POLOinen

POLOinen

Jaa sivu POLOinen

Että sellainen moottoripyöräilykauden aloitus!

tiistai 10.05.2016 Avainsanat: HuoltoKawasaki ER-5MoottoripyöräilyOngelmatilanteet

Viime viikolla ilmat muuttuivat niin kesäisiksi, että iski kauhea kuume päästä ajamaan moottoripyörällä. Ei siis muuta kuin tiistaina viestiä Nurmi MP:lle, että voisivatko herättää Eerikin talviunilta. Kyllähän se onnistui, suorastaan seuraavaksi päiväksi, vaikka tarvetta oli vasta perjantaille. Mutta ajattelivat, että tykkäisin ehkä ajaa sillä jo helatorstaina. No todellakin, mutta harmillisesti en saanut järkättyä kyytiä, joten perjantaille meni.

30 tkm huolto ja vähän muutakin huoltoa

Talven aikana Kawasaki ER-5:lle 30 tkm huolto, joka sisälsi lukuisia tarkistuksia sekä jarrunesteen, öljyn ja öljynsuodattimen vaihdon. Samalla vaihdettiin myös eturengas ja uusittiin (ilmeisesti) alkuperäiset ketjut, rattaat ja "damper rr hubshock". Tuo viimeinen 50 euron arvoinen osa oli minulle laskua lukiessa ihan hepreaa, mutta huollon Aaro näytti minulle oikein räjäytyskuvan kanssa, että kyseessä on takarattaan ja takapyörän väliin tuleva kumi, joka vaimentaa värähtelyä tms. 

Ennen pyörän luovutusta kävimme vielä läpi huolto-ohjelman tarkastuskohdelistan ja sain kysellä vapaasti kaikista kohdista, mitä ne tarkoittivat. Aaro myös suositteli öljyämään ketjut joka tankkauksen välissä (n. 250 km) ja aina sateen jälkeen. Huolto-ohjelma suositteli öljyämistä 600 km välein, mutta molemmat paikalla olleet työntekijät totesivat sen turhan harvaksi väliksi. Ja mulla taisi venähtää viime kesänä 700 kilsaan... Täytyy jatkossa rasvailla tiheämmin, jotta uudet ketjut varmasti pysyvät hyvänä! Uusi ketju täytyy myös kiristää noin tuhannen kilsan ajon jälkeen. Saa nähdä osaanko tehdä itse vai käynkö poikkeamassa huollossa.

Kawasaki ER-5 huolto-ohjelma.

Kokonaisuudessaan huolto maksoi 485,66 e. Työhön meni aikaa pikkaisen yli 3 tuntia ja se maksoi 183,13 e. Osat ja nesteet kustansivat puolestaan 302,53 e, mistä eturengas (Michelin Pilot Street 110/70 R17) 71,40 e ja ketjut+rattaat+vaimennuskumi puolestaan 163,12 e. Aikaisen talvisäilytyspaikan varaajan etuna huolto ja osat tulivat 15 % alennuksella.

ER-5:n Huolto tuli ketjujen ja renkaan vaihdon takia aika kalliiksi, mutta mitään yllätyksiä siinä ei ilmennyt, vaan Nurmi MP:n syksyllä antama hinta-arvio piti paikkansa muutaman euron tarkkuudella. Laskussa oli vielä erikseen mainittu, että pyörännapaan meni O-rengas ja siinä syy miksi hinta-arvio heitti vajaat kolme euroa.

On miellyttävä asioida liikkeessä, joka on näin tarkka jo arvioissaan eikä jätä asiakkaalle mitään epäselvyyttä, mitä pyörälle on tehty ja mihin rahat oikein menivät. Lisäksi ilmapiiri on miellyttävä ja kaikesta voi kysyä ja tosiaan vastaukset ovat perusteellisia, kuten tuon rataspakan kumin kanssa sain huomata. Aiemmassa paikassa kaikki tuli kyllä tehtyä, mutta siellä palveluun ei kiinitetty tällä tavalla huomiota.

Lasku huollosta. 

Ekat ajelut eivät menneet ihan putkeen...

Illalla lähdin onnellisena liikenteeseen kauniissa kesäsäässä; suunnitelmana oli ajaa Uuraisille, Hirvaskankaalle ja Laukaaseen. Alle kilsan ajettuani pysähdyin risteykseen kääntyäkseni isommalle tielle. Lähtiessäni uudestaan liikkeelle pyörä tuntui jotenkin oudolta. Kokeilin isompaa vaihdetta, mutta pyörä ei silti tuntunut kulkevan kuten pitäisi. Oliko mulla kuitenkin väärä vaihde? Ei olisi ihme jos olisi pyöränkäyttötaidot ruosteessa talven jäljiltä. Koitin vielä uudestaan pienempää vaihdetta, mutta lisäkaasusta huolimatta pyörä ei ottanut kierroksia vaan kulki vähän vaivaisesti. Lopulta se sammui kokonaan ja viimeisillä voimilla rullailin sen tien reunaan. Koitin käynnistää pyörää muutaman kerran, mutta se ei jaksanut käynnistyä edes ryypyn kanssa, vaan kuulosti hyvin vaivaiselta.

Mietin hetken toimintasuunnitelmaa: talutanko pyörän seuraavalle bussipysäkille vai tien yli pienemmän tien reunaan, mistä pääsen tarvittaessa vaikka kotiin? Päädyin ylittämään tien, kun liikennettäkään ei ollut haittaamassa. Talutettuani pyörän risteävän tien reunaan pois risteysalueelta laskin pyörän seisontatuen alas ja laskin pyörän sen varaan, mutta yllättäen pyörä lähtikin kallistumaan minua kohti. Koitin työntää sitä takaisin pystyyn, mutta kallistuskulma oli jo liikaa voimilleni. Yritin vielä kannatella pyörää hetken muutaman sentin maasta ilmassa ja tähyillä apuvoimia, mutta kun ketään ei näkynyt mailla halmeilla, jouduin luovuttamaan ja laskemaan pyörän varovasti kyljelleen. Oli kyllä sellainen olo, että näenkö mä nyt unta?!

Juuri kun olin lähdössä viereiseen taloon pyytämään apua vastaan tuli auto, joka pysähtyikin kun vähän huidoin. Kuski oli huolissaan, että onko minulle käynyt jotain, mutta ei, tarttisin vaan lisävoimia pyörän pystyyn saamiseen. Kuskin ja matkustajan avulla 200-kiloinen pyörä saatiin helposti nostettua takaisin pystyyn ja iloiseksi yllätyksekseni sen maalipintoihin ei jäänyt mitään jälkiä! Vain vasemman peilin taustaan tuli muutama naarmu, mutta niitä siinä oli jo ennestäänkin.

Auton jatkettua matkaa koitin käynnistää pyörää uudestaan ja nythän se olikin ihan yhteistyökykyinen. Tai no, käynnistäessä ryypyllä kierrokset pysyivät tonnin kieppeillä, vaikka ryypyn kanssa ne vasta yleensä nousevat ripeästi yli 3000:een. Hetken päästä kokeilin ottaa ryypyn pois ja pyörä pysyi edelleen käynnissä. Jatkoin siitä sitten kotiin kun pyörä tuntui kulkevan, pyörin lähikortteleissa.

Lopulta uskalsin luottaa pyörään sen verran että päätin ajaa Palokan keskustaan tankkaamaan. Ajattelin, että talvi oli jotenkin pilannut bensan säilöntäaineesta huolimatta ja siksi pyörä kävi niin hassusti. Juuri kun olin saanut pysäköityä pyörän tankille, viereisen auton luona ollut mies tuli sanomaan, että turhaan tulen tankkaamaan. Maksuautomaatti oli syönyt hänen pankkikorttinsa ja hän oli vaimonsa kanssa odottanut huoltomiestä jo puoli tuntia. Pahoittelin tapahtunutta ja koitin lähteä jatkamaan matkaa, mutta tällä starttinappi ei saanut moottoripyörää inahtamaanknaa, vaikka käytin sen välillä virrattomana ja tsekkasin ettei virrat olleet menneet pois hätä-seis-napistakaan.

Mietin, että tulisiko tästä nyt päivä, kun Autoliiton Plus-jäsenyydelle tulisi käyttöä? Saisin vietyä moottoripyöräni hinurin lavalla takaisin huoltoon. Juttelin samalla miehen kanssa moottoripyöristä ja selasin vähän ohjekirjaa josko siellä olisi ohjeita starttaamattomuuteen. Sitten koitin vielä kerran startata pyörää ja sehän käynnistyi niin kuin ei olisi koskaan mitään ongelmia ollutkaan! Sitten en kyllä uskaltanut enää sammuttaa pyörään. Toivotin miehelle onnea pankkikortin takaisin saamisessa ja suuntasin tankkaamaan Seppälään.

Seppälässä sain tankattua pyörän, mutta startatessa se ei taas inahtanutkaan. Siinä vaiheessa tajusin, että olin unohtanut pitää kytkimen pohjassa tai vaihteen vapaalla startatessani pyörää! Tämän siitä saa kun ajaa vain automaattivaihteisella autolla! Mulla oli varmasti sama ajatushäiriö Palokan bensa-asemalla.

Kaikessa säädössä oli tuhraantunut sen verran aikaa, että päätin ajella vähän lyhyemmän lenkin lähiympäristössä. Vähän jännitti vieläkin, että pyörä sammuisi jonnekin tien poskeen, mutta koko loppuillan se toimi kuin mitään ongelmia ei koskaan olisi ollutkaan. :) Semmoinen 70 km kertyi mittariin kun ajelin Muurameen, poikkesin Isolahteen, ajoin samaa tietä takaisin Muurameen ja sieltä vielä Säynätsalon ja Vitapoliksen kautta kotiin. Muutamia syviä monttuja oli kyllä Isolahdentiellä, sai olla tarkkana etenkin vasta-aurinkoon ajaessa ettei osu niihin. 

Eerik Muuramen Vitapoliksessa, taustalla Päijänne ilta-auringossa.

Kawasaki ER-5 myytävänä

Viime kesänä ajot jäivät tosi vähälle, joten toteutin syksyisen suunnitelmani ja laitoin noin kuukausi sitten moottoripyörän myyntiin Nettimotoon. Hinnaksi laitoin 2500 e, mikä on moniin Kawasaki ER-5:iin verrattuna korkeahko, mutta pyörä on toisaalta hyvin varusteltu ja erinomaisessa kunnossa. Juttelin myyntiaikeistani Nurmi MP:n myyjän kanssa ja oli ilahduttavaa kuulla, että hänen mielestään hinta oli ihan ok. Mulla ei ole pakottavaa tarvetta saada pyörää kaupaksi, joten ei ole tarvetta polkea hintaa. 

Yleisesti ottaen kyllä vaikuttaa siltä, että aika heikosti Erkit ovat tänä keväänä vaihtaneet omistajaa ja luulen että Eerik jää minulle. Eikä se kyllä haittaa. Tänä keväänä podin pitkästä aikaa ajokauden aloituskuumetta, joka kasvoi sitä mukaa kuin lämpötilat mittarissa. Tänään joku tuntematon numero oli soittanut minulle ja ensimmäinen ajatus oli, että voi ei, haluaako joku nyt kuitenkin ostaa moottoripyöräni. Mies nauroi minulle, että koita nyt hyvä ihminen päättää mitä teet sen kanssa! :D

Jälkikirjoitus

Laittelin eilen Aarolle viestiä, että onko mitään arviota, miksi Eerik sammui matkalle. Työkaverini ehdotus oli, että se oli vielä vähän talvihorroksessa, mutta mikä oli huollon näkemys?

Vähän nolotti kyllä kertoa, että kippasin pyörän... Mutta en kuulemma ollut ensimmäinen vastaavassa tilanteessa. Sitä kun on vähän tilanne päällä ja keskittyminen herpaantuu, niin on muillakin pyöriä kaatunut. Mä olin onnekas kun Eerik selvisi vaurioitta. :)

Syitä voi olla monia, mutta yksi arvio oli, että jokin oli estänyt polttoaineen syötön. Sitten kun pyörä kävi kyljellään, se jokin syötössä liikahti ja polttoaine pääsi taas liikkumaan. Jos vika toistuu niin täytyy viedä pyörä huoltoon, mutta muuten en jaksa stressata siitä.

Tilaa Autotien uutiset sähköpostiisi!

Keskustelu

Kirjoita kommentti

Tämä on tietoturvatarkistus. Mikä seuraavista on lemmikkieläin?

Tietoa blogista

POLOinen on liikenne- ja autoblogi, jonka perustin kesällä 2008. Aiemmin autot eivät kiinnostaneet yhtään, mutta hankittuani auton olosuhteiden pakosta innostuinkin autoilusta oikein kunnolla. Liikenne on minulle peliä, jossa pyrin menestymään aina vain paremmin!

Kirjoittelen blogiin kaikenlaisista autoiluun liittyvistä asioista moottoripyöräilyä unohtamatta. Erityisesti sydäntäni lähellä ovat Volkswagen, liikenneturvallisuus ja taloudellinen ajaminen.

Ota yhteyttä: poloinenblogi(a)gmail.com

Arkistot
2018 (17)
syyskuu (2)
Banaaninkuorilla baanalle! (bio)kaasuautojen päästöt, verotus ja tankkaus
Kaasuautolla taloudellisuusajokilpailussa - Suurajot EcoRun 12.8.2018
elokuu (1)
Tampere - jännittävimmät, hienoimmat ja vaarallisimmat liikennekohteet
heinäkuu (2)
Auton vuokraaminen ulkomailla - ensikertalaisen kokemuksia
Leonin ensimmäinen katsastus ja päivä filmitähtenä
kesäkuu (1)
Leonin 3-vuotishuolto - katolle pissiminen vaihtui karkkikaupan tuoksuun
toukokuu (3)
Seat Leon - murtumat takavalojen umpioissa
Seat Leon - DSG-vaihteiston kytkimen vaihto
Kaaharizombie pihtaamassa - Neste Pusula EcoRun 15.4.2018
huhtikuu (3)
Leonin pienin kulutus ikinä! AL Helsinki EcoRun 14.4.2018
Kulutustestailuja ennen kauden ensimmäisiä Ecorun taloudellisuusajokilpailuja
AL-Sport päivät Hyvinkään Sveitsissä
maaliskuu (1)
Kauden 2018 ecorun taloudellisuusajokilpailut - millä autolla ja kenen kanssa?
helmikuu (2)
Koeajossa upea coupé Lexus RC 300h
Pitääkö vilkkua käyttää aina risteyksessä kääntyessä?
tammikuu (2)
POLOinen 10 vuotta!
Auton lattian, takaluukun ja konepellin vaimennus
2017 (30)
joulukuu (3)
Kiire ja liikenne - testatusti huono yhdistelmä!
Leonidaksen kuusenhakureissu
Polkupyörän valot - miten niitä käytetään oikein?
marraskuu (2)
Startti - oppikirja opetuslupaopetukseen
Autoliiton opetuslupainfo - kaikki mitä halusit tietää ajokortin hankkimisesta opetusluvalla
lokakuu (3)
Toyota Ecorun - uudenlainen taloudellisuusajokilpailu
Lotus Elise ja täydellisen rypsipellon metsästys
Pihistelyä ja mahtavia maisemia - Skoda Economy Run 2017
syyskuu (1)
HJC R-PHA 70 - ei enää ikinä aurinkolaseja moottoripyöräillessä!
elokuu (3)
Vuoroin vieraissa - tsekkiläiset taloudellisuusajajat tuhansien järvien maan ecorunissa
Liikaa hifistelyä, liian vähän pihistelyä - Suurajot NEZ EcoRun 13.8.2017
Pikaisessa koeajossa Volkswagen Arteon ja ennakoiva adaptiivinen vakionopeussäädin
heinäkuu (3)
Tampereen liikennejärjestelyt yllättivät turistin
Skootteri ei ole lälläripyörä, ainakaan kaupungissa
Illalla olin voittaja, aamulla enää toinen - AKU EcoRun 9.7.2017
kesäkuu (3)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 2.)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 1.)
Auto jäi pikapesun ulkopuolelle - asiakaspalvelu keräsi pisteet kotiin + Voita ilmainen autopesu!
toukokuu (3)
Leonin 30 tkm huolto - öljynvaihto, vajavainen akku ja rasittavat natinat
Takatalvi yllätti - 270 km kesärenkailla loskakelissä
POLOinen PINGailemassa eli autobloggaaja sisällöntuottajafestareilla
huhtikuu (2)
Auton kuntotarkastus
Autourheilijat Pohojanmaalla
maaliskuu (3)
Pysähdyin moottoritiellä ja muita viikonlopun autoilukuulumisia
Kiveniskemän korjaus Leonin tuulilasista
Kauhea naarmu auton maalipinnassa!
helmikuu (2)
Koeajossa Lexus IS 300h - se parempi Toyota?
Audi Quattro Tour 2017 - miten Audit selvisivät laskettelurinteestä?
tammikuu (2)
Minkä näistä koeajaisin? Uusi Seat Leon, Toyota C-HR vai Lexus IS 300h?
Autojen sijaintitiedot vuotivat nettiin jo nyt
2016 (30)
joulukuu (1)
Auto 2016 -messujen hauskin koeajo: pikkuruinen sähköauto Renault Twizy
marraskuu (3)
Auto 2016 - lisää koeajoja, vuoristorata ja Opel OnStar
Auto 2016 -messut - autojen Mega Pop-Up myymälä ja paljon muuta
Muuttaako urheiluauto käyttäytymistä? Testissä Lotus Evora 400
lokakuu (4)
Onko yksisuuntainen Puistokatu oikeasti turvallinen pyöräilijöille?
Rengashotelli ja puuttuvat pultit
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 2/2)
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 1/2)
syyskuu (1)
Ford Driving Skills for Life
elokuu (3)
Koeajossa huikea urheiluauto Lotus Evora 400
Seat Leon äänieristys
Seat Leon resonoi ja natisee
heinäkuu (1)
Harjoittelu kannattaa! 1000 Lakes EcoRun 2.7.2016
kesäkuu (2)
Taloudellisen ajon vinkit hiekkatiellä ajamiseen
Leonin ensimmäinen öljynvaihto ja säästövinkki
toukokuu (4)
Kirottu kilpailu? Neste Myllylampi Ecorun 21.5.2016
Koeajossa faceliftin saanut superpihi Toyota Auris Hybrid
Yksi vai 50 hevosvoimaa?
Että sellainen moottoripyöräilykauden aloitus!
huhtikuu (3)
Rekisterikilpibongaus
Milloin U-käännös on kielletty?
Leonin takuukorjauksia
maaliskuu (2)
Ecorun ja autoslalom kilpaileminen
Onnistuuko taloudellinen ajaminen talvella? Savon Pihistys Kuopion Autokauppa Ecorun 27.2.2016
helmikuu (3)
Kokemuksia Leonin kitkarenkaista
Teslan lataaminen
Vertaisvuokralla unelma-auto Tesla Model S P85D
tammikuu (3)
Pysäköinti Jyväskylän satamassa
Auton lainaaminen naapurille - uhka vai mahdollisuus?
Nissan Juke Nismo RS - terrierimäinen möhköfantti koeajossa
2015 (40)
joulukuu (2)
Hauskaa joulua!
Autoslalom kilpailu Leonilla
marraskuu (3)
Around View Monitor ja muita lisäapuja kuljettajalle a'la Nissan
Päästöskandaaliauton(?) kulutusennätys
Koeajossa superhauska Mazda MX-5
lokakuu (4)
Volkswagenin vieraana Jyväskylän MM-rallissa
Nastarenkaat vai kitkarenkaat? Talvirenkaiden valinta Leoniin
Volkswagen Demo Tour 2015
Leonilla yli 1000 km yhdellä tankillisella!
syyskuu (4)
Jyväskylän Autotarvikkeen naistenilta
Ratti.fi - ajokortin opetuslupien välityspalvelu
Hipoen ohi ja kolmion takaa känny korvalla - suomalainen liikenne takapenkkiläisen silmin
Tehotytöt vauhdissa: Vesijärven Auto Ecorun
elokuu (3)
Yritys päihittää vakionopeussäädin ja hieman Ecorun-pohdintaa
Onnellista autoslalomia
Moottoripyörän talvisäilytys sekä huolto- ja myyntipohdintaa
heinäkuu (2)
Kurkku Kalajoella
Leonin CQuartz Finest -pintakäsittely
kesäkuu (2)
1000 Lakes EcoRun - taloudellisen ajon soratieralli?
Poloinen pysyy Poloisena, mutta Leon on nyt Leonidas
toukokuu (6)
Polon viimeiset pihistelyt: LänsiAuto Ecorun 18.4.2015
Leonin renkaiden vaihto uusiin ja pyörien suuntaus
Uudet vanteet ja renkaat Leoniin
Kilometrien kerryttämistä ja autovouhottajien tapaamista
Leonin luovutus
Leonin luovutushuolto
huhtikuu (4)
Leonin maahantulotarkastus
Moottorijarrutus vai vapaalla rullaaminen?
Onnellisten ajokoulu vm. 2015
Lisensoitu autourheilija!
maaliskuu (5)
Kitkarenkaat liukkaan kelin radalla
Koeajossa Toyota Auris Hybrid - ekotietoisen taviksen valinta
Automerkkien kevään kovimmat #some #kampanjat
Autourheilu todella kiinnostaa naisia!
Autoja, moottoriurheilua ja naisia
helmikuu (4)
Oho, tilattiin auto
Volkswagen Winter Drivingschool
Seat Leon jälleen testissä - onko Polo saamassa seuraajan?
Poloisen ensikosketus kitkarenkaisiin
tammikuu (1)
Mitä kaikkea POLOiselle tapahtui vuonna 2014?
2014 (41)
joulukuu (3)
Joulukuun lopun löpinät
Nissan Pulsar - ei mikään tähdenjäänne
Leidi liikenteessä
marraskuu (3)
Karvalakki-Leon vuokralla
Glosspoint - palvelua vailla vertaa
Testissä Ford Ranger Wildtrak -pick-up
lokakuu (3)
Renkaiden vaihto hintavertailu
Törttöilijöitä liikenteessä - blogaus vanhan ajan malliin
Auton vanteet netistä
syyskuu (4)
Rullahiihto liikenteessä
Sumussa ajaminen ja sumuvalojen käyttö
Polon toinen taloudellisen ajon kilpailu: maantiekulutuksen haamuraja rikki kirkkaasti!
EcoRun taloudellisuusajokilpailu Pololla
elokuu (2)
Kohta pihistellään taas!
Uudet keskikupit vanteisiin ja virallinen pysäköintipaikka
heinäkuu (3)
Moottoripyörän parantelua
Jyväskylä - Kuopio - Jyväskylä
Polon 3-vuotishuolto
kesäkuu (3)
Uusi Mazda3 - taviksesta katseenvangitsijaksi
Polon ensimmäinen katsastus
Testissä kuljettajan pikku-apurit: mukautuva vakionopeussäädin ja kaistanpitoavustin
toukokuu (2)
Ihana uusi Polo <3
Taloudellisen ajon kilpailu Ecorun
huhtikuu (3)
Kevään renkaanvaihtokuviot ja DSG:n öljynvaihto
Keski-Suomen Moottoripyöränäyttely vm. 2014
Ensiesittelyssä uusi Volkswagen Polo
maaliskuu (5)
Ja sitten kuolo korjasi Polon akun
Polkupyörien huoltoa
Seuraa Poloista!
Poloinen goes off-road
Volkswagen hyötyautojen talviajokoulu kevätkelissä
helmikuu (4)
Tänä talvena liukasta on vain radalla
Onnellisten ajokoulun opit käytännön kokeessa
Kohti onnellisempaa ajokulttuuria
Onnellista liukastelua
tammikuu (6)
Pohdiskellen Pohjanmaalle
Lyhyitä ajoja + kireät pakkaset = tyhjä akku
Onnellisten ihmisten ajokoulun startti ja läheltä piti
Koeajossa Seat Leon FR
Parhautta!
Hakkapedia-blogaajaksi
2013 (31)
joulukuu (2)
Tonttu-Polo
Taloudellinen ajotapa - kokemuksia Drivecon käytöstä
marraskuu (4)
Demo Tour 2013 ja kestohymy
Uudet nastarenkaat polkupyörään
Toyota Auris Hybrid
Kesäinen koeajorupeama
lokakuu (3)
Taloudellisen ajon harjoittelua Toyotan tapaan
Renkaiden vaihto Poloisen tapaan
Ongelmalliset vaihteet
syyskuu (5)
Uusi leiska!!
Jyväskylä - Toivakka - Kangasniemi - Hankasalmi - Lievestuore - Jyväskylä
Vähän erilainen ratapäivä
Puhdas auto - pahempi mieli?
Uusi polkupyöräni - Nishiki Hybrid Comp SLD
elokuu (2)
Harjaton pesu
Ja korvat lepää!
heinäkuu (2)
Nissan Juke Nismo
Polon kaksivuotishuolto
kesäkuu (2)
MP-kauden avaus
Polkupyörän renkaanvaihtopulmia
toukokuu (2)
Facebookista voi oikeasti voittaa jotain!
Kops!
huhtikuu (2)
Kuinka tyhjentää lompakko moottoripyöränäyttelyssä
Talven suruja
maaliskuu (3)
Uusi Golf ja Polo GT
Vihreä unelma
Rata 2013
helmikuu (2)
Nastarenkaat kaksipyöräiseenkiin - lopulta
Uuden vuoden kilpailun voittaja on...
tammikuu (2)
Yhteenveto ajokaudesta 2012
Uuden vuoden kilpailu
2012 (30)
joulukuu (2)
Herkkua on siinä monenlaista.
Ylimääräinen öljynvaihto ja takuukorjauksia
marraskuu (2)
Ei niin yllättävät ensilumet
Uusi Golf ja Robo-up!
lokakuu (2)
Moottoripyörä talvisäilöön
Lisää näkyvyyttä
syyskuu (2)
Se oli hyvä vanne
Uusi Audi A3
elokuu (4)
Kaahaavat motoristit vs. ohiteltava motoristi
Eerik pesussa
Yhden pysäköintiruudun ongelma
Polo 1 v!
heinäkuu (2)
Polo ja rätisevä Media-In
Auton kulutuksen seuranta
kesäkuu (3)
Jennin ja Eerikin ensimmäiset seikkailut
Varusteostoksilla
Moottoripyörän hankinta
toukokuu (4)
Sateiset pikakuulumiset
Sumuvalopelle ilman sumuvaloja
Vielä niistä jäljistä ovenkahvassa...
Kevätpesu - ja mitä kuran alta löytyikään
huhtikuu (1)
Päivävalot ja pimeiden perien ongelma
maaliskuu (4)
Ei Golfkärryä meille
Up!
RSS ja muuta yleistä
Näin poliisin, mokasinkohan?
helmikuu (3)
Liukastelua Lievestuoreella
Polo 6R 1.2 TSI DSG Highline
Poloa ulkoiluttamassa
tammikuu (1)
Analyysi pienestä punaisesta paholaisesta
2011 (37)
joulukuu (3)
Hauskaa joulua!
Paras häälahja ikinä!
Polon suojauskäsittely
marraskuu (2)
Polo Simoissa
Kuulumisia autonhuoltokurssilta
lokakuu (4)
Jyväskylä - Ylivieska - Jyväskylä
Tunnustus
Volkswagen Demo Tour 2011
Inssi läpi ... vaivoin
syyskuu (6)
Moottoripyörän teoriakoe läpi!
Olenko hidas oppimaan vai muuten vain hidas?
Rohkeasti liikenteen sekaan
Onko tämä nyt niin hämmentävää?
Pelottava moottoripyörätunti
Eka ajotunti moottoripyörällä
elokuu (8)
Ensimmäinen ja viimeinen kerta (MP 1/2)
Autonhuoltokurssi tulee taas!
Lelun ohjaksissa ja museoesineen kyydissä
Motoristin henkivakuutukset: jarruttaminen ja kääntäminen (MP 5/6)
Lisää kirjaimia ajokorttiin (MP 3/4)
Oho, ostettiin auto
Polo Junior ja Polo Senior
Terveisiä Pololta
heinäkuu (2)
Bilteman kromiset pölykapselit, osa 2
Helsingin keskusta taas vähän tutummaksi
kesäkuu (1)
Katsastus vm. 2011
toukokuu (2)
Pyöräilyneuvontaa
Econen
huhtikuu (2)
Matelua pääsiäisen paluuliikenteessä
Oikealle kääntyvä väistää ... jos väistää
maaliskuu (2)
Vuosihuollon paikka
Ratapäivä 2011
helmikuu (2)
Uudet talvirenkaat
Nissan JUKE
tammikuu (3)
Polkupyörä vuorostaan huoltoon
Uusi leiska
Mitä sanoo Polo 95 E10 bensasta?
2010 (30)
joulukuu (1)
Turvallista uutta vuotta!
marraskuu (3)
Käsittämätöntä toistoa
Polo GTI ja jokasyksyinen Scirocco-koeajo
Epätaloudellista taloudellista ajoa
lokakuu (4)
Saija ratissa
No nyt se sitten levisi
"Eivät renkaat kesää tee"
Simuloitu rengasrikko
syyskuu (6)
"Jarrut - vauhdin surma"
Voidellaan ettei leikkaa kiinni
Kuinka moottori toimii?
Auton perusrakenne tutuksi
Audi A1
Autonhuoltokurssi
elokuu (1)
Kaikkien aikojen ilotulitus ja kaikkien aikojen ruuhka
heinäkuu (1)
Pysäköinti Ainolanrannassa
kesäkuu (1)
Myöhäinen katsastus
toukokuu (2)
Outo ohituskaista
Kilpisenkatu - pyöräilijän inhokki
huhtikuu (1)
Kesärenkaiden vaihtoaika x 2
maaliskuu (2)
Pikavisiitti Helsinkiin
Hämärä ABS-ongelma
helmikuu (5)
Ratapäivä
Hieno Audi ja nuiva Audimies
Enää viikko!
Polo palasi elävien kirjoihin
Koskaan ei ole Polo jättänyt tielle ...
tammikuu (3)
Käsijarrun tärkeydestä
Ei tullut BC:tä, tuli pelkkä B
Paras synttärikortti
2009 (36)
joulukuu (1)
Pimeällä ajamisen kurssi - perinteisesti vai simulaattorilla?
marraskuu (1)
Ajelemassa
lokakuu (4)
Vahaa pintaan ja talvirenkaat alle
Jos edes joku ottaisi opikseen...
"Kiesi-kohu ei kolhinut Audi-kauppaa"
Sciroccoooo <3
syyskuu (2)
Uutta Poloa ihailemassa
Kootut seikkailut Helsingissä
elokuu (2)
Kutsu
Ylinopeusvalvonta: kootut selitykset
heinäkuu (1)
Jyväskylä-Lahti-Jyväskylä
kesäkuu (4)
Läheltä piti juhannuksena
POLOinen 1 v.
Peruuttelua
Polo kesäkuntoon
toukokuu (3)
Taas ratin takana!
Kyytiläisenä
Kun jarrua ei voikaan painaa
huhtikuu (3)
Taas Tampereella
Talvi väistyy
Pablo Picassoa testaamassa
maaliskuu (6)
Huolto ja katsastus - uusi yritys
Katsastus
Vuosihuolto
Vaajakosken liikenneympyrässä ajaminen
Pesua kaivattaisiin
Ilmaista liukastelua
helmikuu (5)
Volkswagen Polo vm. 2008 vs. 2004
Automaattia testaamassa
Jyväskylä-Tampere-Jyväskylä
Kunnossa!
Palautetaan korjaamolle
tammikuu (4)
Oma Polo kullan kallis
Yksi Polo korjaamolle, toinen Polo vuokralle
Kolareita kerrakseen
Polo kolarissa
2008 (24)
joulukuu (1)
Valoton risteys sekoittaa päät ja aiheuttaa vaaratilanteita
marraskuu (3)
Pysäköintipaikasta sakkopaikaksi
Talvea odotellessa
Pientä koristelua
lokakuu (4)
Uudet autot tuoksuvat hyvälle
Ei ole pakko mennä jos ei mahdu
Kirkkaita kilometrejä!
Paluu liukkaalle
syyskuu (5)
Unelma-autoni
Autoton päivä
Inssimuistoja
Jopas oli ohitus
Jyväskylä-Hämeenlinna-Jyväskylä
elokuu (6)
Kuukauden viimeinen päivä
Ollaanpa sitä nyt niin kiireisiä
Törttöilijöitä liikenteessä
Jenni testaa
Kesäkumit vaihtoon
Hetken loisto
heinäkuu (2)
Liukastelua 2-vaiheessa
Arvioiva ajo
kesäkuu (3)
Uudet matot
Tyhmiä ohituksia rauhallisessa juhannusliikenteessä
Taustaa

Katso suosituimmat vaihtoautomme juuri nyt!