Polo GTI ja jokasyksyinen Scirocco-koeajo
Epätaloudellista taloudellista ajoa
lokakuu (4)
Saija ratissa
No nyt se sitten levisi
"Eivät renkaat kesää tee"
Simuloitu rengasrikko
syyskuu (6)
"Jarrut - vauhdin surma"
Voidellaan ettei leikkaa kiinni
Kuinka moottori toimii?
Auton perusrakenne tutuksi
Audi A1
Autonhuoltokurssi
elokuu (1)
Kaikkien aikojen ilotulitus ja kaikkien aikojen ruuhka
heinäkuu (1)
Pysäköinti Ainolanrannassa
kesäkuu (1)
Myöhäinen katsastus
toukokuu (2)
Outo ohituskaista
Kilpisenkatu - pyöräilijän inhokki
huhtikuu (1)
Kesärenkaiden vaihtoaika x 2
maaliskuu (2)
Pikavisiitti Helsinkiin
Hämärä ABS-ongelma
helmikuu (5)
Ratapäivä
Hieno Audi ja nuiva Audimies
Enää viikko!
Polo palasi elävien kirjoihin
Koskaan ei ole Polo jättänyt tielle ...
tammikuu (3)
Käsijarrun tärkeydestä
Ei tullut BC:tä, tuli pelkkä B
Paras synttärikortti
2009 (36)
joulukuu (1)
Pimeällä ajamisen kurssi - perinteisesti vai simulaattorilla?
marraskuu (1)
Ajelemassa
lokakuu (4)
Vahaa pintaan ja talvirenkaat alle
Jos edes joku ottaisi opikseen...
"Kiesi-kohu ei kolhinut Audi-kauppaa"
Sciroccoooo <3
syyskuu (2)
Uutta Poloa ihailemassa
Kootut seikkailut Helsingissä
elokuu (2)
Kutsu
Ylinopeusvalvonta: kootut selitykset
heinäkuu (1)
Jyväskylä-Lahti-Jyväskylä
kesäkuu (4)
Läheltä piti juhannuksena
POLOinen 1 v.
Peruuttelua
Polo kesäkuntoon
toukokuu (3)
Taas ratin takana!
Kyytiläisenä
Kun jarrua ei voikaan painaa
huhtikuu (3)
Taas Tampereella
Talvi väistyy
Pablo Picassoa testaamassa
maaliskuu (6)
Huolto ja katsastus - uusi yritys
Katsastus
Vuosihuolto
Vaajakosken liikenneympyrässä ajaminen
Pesua kaivattaisiin
Ilmaista liukastelua
helmikuu (5)
Volkswagen Polo vm. 2008 vs. 2004
Automaattia testaamassa
Jyväskylä-Tampere-Jyväskylä
Kunnossa!
Palautetaan korjaamolle
tammikuu (4)
Oma Polo kullan kallis
Yksi Polo korjaamolle, toinen Polo vuokralle
Kolareita kerrakseen
Polo kolarissa
2008 (24)
joulukuu (1)
Valoton risteys sekoittaa päät ja aiheuttaa vaaratilanteita
marraskuu (3)
Pysäköintipaikasta sakkopaikaksi
Talvea odotellessa
Pientä koristelua
lokakuu (4)
Uudet autot tuoksuvat hyvälle
Ei ole pakko mennä jos ei mahdu
Kirkkaita kilometrejä!
Paluu liukkaalle
syyskuu (5)
Unelma-autoni
Autoton päivä
Inssimuistoja
Jopas oli ohitus
Jyväskylä-Hämeenlinna-Jyväskylä
elokuu (6)
Kuukauden viimeinen päivä
Ollaanpa sitä nyt niin kiireisiä
Törttöilijöitä liikenteessä
Jenni testaa
Kesäkumit vaihtoon
Hetken loisto
heinäkuu (2)
Liukastelua 2-vaiheessa
Arvioiva ajo
kesäkuu (3)
Uudet matot
Tyhmiä ohituksia rauhallisessa juhannusliikenteessä
Taustaa

Katso suosituimmat vaihtoautomme juuri nyt!

Palaute