Toyota Avensis

Toyota Avensis

Katsastuksessa havaittuja vikoja

Takaisinkutsuja

Tielle jättäviä vikoja ADAC

Käyttäjien ilmoittamia vikoja

J K
12.07.2015 11.15

Avensis 2009 - malli T27 Tehdasasennus radio Panasonic Audio = näytössä kontakti häiriöitä silloin tällöin . ( Epämääräisiä kirjain ja kuvio yhdistelmiä. ) Yleensä auttanut napauutus näyttöön tai auton käynnistysvirran hetkellinen katkaisu .

Juha Hartikka
18.11.2015 23.19

Lukemattomia kannen löystymisiä D4D-moottoreissa. Tyyppivika, joka juontaa alumiiniblokista. Kannenpulttien kierteet eivät kestä. Eikoisen paljon 2006 - 2007 malleissa. Vuoto alkaa hiljaa ja huomaamatta kaasuttaessa. Kasvaa muutaman vuoden kuluessa jatkuvaksi. Tuntomerkkejä jäähdyttimen paisuntasäiliön nestehukka, valkoiset nesteraidan paisuntasäilön korkin luona, nokeentunut neste. Takuu 100 tkm tai 3 v. Ilmenee yleisimmin 150 tkm ... 250 tkm välillä. Ei korjattavissa. Moottorinvaihto. Todella yleinen. Jopa satakunta tapausta yhdellä keskikokoisella merkkiliikkeellä.

Sepe lpr
09.12.2015 17.57

Avensis 2003 lämppäri lopettaa yksaks toimimasta ja syttyttää joskus häiriövalon korjaantuu akunkengän irroituksella mikähän on oikea syyllinen ko. vikaan

mr
09.01.2016 14.52

10vm diesel wepastoon vaihdettu 2 o-rengasta, vuoti nestettä palotilaan. Aj.145000.

Bult
01.03.2016 12.03

2009 mallissa vesipumppu heikkorakenteinen, koejauksessa vaihdetaan vahvempi rakenne. Asia kerrottu Toyota huollossa pumpun hajottua.

eronen veikko
05.03.2016 14.29

2009 1,6 pensa ave vesipumppu rikki aj 120000. Muuten toiminut.

Matti
10.03.2016 11.54

2008 d4d kannentiivisteongelma. Ei saa takuuseen n.160000 ajettua autoa. Jenin kautta vaihtomoottori 12000e!!!! Ei kuulema voi korjata???! Huolto myönsi suoraan, että moottorissa on suunnitteluvirhe, mutta takuu ei korvaa. Itse korjasin. Hinnaksi virolaisilla osilla n. 200e. Suhteellisen isotöinen homma muuten.

jan ahokas
22.03.2016 06.28

Avensis D4D vm.2012. Takajarrut alkoi laahaamaan, kuumenemaan.vikaa ilmeni vain pidemmällä ajalla ja suuremmilla nopeuksilla. Ensin vasenpuoli alkoi kuumenemaan josta syystä hakeuduttiin huoltoon. Molemmat puolet aukaistiin putsattiin ja herkisteltiin sekä Vaihdettiin jarrupalat. Vika ei korjaantunut? Merkkihuolto havaitsi nyt oik.jarrusylinterissä vikaa. Uusi sylinteri ja auton piti toimia. Koeajossa ei huomautettavaa. Hain auton ja lähdin isolle baanalle n.40 km ja edelleen vas takajarru kuumenee... Merkkihuolto ihmeissään...autotakaisin pahalle...nyt mennyt kohta viikko ja autossa edelleen vikaa. Merkkihuollotko varmoja???

Petex
15.04.2016 02.53

2009 1,6 pensa farkku ajettu n.110 000 talvella takajarrut hirttää kiinni ajossa kun puuterilumi jäätää jarruihin. Ajoon lähtiessä ei välttämättä edes heti huomaa jos hiekoittamaton ja luminen parkkipaikka, irtoo kun renkaat saavat kitkaa esim. edestakaisin nytkyttämällä jossain sulalla kohdalla , muuten auto ei ole turvallisesti hallittavissa koska perä kääntyy poikittain. Merkkihuolto vaihtoi levyt , palat , herkisteli 500 € edestä, sen jälkeen kunnossa, tosin pakkaset ja puuterilumetkin kyllä loppuivat.... Selvittelin asiaa ja samaa vikaa on 09 autoissa yleisesti talvella... ilmastoinnin lauhdutin vuotaa 120 000 ajon jälkeen, vaihto töineen ja osineen n. 500€

JiiJii7
21.04.2016 19.10

Vm. 2010 1.8 (T27 siis) käppärivikakoodia & samalla ajonvakautushäiriötekstejä (ja veikkaan, että myös lähes kaikkia muita) esitellyt jo 4 kk enenevässä määrin (kilsoja hulppeat 80 tuhatta, hommattu 2015 talvella) - sähköpuolassa vika ! Aivan käsittämätön homma, kun on melkein uudesta autosta kyse. Vaan nähtäväksi jää, tällä kertaa hinta vain noin 100 € ... Ja vika EI ilmene ajoon lähtiessä, kuten kuvittelisi, kun sytty käydään kumminkin läpi ennen moottoria ym., kyllä tällä on pitänyt ajaa eka 40-50 km ennen vikavaloja ... Suunnittelin muutamaa projektia auton varalle kesäksi, jätänpä suunnittelun asteelle ...

izzmet
29.04.2016 09.02

vm.2009 1.6 farkku T27 takaluukun yläpuolen karmista maalit lähtee pois .

Setä Tepanen
27.05.2016 00.14

Toyota avensis 2.0 D4D vm.2012 ehti olla minulla 5 viikkoa ja kansirikki. Kilometrit 230tkm. Uusissa ei pitänyt olla enää tätä vaivaa...

ILRO
09.06.2016 12.06

Avensiksella ikää 3 vuotta ja ajettu 40 t. Vaihdettu ravistava kytkin, korjaus ei onnistunut täydellisesti, ongelma jatkuu yhä. OK autossa yritetty uudesta asti korjata kolisevia jarrusatuloita. Eivät saa kuntoon.

Heikki
03.07.2016 22.21

Avensiksellamme on ajettu n. 120 000: ei korjattavaa. Hyvä peli ja tilava farmari. Sebastian asennettu jälkikäteen eikä ole Volvo 50:n luokkaa, joka oli ennen käytössä, mutta menettelee. Ei pirise eikä pörise, kulutus n. 6 L dieseliä keskimäärin. Maavara Volvoa parempi heikoille hiekkatielle. Ollut meillä 41/2 vuotta ja ajamme vielä ainakin puoli vuotta.

JUKKA
14.07.2016 16.38

Mulla farkku avensis ajettu 140000 vm.2003 sadastonnis meni vaihdelaatikko nyt moottorin häiriö valo palaa enpä enää hommaa toyotaa

Ola
16.07.2016 21.29

1.6 vvt kiertokangen laak. ja kampiakseli vaurio. Aj alle 300.000. D4D kannattaa kiertää kaukaa myös. Lohkon kierteet kun pettävät niin hymy saattaa hyytyä,ei ole helppoa ratkaisua olemassa siiheen vaivaan.

tt
25.08.2016 13.42

Avensis 2.0 -05 Vesipumppu alkoi metelöimään 195000 ajettu, muuten normaalit huollot. Corolla 1.3 -93 ajoin 300000 ilman murheita. Uutta avensista ei kannata ostaa, seuraava on taas corolla.

IHMETTELEVÄ
09.09.2016 16.53

2009 1,6 pensa ave vesipumppu rikki aj 120000. Muuten toiminut. MATTI - 10.3.2016 klo 11:54 Ihme ellei ole vaihdettu huollon yhteydessä, yleensä vaihto kun jakopäänh. tai laturinh. vaihdetaan, monessa autossa tuon kilometrimäärän kohdalla pyörii jo toinen pumppu koska on halpa laite, ja huollon yhteydessä helppompi vaihtaa kuin yöllä talvisaikaan kaukana asutuksesta.

Kari Lampilahti
16.09.2016 09.21

Avensis 1,8 bensafarmari 2009. Ajettu 170 000 km. Vasen takapyörä rupesi kitisemään. Vein huoltoon ja todettiin, että jarrut jumittaneet kiinni. Palat, levyt ja sylinteri vaihtoon. 800 euron pikavoitto 7 vuotta vanhassa "laatu"autossa ?. Enpä taida ostaa enää Toyotaa vaikka tämä oli jo kolmas Corollan ja Carinan jälkeen. :(

Hannnu Pesonen
17.09.2016 07.34

ilrolle: 9.6.2016-etupään kolina soratiellä,jarru satulan rungojen vaihto! kyllä tepsii.Juuri vaihdettiin taka oikea jarru sylinteri,alkoi lämmetä 99tkm.ok.

kalevi
19.10.2016 10.13

Bensa Avensis farkkumalli vm2008. Ajettu n. 130 000. Akku vaihdettu ja kuluvat osat, jarrupalat -ja levyt eteen. Ei mitään ongelmia. Motonetissa huollan kerran kesässä ja tekee noin 150€. Vähän tunnoton ohjaus mutta muuten kelpo ja luotettava auto. Suosittelen.

jore
27.11.2016 10.26

Edellinen corolla yli 600 000 km. Ei suuria murheita. Nykyinen carina 1996 jo 400 000 km. pieniä korivaurioita, kolmas laturi menossa, Ei suuria murheita. Seuraavakin on corolla, jos tällä pääsis vielä 200 000 km.

Mika
06.12.2016 06.19

Avensis 1.6 -98, kuskin penkinlämmitin ei toiminut uutena (korjattu takuutyönä). 240tkm huolettomia kilometrejä ennen kun vaihdoin uudempaan, auto näkyy olevan edelleen liikenteessä ja rekisteriotteella tietoja vilkaistessa yli 400tkm ajettuna. Avensis 1.8 -02, 110tkm - 240tkm. VVT-i:n öljynsyönti 4dl/1000km. Vaihdettu puolimoottori, auttoi kyllä mutta edelleen vei noin 2dl/1000km. Muutoin huoleton auto pitää. Avensis Verso 2.0 -04, 130tkm oli ostettaessa ja nyt 210tkm mittarissa. Takajarrut korjattu laahaamisen vuoksi. Lambda-anturin käytin juuri vaihdattamassa moottorin vikavalon syttymisen vuoksi, ei vaikuttanut ajoon eikä kulutukseen. Rekisterikilven polttimon vaihto on aika lailla työläs kun joutuu kontin luukun verhoilun purkamaan.

Jarza
14.12.2016 11.20

Mulla vm. -98 Avensis, ajettu 270 000km. tähän mennessä vaihdettu; etuiskarit, kun kuoppateitä ajan, etujarrupalat ja virtalukon pohja. Tietysti normaalit huollot tehty. Moottorin öljyn vaihdan 10000km välein. ostin auton 80 000km ajettuna. Kytkin oli vaihdettu 60 000km, takuuseen. olivat vissiin tekovikaisia ne alkuperäiset. Auto on 1,8L valurautalohko. Öljyä ei ole kulunut vielä vaihtovälillä ja auto on toiminut muutenkin hyvin. Kori on myös pysynyt siistinä, vaikka kuraisia sorateitä olen ajellut. Kylmillä keleillä olen aina lämmittättänyt moottorin ja yhtäjaksoiset ajomatkat ovat yleensä pitkiä. Tyytyväinen olen autoon ollut.

Jarza
14.12.2016 12.36

Otan tässä kantaa, "öljyä kuluttamaan tehtyihin moottoreihin". Mitkään moottorit, eivät varsinaisesti ole tehty kuluttamaan voiteluöljyänsä, vaan tämä on moottorin ominaisuudesta johtuva haittapuoli. Tälläisen moottorin voitelurenkaat ovat sellaiset, etteivät ne "kaavi" sylinterinseinämää puhtaaksi ja sylinterin ja männän väliin jäävä voiteleva öljykalvo jää normaalia vahvemmaksi ja näinollen öljyä kulkeutuu palotilaan, jossa se palaa ja poistuu pakokaasujen seassa. Tämä öljyn kuluminen on joillekin moottoreille ominaisuus, eikä vika. Valmistaja yleensä ilmoittaa, kuinka suuri öljyn kulutus saa olla, ollakseen normaali. Tämä on tyypillistä raskaissa olosuhteissa käytettävissä moottoreissa ja lisää kestävyyttä, paremman voitelun vuoksi. Nykyisissä, varsinkin henkilöautonmoottoreissa, päästönornit ovat niin tiukat, ettei tälläinen palaminen voi juurikaan olla mahdollista. moottoreiden voitelurenkaat suunnitellaan siten, että sylinteriin jäävä öljykalvo olisi mahdollisimman ohut. Tästä seuraa sylintereiden nopeampi kuluminen ja moottorivauriot. Autonvalmistajat ovatkin haasteen edessä, jatkuvasti kiristyvien päästönormien kontra moottoreiden kestävyyden kanssa. Itse olen ajatellut ajella vanhoilla "pahapäästöisillä" autoilla sinne asti, kunnes se kielletään tai moottoritekniikka on niin valmiiksi kehittynyttä, että sama kestävyys saavutetaan kuten -90 luvun moottoreissa. Sitä odotellessa 270 000km ajetulla mennään.. ps. -89 corolla ajoin 399 000km, kunnes kori meni alta, mutta kunnossa oleva tekniikka jäi..

HANSKI
20.12.2016 15.14

JORE - 27.11.2016 klo 10:26 Edellinen corolla yli 600 000 km. Ei suuria murheita. Nykyinen carina 1996 jo 400 000 km. pieniä korivaurioita, kolmas laturi menossa, Ei suuria murheita. Seuraavakin on corolla, jos tällä pääsis vielä 200 000 km. Hienoa että taas luotetaan engelsmannien työhön myös halvoissa ajokeissa.

Hanski
21.12.2016 12.13

Kyllä Tojolla voi ajaa 500000 km. kuten lähes kaikilla muillakin autoilla, eri asia kannattaako rahallisesti yrittää samaa kuin jollain diesel Mersulla. Kuskin pitää olla melkoinen masokisti mikäli jaksaa tuollaista remppa sirkusta, ja minkä näköinen auto olisi ellei koko ajan paikkailtaisi pudonneita maalin kohtia, myös mukavuus ajossa kuten luotettavuuskin on sitä luokkaa että pitäisi kokeilla välillä miltä uusi nykyauto maistuu, samoin turvallisuus, joka ei ollut kaksista vanhemmissa Tojoissa laittaa myös miettimään, mutta vannoutunut Tojo mannekiini ei hätkähdä eikä kerro huonoja puolija eteenpäin, tietävät kyllä tarkkaan muitten merkkien huonot puole.

TK
04.01.2017 21.30

T25 Avensis vm2007, D-Cat, tuotu Saksasta muuttoautona. Ksenonit (koko umpiot) vaihdettu kertaalleen ohjausyksikön hiipumisen vuoksi. Toinen takuisiin, toinen omaan piikkiin. Pakokaasukierrätyksen ohjainläpässä ei Keski-Euroopan malleissa ollut vastuslankaa, sen sai takuisiin ensimmäisenä talvena Suomessa. Yksi pitkään jatkunut hämärä pakokaasun kierrätysjärjestelmän anturin nokeentuminen, lopullinen lääke löytyi merkkiliikkeen jahdattua johtosarjat läpi ja löysivät poikki leikkautuneen johdon. Johtosarja uusiksi ja sen jälkeen ei huolia. Kahdessa muussa merkkiliikkeessä tosin vain puhdistettiin sitä anturia. Eri liike, eri lääke. Keskikulutus viime vuodelta 6,11 l/100 km. Pääosin maantieajoa. Tässä ei ole webastoa, mutta pitää lämmöt talvellakin, kun laittaa vähän tuketta maskiin ja pitää piuhassa pakkasella. Nyt mittarissa 292000 km ja edelleen tuolla ajaa mielellään.

Toyotasta Hondaan
22.01.2017 11.37

Avensis -12 puoli vuotta ehti olla ja alkoi pientä ongelmaa tulemaan. Ajettu 174tkm. Kova kolina takapäästä montuissa, kummuissa yms. Ei varmaan iso juttu ollut, mutta kiihdytyksessä aika tehoton ja pientä nykimistä. En vikoja tutkinut, kiertoon ja joku pääsi varmaan korjailemaan

anjovis
31.01.2017 16.00

avensis-08 2.0D4D oli ajettu 178tkm kun rupesi viemään nestettä,kannen höyläys ja uusi tiiviste ajettu 30tkm ja vielä pysyy nesteet... merkki liikkeet vaihtaa mielellään puolimoottorin 5000-6000euron hintaan,kannattaa kiertää kaukaa jos vain suinkin mahdollista ruuvaamista jonkin verran mutta onnistuu pätevällä pikkupajallakin.reilusti alle puoleen hintaan

markkum
14.02.2017 15.27

Moottorin häiriövalo syttyi,käy kolmella pytyllä

MR
28.02.2017 14.21

Kevyt pöllyävä pakkaslumi aiheuttaa abs ja vsc häiriövalojen syttymisen, poistuu itsestään tallissa.

TS
13.03.2017 17.34

Avensis 2004 187 000 mittarissa, toisen kerran alle vuoden sisään mennyt sytytyspuola, lisäksi sytytystulppa meni alle puolessa vuodessa käyttökelvottomaksi. Jätti tien päälle, ilmeni nykisemisenä ja varoitusvalo syttyi.

TS
13.03.2017 17.34

Avensis 2004 187 000 mittarissa, toisen kerran alle vuoden sisään mennyt sytytyspuola, lisäksi sytytystulppa meni alle puolessa vuodessa käyttökelvottomaksi. Jätti tien päälle, ilmeni nykisemisenä ja varoitusvalo syttyi.

terttu laakkonen
27.03.2017 12.29

avensis -99 sedan ,moottorin häiriövalo palaa käytetty ok-autossa testerissä vikaa ei löytynyt.Ajettu 350 tuhatta,bensan kulutus lisääntynyt ja auto nykii, muuten tyytyväinen ajokkiin

Arska Lapista
03.05.2017 18.27

Avensis 1.6 vm. 2000 ostettu uutena. Kilometrejä nyt 273000 mittarissa. Korissa ei ruosteen pilkkaa. On ollut niin varmatoinen auto, että on vaikea luopua. Ei ole koskaan jättänyt välille. Mielestäni uskallan lähteä ko. autolla käymään vaikka Utsjoella -30 asteen pakkasella. Vaihdettu aikoinaan iskunvaimentajat sekä käytetty virranjakaja. Aina on mennyt katsastuksesta lävitse ilman hylkäystä. Moottoriöljyt vaihdettu säännöllisesti 15000 km:n välein. Ei oli kolaroitu, vaimo törmännyt sillä kylläkin yhteen poroon joka menettänyt henkensä.

Sari
31.05.2017 11.37

Avensis bensafarmari 2.0 l, vm. 2007, ostettu käytettynä, jolloin ajettu 60 tkm. Nyt ajettu 160 tkm. Alatukivarsien vaihto osittain takuuna, vesipumpun vaihto pari vuotta sitten, nyt tuli vaihteiston vaijerien vaihto. Takuutyönä on vaihdettu jokin bensaputki vuosia sitten. Jarrupalat ja levyt on vaihdettu vuosi sitten, jatkuvasti vaihdossa etuvalojen polttimoita, etujarrut hirttävät kiinni ja nekin otettiin ja putsattiin kuukausi sitten. Tuossapa ne isoimmat kai. Hyvä auto ajaa ja turvalinen, mutta enpä toista enää osta.

Pexi
15.07.2017 10.37

MATTI - 10.3.2016 klo 11:54 2008 d4d kannentiivisteongelma. Ei saa takuuseen n.160000 ajettua autoa. Jenin kautta vaihtomoottori 12000e!!!! Ei kuulema voi korjata???! Huolto myönsi suoraan, että moottorissa on suunnitteluvirhe, mutta takuu ei korvaa. Itse korjasin. Hinnaksi virolaisilla osilla n. 200e. Suhteellisen isotöinen homma muuten Mitäs kaikkea tuohon rahaan saa? Tiivarit varmaan ja pahvin? Näissä 2.2 4d4 diesel vm. 2006 on tyyppivikana kannen löystyminen joka ilmeisesti johtuu kierteiden rikkoutumisesta, milläs ne korjasit vai korjasitko ollenkaan?Onkos tässä moottorissa venyvät kannenpultit? Sillä vaan kyselen kun vaimon tojo on alkanut hukkaamaan nestettä eli tieto olisi tarpeen...

Shukri
22.07.2017 00.23

Minule on toyotta avecis 2008 diseli farmari Auto havita vesin en tieda mita vika on . Veden ei vuoda misan ! Osako joku sano mitas vika voi olla. Auto yoimi hyvin toistaiseksi Minun puhelin 0451116137

1.8 "Sportswagon" :D
31.07.2017 17.41

2004 vuosimallin 1.8 bensafarkku (T25) täällä. Startti porsi alle 200 000km. Sinänsä kuulemma harvinaista, mutta ei tavatonta noille kilometreille. Meni niin että ei edes solenoidi naksunut. Hiipui hiljalleen parissa viikossa ja yllätti lopulta totaalisesti. Muuten kai tuo on pelannut kohtuullisen hyvin. Öljyä menee ehkä litra vaihtovälille, noin 9000km.

avejipa
01.08.2017 23.55

Avensis vm.2000, ajettu 240000, 1.6 farmari. Muuten tosi hyvä mutta lämmettyään reippaammin alkaa satunnaisesti menettämään tehoa matalilla kierroksilla ja täristää hitokseen koko autoa. Tärinä kuitenkin aina loppuu ja yhtäkkiä on taas poweria. Toivottavasti ei muilla samaa

Helsinki
27.08.2017 08.54

-09 T27. Ajettu 200tkm. Viimeisen 140tkm aikana vaihdettu vaihdelaatikko, kojelauta x2, apparin puolen ikkunat(kuskin ikkuna natisee nyt siihen malliin, että todnäk ripustukset pettää siitäkin kohta), virtalukko, jarrusylinteri, takasatulat, jotain pakokaasun kierrätykseen liittyviä antureita useamman kerran ja mitähän vielä.. Ensimmäinen ja viimeinen Toyota meidän perheessä.

Juuhka
03.09.2017 13.12

Toyota Avensis T27 , vm. 2010 , n. 90.000km Huonot puolivalot halogeenina , kaiken kukkuraksi umpion sisällä puolivalojen linssit muuttuvat likaiseksi ja sameaksi - kuvio muuttuu epämääräiseksi . Ongelmana löytää edulliset korvaavat lailliset xenonvaloumpiot ( siihen vaadittavat komponenetit ) muutoskatsastusta varten.

ensimmäinen 2000-luv
20.09.2017 21.02

Avensis 2.0 bensiini vm 2001, ketjukone hajosi 270tkm, syytä ei löytynyt , mutta moottorin häiriövalo paloi aiemmin ja palaa edelleen. Uusin häiriövalo ilmestyi kesällä, turvatyynyn/turvavyön punainen vikavalo, vikamuisti luettu ja löytyi, B1141, sivutörmäystunnistin A, vasen , häiriö. En heti lähtenyt tammer-autoon, avasin sisustaa, turvavyö esillä, Onkohan ko tunnistin turvavyön lähellä siellä alhaalla vai missä se on, ei kukaan vielä ole tiennyt. Purkamossa olisi tunnistin mutta ensin pitäisi löytää se oma, omasta autosta. Johtoja ja liittimiä olen heilutellut ja rasvaillut, ja akun johto irti, ei auttanut.

Rotteloita
22.09.2017 18.02

Avensis 1,6 vm 1998, 481tkm. Akku uusittu kertaalleen, jarrulevyt eteen kerran, palat kolmesti, taakse hihnat kerran, iskarit joka kulmaan kertaalleen. Nämä lukisin normaaliksi kulumiseksi. Tietysti päälle muut huoltotoimenpiteet, öljynvaihdot moottoriin 15tkm, vaihteistoonkin silloin tällöin ja jakohihna 105tkm välein. Öljyä kuluttaa jonkin verran-> tietääpähän että kiertää. Virtalukon pohja meni vaihtoon 200tkm kohdalla -> turha vika. Muuten toiminut. Muuatta MB kuskia lainatakseni " köyhän ei ole vara ajaa kuin Mersulla". Joku joutuu ajamaan Toyotallakin...

Virtanen Jukka
17.10.2017 14.13

Toyotan yleinen kansipulttien kierteiden pettäminen johtunee KOBE STEELL yhtiön myymästä kelvottomasta alumiinista 500 yhtiölle. Uutinen 14.10-17 Turun sanomissa. Toyota etsii mihin sitä on käytetty. KOBE väärensi lujuus todistukset, KYSYMYS: kuinka kauan ja miten paljon esim. autokorjaukset ovat ESIM: Toyotan kannen kierteiden pettämisen takkia maksaneet? (Itsellä työn alla RAV 4 valmistettu japanissa 5 kierrettä pettänyt)

Heikkihannes
31.10.2017 17.54

Ave farkku -11, ajettu hetimiten 120. Heti uutena vaihdettu takuuseen sähköinen käsijarru. Eipä sitten muuta. Jarrupalat ja -levyt alkuperäiset. Huollot ajallaan, jarrut aina huolloissa puhdistettu yms.. Ei syö öljyä vaihtovälillä. Ei ole sporttinen, eikä tarvitsekaan. Jos etupäässä kolisee, vaihda jarrusatulassa tapit, joiden varassa palat liukuvat. Tai käännä ne toiseen asentoon edes (tein sen). Satuloissa tuskin mitään vikaa. Täällä kuskeja, joiden autoissa ei edes kojetaulu kestä! Hohhoijjaa, satusedät.

avensis vm1999
29.11.2017 07.50

miten saa pensiinin helpoin tankista onko paluu putkea.

2,4automaattifarmari
27.01.2018 15.33

Ostin 4000 eurolla 300tkm ajettuna ja nyt 370tkm mittarissa.Virtalukon pohja ja toinen etupyörän laakeri vaihdettu.Ei muuta . Hyvin pelaa. Hintakin on tippunut 3500euroon kahessa ja puolessa vuodessa.. Kauhiat pääomakulut.Tehokas ja mukava auto ajella.Kulutuskin on kohtuullisempi kuin ohjearvot. Pieniä poikkeuksia lukuunottamatta toyotalla on pääsääntöisesti vähemmän teknisiä ongelmia kuin monella muulla suositulla merkillä. ja huolto usein korkeatasoista. Toki poikkeuksia varmasti on , mutta useimmiten näin.

samppa
05.03.2018 18.35

Ostin verson D4D 2,0 2012 mallia vuonna 2015 ajettu oli 168000km,huollossa sitten todettiin että järjetelmä kerää painetta kilsoja oli jotain 190000km toyota korvasi takuuna kannen lohkon ym kustannukset 0e minulle , hyvältä tuntui menisi ainakin reippaan 100tkm ja voisi sitten vaikka antaa afrikan timoille .... no kaikki ei mee kuin tömsöössä ,taas kun vein huoltoon sama virsi jäähdytysjärjestelmä kerää painetta , kone kesti noin vuoden ja reippaat 30tkm , maahantuojaa ei kiinnosta ja korjaamo piiloutuu vuoden korjaamotakuun päättymisen taakse piiloon, harmi auto on muuten hyvä mutta toyotan disel konetta en suosittele vaikka eka corolla verso menikin ilman ongelmia yli 400000km

Mari
17.03.2018 16.16

Avensis 2009 1,8 valvematic Linea sol. Ajettu 82tkm. Vaihteisto hajosi totaalisesti ( 6-vaihteinen manuaali). Ei mitään järkisyytä, miksi. Koko laatikko pitää vaihtaa. Hinta-arvio 5700 e.

Lasse
19.03.2018 23.20

Avensis 1.8l 2012 ajetty 120000. Vesipumppu vaihdettu. Muuten toiminut moitteettomasti!

Jukka
03.05.2018 15.40

Avensis -08 225000km juuri vaihdettu peruskorjattu moottori Tammer Diesel Tampere 4390 sisältää kytkinlevyt turbon laakerointi. Pelkkä moottori 2500+1000 työ. Aikaa kannataa varata 5 työpäivää. Itselläni alkoi oireilla n 180000 km 210 000 km jälkeen jäähdysnesteen kulutus n.1l/500km lisääntyi talven kuluessa ei pysynyt kabiini kovin lämpimänäjos ajoi tuon 500 km.öljyn kulutus uudesta alkaen n. 0,5 lisäys öljynvaihto välissä n.10000-12000 km vaihto15000 km. Kerran vaihdettu kaikki jarrulevyt jarrupalat 3kertaa. Molemmat etupyörän laakerit toinen etuvetonivel vakaaja kumit taakse. Noille kilometreillä muuten ok paitsi tuo moottori joka olisi pitänyt kestää puolet enemmän. Toyotista n.30 vuoden kokemukset Hiaseja 5 kpl carina/Avensis diesel sekä bensa kaikilla ajettu kun olen ne vaihtanut n.300000-400000 km eikä moottoreissa eikä muussa tekniikassa mitään vikoja, mutta vanhemmissa 80 luvun autoissa tahtoi pellit loppu ennen kuin tekniikka petti.

Juha K
02.06.2018 18.17

Toyota Avensis T27 2010 . Yhtäkkiä yhtenä päivänä hermoja raastava ääni Takajarru jumissa toistamiseen lyhyessä ajassa . Edellinen korjaus vajaa vuosi sitten . Huonot sähköinen toteutus levyjarruun toimiva , kun normaalissa ajossa toimii harvoin .

Mika
18.07.2018 14.12

Avensis farmari -05, bensa 2.0, ajettu 169000. Auto ollut alla 10/2005 asti. Autosta vaihdettu tänä aikana startti, etujarrulevyt ja lambda-anturi. Kulutus matka-ajossa 6,5. Tähän asti ollut luotettava peli ja mennyt aina katsastuksesta ekalla läpi. Ainoan kerran jäänyt pihaan starttimoottorin takia 155tkm kohdalla. Öljyt vaihdatettu 15tkm välein ja ei tarvetta lisätä välillä.

Loiop
18.07.2018 20.56

Mä en ymmärrä tätä takuu sitä takuu tätä hömppää. Muistakaa tuotevastuulaki. Sen avulla korjataan vanhempiakin juttuja.

Avekuski T27
14.08.2018 12.08

1.8 l bensa -Avensis T27 vm.2009. Meni 185 tkm. kohdalla Valvematic -säädin ( sähkömekaaninen venttiilien ajoitussäädin) vaihtoon. Kojetaulussa paloi ABS-, VCS-merkkivaloja ja tekstejä. Merkkivalot kuitattiin kertaalleen muttei vika tietenkään korjaantunut itsekseen. Pudotti tehoja alas ja ei auttanut kuin körötellä merkkihuoltoon. Osa kustansi 780 euroa+työt päälle eli noin tuhat euroa. Maahantuoja tuli osan hinnassa vastaan neljänneksen. Oikean puolen takajarru laahasi 150 tkm. kohdalla. Merkkihuollossa vaihtoivat palat ja levyt ja "herkistelivät" jarruja. Auttoi vain vuodeksi. Pomppasi katsastuksesta takajarrujen liian suuren tehoeron ja käsijarrun toisen puolen tehottomuuden vuoksi. Ensimmäinen kerta 18 vuoteen kun Toyotoissani oli jotain vikaa katsastuksessa (saatikka hylkäykseen johtavaa vikaa). Vaihtoivat tehdaskunnostetun jarrusatula huollossa. Tehoeroa edelleen, mutta sallituissa rajoissa. Nettikeskustelujen mukaan erittäin yleinen tyyppivika T27 Avensiksissa. Uudesta asti kolisseet etujarrusatulat johtuvat aavistuksen liian ohuista jarrusatuloiden ohjaustapeista. Vikaa ei korjattu edes takuuaikana. Lienee siis ominaisuus, joka hiukan vaimeni huollossa tehtyjen em. tappien rasvailulla. Nyt autolla ajettu 210 tkm/9vuotta. Merkkihuollon ns. aktiivihuollossa vanhemmille Toyotoille on hintasyistä jätetty jarrujen herkistely ja -tappien rasvailu pois, joten jarrut jatkavat kolinaansa sorateillä ajettaessa.

Juha
19.08.2018 20.38

mulla ave 2011 1.8 i autom. Laturi hajos 90 000 km Merkkihuolto ei tullut vastaan hinnassa. Veloitti vielä testeri maksun yli 100 e. Vaikka aivan selvä vika. EN enää merkki huoltoo käytä. Airport.huolto.

MakeK
10.09.2018 11.29

Autona avensis 2,0 diesel vuosimallia 2015. Autossa vaihdettiin takuuaikana kolme kertaa egr. Hölmönä 99500 kohdalla en reagoinut varoitusvaloon, koska uskoin sen taas liittyvän egr. Ajattelin että korjaavat kuitenkin. Tehot hävisi palaten ja varoitusvalokin poistui ajaessani. Sitten alkoivat ongelmat jotka ei ole ratkenneet vieläkään. Ensin syttyi varoitusvalo. Auto huoltoon. Vika kuulemma ahtopaineen anturissa. Vaihto maksoi yli 700 euroa. Varoitusvalo syttyi, Vika Egr lauhduttimen tukkeutumisesta. Sain korjauksen ilman maksua edelliseen korjauksen takia. Varoitusvalo syttyi taas. Toyotan huolto suositteli myymään auton. Eivät osanneet löytää vikaa. Eivät kylläkään halunneet ostaa autoani, koska se ei ole kunnossa. Kävin vikakoodien kanssa Laakkosen BMW huollon puolella. Neuvoi ajamaan uuden ohjelman softaan ja vaihtamaan akun alla olevan osan, jonka nimeä en edes muista. Maksoi toyotalla reilun satasen. Ei auttanut. Vikavalo syttyi taas. Seuraavaksi maahantuoja auttoi korjaamoa. Vika imusarjan tukkeutumisessa. Maksoi 570. Ajoa vuorokausi ja vikavalo syttyi. Tällä hetkellä auto seissyt pajalla kohta 2 kuukautta. Ei tiedetä missä vika on. Maahantuoja ilmoittanut korjaamolle, ettei maahantuoja ole mikään autokorjaamo. Epäilys että imusarja on viallinen. Maksaa kuulemma sen verran paljon ettei lähdetä kokeilemaan ihan heti. Tuli käsitys että minut laitettaisiin maksumieheksi. Käsittääkseni imusarja ei kuulu huolto ohjelmaan ja tämänhetkisillä kilometreillä 117 000 sen ei pitäisi rikkoutua. Odotan mielenkiinnolla saako Toyota korjattua autoni, ottaako vastuun asiasta ja miten hoitaa asiaa. Jos jotain kiinnostaa ongelmani ja ongelman esiintuominen, niin mielelläni kerron lisää. Toyotaan olen luottanut luotettavana autona aina, mutta metsään on mennyt BMW yhteistyön kautta.E-mailina voi laittaa kysymystä tai kommenttia Make.t.koo@gmail.com

Pertti
12.09.2018 20.57

2.0 litran bensa (vm 2003) korkkasi kansipultin n. 150000 kohdalla kun kansitiiviste nähtävästi vuoti jäähdytysnestettä sylinteriin, aiheuttaen hydraulilukon. Korjaamolla ei ollut korjaustyökaluja (helicoil), joten korjaamopäälikön neuvo oli yksinkertainen: Hae tuolta myyntihallista toinen. Sattuikin olemaan sopiva (vm 2005), väliraha 3500 euroa + paremmat renkaat! Sillä olenkin sitten ajellut siitä lähtien ilman ongelmia. Uutta autoani huollossa käyttäessäni mekaanikot kertoivat hankkineensa tarvittavat työkalut, ja olen nähnyt entisen autoni liikenteessä tämän tästä. Että tämmöinen kokemus Toytahuollosta. -pertti-

Pertti
12.09.2018 21.36

Vielä lisää: Varsinkin takajarrujen laahaaminen on vika, joka vaivaa muitakin automalleja. Yksinkertainen lääke tähän on KÄYTTÄÄ JARRUJA. Kannattaa polkea jarrua oikein kunnolla moottorin käydessä auton ollessa pysähdyksissä, taikka vaikka rullatessa alas ramppia. Parasta lääkettä on polkea jarrua siten, että ABS aktivoituu. Tämä estää jarrusylintereiden jumittumisen. -pertti-

Öljynsis
27.09.2018 20.36

03-Avensis. syö oljyä jostain syystä kaupunki ajossa melkeen 1.5L/1000km ilman ihmeempää syytä ehkä männän renkaat kuluneet... Maantiajossa menee 4dl/1000. Puola vaihdettu, alatakatuet vaihdettu. ei löydy muuten kuin merkkiliikkeestä n600€ per puoli. eteen löytyis moskanetistä ja muistakin alan liikkeistä n 200€ per puoli. vikavalo palaa ja ilmottaa lambdan olevan rikki mutta kun kerkesin n 15km ajamaan sama vika vaikka uusi lambda. Syttyi kun kaasutti kovemmin liittyekseni motarille. kukaan ei tähän päiväänkään asti osaa selittää miksi. no kun katsastus tulee tarttee nollata se pihalla ja taas menee läpi.

Onni Asko Elmeri S.
09.10.2018 18.35

Lämmityslaitteen säätö juonittelee. Potikkaa kiertämällä kuumaan suuntaan, niin haluaa palata vain kylmään asentoon. Aikansa raplaamalla saattaa jäädä kunnon lämmityskin päälle. Vaikea asia talvella, kesällä menettelee. Ilmastointi toimii kuten pitääkin. Lämppärin potentiometri (potikka) ilmeisesti lopussa. Onko muilla vastaavaa? Avensis 2011, 1.6 litraa, ajettu 127000 km. Kaikki huollot tehty tähän saakka. Viimeksi sanottiin ettei aktiivi huoltoa enää tehdä tuon ikäiselle autolle. Vetoakselin stefa vaihdettu takuuseen (timantti) ei muuta korjattavaa ole ollut. Hyvä auto muuten, ei sillä jää liikenteen jalkoihinkaan.

Jomppe Oulusta
17.10.2018 17.55

Avensis 03 turbodiesel aj. 400000 km reippaassa kiihdytyksessä tehot häviää ja kone jää n. 1000 kier. tienoille.Pitää sammuttaa moottori ja käynnistää niin taas vetää.VSC ja TRF häiriövalot syttyy. Mikä vika mikä syy,ei ole oikein löytynyt mitään.Kun akun käyttää irti valot nollautuu

Avensis/kumisevaääni
13.08.2019 19.18

2017 D-4D 2.0 Touring sport farmari moottorista (BMW) kuuluu outo kumiseva ääni. Kuuluu vain pienillä kierroksilla. Vika ei ole kojelaudan kiinnityksessä vaikka niinkin voisi olettaa. Onko ideoita mistä voisi johtua. Huolto ei vikaa löytänyt.

Toitsu
22.09.2019 17.12

Mulla samanlainen peli ja ääni näytti tulevan kuljettajan puolen sisälokasuojasta, joka otti etupuskuriin ja resonoi tuon äänen.

Janetski
26.11.2019 09.20

Onko muilla ollut ongelmaa ajotietokoneen ja lähinnä siis näytön kanssa? Kyseessä Avensis 2.0 Diesel -16. Itselläni menee silloin tällöin tilttiin, ei ota komentoa kosketusnäytöltä eikä sivuilla olevista napeista.Myöskään puhelimen bluetoothilla ei enää yhteyttä, vain mute- ja virtanappi reagoi. Tätä vikaa ollut siis jo pari kertaa aiemmin, mutta takuuaika ehti umpeutua (100tk tai 3.v.) Nyt sain bootattua huollon yhteydessä kun kalibroitiin samalla uudet renkaat. (?) Huollossa meinaavat, että pitää hankkia taas uusi ohjelmistopäivitys ja karttapäivitys, ed. ohjelmistopäivitys tehty syyskuun lopulla, eikä auttanut. Uusin tietenkin maksaa ja jos se ei auta niin se pitää vaihtaa, myös omaan piikkiin. Paikallisessa Toyotan huollossa meinaavat vaan, ettei ole ilmaisia lounaita ja miksi he maksaisivat sellaiset, varsinkin kun olen auton 2.omistaja ja ostanut sen kilpailijalta. Nyt olisi kiva tietää onko samaa vikaa muilla ja mitä ollut tehtävissä? Tuleeko siis tämä vika kuntoon ollenkaan vai pitääkö auto vaan laittaa äkkiä vaihtoon?

TeeKoo
28.02.2020 16.45

Toyota Avensikseni (vm. 2016 aj. 60tkm) Seisontajarrun sähköinen toimilaite hajosi!? Takuu 3v TAI 100tkm, eli ”ikävä juttu, olemme pahoillamme” kallis juttu, sanoo Toyota huolto/ -maahantuoja. Ei auta, korjattavahan se on mutta sitten vaihtuu automerkki ... lopullisesti

asikainen
19.08.2020 23.26

vasen vetoakseli katkesi . jätti tielle

nwdb