Mercedes-Benz C

Mercedes-Benz C

Katsastuksessa havaittuja vikoja

Takaisinkutsuja

Tielle jättäviä vikoja ADAC

Käyttäjien ilmoittamia vikoja

matti karpale
27.04.2015 15.10

Mikä vikANA ,KUN ILMOITTAA: COOLANT CHECK LEVEL .220 CDI.

Autobuilder
04.09.2015 17.55

Jäähdytinnesteen tasoa käskee tarkistaan. Eli lisää jäähdytinnestettä koska se on alarajassa, jolloin huomautus ilmaantuu mittaristoon. Jos nesteet eivät katoa nopeasti nesteen lisäyksen jälkeen tällöin kaikki on ok. Jos hetken päästä sama homma että jäähdytinneste on vähissä niin järjestelmässä on vuoto. Vesipumppu tai vesipumpun/termostaattikotelon tiiviste. Jäähdytin tai joku nesteletku vuotaa. Tai sitten kannentiiviste tai kansi( Kansi joko mennyt kieroon tai kannessa halkein. Pitää oikaista/ hitsata tai hankkia vaihtokansi joko tarkistettuna ja koneistettuna. Tai sitten randomina purkuosana.)

Timppa
19.10.2015 15.15

Ihme kun kukaan ei ole ilmoittanut jakopää ongelmista mitään. Jakoketju on tosi heikko M271 moottoreissa. Venyy herklästi ja kun venyy tarpeeksi menee jako sekaisin jollion venttiilit menee mutkalle ja korjauslasku on tosi kallis. Omastani (276000km ajettu) meni ketju löysäksi jolloin ketku katkoi imupuolen nokka-akselin rattaasta hampaat ja jako sekaisin. Tuloksena kuusi pakoventtiiliä ja kolme imuventtiiliä mutkalla. Lopputulemana vaihtomoottori johon uusittiin jakopää. n. 3000€ remontti.

mika piiapri
01.11.2015 20.46

mb180c pakki valo palaa koko ajan vilkut toimii,millo haluu ajovalot ei toimi,mut muut toimii

Timo Kokko
11.01.2016 09.39

MB w 203 T vm. 2003 takaluukku ei aukea etenkin pakkasella

MB
09.03.2016 19.35

MB farmari 1,8c . ostaessa runsaasti korjaamokuitteja. 145000 km. puhaltimenmoottori, 150000 pyyhkijänmoottori ja vipumekanismi jumissa, sähköongelma pyyhkijän releessä? pakkivalo katosi, raidetangonpää väljä. käsijarrumekanismi jumissa, (liekköhän laturi pitänee ääntä = laakerit) ... Pitäsköhän ostaa Kia?

Markku
20.03.2016 11.16

Mulla on 2001 C 200. Ajettu nyt 420000. Olen vaihtanut alusta osat melkein kaikki. Myös vasen vetoakseli alkoi pitää kolinaa. Vain etu jouset ja iskarit taitaa olla alkuperäiset. Taka on molemmat vaihdettu. Aina takaa kuuluu kolinaa. Vaihdon jälkeen vähäksi aikaa loppuu. Sähköinen moottorin lisälämmitin ei ole koskaan toiminut, takuuseen mennyt kahdesti. Käsijarru on uusittu eikä sen jälkeen ole ollu siellä ongelmia. Tuli ilmoitus, että "jarrunestettä on vähän. Ei saa lisätä on vietävä korjaamolle." Tarkistin nesteen jota oli ylärajassa. Sitten merkkikorjaamolle jossa uusittiin näyttötaulu. Nytkin toisinaan ilmoittelee ettei ABS, EPS, Käsijarru toimi oikein, vaikka ne silti toimii. Käyntiinlähtö on joskus lujan takana. Lähtee käyntiin ja sammuu saman tien. Sitten saa startata minuutin verran, että saa käyntiin. Sen jälkeen ei ole ajossa ongelmia. Muuten olen tyytyväinen autoon. Polttoainekulutus on todella pieni matka ajossa (n. 4l jopa alle sen). Kuluvia osia on joka autossa. Suurimpana ongelmana pidän turhia häiriöilmoituksia. Niitäkään ei ole ollut kuin viimeisen vuoden aikana.

nykänen veijo
02.04.2016 12.58

Miks ei kierrokset nouse ku 3000 tonnii.mut pakkasen toimii ihan hyvin reiluu 5000tonnii,mikä osa on rikki

vekki
03.04.2016 11.09

Miks kierrokse jumahtaa 3000 mut pakkasen toimii normaalist kunnes moottori lämpenee

hannu virolainen
01.05.2016 20.24

mb 220c 1994 mittaristo susi

mauri
05.05.2016 05.54

Eli noista kaikista voi tehdä johtopäätoksen , että varma,halpa ja toimiva auto paljon ajavalle ;-)

ilari kpkko
21.06.2016 16.04

Mulla on c 180 1994 bensa. Miksi autosta sina välillä loppuu veto ja jää tielle. Sitten taas käynnistyy ja kuljetaan jonkun tas sama homma. Polttoaine suodatin on vaihdettu

Appe
08.07.2016 10.28

Mercedes c200 kompressor automaatti, alipaineletkut poksahtelee irti (ylipainetta?) Moottori rämisee, kuulostaa kuin venttiilit menisi sekaisin kun kaasua painaa kovempaa! Automaattilaatikko vaihtaa huonosti!! Tehot loppuu ylämäissä... mikä ihme tätä autoa vaivaa?? Tiedoista kiitollinen :)

Kalevi Venehsalo
13.07.2016 11.12

Mersu 180C vm 2007 meneekö näistä rattilukkoja ,vai oliko minulla joku häiriö.

hanski
25.09.2016 22.47

Minulla on c220cdi-05 automaatti,tämä viides mersu ja toinen automaattilaatikolla varustettu täysiä susia nämät uudemmat automaatit,edellinen oli E290 td automaattilaatikko toimi täysin moitteetomasti ja vaihtoi pehmeästi vaikka oli mennyt 450 tuhatta km.

kalliita vikoja
02.10.2016 12.57

MB 200 CDI automaatti w203 Mersun 4-sylinterisissä CDI (common rail) koneissa paljon dieselsuutin vikoja. Saa melkein joka vuosi viedä pajalle korjattavaksi, kun suuttimien tiivisteet pettää (ohivuotoja, säksätystä, huono kuumakäynnistys). Muutamia kertoja mersua viety myös Falck:n lavetilla korjaamolle kun suuttimien takia ei ole enää käynnistynyt ruokakaupan parkkipaikalla. Tekniikaltaan surkein auto mitä minulla on ollut ja kallis korjata ! Kun CDI mersun ostaa, kannattaa ottaa hinausvakuutus, niin ei tarvi maksaa itse auton hinausta kun se hajoaa tienviereen. Ja ruostuu se mersukin kuten muutkin autot. Mersun 200 CDI kone teholtaan huonompi kuin 1,6 TDI volkkarin koneet. Ohitustilanteissa kannattaa varata aikaa ja tilaa, auto ei todellakaan ole mikään raketti. Auto ostettu 6 vuotta sitten käytettynä 18 000 euroalla. Tähän mennessä huoltoihin ja diesel-korjauksiin käytetty yli 10 000 euroa.

Mb 203 1.8kompr -03
23.10.2016 05.45

Mikä vikana?? Moottorivikavalo sytty. Tein öljynmäärä diagnoosin ajotietokoneelta. Käski lisätä 1l öljyä niin on maksimissaan. Lisäsin N4 desiä 5w-40 öljyä ja kohta näytti että oil level ok. Vikavalo palaa silti. Muutama tunti myöhemmin tein diagnoosin uudelleen ja käski lisätä 1.5l öljyä niin maksimissaan. Lisäsin taas sen 4dl ja taas näytti oil level ok. Öljykorkissa oli öljyä ja tumman ruskeaa. Samoin moottorissa tumman ruskeaa kun valon kanssa Katso. Ja lämpötila vaihtelee 65-80 välillä. Tyhjäkäynnillä lämmöt nousee 85.. auttakaa tietämätöntä..

tumppi
07.12.2016 22.42

mulla 220cdi ei kiertänyt kun 3000 ja oli tosi tehoton. vaihdettiin imusarjaan läppäkoneisto ja nyt kiertää ja vääntää todella hyvin. pistä uudet suuttimet ja anna dieselpajan hoitaa säädöt kohilleen niin kyllä lähtee!

make
08.12.2016 17.27

ehkä jotain hyvääkin mulla uudesta asti 220cdi v.2011/12 automaatti eikä muuta kuin määräaikaishuollot. ajettu 153.000km ehkä joka merkissä/malleissa on niitä ns.maanantai päivän autoja.

make
08.12.2016 17.27

ehkä jotain hyvääkin mulla uudesta asti 220cdi v.2011/12 automaatti eikä muuta kuin määräaikaishuollot. ajettu 153.000km ehkä joka merkissä/malleissa on niitä ns.maanantai päivän autoja.

make
08.12.2016 17.27

ehkä jotain hyvääkin mulla uudesta asti 220cdi v.2011/12 automaatti eikä muuta kuin määräaikaishuollot. ajettu 153.000km ehkä joka merkissä/malleissa on niitä ns.maanantai päivän autoja.

Mese
08.01.2017 17.30

Uusi c 2015 kolme kertaa hinurilla Korjaamolle moottorin vikojen takia ja nyt perä kolisee ja taas korjaamolle. Ja ei oo ajettu ku vajaat 20 tonnia luultavasti oli viimenen mersu tässä huushollissa.aika surkeita ovat nykyään...

Mika
18.01.2017 10.25

Se KALLIITA VIKOJA kirjoittanut VW kehuja on tainnut ostaa joku yli miljoonaa km ajetun vanhan 200cdi taksin jossa turbo loppuun kulunut tai ilmamassa tunnistin likainen kun väittää että VW 1,6 tdi kulkee paremmin, myös Mersut tarvitsevat huollot välillä eikä pelkästään tankkausta jotta pysyvät kunnossa, VW ssä on lähes puolet pienempi vääntö papereissa ja käytännössä se on paljon laiskempi kun mitä valmistaja ilmoittaa kun Mersut taas ovat nopeammat kun mitä valmistaja ilmoitta, ei W203 200 cdi tietysti mitään raketti ole mutta silti huomattavasti ripeämpi kun saman ikäluokan keskiverto diesel henkilöauto: 0-100 km/h n. 11 sekuntia mutta ohituskiihtyvyys taas voidaan kehua hyväksi. En usko että enemmistä maamme taksikuljettajista olisivat väärässä autovalinnassa kun luotettava auto on niitten leipä. Itsellä ei ollut mitään pahaa sanottava 200 cdi autosta joka toki oli vain 200 tuhatta ajettu kun vaihdoin sen 5 vuotta nuorempaan W204 200 kompressoriin joka tuntuu muuten hyvältä mutta siihen joutuu 2000 km välein lisäämään n. puoli litraa öljyä ja tämä mystinen ilmiö on ollut siitä asti kun hankin sen ja on keritty ajaa 60 tuhatta itse sen kanssa, ostaessa se oli vajaa 100 tuhatta ajettu ja lukema pitää paikkansa, ei ole öljyvuotoja eikä savuta ja päästöarvot pakokaasu mittauksessa uuden auton veroiset. Onko tämä joku remmiahtimen öljyn käyttö vai mistä voisi johtua? Auto kulkee ripeästi, on mitattu 0-100 km/h 7,2 s ja 0-400 m 14,5 s jolloin loppunopeus 200 km/h joten moottori on kyllä kunnossa.

Mursu
19.01.2017 15.20

Mikä ihmeen "tyyppivikalista" tämä on? Kaikki mahdolliset kulutusosat on listattu tyyppivikoina? Tyydyn tuumaamaan pahimmat vitsit listassa: Renkaat (OMG), Automaatin käsijarru (kulutus osa ja osoita automaatti jossa ei ole käppärivikaa), Aukkuvikoja (omassa 14 vuotiaassa dieselissä edelleen alkuperäinen akku) ja Ajovalossa vikaa (tielle jättävä vika). Laittakaa tämä lista roskiin ja etsikää parempi, tässä listassa ne pari oikeaa tyyppivikaa jäävät paskanjauhannan jalkoihin.

Fireblade
02.02.2017 11.25

W203 autom. 200cdi vm2004. Taloudessa pari kolme vuotta (vai läheneekö jo viittä?). Ajettu 200tkm saapuessa ja lähtee vaihtoon 350tkm mittarissa. Kun ostettiin, selvisi ensimmäisen viikon aikana että turbo on särki. Liike mistä ostimme lähettivät mukisematta turbon tehdashuollettavaksi ja antoi vaihtoauton huollon ajaksi. Aikaa meni pari viikkoa, joulupyhät varmaankin vaikuttivat myös ajan pituuteen. Takapään jarruputket joutunut uusimaan Sadevesipoistokanavat putsannut, (ei meseä kiinnostanut vaikka tulvi jo pelkääjään jalkatilaan konehuoneen puolelta ja sähköjohdot upoksissa monta kuukautta) Käsijarru (mitä sellaisella tekee automaattivaihteissessa?) Ruiskun tiivisteet!! (korjaa itse, hintaa tuli alle 20e) Oikea takaovi ei vastaa keskuslukitukseen enää. Epäilen että kosteutta on päässyt koneistoon. Siinä tämän yksilön tarina

sane
03.02.2017 02.49

Elikkä ilmeni vika 220cdi w203 automaatti mersussa. vähän reilu 100km/h ja kun käyttää kickdown niin saattaa kaasu hirttää ja lopettaa vasta kun käyttää kaasua uudestaan pohjassa ja sen jälkeen ei reagoi kunnolla kaasuun ja ei puota pienemmälle eikä kiihdy kunnolla. missä voisi olla vika

ilari kokko
15.02.2017 08.13

Mersun pysähtymis ongelma ratkesi kun vaihdettiin lämpö anturat. Nyt kävi niin että leima olisi tullut mutta pakokaasu arvot ylittyivät. Missähän vika. Se kyllä harmittaa kun ajokielto tulee saman päivän aikana.

ISOLATE
06.03.2017 08.55

MB C200 farmari 4-matic. 2016 . Näyttöön ilmestyi huomio:" A-huolto xx päivän kuluessa"! Ja muutama päivä tämän jälkeen syttyi MOOTTORI " valo" mittaristoon. Oranssi moottorinkuva. Öljyä on, ei nykis kaikki ok. Sitten seuraavana päivänä mootorihälytyksen lisäksi näyttöön tuli Auton kuva jossa konepelti punainen ja summeri piti ääntä koko ajanajaminen mahdotonta . Kolmantena päivänä aamulla ajoin Vehoon. Moottorin oranssi valo sammuksissa kylmässä autossa mutta konekopan häly päällä. Vehon asijantuntija käveli suoraan autolle ja avasi konepellin ja sanoi että siellä on joku anturi kävelijäkolaria varten joka aktivoituu kun konepellin purottaa korkealta. Hän sormeili aikansa ja sanoi nyt toimii. Kysyin että mitä jos toi moottorivalo syttyy UUDELLEEN? Ja ihmettelin että miksi se paloi kaksi päivää mutta nyt sammunut. Ei siihen osannut Veho sanomaan mitään. Vaikka tien päällä sain MB tiepalvelulta 008007777777 " aja vaan ja mene viikonlopun jälkeen Vehoon"! Moottorivalo palaa ja pelkäsin pahinta , katalysaattori rikkoutuu jne. Mutta kun se sammui vikavalo ihmetyttää miksi hälyytti. A- huolto varattu, samalla kaksi mb tyyppi korjausta tehdään. Ja nor. Huolto. Vehon töiden vastaanotto asiallisia.

Saksan_seisoja
07.03.2017 07.28

MB- w203 aut cdi-04. Ostin aj.290tkm Hyvä auto ajaa ja kopsakkaan näköinen auto. Toimi parikuukautta ja sitten alkoi vikoja ilmaantumaan. Virtalukon ongelmat ja uusi avain. Korkeapainepumppu, polttoainepumppu, suutinvika sekä useita omituisia sähkövikoja ja ruoste ongelmia. Auto seiso näiden vikojen vuoksi pihalla melkein kesän kun en merkkiliikkeeseen raskinut roijata. En ole koskaan omistanut näin heikkoa autoa. Harmi kun tykkäsin muuten autosta jossa vähän oli sitä ajamisen iloa.

Make
13.03.2017 16.29

Mistä lähtee etsimään vikaa, kun äänimerrkki ei toimi, sulake on ehjä?

harmat
12.07.2017 16.52

Iso Late, ainakin sellainen "ominaisuus" näissä hitupöntöllä varustetuissa autoissa on että jos poltto jää pätkäajon takia kesken monta kertaa niin voi sytyttää moottorin häiriövalon...sammuu sitten itsestään kun on suorittanut polton loppuun ja käynnistelty 10-15 kertaa.

Masa
27.08.2017 22.36

Ajoin monta mersua ja volvoa "muutama miljoona kilometriä". Nykyisissä,autoissa jo liian paljon elektroniikkaa.. Kaikissa vikoja.. Nyt 3:s Toyota Avensis diesel, 150000/auto, Ei ole tarvinnut edes yhtään ajovalopoltinta vaihtaa! Eli 450 000'km ilman mitään vikaa.. Tällä (bemarin kone).. ajattelin kokeilla pääseekö yhtä pitkälle kuin eka 240d mersulla -75 se muuten vieläkin ajossa,yli 1 000000 km....

Masa
27.08.2017 22.36

Ajoin monta mersua ja volvoa "muutama miljoona kilometriä". Nykyisissä,autoissa jo liian paljon elektroniikkaa.. Kaikissa vikoja.. Nyt 3:s Toyota Avensis diesel, 150000/auto, Ei ole tarvinnut edes yhtään ajovalopoltinta vaihtaa! Eli 450 000'km ilman mitään vikaa.. Tällä (bemarin kone).. ajattelin kokeilla pääseekö yhtä pitkälle kuin eka 240d mersulla -75 se muuten vieläkin ajossa,yli 1 000000 km....

Masa
27.08.2017 22.36

Ajoin monta mersua ja volvoa "muutama miljoona kilometriä". Nykyisissä,autoissa jo liian paljon elektroniikkaa.. Kaikissa vikoja.. Nyt 3:s Toyota Avensis diesel, 150000/auto, Ei ole tarvinnut edes yhtään ajovalopoltinta vaihtaa! Eli 450 000'km ilman mitään vikaa.. Tällä (bemarin kone).. ajattelin kokeilla pääseekö yhtä pitkälle kuin eka 240d mersulla -75 se muuten vieläkin ajossa,yli 1 000000 km....

Masa
27.08.2017 22.36

Ajoin monta mersua ja volvoa "muutama miljoona kilometriä". Nykyisissä,autoissa jo liian paljon elektroniikkaa.. Kaikissa vikoja.. Nyt 3:s Toyota Avensis diesel, 150000/auto, Ei ole tarvinnut edes yhtään ajovalopoltinta vaihtaa! Eli 450 000'km ilman mitään vikaa.. Tällä (bemarin kone).. ajattelin kokeilla pääseekö yhtä pitkälle kuin eka 240d mersulla -75 se muuten vieläkin ajossa,yli 1 000000 km....

Eski
21.09.2017 12.52

Mb200 cdi -00 automaattivaihteisto ei vaihda välillä, vaan jättää winter asennossa II- vaihteen sisään. Auttaako öljynvaihto vai, mitä? Autolla ajettu 618.400km laatikon öljyt vaihdettu pari kertaa aikaisemmin.

Kauppisen Maamsiirto
15.10.2017 10.38

Ostin kaksi vuotta sitten firman edustusautoksi hyvinvarustellun C-sarjan kompressorin (W203). Voisin antaa arvosanaksi hyvin keskiluokkaisen numeron. Auto on pelannut todella moitteettomasti. Perushuoltoihin olen käyttänyt vuosittain 500-1000e. Jäähdytinnestettä kului ostohetkestä alkaen ja sitä sai lisäillä silloin tällöin. En kiinnittänyt asiaan mitään huomiota kahden vuoden aikana, kunnes vein auton merkkiliikkeeseen. Siellä todettiin kannen olevan kiero. Nyt on kansi remontoitu eikä nestettä (jäähdytys) enään kulu. Hyvä käyttöauto ollut, edullinen pitää.

bordi jarmo
09.11.2017 10.14

missä vika kun ei suodattimelle nosta ainetta missä sijaitsee polttoainepumppu, vai onko sille oma sulake jossain? kysymyksessä on mersu 2.2d vm 97. autossa sähköinen syöttöpumppu.

jarkko
09.11.2017 11.02

vielä edelliseen meseen vaihdoin venttiilikopan tiivistesarjan ja hehkujen prikat. ennen sitä jätti kaupan parkkiin ,sammutin kävin kaupassa ja ei enää hyppinyt tulille vaiik kuinka starttas. se vika ollut pitkään että ei aina ota täysiä kierroksia välillä rääkäsee täydet ja välillä putoo 3000:niin. ja lisäksi hehkun valo syttyy ja sammuu milloin vai vaikka ajaessa.yleensä kun hehkun valo sytty saattaa ottaa täydet kierrokset.

Jussi
21.12.2017 16.50

Heikko on mersun laatu M271. Jakopää kesti 100tkm ja alkoi rämisemään....2800 euron remontti. No mitä tekee tehdas, oikein ei yhtään mitään. Myyjä otti kuitenkin vastuuta ja kertoi, että pitäisi kestää 200tkm. Meni kyllä maku mersun tehtaaseen ja viimeinen mersu itsellä. Miten ei voida myöntää suunnitteluvirhettä, kun sellainen netin mukaan selvästi on tuossa koneessa. Premium-auto, just juu ja naurut päälle.

rafael toivola
10.01.2018 18.29

mercedes 200 180m2 tyhjäkäynti huojuu kun moottori on lämmin mutta käyntiin lähtee hyvin éikä tyhjäkäynti huju kylmänä. muuten kaikki pelaa hyvin ja on miellyttävä ajaa.

entinen_mesemies
22.01.2018 17.19

mercedes-benz 220cdi-vm.2008 aj. 240tkm. Takavalot syttyivät palamaan auton seisoessa parkkipaikalla. Valot ei sammunut vasta kuin akunkengän pois ottamalla. Sähkövikoja muitakin ko.kotterossa.

Jorma
29.01.2018 15.04

MB-W203 C 1.8 compressor -03 Ensimmäinen mese 31 auton kokemuksella, ns. japsit ollu lähes kaikki merkit 1.6-2.0 litr... Uusina mm. Primera 2.0slx, Honda 1.8exe se, Corolla 1.6sol, Skoda oktavia 1.4TSI DSG eleganse, WV Vento 2kpl 1.8-2.0L.... Mersu ostettu 2016 kesällä 13 vuotta vanhana 40tkm ajettuna, (takuu km) täydellisesti ruostesuojattu jo uutena... Ensimmäinen oikea auto johon tyytyväinen kaikin puolin. Nyt 30tkm ajettu, ei minkään laista remonttia, keskikulutus tuolle km määrälle 6.4ltr/100km. lämmin ,hiljainen, eikä arvo tipu 10tonnia kahdessa vuodessa niin kuin noilla uusilla.( Nyt jo ilmainen niihin verrattuna) JAKOPÄÄN LAITTO EI KALLIS(1000€) 100TKM VÄLEIN TÄLLEEN AJATELTUNA. Hinnan kysyin merkkiliike Hartikainen!

JOKKE
12.02.2018 18.22

Eteeni ilmestyi sen kummemmin etsimättä, museo ikäinen MB-glassig - vm-99 kilometrejä147.00 pidetty todella arvokkaalla, kunnioitusta herättävällä huolellisuudella. edelliset autoni 10 kpl ovat olleet toyota avensis merkkisiä - ovat olleet lähes 10 arvoisia luotettavuudessaan. Toivottavasti yllättäen eteen tullut MB -Glassig on saman veroinen,ensi kilometrit tuntuvat lupaavilta. Näin eläkeläisenä ei niin paljon tule enään kilometrejäkään. ps. Mistä saa luotettavaa tietoa jos tulee pientä tarvetta. ( meinaan Vehossa ei kyllä anneta joka miehen ohjeita) ikävä kyllä!

Mersu
11.03.2018 09.59

On kyllä paskin auto mitä olen omistanut.

Tuomas
13.03.2018 23.40

W204 farkku 200cdi, ollut 300tkm-400tkm ja sillä matkalla vaihdettu: laatikkoöljyt kahdesti, kun oli niin kuraa. Alipainevikaa (öljyvuoto pumpusta, jarrut toimi kyllä hyvin, mutta jarrutusteho parani 5x vaihtopumpulla), etupään edemmät ja taaemmat tukivarret, iskarit ja jouset (kaikki oli aivan finaalissa ja kuskin puolelta jousi poikki), polttoaineen määränsäädin (kierrokset humpaili ja vikatila, kun polkaisi maantienopeudessa rivakasti kaasua), takatuennan laakerit molemmilta puolilta (perä vetelä ja auto yleisesti uraherkkä), öljynerotin vuoti kaasuja ja haisi autoon sisälle kitkerälle pakokaasulle (korjaus vulkanoivalla teipillä ja nippusiteellä 1€, veholla koko venttiilikopan kansi uusiksi ja n.700-800€) Järjetöntä paskaa. Hinta+korjauskulut=olisi saanut uuden kestävän tojotan, jotka nykyään hemmetin hyviä ajaa. Käytetty on tietty käytetty, mutta kestävyys ei ole sitä, minkä kuvan saanut foorumeilta ja tutuilta.

Kävelkää mielummin
21.06.2018 17.12

Voi jeesus mitä tampioita! Naisetkin tietää ja osaa paremmin tekniikkaa kuin suurin osa täällä kirjoittavista pikku-kakkos pojista. Hävettää tana tollaisten, missä vika miehet puolesta!!

Teppo
30.06.2018 21.41

Itsellä ollut MB C350 2008 pari vuotta ja täytyy sanoa että on vähävikaisin auto minkä oon omistanut. Ainuttakaan vikakoodia ei ole tullut ikinä. Hyvä ostos.

no mitäs tämä..
03.07.2018 11.00

Hei, Onkohan mitä eroa, kun olen ostattelemassa mersun sportcoupe dieseliä noin 260 000 ajettuja, onko mitä paranneltu tuohon 2005 versioon tehty 2002 verraten?

Auttakaa nyt Saa#¤ta
30.07.2018 17.26

Vuoden 2009 Mercedes E220 cdi temppuilee pahoin. Auto ei lähde käyntiin koska ei anna moottorille lupaa käynnistyä, vika koodi on CAN-väylä vika, jota ei vain löydy millään. Auto reagoi siis näin erikoisella tavalla lämpötilojen vaihteluihin. Nyt tehnyt tätä myös näillä helteillä eli aamulla ei lähde käyntiin ja iltapäivällä vikatila on poistunut. Onko kenelläkään ollut vastaavaa??? Aivan toivotonta hommaa.

päivikki
31.07.2018 22.04

Olisko kellään neuvoa miten rekisterikilpivalo vaihdetaan.Kun käsikirjassa ei siihen ole mitään ohjetta.

kuppe
21.10.2018 13.05

Mitä te itkette vanhojen autojen perään. kaikissa vanhoissa autoissa on vikoja. itselläni ollut parisen kymmentä eri merkkiä ja johan on vikoja ollut ihan joka ikisessä merkissä. autot olen vaihtanut aina tuossa 200 000 km ajon jälkeen.Parhaiten on kestänyt volvo ja mersu. Huonoiten Bemarit,audit, Skodat ja Ranskalaiset sätökset. Ajan vuodessa yli 100 000 km, nyt vain diesel mersuilla. Alla jo neljäs 220 diesel ja niin tulee olemaan seuraavakin. Kyllä taksikuskit testaavat mikä kannattaa työkaluksi alle hommata.

Kimple
07.12.2018 11.16

Ennenkaikkea kertaaminen varmasti tuottaa tulosta kun tojotia kehuu. On avensiksia ollut ja kumma kun ei itselle sattunut vastaavia viattomia yksilöitä(vetoakseli kiero, korkeapainepumpun magneettiventtiili, tyhjäkäynnin puuttumista, polttimoiden ja öljynvaihtoakin :D . Mutta ennenkaikkea se ajettavuus oli jotain ihan järkyttävää niissä. Tunnelma kuin säilyketölkissä. Otan vastaan pikkuvikoja mielelläni jos autolla on hyvä ajaa eikä tarvii korvatulppia pitää kun rengasäänet tulee kabiiniin samalla voimakkuudella kuin 80kmh ohiajossa...

nwdb