POLOinen

POLOinen

Jaa sivu POLOinen

HJC R-PHA 70 - ei enää ikinä aurinkolaseja moottoripyöräillessä!

sunnuntai 17.09.2017 Avainsanat: AjovarusteetMoottoripyöräily

Olin tässä jo jonkun aikaa (lue: pari vuotta) miettinyt, että olisi näppärää olla moottoripyöräkypärä, jossa olisi sisäänrakennettu aurinkovisiiri. Minua nimittäin häikäisee tyyliin aina, vaikka olisi pilvinenkin sää, joten käytän aurinkolaseja lähes aina moottoripyöräillessä.

Aurinkolasit ovat kuitenkin hieman ärsyttävät tunkea kypärän alle, vaikka niissä onkin suorat sangat. Lisäksi ne alkavat aina pidempään ajaessa painaa päätä, koska pehmusteen silmälasiurat eivät ole aivan optimaalisella korkeudella. Sitten jos ajaessa aurinko meneekin kunnolla pilveen, aurinkolasit ovat turhat ja pitää pysähtyä ottamaan ne pois. Mutta mihin laitan ne? Ajotakin taskussa ei oikein ole tilaa kotelolle ja ilmankaan ei viitsisi säilyttää.

Että näin, eiköhän tässä ollut jo riittävästi perusteluja, että saan lähteä kaupoille?

Totta puhuen sovitin aurinkovisiirillistä HJC IS-17 kypärää jo joitakin vuosia sitten moottoripyörämessuilla, mutta ei tullut kauppoja, koska se kiinnitettiin pikalukolla. Olen siinä uskossa, että D-lenkki on ainut oikea tapa kiinnitystapa, jotta se on aina varmasti kireällä. En kyllä tiedä olisiko se muutenkaan ollut ihan hirveän hyvä laadukas, sillä nyt kun katsoin, niin hintaa näyttäisi olevan vain parisataa. Kuulostaa liian halvalta ollakseen kunnollinen...

Tänä kesänä keksin käydä googlettamaan, millaista tarjontaa HJC:llä on nyt aurinkovisiirillisissä kypärissä. Nykyinen kypäräni on HJC R-PHA 10 ja koska olen tykännyt siitä, oli luontevaa lähteä etsimään uuttakin samalta valmistajalta. Mallistosta löytyikin R-PHA 70, joka vaikutti tupla-D-lenkki -kiinnityksen lisäksi kaikin puolin tarpeisiini sopivalta.

Eipä aikaakaan, kun löysin jo itseni Jyväs-Marinelta sovittelemassa kypäriä mukavan myyjän avustuksella. Käytännössä kokeilin kyllä vain tuota R-PHA 70:ä sekä lähinnä verrokiksi jotain halvempaa, mutta se ei istunut päähäni alkuunkaan. R-PHA 70 istui sen sijaan kuin valettu. Koko oli sama XS kuin vanhassakin kypärässäni, mutta se oli tietty vähän jämptimpi, kun ei ollut muotoutunut vielä omaan päähän.

Aurinkovisiiri avattiin ja suljettiin leuan sivulla olevasta liukukytkimestä. Aluksi tuntui vähän vaikealta löytää sitä käsikopelolla, mutta arvelin, että kyllä sen paikan oppii tuntemaan kun muutaman kerran käyttää. Sain myös käydä ulkona testaamassa visiirin tummuutta. Vaikutti olevan ihan okei, joskin olisin kaivannut testiolosuhteisiin kirkkaampaa auringonpaistetta. 

Aurinkovisiiri avataan ja suljetaan alareunan liukusäätimestä.

Sovittelun jälkeen totesin, että tämä on se mitä tulin hakemaan, joten ostetaan pois. Tässä vaiheessa tuli vasta ekaa kertaa kysyttyä hintaakin! Se oli varsin sopuisa 399 e, sillä ovh on 449 e.

Suurin ongelma olikin arpoa, minkä värisen kypärän haluan. Olin valinnut mielessäni jo valko-punaisen Octar MC-1 mallin, mutta mattapintainen harmaan ja mustan kirjava MC-5SF vei lopulta voiton. Onneksi myyjällä ei tuntunut olevan kiirettä, vaan malttoi palvelella minua koko arpomiseni ajan. :)

Octar MC-1 vai Grandal MC-5SF?

Kokemuksia HJC R-PHA 70 -kypärästä

Ensimmäisen ajolenkin jälkeen olin ihan myyty, sillä integroitu aurinkovisiiri on niin kätevä! Ihanaa päästä eroon aurinkolasien kanssa sähläämisestä! Samat tunnelmat ovat jatkuneet koko kesän. Avausmekanismista täytyy tosin antaa hieman miinusta. Se on sinänsä helppo käyttää, mutta joudun edelleen välillä hieman etsiskelemään sitä leuan sivusta. Se voisi siis olla hieman selkeämmin merkitty.

Painoa aurinkovisiiri toi kypärään parisataa grammaa lisää. Vanha painaa 1200 g, kun taas uudella painoa on 1400 g. En kuitenkaan ole kokenut, että uusi kypärä olisi mitenkään erityisen painava päässä. 

Aurinkovisiiri kasvattaa tietysti myös kypärän ulkoista kokoa, koska mekanismi pitää saada mahtumaan pehmusteiden ja kuoren väliin. Kokoeroa on itse asiassa yllättävän paljon, nyt kun näen ne kuvissa omassa päässäni. 

Wow! Vasta tästä kuvaparista muuten tajusin, miten paljon isompi tuo uusi kypärä on! Hyvin huomaa myös, miten pinlock on paljon isompi kuin ennen.

Ostin uuden kypärän saadakseni aurinkovisiirin, mutta iloiseksi yllätyksekseni siinä oli muitakin plussia.

Parasta on, että se on huomattavasti hiljaisempi kuin R-PHA 10. Se ei myöskään vihellä yhtään moottoripyöräni etupleksin ilmavirrassa. Vanha kypäräni tekee sitä, jos istuu tietyllä etäisyydellä pleksistä, mutta tällä uudella voi olla missä asennossa tahansa ja se on hiljaa. En minä tälläkään ilman korvatulppia ajaisi, mutta siinä missä en aiemmin viitsinyt hirveästi ajaa melun takia 100 km/h, niin nyt se menee ihan mukavasti.

Nettiarvosteluissa R-PHA 70:n on sanottu olevan ihan keskitasoinen ääneneristäjä. Minulla ei ole oman kypäräni lisäksi kokemuksia kuin kaverin SHOEI:n kypärästä ja se oli aika samantasoinen melultaan kuin R-PHA 10.

R-PHA 70 vs. R-PHA 10

Jotkut pitävät moottoripyöräkypärän alla aina huppua, mutta itse taivun käyttämään huppua vasta tosi kylmillä keleillä. Muuten vältän, koska se painaa pehmusteita kasaan. En halua, että joutuisin käyttämään huppua kesäkuumallakin! Muistelisin jopa, että joku myyjä olisi joskus sanonut, että kypärän alla ei pitäisi pitää mitään.

Uusi kypärä on kyllä niin jämpti päähän, ettei sen alle tee mieli edes yrittää laittaa mitään. Se tuntuu kuitenkin ajaessa vanhaa viileämmältä. Mietinkin, että pitääkö säilyttää vanha kypärä kylmien kelien ajoja varten. Kypäriä sovitellessa huomaa selkeästi, että vanha on aavistuksen väljempi.  

Uuden kypärän mukana tuli sen alaosaan tarranauhalla kiinnitettävä leukasuoja. Kokeilin sitä kosteassa +10 C kelissä ja sillä olikin hämmästyttävän iso vaikutus. Kypärän sisällä alkoi olla ihan oma ilmastonsa, kun tuuli ei päässytkään enää puhaltamaan alakautta sisään. 

Leukasuoja näyttää mitättömältä, mutta sen vaikutus oli suuri.
(Aurinkovisiirin kytkin näkyy muuten tuossa oikeanpuoleisen emergency-nauhan vieressä.)

Tämä oli samalla todellinen testi visiirin huurtumista estävälle pinlock-kalvolle. Pinlock-kalvon ulkopuoliset alueet menivät nopeasti paksuun huurteeseen, mutta kalvon kohta pysyi puhtaana kirkkaana. Kun sitten piti pysähtyä moniin liikennevaloihin, meinasi kalvokin alkaa vähän huurtua - kypärän sisällä oli todennäköisesti vain liian huono ilmanvaihto. Korjasin tilanteen raottamalla visiiriä aina valoissa. Ajaessa ilma vaihtui sen verran, että kalvo pysyi kirkkaana. Täytyy nyt kuitenkin vielä miettiä, että pidänkö viimasuojan käytössä vai käärinkö vain buff-huivin tiukemmin leukaani saakka, kuten olen tehnyt aiemmin.

Pinlock-kalvo on muuten uudistunut kypärien välillä, sillä se on nyt huomattavasti isompi kuin ennen. Ennen sen alareuna oli vähän ärsyttävällä korkeudella mittariston katselun kannalta, mutta nyt pinlock täyttää lähes koko visiirin, eivätkä sen reunat ole enää näkökentässä.

Kaverini Shoeissa ei ollut kalvoa kun sitä aikoinaan testasin ja siinä visiiri meni kyllä huurteeseen alta aikayksikön, vaikka keli oli paljon lämpimämpi kuin nyt. En ollut sitä ennen edes tajunnut miten hienosti kalvo toimii, kun se oli kypärässäni vakiona.

Pinlock-kalvo täyttää lähes koko visiirin ja todistaa hyödyllisyytensä. Varsin paksu huurre nimittäin tuossa sen vieressä.

 

Tilaa Autotien uutiset sähköpostiisi!

Keskustelu

Kirjoita kommentti

Tämä on tietoturvatarkistus. Mikä seuraavista on lemmikkieläin?

Tietoa blogista

POLOinen on liikenne- ja autoblogi, jonka perustin kesällä 2008. Aiemmin autot eivät kiinnostaneet yhtään, mutta hankittuani auton olosuhteiden pakosta innostuinkin autoilusta oikein kunnolla. Liikenne on minulle peliä, jossa pyrin menestymään aina vain paremmin!

Kirjoittelen blogiin kaikenlaisista autoiluun liittyvistä asioista moottoripyöräilyä unohtamatta. Erityisesti sydäntäni lähellä ovat Volkswagen, liikenneturvallisuus ja taloudellinen ajaminen.

Ota yhteyttä: poloinenblogi(a)gmail.com

Arkistot
2018 (19)
marraskuu (1)
Vain 3,6 millilitran päässä voitosta - Toyota EcoRun 6.10.2018
lokakuu (1)
Kolmas kerta toden sanoo? - Skoda Economy Run 2018
syyskuu (2)
Banaaninkuorilla baanalle! (bio)kaasuautojen päästöt, verotus ja tankkaus
Kaasuautolla taloudellisuusajokilpailussa - Suurajot EcoRun 12.8.2018
elokuu (1)
Tampere - jännittävimmät, hienoimmat ja vaarallisimmat liikennekohteet
heinäkuu (2)
Auton vuokraaminen ulkomailla - ensikertalaisen kokemuksia
Leonin ensimmäinen katsastus ja päivä filmitähtenä
kesäkuu (1)
Leonin 3-vuotishuolto - katolle pissiminen vaihtui karkkikaupan tuoksuun
toukokuu (3)
Seat Leon - murtumat takavalojen umpioissa
Seat Leon - DSG-vaihteiston kytkimen vaihto
Kaaharizombie pihtaamassa - Neste Pusula EcoRun 15.4.2018
huhtikuu (3)
Leonin pienin kulutus ikinä! AL Helsinki EcoRun 14.4.2018
Kulutustestailuja ennen kauden ensimmäisiä Ecorun taloudellisuusajokilpailuja
AL-Sport päivät Hyvinkään Sveitsissä
maaliskuu (1)
Kauden 2018 ecorun taloudellisuusajokilpailut - millä autolla ja kenen kanssa?
helmikuu (2)
Koeajossa upea coupé Lexus RC 300h
Pitääkö vilkkua käyttää aina risteyksessä kääntyessä?
tammikuu (2)
POLOinen 10 vuotta!
Auton lattian, takaluukun ja konepellin vaimennus
2017 (30)
joulukuu (3)
Kiire ja liikenne - testatusti huono yhdistelmä!
Leonidaksen kuusenhakureissu
Polkupyörän valot - miten niitä käytetään oikein?
marraskuu (2)
Startti - oppikirja opetuslupaopetukseen
Autoliiton opetuslupainfo - kaikki mitä halusit tietää ajokortin hankkimisesta opetusluvalla
lokakuu (3)
Toyota Ecorun - uudenlainen taloudellisuusajokilpailu
Lotus Elise ja täydellisen rypsipellon metsästys
Pihistelyä ja mahtavia maisemia - Skoda Economy Run 2017
syyskuu (1)
HJC R-PHA 70 - ei enää ikinä aurinkolaseja moottoripyöräillessä!
elokuu (3)
Vuoroin vieraissa - tsekkiläiset taloudellisuusajajat tuhansien järvien maan ecorunissa
Liikaa hifistelyä, liian vähän pihistelyä - Suurajot NEZ EcoRun 13.8.2017
Pikaisessa koeajossa Volkswagen Arteon ja ennakoiva adaptiivinen vakionopeussäädin
heinäkuu (3)
Tampereen liikennejärjestelyt yllättivät turistin
Skootteri ei ole lälläripyörä, ainakaan kaupungissa
Illalla olin voittaja, aamulla enää toinen - AKU EcoRun 9.7.2017
kesäkuu (3)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 2.)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 1.)
Auto jäi pikapesun ulkopuolelle - asiakaspalvelu keräsi pisteet kotiin + Voita ilmainen autopesu!
toukokuu (3)
Leonin 30 tkm huolto - öljynvaihto, vajavainen akku ja rasittavat natinat
Takatalvi yllätti - 270 km kesärenkailla loskakelissä
POLOinen PINGailemassa eli autobloggaaja sisällöntuottajafestareilla
huhtikuu (2)
Auton kuntotarkastus
Autourheilijat Pohojanmaalla
maaliskuu (3)
Pysähdyin moottoritiellä ja muita viikonlopun autoilukuulumisia
Kiveniskemän korjaus Leonin tuulilasista
Kauhea naarmu auton maalipinnassa!
helmikuu (2)
Koeajossa Lexus IS 300h - se parempi Toyota?
Audi Quattro Tour 2017 - miten Audit selvisivät laskettelurinteestä?
tammikuu (2)
Minkä näistä koeajaisin? Uusi Seat Leon, Toyota C-HR vai Lexus IS 300h?
Autojen sijaintitiedot vuotivat nettiin jo nyt
2016 (30)
joulukuu (1)
Auto 2016 -messujen hauskin koeajo: pikkuruinen sähköauto Renault Twizy
marraskuu (3)
Auto 2016 - lisää koeajoja, vuoristorata ja Opel OnStar
Auto 2016 -messut - autojen Mega Pop-Up myymälä ja paljon muuta
Muuttaako urheiluauto käyttäytymistä? Testissä Lotus Evora 400
lokakuu (4)
Onko yksisuuntainen Puistokatu oikeasti turvallinen pyöräilijöille?
Rengashotelli ja puuttuvat pultit
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 2/2)
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 1/2)
syyskuu (1)
Ford Driving Skills for Life
elokuu (3)
Koeajossa huikea urheiluauto Lotus Evora 400
Seat Leon äänieristys
Seat Leon resonoi ja natisee
heinäkuu (1)
Harjoittelu kannattaa! 1000 Lakes EcoRun 2.7.2016
kesäkuu (2)
Taloudellisen ajon vinkit hiekkatiellä ajamiseen
Leonin ensimmäinen öljynvaihto ja säästövinkki
toukokuu (4)
Kirottu kilpailu? Neste Myllylampi Ecorun 21.5.2016
Koeajossa faceliftin saanut superpihi Toyota Auris Hybrid
Yksi vai 50 hevosvoimaa?
Että sellainen moottoripyöräilykauden aloitus!
huhtikuu (3)
Rekisterikilpibongaus
Milloin U-käännös on kielletty?
Leonin takuukorjauksia
maaliskuu (2)
Ecorun ja autoslalom kilpaileminen
Onnistuuko taloudellinen ajaminen talvella? Savon Pihistys Kuopion Autokauppa Ecorun 27.2.2016
helmikuu (3)
Kokemuksia Leonin kitkarenkaista
Teslan lataaminen
Koeajossa vertaisvuokrattu unelma-auto Tesla Model S P85D
tammikuu (3)
Pysäköinti Jyväskylän satamassa
Auton lainaaminen naapurille - uhka vai mahdollisuus?
Nissan Juke Nismo RS - terrierimäinen möhköfantti koeajossa
2015 (40)
joulukuu (2)
Hauskaa joulua!
Autoslalom kilpailu Leonilla
marraskuu (3)
Around View Monitor ja muita lisäapuja kuljettajalle a'la Nissan
Päästöskandaaliauton(?) kulutusennätys
Koeajossa superhauska Mazda MX-5
lokakuu (4)
Volkswagenin vieraana Jyväskylän MM-rallissa
Nastarenkaat vai kitkarenkaat? Talvirenkaiden valinta Leoniin
Volkswagen Demo Tour 2015
Leonilla yli 1000 km yhdellä tankillisella!
syyskuu (4)
Jyväskylän Autotarvikkeen naistenilta
Ratti.fi - ajokortin opetuslupien välityspalvelu
Hipoen ohi ja kolmion takaa känny korvalla - suomalainen liikenne takapenkkiläisen silmin
Tehotytöt vauhdissa: Vesijärven Auto Ecorun
elokuu (3)
Yritys päihittää vakionopeussäädin ja hieman Ecorun-pohdintaa
Onnellista autoslalomia
Moottoripyörän talvisäilytys sekä huolto- ja myyntipohdintaa
heinäkuu (2)
Kurkku Kalajoella
Leonin CQuartz Finest -pintakäsittely
kesäkuu (2)
1000 Lakes EcoRun - taloudellisen ajon soratieralli?
Poloinen pysyy Poloisena, mutta Leon on nyt Leonidas
toukokuu (6)
Polon viimeiset pihistelyt: LänsiAuto Ecorun 18.4.2015
Leonin renkaiden vaihto uusiin ja pyörien suuntaus
Uudet vanteet ja renkaat Leoniin
Kilometrien kerryttämistä ja autovouhottajien tapaamista
Leonin luovutus
Leonin luovutushuolto
huhtikuu (4)
Leonin maahantulotarkastus
Moottorijarrutus vai vapaalla rullaaminen?
Onnellisten ajokoulu vm. 2015
Lisensoitu autourheilija!
maaliskuu (5)
Kitkarenkaat liukkaan kelin radalla
Koeajossa Toyota Auris Hybrid - ekotietoisen taviksen valinta
Automerkkien kevään kovimmat #some #kampanjat
Autourheilu todella kiinnostaa naisia!
Autoja, moottoriurheilua ja naisia
helmikuu (4)
Oho, tilattiin auto
Volkswagen Winter Drivingschool
Seat Leon jälleen testissä - onko Polo saamassa seuraajan?
Poloisen ensikosketus kitkarenkaisiin
tammikuu (1)
Mitä kaikkea POLOiselle tapahtui vuonna 2014?
2014 (41)
joulukuu (3)
Joulukuun lopun löpinät
Nissan Pulsar - ei mikään tähdenjäänne
Leidi liikenteessä
marraskuu (3)
Karvalakki-Leon vuokralla
Glosspoint - palvelua vailla vertaa
Testissä Ford Ranger Wildtrak -pick-up
lokakuu (3)
Renkaiden vaihto hintavertailu
Törttöilijöitä liikenteessä - blogaus vanhan ajan malliin
Auton vanteet netistä
syyskuu (4)
Rullahiihto liikenteessä
Sumussa ajaminen ja sumuvalojen käyttö
Polon toinen taloudellisen ajon kilpailu: maantiekulutuksen haamuraja rikki kirkkaasti!
EcoRun taloudellisuusajokilpailu Pololla
elokuu (2)
Kohta pihistellään taas!
Uudet keskikupit vanteisiin ja virallinen pysäköintipaikka
heinäkuu (3)
Moottoripyörän parantelua
Jyväskylä - Kuopio - Jyväskylä
Polon 3-vuotishuolto
kesäkuu (3)
Uusi Mazda3 - taviksesta katseenvangitsijaksi
Polon ensimmäinen katsastus
Testissä kuljettajan pikku-apurit: mukautuva vakionopeussäädin ja kaistanpitoavustin
toukokuu (2)
Ihana uusi Polo <3
Taloudellisen ajon kilpailu Ecorun
huhtikuu (3)
Kevään renkaanvaihtokuviot ja DSG:n öljynvaihto
Keski-Suomen Moottoripyöränäyttely vm. 2014
Ensiesittelyssä uusi Volkswagen Polo
maaliskuu (5)
Ja sitten kuolo korjasi Polon akun
Polkupyörien huoltoa
Seuraa Poloista!
Poloinen goes off-road
Volkswagen hyötyautojen talviajokoulu kevätkelissä
helmikuu (4)
Tänä talvena liukasta on vain radalla
Onnellisten ajokoulun opit käytännön kokeessa
Kohti onnellisempaa ajokulttuuria
Onnellista liukastelua
tammikuu (6)
Pohdiskellen Pohjanmaalle
Lyhyitä ajoja + kireät pakkaset = tyhjä akku
Onnellisten ihmisten ajokoulun startti ja läheltä piti
Koeajossa Seat Leon FR
Parhautta!
Hakkapedia-blogaajaksi
2013 (31)
joulukuu (2)
Tonttu-Polo
Taloudellinen ajotapa - kokemuksia Drivecon käytöstä
marraskuu (4)
Demo Tour 2013 ja kestohymy
Uudet nastarenkaat polkupyörään
Toyota Auris Hybrid
Kesäinen koeajorupeama
lokakuu (3)
Taloudellisen ajon harjoittelua Toyotan tapaan
Renkaiden vaihto Poloisen tapaan
Ongelmalliset vaihteet
syyskuu (5)
Uusi leiska!!
Jyväskylä - Toivakka - Kangasniemi - Hankasalmi - Lievestuore - Jyväskylä
Vähän erilainen ratapäivä
Puhdas auto - pahempi mieli?
Uusi polkupyöräni - Nishiki Hybrid Comp SLD
elokuu (2)
Harjaton pesu
Ja korvat lepää!
heinäkuu (2)
Nissan Juke Nismo
Polon kaksivuotishuolto
kesäkuu (2)
MP-kauden avaus
Polkupyörän renkaanvaihtopulmia
toukokuu (2)
Facebookista voi oikeasti voittaa jotain!
Kops!
huhtikuu (2)
Kuinka tyhjentää lompakko moottoripyöränäyttelyssä
Talven suruja
maaliskuu (3)
Uusi Golf ja Polo GT
Vihreä unelma
Rata 2013
helmikuu (2)
Nastarenkaat kaksipyöräiseenkiin - lopulta
Uuden vuoden kilpailun voittaja on...
tammikuu (2)
Yhteenveto ajokaudesta 2012
Uuden vuoden kilpailu
2012 (30)
joulukuu (2)
Herkkua on siinä monenlaista.
Ylimääräinen öljynvaihto ja takuukorjauksia
marraskuu (2)
Ei niin yllättävät ensilumet
Uusi Golf ja Robo-up!
lokakuu (2)
Moottoripyörä talvisäilöön
Lisää näkyvyyttä
syyskuu (2)
Se oli hyvä vanne
Uusi Audi A3
elokuu (4)
Kaahaavat motoristit vs. ohiteltava motoristi
Eerik pesussa
Yhden pysäköintiruudun ongelma
Polo 1 v!
heinäkuu (2)
Polo ja rätisevä Media-In
Auton kulutuksen seuranta
kesäkuu (3)
Jennin ja Eerikin ensimmäiset seikkailut
Varusteostoksilla
Moottoripyörän hankinta
toukokuu (4)
Sateiset pikakuulumiset
Sumuvalopelle ilman sumuvaloja
Vielä niistä jäljistä ovenkahvassa...
Kevätpesu - ja mitä kuran alta löytyikään
huhtikuu (1)
Päivävalot ja pimeiden perien ongelma
maaliskuu (4)
Ei Golfkärryä meille
Up!
RSS ja muuta yleistä
Näin poliisin, mokasinkohan?
helmikuu (3)
Liukastelua Lievestuoreella
Polo 6R 1.2 TSI DSG Highline
Poloa ulkoiluttamassa
tammikuu (1)
Analyysi pienestä punaisesta paholaisesta
2011 (37)
joulukuu (3)
Hauskaa joulua!
Paras häälahja ikinä!
Polon suojauskäsittely
marraskuu (2)
Polo Simoissa
Kuulumisia autonhuoltokurssilta
lokakuu (4)
Jyväskylä - Ylivieska - Jyväskylä
Tunnustus
Volkswagen Demo Tour 2011
Inssi läpi ... vaivoin
syyskuu (6)
Moottoripyörän teoriakoe läpi!
Olenko hidas oppimaan vai muuten vain hidas?
Rohkeasti liikenteen sekaan
Onko tämä nyt niin hämmentävää?
Pelottava moottoripyörätunti
Eka ajotunti moottoripyörällä
elokuu (8)
Ensimmäinen ja viimeinen kerta (MP 1/2)
Autonhuoltokurssi tulee taas!
Lelun ohjaksissa ja museoesineen kyydissä
Motoristin henkivakuutukset: jarruttaminen ja kääntäminen (MP 5/6)
Lisää kirjaimia ajokorttiin (MP 3/4)
Oho, ostettiin auto
Polo Junior ja Polo Senior
Terveisiä Pololta
heinäkuu (2)
Bilteman kromiset pölykapselit, osa 2
Helsingin keskusta taas vähän tutummaksi
kesäkuu (1)
Katsastus vm. 2011
toukokuu (2)
Pyöräilyneuvontaa
Econen
huhtikuu (2)
Matelua pääsiäisen paluuliikenteessä
Oikealle kääntyvä väistää ... jos väistää
maaliskuu (2)
Vuosihuollon paikka
Ratapäivä 2011
helmikuu (2)
Uudet talvirenkaat
Nissan JUKE
tammikuu (3)
Polkupyörä vuorostaan huoltoon
Uusi leiska
Mitä sanoo Polo 95 E10 bensasta?
2010 (30)
joulukuu (1)
Turvallista uutta vuotta!
marraskuu (3)
Käsittämätöntä toistoa
Polo GTI ja jokasyksyinen Scirocco-koeajo
Epätaloudellista taloudellista ajoa
lokakuu (4)
Saija ratissa
No nyt se sitten levisi
"Eivät renkaat kesää tee"
Simuloitu rengasrikko
syyskuu (6)
"Jarrut - vauhdin surma"
Voidellaan ettei leikkaa kiinni
Kuinka moottori toimii?
Auton perusrakenne tutuksi
Audi A1
Autonhuoltokurssi
elokuu (1)
Kaikkien aikojen ilotulitus ja kaikkien aikojen ruuhka
heinäkuu (1)
Pysäköinti Ainolanrannassa
kesäkuu (1)
Myöhäinen katsastus
toukokuu (2)
Outo ohituskaista
Kilpisenkatu - pyöräilijän inhokki
huhtikuu (1)
Kesärenkaiden vaihtoaika x 2
maaliskuu (2)
Pikavisiitti Helsinkiin
Hämärä ABS-ongelma
helmikuu (5)
Ratapäivä
Hieno Audi ja nuiva Audimies
Enää viikko!
Polo palasi elävien kirjoihin
Koskaan ei ole Polo jättänyt tielle ...
tammikuu (3)
Käsijarrun tärkeydestä
Ei tullut BC:tä, tuli pelkkä B
Paras synttärikortti
2009 (36)
joulukuu (1)
Pimeällä ajamisen kurssi - perinteisesti vai simulaattorilla?
marraskuu (1)
Ajelemassa
lokakuu (4)
Vahaa pintaan ja talvirenkaat alle
Jos edes joku ottaisi opikseen...
"Kiesi-kohu ei kolhinut Audi-kauppaa"
Sciroccoooo <3
syyskuu (2)
Uutta Poloa ihailemassa
Kootut seikkailut Helsingissä
elokuu (2)
Kutsu
Ylinopeusvalvonta: kootut selitykset
heinäkuu (1)
Jyväskylä-Lahti-Jyväskylä
kesäkuu (4)
Läheltä piti juhannuksena
POLOinen 1 v.
Peruuttelua
Polo kesäkuntoon
toukokuu (3)
Taas ratin takana!
Kyytiläisenä
Kun jarrua ei voikaan painaa
huhtikuu (3)
Taas Tampereella
Talvi väistyy
Pablo Picassoa testaamassa
maaliskuu (6)
Huolto ja katsastus - uusi yritys
Katsastus
Vuosihuolto
Vaajakosken liikenneympyrässä ajaminen
Pesua kaivattaisiin
Ilmaista liukastelua
helmikuu (5)
Volkswagen Polo vm. 2008 vs. 2004
Automaattia testaamassa
Jyväskylä-Tampere-Jyväskylä
Kunnossa!
Palautetaan korjaamolle
tammikuu (4)
Oma Polo kullan kallis
Yksi Polo korjaamolle, toinen Polo vuokralle
Kolareita kerrakseen
Polo kolarissa
2008 (24)
joulukuu (1)
Valoton risteys sekoittaa päät ja aiheuttaa vaaratilanteita
marraskuu (3)
Pysäköintipaikasta sakkopaikaksi
Talvea odotellessa
Pientä koristelua
lokakuu (4)
Uudet autot tuoksuvat hyvälle
Ei ole pakko mennä jos ei mahdu
Kirkkaita kilometrejä!
Paluu liukkaalle
syyskuu (5)
Unelma-autoni
Autoton päivä
Inssimuistoja
Jopas oli ohitus
Jyväskylä-Hämeenlinna-Jyväskylä
elokuu (6)
Kuukauden viimeinen päivä
Ollaanpa sitä nyt niin kiireisiä
Törttöilijöitä liikenteessä
Jenni testaa
Kesäkumit vaihtoon
Hetken loisto
heinäkuu (2)
Liukastelua 2-vaiheessa
Arvioiva ajo
kesäkuu (3)
Uudet matot
Tyhmiä ohituksia rauhallisessa juhannusliikenteessä
Taustaa

Katso suosituimmat vaihtoautomme juuri nyt!