POLOinen

POLOinen

Jaa sivu POLOinen

Volkswagen Demo Tour 2011

torstai 13.10.2011 Avainsanat: Demo TourKoeajoMuilla autoilla ajaminenPoloPolo JuniorSciroccoVolkswagen

Volkkarin vuosittainen(?) autojen esittelykiertue "Volkswagen Demo Tour" saapui viime viikonloppuna Jyväskylään ja sinne oli tietysti päästävä.

Viime vuoden kiertueella piti päästä testaamaan, miten 132 kW (180 hv) 1.4 TSI-moottorilla varustettu Polo GTI kulkee. Tällä kertaa sen koeajaminen kiinnosti vähän eri tavalla kuin viime vuonna, sillä nyt halusimme verrata, miten paljon se eroaa omasta uudesta Poloisestamme, jossa 77 kW (105 hv) 1.2 TSI-moottori. Koeajon jälkeen olin suoraan sanottuna vähän pettynyt... GTI Pololla ajaminen oli toki kivaa, mutta ei läheskään niin kivaa kuin ajattelin ennakkoon. Tämä tosin kertonee vain siitä, että oma Polomme on niin hyvä, ettei siinä ole enää juurikaan parantamisen varaa.

Tarkoituksena oli kuvata vain Polo GTI, mutta ei tuota GTD Golfia viitsinyt rajata kuvasta pois kun noin nätisti Polon vieressä odotteli.


GTI Polon kiihtyvyys ei tuntunut kovinkaan paljon kovemmalta kuin omallamme, mikä oli yllättävää. Speksien mukaan GTI:n kiihtyvyys 0-100 km/h on 6,9 s, kun taas 1.2 TSI:n on 9,7 s. Voi olla, että en vain osannut painaa riittävästi kaasua, mikä oli viime vuonnakin "ongelmana". Kun kävimme ajamassa koeajon jälkeen omalla Pololla saman lenkin, niin olihan se paljon lussumpi. Meidän automme lähtee kyllä liikkeelle mukavan rivakasti, mutta GTI Polo on rivakka koko kiihdytyksen ajan nollasta sataan. Noh, eipä tuolla omallakaan jalkoihin jää, joten ei ongelmaa.

Hauskin ominaisuus GTI Polossa verrattuna perus-Poloon oli murahtelu. En ole varma jaksaisiko sitä kuunnella päivittäisessä kaupunkiajossa, mutta koeajolla murina nauratti aina liikkeellelähdöissä ja muussa hitaassa ajossa. Auto tuntui koko ajan innokkaasti odottavan, että joko voitaisiin mennä!

Yksi asia johon erityisesti halusimme kiinnittää GTI Polossa huomiota, oli istuimet verrattuna Highline-varustetason urheilullisiin etuistuimiin. Olisivatko ne vielä paremmat kuin omassamme? Olemme nimittäin täysin rakastuneet Highlinen penkkeihin... GTI-penkkien istuinosan reunat olivat hieman Highlineä korkeammat ja selkänojan sivuttaistuet olivat myös hieman isommat, mutta takapuolituntuman mukaan erot olivat hyvin pieniä. Penkit olivat hirveän hyvät (ja kotoisat) istua. Ulkonäkökisassa nahkaverhoillut istuimme vievät mielestäni voiton, vaikka GTI:n ruutukuvio onkin ihan hieno.

Etuistuimet a'la Polo GTI. (Laittelen omasta Polostamme kuvia joku kerta erikseen.)


Toinen kiinnostava asia GTI Polossa oli kiiltävät harjattua terästä olevat poljinpinnat. Olen vähän haaveillut sellaisten asentamisesta omaan Poloomme, koska ne näyttävät tosi makeilta. Alkuperäistarvikkeena saatavien poljinpintojen asennusohjeessa lukee, että jarrupolkimen pinta pitäisi liimata tiukasti kiinni polkimeen, koska se on leveämpi kuin poljin. Liiman kanssa pelleily ei kuitenkaan oikein innosta minua, joten en nyt tiedä tuleeko noita hankittua. Tosin kun vertasin GTI Polon jarrupolkimen leveyttä omaani, niin saman kokoisilta ne vaikuttivat ja myös kiinnitys näytti samanlaiselta.

GTI Polon salamavalon loisteessa hohtavat poljinpinnat. Vasemmalla näkyvä lepuutustukikin saisi olla samaa sarjaa.


GTI Polon koeajon jälkeen minun piti päästä jokavuotiselle Scirocco-koeajolle. Tietysti! Demo Tourin esittelijä - joka muuten muisti minut hyvin viime vuodelta - vitsaili, että kun on käynyt koeajamassa Sciroccon 32 kertaa, sen saa ilmaiseksi. Sääli että olin aiemmilta kerroilta unohtanut pyytää todistuksen! Eli 32 vuoden päästä saisin Sciroccon... Voisin kuitenkin kuulemma saavuttaa vaaditut koeajokerrat nopeasti, jos lähtisin kiertämään Suomea Demo Tourin perässä ja omisin auton joka paikkakunnalla itselleni. Jep, hieno suunnitelma! :D

Demo Tourin esittelijät olivat sitä mieltä, että Polo GTI olisi hauskempi ajettava kuin Scirocco, mutta sekä minä että mieheni olimme sitä mieltä, että Scirocco oli kivempi. Se tuntui jotenkin kulkevan paljon paremmin. Kaksilitraisessa Sciroccossa oli toki 210 hevosta potkimassa konepellin alla, joten ei sinänsä ihme, vaikka se isompi auto onkin. En tainnut painaa Polon kaasua täysin pohjaan, mutta enpä muistanut tehdä sitä Sciroccollakaan, koska hyvin se kulki muutenkin. Ja murisi mennessään.

Tänä vuonna Demo Tourilla oli koeajettavana kaunis sininen Scirocco, mutta minusta Sciroccon ainut oikea väri on silti vihreä.


Sciroccon kiihtyvyys pääsi yllättämään minut tänäkin vuonna. Hissuttelin Palokasta Kirriin johtavan moottoritien kiihdytyskaistan alussa ja annoin moottoritietä ajavan auton mennä ohitse. Sitten kenkäisin kaasun pohjaan, Scirocco ampaisi liikkeelle ja hetken päästä ohitse ajaneen auton perä alkoi olla uhkaavan lähellä liittymistä ajatellen. Ei auttanut kuin päästää kaasu vapaaksi, jotta pystyin turvallisesti liittymään edellä ajaneen auton perään. Viime vuonna edellä ajanut auto liittyi edelläni kiihdytyskaistalta moottoritielle, mutta muuten tilanne oli aika sama. Ei voi muuta sanoa, kuin että kyllä lähtee.

Outoa GTI Polossa ja Sciroccossa autoissa oli se, että ihan kuin ne olisivat vastanneet kaasuun pikkaisen pidemmällä viiveellä kuin oma Polo. Automaattivaihteisia siis kaikki kolme. Ero ei ollut iso, mutta tuntui siltä, että nuo tuumasivat kaasua painaessa sekunnin kymmenesosan pidempään että mitä tekisi ennen kuin lähtivät rivakasti liikkeelle. Minusta tämä sama ilmiö oli huomattavissa riippumatta siitä, halusiko äkkiä nollasta sataan vai lähtikö vain liikkeelle risteyksestä. Kuvittelenkohan vain?

Sciroccossa on yksi miinus, jota en ollut muistanut lainkaan. Sen istuin on pikkaisen liian pitkä minulle, minkä huomaa siitä, että pohkeeni ottavat kiinni penkin etureunaan. Tuntui siltä, että olisin tarvinnut selkänojan ja takapuolen väliin pienen tyynyn, jotta pääsisin penkissä hieman edemmäs. En tullut kuitenkaan kokeilleeksi penkin säätöjä sen enempää, joten voi olla että ongelmaa ei oikeasti edes ole. Ei ainakaan muista aiemmilta koeajoilta vastaavaa.

Sciroccon penkki tuntui hieman turhan pitkältä, kun pohkeet olivat ihan kiinni penkin etureunassa. (Kuvassa ei ole kylläkään ihan autenttinen ajoasento, sillä siirsin penkkiä taaksepäin paremman kuvattavuuden toivossa.)


Sciroccossa oli näppärä peruutuskamera, jonka kuva oli paljon parempi kuin viime talvena koeajamassamme Nissan Jukessa. Juke oli tosin aika likainenkin, mistä johtuen huonompi kuva. Saattoi Volkkarilla silti olla parempi näyttö tai kamera tai molemmat, kun kuva oli niin terävä.

Sciroccolla peruuttaminen tuntui hieman vaikealta. Olen tottunut lipumaan Pololla hyvin rauhallisesti parkkiin säätelemällä nopeutta kevyesti jarrupoljinta painamalla. Kun Scirccossa päästi pakilla jarrusta vähänkin irti, tuntui auto haluavan mennä heti hirveän kovaa. Vähän töksähtelyksi meni siis peruuttamiseni. Varmaankin tottumiskysymys, että osaa annostella jarrua sopivasti.

Kylläpä osuin nätisti keskelle parkkiruutua!

 

Näkyvyys taakse ei ole koskaan ollut Sciroccon vahvimpia puolia. Taustapeili on pieni, takaikkuna on pieni ja takaistuimien niskatuet vielä blokkaavat muutenkin niukkaa näkyvyyttä.


Sciroccon koeajon jälkeen käväisimme vielä sisällä katsomassa Golfin avoautoversiota eli Golf Cabrioletia ja heittämässä läppää Demo Tourin miesten kanssa. Vielä olisi voinut koeajaa Golf GTI:n 35-vuotisjuhlamallinkin, mutta jätin sen kuitenkin väliin, koska piti ehtiä vielä iltayhdeksäksi Lahteen. Koeajoista ei jäänyt mitään "pakko saada" -fiilistä, mutta Polo GTI:n madallettu alusta ja isot renkaat kieltämättä hieman houkuttelisivat laittamaan omaa.

Oma Polo vs. GTI Polo.
Tilaa Autotien uutiset sähköpostiisi!

Keskustelu

  • Kirsi - 21.10.2011 klo 9:01

    Mulla on sulle jotain mun blogissa: http://kirsinkuntopiiri.blogspot.com/2011/10/tunnustus-ja-viikonlopun-ruokavinkki.html

    :)

  • Jenni - 23.10.2011 klo 22:29

    Kiitos! :)

Kirjoita kommentti

Tämä on tietoturvatarkistus. Mikä seuraavista on lemmikkieläin?

Tietoa blogista

POLOinen on liikenne- ja autoblogi, jonka perustin kesällä 2008. Aiemmin autot eivät kiinnostaneet yhtään, mutta hankittuani auton olosuhteiden pakosta innostuinkin autoilusta oikein kunnolla. Liikenne on minulle peliä, jossa pyrin menestymään aina vain paremmin!

Kirjoittelen blogiin kaikenlaisista autoiluun liittyvistä asioista moottoripyöräilyä unohtamatta. Erityisesti sydäntäni lähellä ovat Volkswagen, liikenneturvallisuus ja taloudellinen ajaminen.

Ota yhteyttä: poloinenblogi(a)gmail.com

Arkistot
2018 (19)
marraskuu (1)
Vain 3,6 millilitran päässä voitosta - Toyota EcoRun 6.10.2018
lokakuu (1)
Kolmas kerta toden sanoo? - Skoda Economy Run 2018
syyskuu (2)
Banaaninkuorilla baanalle! (bio)kaasuautojen päästöt, verotus ja tankkaus
Kaasuautolla taloudellisuusajokilpailussa - Suurajot EcoRun 12.8.2018
elokuu (1)
Tampere - jännittävimmät, hienoimmat ja vaarallisimmat liikennekohteet
heinäkuu (2)
Auton vuokraaminen ulkomailla - ensikertalaisen kokemuksia
Leonin ensimmäinen katsastus ja päivä filmitähtenä
kesäkuu (1)
Leonin 3-vuotishuolto - katolle pissiminen vaihtui karkkikaupan tuoksuun
toukokuu (3)
Seat Leon - murtumat takavalojen umpioissa
Seat Leon - DSG-vaihteiston kytkimen vaihto
Kaaharizombie pihtaamassa - Neste Pusula EcoRun 15.4.2018
huhtikuu (3)
Leonin pienin kulutus ikinä! AL Helsinki EcoRun 14.4.2018
Kulutustestailuja ennen kauden ensimmäisiä Ecorun taloudellisuusajokilpailuja
AL-Sport päivät Hyvinkään Sveitsissä
maaliskuu (1)
Kauden 2018 ecorun taloudellisuusajokilpailut - millä autolla ja kenen kanssa?
helmikuu (2)
Koeajossa upea coupé Lexus RC 300h
Pitääkö vilkkua käyttää aina risteyksessä kääntyessä?
tammikuu (2)
POLOinen 10 vuotta!
Auton lattian, takaluukun ja konepellin vaimennus
2017 (30)
joulukuu (3)
Kiire ja liikenne - testatusti huono yhdistelmä!
Leonidaksen kuusenhakureissu
Polkupyörän valot - miten niitä käytetään oikein?
marraskuu (2)
Startti - oppikirja opetuslupaopetukseen
Autoliiton opetuslupainfo - kaikki mitä halusit tietää ajokortin hankkimisesta opetusluvalla
lokakuu (3)
Toyota Ecorun - uudenlainen taloudellisuusajokilpailu
Lotus Elise ja täydellisen rypsipellon metsästys
Pihistelyä ja mahtavia maisemia - Skoda Economy Run 2017
syyskuu (1)
HJC R-PHA 70 - ei enää ikinä aurinkolaseja moottoripyöräillessä!
elokuu (3)
Vuoroin vieraissa - tsekkiläiset taloudellisuusajajat tuhansien järvien maan ecorunissa
Liikaa hifistelyä, liian vähän pihistelyä - Suurajot NEZ EcoRun 13.8.2017
Pikaisessa koeajossa Volkswagen Arteon ja ennakoiva adaptiivinen vakionopeussäädin
heinäkuu (3)
Tampereen liikennejärjestelyt yllättivät turistin
Skootteri ei ole lälläripyörä, ainakaan kaupungissa
Illalla olin voittaja, aamulla enää toinen - AKU EcoRun 9.7.2017
kesäkuu (3)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 2.)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 1.)
Auto jäi pikapesun ulkopuolelle - asiakaspalvelu keräsi pisteet kotiin + Voita ilmainen autopesu!
toukokuu (3)
Leonin 30 tkm huolto - öljynvaihto, vajavainen akku ja rasittavat natinat
Takatalvi yllätti - 270 km kesärenkailla loskakelissä
POLOinen PINGailemassa eli autobloggaaja sisällöntuottajafestareilla
huhtikuu (2)
Auton kuntotarkastus
Autourheilijat Pohojanmaalla
maaliskuu (3)
Pysähdyin moottoritiellä ja muita viikonlopun autoilukuulumisia
Kiveniskemän korjaus Leonin tuulilasista
Kauhea naarmu auton maalipinnassa!
helmikuu (2)
Koeajossa Lexus IS 300h - se parempi Toyota?
Audi Quattro Tour 2017 - miten Audit selvisivät laskettelurinteestä?
tammikuu (2)
Minkä näistä koeajaisin? Uusi Seat Leon, Toyota C-HR vai Lexus IS 300h?
Autojen sijaintitiedot vuotivat nettiin jo nyt
2016 (30)
joulukuu (1)
Auto 2016 -messujen hauskin koeajo: pikkuruinen sähköauto Renault Twizy
marraskuu (3)
Auto 2016 - lisää koeajoja, vuoristorata ja Opel OnStar
Auto 2016 -messut - autojen Mega Pop-Up myymälä ja paljon muuta
Muuttaako urheiluauto käyttäytymistä? Testissä Lotus Evora 400
lokakuu (4)
Onko yksisuuntainen Puistokatu oikeasti turvallinen pyöräilijöille?
Rengashotelli ja puuttuvat pultit
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 2/2)
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 1/2)
syyskuu (1)
Ford Driving Skills for Life
elokuu (3)
Koeajossa huikea urheiluauto Lotus Evora 400
Seat Leon äänieristys
Seat Leon resonoi ja natisee
heinäkuu (1)
Harjoittelu kannattaa! 1000 Lakes EcoRun 2.7.2016
kesäkuu (2)
Taloudellisen ajon vinkit hiekkatiellä ajamiseen
Leonin ensimmäinen öljynvaihto ja säästövinkki
toukokuu (4)
Kirottu kilpailu? Neste Myllylampi Ecorun 21.5.2016
Koeajossa faceliftin saanut superpihi Toyota Auris Hybrid
Yksi vai 50 hevosvoimaa?
Että sellainen moottoripyöräilykauden aloitus!
huhtikuu (3)
Rekisterikilpibongaus
Milloin U-käännös on kielletty?
Leonin takuukorjauksia
maaliskuu (2)
Ecorun ja autoslalom kilpaileminen
Onnistuuko taloudellinen ajaminen talvella? Savon Pihistys Kuopion Autokauppa Ecorun 27.2.2016
helmikuu (3)
Kokemuksia Leonin kitkarenkaista
Teslan lataaminen
Koeajossa vertaisvuokrattu unelma-auto Tesla Model S P85D
tammikuu (3)
Pysäköinti Jyväskylän satamassa
Auton lainaaminen naapurille - uhka vai mahdollisuus?
Nissan Juke Nismo RS - terrierimäinen möhköfantti koeajossa
2015 (40)
joulukuu (2)
Hauskaa joulua!
Autoslalom kilpailu Leonilla
marraskuu (3)
Around View Monitor ja muita lisäapuja kuljettajalle a'la Nissan
Päästöskandaaliauton(?) kulutusennätys
Koeajossa superhauska Mazda MX-5
lokakuu (4)
Volkswagenin vieraana Jyväskylän MM-rallissa
Nastarenkaat vai kitkarenkaat? Talvirenkaiden valinta Leoniin
Volkswagen Demo Tour 2015
Leonilla yli 1000 km yhdellä tankillisella!
syyskuu (4)
Jyväskylän Autotarvikkeen naistenilta
Ratti.fi - ajokortin opetuslupien välityspalvelu
Hipoen ohi ja kolmion takaa känny korvalla - suomalainen liikenne takapenkkiläisen silmin
Tehotytöt vauhdissa: Vesijärven Auto Ecorun
elokuu (3)
Yritys päihittää vakionopeussäädin ja hieman Ecorun-pohdintaa
Onnellista autoslalomia
Moottoripyörän talvisäilytys sekä huolto- ja myyntipohdintaa
heinäkuu (2)
Kurkku Kalajoella
Leonin CQuartz Finest -pintakäsittely
kesäkuu (2)
1000 Lakes EcoRun - taloudellisen ajon soratieralli?
Poloinen pysyy Poloisena, mutta Leon on nyt Leonidas
toukokuu (6)
Polon viimeiset pihistelyt: LänsiAuto Ecorun 18.4.2015
Leonin renkaiden vaihto uusiin ja pyörien suuntaus
Uudet vanteet ja renkaat Leoniin
Kilometrien kerryttämistä ja autovouhottajien tapaamista
Leonin luovutus
Leonin luovutushuolto
huhtikuu (4)
Leonin maahantulotarkastus
Moottorijarrutus vai vapaalla rullaaminen?
Onnellisten ajokoulu vm. 2015
Lisensoitu autourheilija!
maaliskuu (5)
Kitkarenkaat liukkaan kelin radalla
Koeajossa Toyota Auris Hybrid - ekotietoisen taviksen valinta
Automerkkien kevään kovimmat #some #kampanjat
Autourheilu todella kiinnostaa naisia!
Autoja, moottoriurheilua ja naisia
helmikuu (4)
Oho, tilattiin auto
Volkswagen Winter Drivingschool
Seat Leon jälleen testissä - onko Polo saamassa seuraajan?
Poloisen ensikosketus kitkarenkaisiin
tammikuu (1)
Mitä kaikkea POLOiselle tapahtui vuonna 2014?
2014 (41)
joulukuu (3)
Joulukuun lopun löpinät
Nissan Pulsar - ei mikään tähdenjäänne
Leidi liikenteessä
marraskuu (3)
Karvalakki-Leon vuokralla
Glosspoint - palvelua vailla vertaa
Testissä Ford Ranger Wildtrak -pick-up
lokakuu (3)
Renkaiden vaihto hintavertailu
Törttöilijöitä liikenteessä - blogaus vanhan ajan malliin
Auton vanteet netistä
syyskuu (4)
Rullahiihto liikenteessä
Sumussa ajaminen ja sumuvalojen käyttö
Polon toinen taloudellisen ajon kilpailu: maantiekulutuksen haamuraja rikki kirkkaasti!
EcoRun taloudellisuusajokilpailu Pololla
elokuu (2)
Kohta pihistellään taas!
Uudet keskikupit vanteisiin ja virallinen pysäköintipaikka
heinäkuu (3)
Moottoripyörän parantelua
Jyväskylä - Kuopio - Jyväskylä
Polon 3-vuotishuolto
kesäkuu (3)
Uusi Mazda3 - taviksesta katseenvangitsijaksi
Polon ensimmäinen katsastus
Testissä kuljettajan pikku-apurit: mukautuva vakionopeussäädin ja kaistanpitoavustin
toukokuu (2)
Ihana uusi Polo <3
Taloudellisen ajon kilpailu Ecorun
huhtikuu (3)
Kevään renkaanvaihtokuviot ja DSG:n öljynvaihto
Keski-Suomen Moottoripyöränäyttely vm. 2014
Ensiesittelyssä uusi Volkswagen Polo
maaliskuu (5)
Ja sitten kuolo korjasi Polon akun
Polkupyörien huoltoa
Seuraa Poloista!
Poloinen goes off-road
Volkswagen hyötyautojen talviajokoulu kevätkelissä
helmikuu (4)
Tänä talvena liukasta on vain radalla
Onnellisten ajokoulun opit käytännön kokeessa
Kohti onnellisempaa ajokulttuuria
Onnellista liukastelua
tammikuu (6)
Pohdiskellen Pohjanmaalle
Lyhyitä ajoja + kireät pakkaset = tyhjä akku
Onnellisten ihmisten ajokoulun startti ja läheltä piti
Koeajossa Seat Leon FR
Parhautta!
Hakkapedia-blogaajaksi
2013 (31)
joulukuu (2)
Tonttu-Polo
Taloudellinen ajotapa - kokemuksia Drivecon käytöstä
marraskuu (4)
Demo Tour 2013 ja kestohymy
Uudet nastarenkaat polkupyörään
Toyota Auris Hybrid
Kesäinen koeajorupeama
lokakuu (3)
Taloudellisen ajon harjoittelua Toyotan tapaan
Renkaiden vaihto Poloisen tapaan
Ongelmalliset vaihteet
syyskuu (5)
Uusi leiska!!
Jyväskylä - Toivakka - Kangasniemi - Hankasalmi - Lievestuore - Jyväskylä
Vähän erilainen ratapäivä
Puhdas auto - pahempi mieli?
Uusi polkupyöräni - Nishiki Hybrid Comp SLD
elokuu (2)
Harjaton pesu
Ja korvat lepää!
heinäkuu (2)
Nissan Juke Nismo
Polon kaksivuotishuolto
kesäkuu (2)
MP-kauden avaus
Polkupyörän renkaanvaihtopulmia
toukokuu (2)
Facebookista voi oikeasti voittaa jotain!
Kops!
huhtikuu (2)
Kuinka tyhjentää lompakko moottoripyöränäyttelyssä
Talven suruja
maaliskuu (3)
Uusi Golf ja Polo GT
Vihreä unelma
Rata 2013
helmikuu (2)
Nastarenkaat kaksipyöräiseenkiin - lopulta
Uuden vuoden kilpailun voittaja on...
tammikuu (2)
Yhteenveto ajokaudesta 2012
Uuden vuoden kilpailu
2012 (30)
joulukuu (2)
Herkkua on siinä monenlaista.
Ylimääräinen öljynvaihto ja takuukorjauksia
marraskuu (2)
Ei niin yllättävät ensilumet
Uusi Golf ja Robo-up!
lokakuu (2)
Moottoripyörä talvisäilöön
Lisää näkyvyyttä
syyskuu (2)
Se oli hyvä vanne
Uusi Audi A3
elokuu (4)
Kaahaavat motoristit vs. ohiteltava motoristi
Eerik pesussa
Yhden pysäköintiruudun ongelma
Polo 1 v!
heinäkuu (2)
Polo ja rätisevä Media-In
Auton kulutuksen seuranta
kesäkuu (3)
Jennin ja Eerikin ensimmäiset seikkailut
Varusteostoksilla
Moottoripyörän hankinta
toukokuu (4)
Sateiset pikakuulumiset
Sumuvalopelle ilman sumuvaloja
Vielä niistä jäljistä ovenkahvassa...
Kevätpesu - ja mitä kuran alta löytyikään
huhtikuu (1)
Päivävalot ja pimeiden perien ongelma
maaliskuu (4)
Ei Golfkärryä meille
Up!
RSS ja muuta yleistä
Näin poliisin, mokasinkohan?
helmikuu (3)
Liukastelua Lievestuoreella
Polo 6R 1.2 TSI DSG Highline
Poloa ulkoiluttamassa
tammikuu (1)
Analyysi pienestä punaisesta paholaisesta
2011 (37)
joulukuu (3)
Hauskaa joulua!
Paras häälahja ikinä!
Polon suojauskäsittely
marraskuu (2)
Polo Simoissa
Kuulumisia autonhuoltokurssilta
lokakuu (4)
Jyväskylä - Ylivieska - Jyväskylä
Tunnustus
Volkswagen Demo Tour 2011
Inssi läpi ... vaivoin
syyskuu (6)
Moottoripyörän teoriakoe läpi!
Olenko hidas oppimaan vai muuten vain hidas?
Rohkeasti liikenteen sekaan
Onko tämä nyt niin hämmentävää?
Pelottava moottoripyörätunti
Eka ajotunti moottoripyörällä
elokuu (8)
Ensimmäinen ja viimeinen kerta (MP 1/2)
Autonhuoltokurssi tulee taas!
Lelun ohjaksissa ja museoesineen kyydissä
Motoristin henkivakuutukset: jarruttaminen ja kääntäminen (MP 5/6)
Lisää kirjaimia ajokorttiin (MP 3/4)
Oho, ostettiin auto
Polo Junior ja Polo Senior
Terveisiä Pololta
heinäkuu (2)
Bilteman kromiset pölykapselit, osa 2
Helsingin keskusta taas vähän tutummaksi
kesäkuu (1)
Katsastus vm. 2011
toukokuu (2)
Pyöräilyneuvontaa
Econen
huhtikuu (2)
Matelua pääsiäisen paluuliikenteessä
Oikealle kääntyvä väistää ... jos väistää
maaliskuu (2)
Vuosihuollon paikka
Ratapäivä 2011
helmikuu (2)
Uudet talvirenkaat
Nissan JUKE
tammikuu (3)
Polkupyörä vuorostaan huoltoon
Uusi leiska
Mitä sanoo Polo 95 E10 bensasta?
2010 (30)
joulukuu (1)
Turvallista uutta vuotta!
marraskuu (3)
Käsittämätöntä toistoa
Polo GTI ja jokasyksyinen Scirocco-koeajo
Epätaloudellista taloudellista ajoa
lokakuu (4)
Saija ratissa
No nyt se sitten levisi
"Eivät renkaat kesää tee"
Simuloitu rengasrikko
syyskuu (6)
"Jarrut - vauhdin surma"
Voidellaan ettei leikkaa kiinni
Kuinka moottori toimii?
Auton perusrakenne tutuksi
Audi A1
Autonhuoltokurssi
elokuu (1)
Kaikkien aikojen ilotulitus ja kaikkien aikojen ruuhka
heinäkuu (1)
Pysäköinti Ainolanrannassa
kesäkuu (1)
Myöhäinen katsastus
toukokuu (2)
Outo ohituskaista
Kilpisenkatu - pyöräilijän inhokki
huhtikuu (1)
Kesärenkaiden vaihtoaika x 2
maaliskuu (2)
Pikavisiitti Helsinkiin
Hämärä ABS-ongelma
helmikuu (5)
Ratapäivä
Hieno Audi ja nuiva Audimies
Enää viikko!
Polo palasi elävien kirjoihin
Koskaan ei ole Polo jättänyt tielle ...
tammikuu (3)
Käsijarrun tärkeydestä
Ei tullut BC:tä, tuli pelkkä B
Paras synttärikortti
2009 (36)
joulukuu (1)
Pimeällä ajamisen kurssi - perinteisesti vai simulaattorilla?
marraskuu (1)
Ajelemassa
lokakuu (4)
Vahaa pintaan ja talvirenkaat alle
Jos edes joku ottaisi opikseen...
"Kiesi-kohu ei kolhinut Audi-kauppaa"
Sciroccoooo <3
syyskuu (2)
Uutta Poloa ihailemassa
Kootut seikkailut Helsingissä
elokuu (2)
Kutsu
Ylinopeusvalvonta: kootut selitykset
heinäkuu (1)
Jyväskylä-Lahti-Jyväskylä
kesäkuu (4)
Läheltä piti juhannuksena
POLOinen 1 v.
Peruuttelua
Polo kesäkuntoon
toukokuu (3)
Taas ratin takana!
Kyytiläisenä
Kun jarrua ei voikaan painaa
huhtikuu (3)
Taas Tampereella
Talvi väistyy
Pablo Picassoa testaamassa
maaliskuu (6)
Huolto ja katsastus - uusi yritys
Katsastus
Vuosihuolto
Vaajakosken liikenneympyrässä ajaminen
Pesua kaivattaisiin
Ilmaista liukastelua
helmikuu (5)
Volkswagen Polo vm. 2008 vs. 2004
Automaattia testaamassa
Jyväskylä-Tampere-Jyväskylä
Kunnossa!
Palautetaan korjaamolle
tammikuu (4)
Oma Polo kullan kallis
Yksi Polo korjaamolle, toinen Polo vuokralle
Kolareita kerrakseen
Polo kolarissa
2008 (24)
joulukuu (1)
Valoton risteys sekoittaa päät ja aiheuttaa vaaratilanteita
marraskuu (3)
Pysäköintipaikasta sakkopaikaksi
Talvea odotellessa
Pientä koristelua
lokakuu (4)
Uudet autot tuoksuvat hyvälle
Ei ole pakko mennä jos ei mahdu
Kirkkaita kilometrejä!
Paluu liukkaalle
syyskuu (5)
Unelma-autoni
Autoton päivä
Inssimuistoja
Jopas oli ohitus
Jyväskylä-Hämeenlinna-Jyväskylä
elokuu (6)
Kuukauden viimeinen päivä
Ollaanpa sitä nyt niin kiireisiä
Törttöilijöitä liikenteessä
Jenni testaa
Kesäkumit vaihtoon
Hetken loisto
heinäkuu (2)
Liukastelua 2-vaiheessa
Arvioiva ajo
kesäkuu (3)
Uudet matot
Tyhmiä ohituksia rauhallisessa juhannusliikenteessä
Taustaa

Katso suosituimmat vaihtoautomme juuri nyt!