POLOinen

POLOinen

Jaa sivu POLOinen

Nissan Juke Nismo

maanantai 29.07.2013 Avainsanat: Muilla autoilla ajaminenNissan

Kuten aiemmassa merkinnässäni hehkutin, voitin talvella Nissanilta käyttööni kahdeksi viikoksi Juke Nismon. Nissanin edustaja kertoi, että kilpailu oli erittäin suosittu ja vastauksia tuli todella paljon. Useamman esikarsinnan jälkeen minut valittiin voittajaksi kuulemma siksi, että vaikutin ihmiseltä, jolle auto on muutakin kuin kulkuväline. Kuulemma silläkin uhalla, etten tykkäisi Jukesta. Se oli kuitenkin turha huoli, sillä Juke oli tosi hauska auto ja vähän kyllä harmitti luovuttaa se pois. :P

Mikä se Juke Nismo sitten onkaan? Juke on persoonallisen näköinen urheiluautoista vaikutteita saanut crossover-automalli. Nismo on puolestaan Nissanin moottoriurheilubrändi (Nissan Motorsports International Co. Ltd.) ja normaaleissa henkilöautoissa Nismo tarkoittaa käytännössä urheilullista varustetasoa. Maailmalla Nismoja on ollut  jo hyvän tovin, mutta Juke on ensimmäinen Euroopan markkinoille tuotu Nismo-malli.

Kävin koeajamassa Juken ensimmäistä kertaa reilu pari vuotta sitten jolloin se oli vasta tullut markkinoille. Tykkään autoista, joissa on jokin juju ja Juken ulkoasu on todellakin piristävän erilainen. No, se on kyllä mielipiteitä jakavan erilainen ja aika paljon Juke Nismokin sai työkavereilta kommenttia ulkonäöstään. En muista kaikkia, mutta ainakin sitä sanottiin sammakon ja samuraikypärän näköiseksi! Minusta se on hauskan näköinen, vaikka alunperin en ihan kympillä sille lämmennytkään.

Juke Nismon sporttisuus ilmeni tosiaan monella tavalla. Siinä oli päheät 18" vanteet, ledeillä toteutetut huomiovalot, madalletut puskurit ja levennetyt lokasuojat sekä uudelleen muotoiltu takaspoileri ja etusäleikkö. Erityisesti pidin korin punaisista yksityiskohdista, joita olivat auton helmaa kiertävä punainen raita sekä punakuoriset peilikotelot. Myös auton sisällä oli leikitty punaisella värillä penkkien tikkauksissa ja nopeusmittarin taustassa.


Pääsin muuten sattumalta vertailemaan näitä kahta mallia lähietäisyydeltä, sillä yhtenä päivänä löysin kuntosalin parkkipaikalta Autopalen tarroissa olevan Juken - tietenkin minun oli pysäköitävä vähän hienompi Juke sen viereen ja otettava pari kuvaa! Oli se perusmalli paljon tylsempi, etenkin kun se oli tylsääkin tylsemmän värinen eli viininpunainen. Lisäksi sen etusäleikkö oli oikeastaan aika ruma. Nismossa se oli paljon paremman näköinen.


Perus-Juke ja Juke Nismo. Kännykkäkameran kuvasta ei valitettavasti erota kunnolla etumaskien muotoeroja.

Ajettavuudeltaan Juke Nismo oli oikein miellyttävä, joskin sporttinen alusta oli melko kova. Hidastetöyssyihinkin piti hidastaa oikein kunnolla. Jukessa oli CVT-automaattivaihteisto, joka toimi muuten ihan hyvin, mutta sen tuntuma oli välillä turhan kuminauhamainen, kun on tottunut Volkkarin DSG-kaksoiskytkinautomaattiin. Mutta kyllähän tälläkin hyvin ajeli, ei siinä mitään.

Ajokilometrejä Jukella tuli arviolta 600. En tajunnut nollata trippiä saadessani auton, vaan pelkästään keskikulutusmittarin. Vasta myöhemmin tajusin, että kaikki ajotietokoneen mittarit piti nollata erikseen tai en ainakaan keksinyt, miten kaikki olisi saanut nollattua samalla kertaa.


Juken keskikulutus oli melko huima: Mäntsälästä Jyväskylään 12,3 l/100 km. Luulen että moottoritien 120 km/h rajoituksella oli oma osansa asiaan, sillä myöhemmin 80-100 km/h rajoituksilla ajaessa keskikulutus jäi muistaakseni johonkin kahdeksaan litraan. Juke Nismon suunnittelun periaatteena on ollut, että se ei saa kuluttaa enempää kuin normi-Juke samankokoisella 1,6 litran koneella, mutta kun perusmallinkin kulutukset ovat viime vuosituhannelta, niin minkäs teet.

Juken polttoaineenkulutuksesta olisi varmasti voinut säästää hieman käyttämällä enemmän automaattivaihteiston/ajotietokoneen Eco-tilaa, mutta se vähän turhan lussu vaihtoehto. Mieheni oli sitä mieltä, että tuollaisessa urheilullisessa autossa ei sellaista vaihtoehtoa edes saisi olla! :P Ecolla auto muuttui todella laiskaksi ja esimerkiksi liikennevaloista 50 km/h:iin kiihdyttäessä auto ei vain yksinkertaisesti jaksanut kulkea. Normal-tilassa auto sitten jo kulkikin tosi kivasti ja jos halusi vielä räväkämpää kyytiä, niin sitä tarjosi Sport-tila. Aina kun halusin kiihdyttää auton ripeästi, nappasin Sportin päälle ja sitten taas takaisin Normaaliin.

Täytyy muuten tunnustaa, että Juken kanssa provosoiduin vähän tavallista herkemmin. Kun rantaväylän risteyksessä vieressäni ollut teiniauto heijaili autoaan edestakaisin liikennevalojen vaihtumista odotellessa, niin valojen vaihtuessa en voinut muuta kuin painaa tallan pohjaan ja jättää tulevaisuuden toivon katselemaan perävalojani. Miten ihminen saakaan tyydytystä tällaisista pienistä asioista! :D Muutenkin urheilullisella autolla tuli kiihdyteltyä liikkeelle aika innokkaasti. Juken luovutuksen jälkeen tämä kiihdyttely tarttui Pololla ajoonkin, mutta onneksi olen nyt taas rauhoittunut.


Juke Nismon sisätilat olivat varsin mukavat. Pehmeällä alcantaralla päällystetyt urheilulliset istuimet olivat aivan mahtavat. Ne olivat aavistuksen meidän Polon rakastettuja urheilullisia etuistuimia pehmeämmät ja antoivat vielä hieman enemmän sivuttaistukea ja ristiseläntuki oli minulle juuri täydellisellä korkeudella. Rattikin oli päällystetty alcantaralla ja se oli ihanan pehmeä käsiä vasten.
 

Kuten totesin jo ensimmäisellä koeajolla pari vuotta sitten, Jukesta näkee todella hyvin ulos korkean istuma-asennon vuoksi ja isoista sivupeileistä näkee hyvin mitä ympärillä tapahtuu. Mutta kuten aiemmin totesin, isoista sivupeileistä on myös haittaa. Eräs aamu liikenneympyrää lähestyessäni meinasin ottaa yhteen pyöräilijän kanssa, koska hän jäi totaalisesti vasemman sivupeilin katveeseen. Satuimme molemmat liikkumaan sellaista vauhtia että pyöräilijä ei tullut esiin peilin takaa. Jostain välistä huomasin lopulta pyöräilijän ja ehdin jarruttaa ennen suojatietä, mutta selkeä havainnointivirhe siinä kuitenkin tuli, kun jouduin pysähtymään hieman töksähtäen.

Jukessa oli avaimeton käynnistys, joka oli ajatuksen tasolla ihan turha ominaisuus, koska ei ole iso vaiva kääntää avainta. Kahden viikon käytön jälkeen aloin kuitenkin kaivata sitä Poloonkin. Avaimettomuus oli hirveän kätevää siksi, että avaimen pystyi pitämään taskussa tai auton sisätiloissa olevassa laukussa. Ovenkahvoissa oli napit joita painamalla auton lukitus aukesi ja auto käynnistyi kojelaudassa olevaa nappia painamalla, kunhan avaimet olivat auton sisällä. Kätevää!

Osallistuessani kilpailuun ajattelin, että jos voitan niin saan auton käyttööni jo talvella ja niinpä lupasin kisavastauksessani viedä Juken tutustumaan talvisiin keskisuomalaisiin maisemiin. Talvi tosiaan oli ja meni ennen kuin sain auton käyttööni, joten suuntasin sillä sitten kesäisille keskisuomalaisille hiekkateille. Pääasiallisesti ajoin Jukella pelkällä etuvedolla, mutta hiekkateille oli hauska laittaa neliveto päälle. Kivointa sitä olisi tietysti ollut kokeilla lumisissa olosuhteissa, mutta kaikkea ei voi voittaa. Hiekkateiltäkin jäi kuitenkin sellainen takapuolituntuma, että hyvin neliveto kyllä autoa kuljetti kun vähän enemmän kaasua polkaisi. Nelivedosta oli autossa itse asiassa kaksi tilaa valittavana; perinteinen joka vetää tasaisesti kaikilla pyörillä ja toinen, joka tarkkailee menoa ja annostelee vetoa pyörille tarpeen mukaan.

Tätä liki kilometrin mittaista ala-ylämäkeä on viiletetty partiossa polkupyörällä liki 50 km/h nopeudella; nyt siinä puolestaan testattiin Juken nelivetoa.

Tavaroiden kuljettamiseen Jukessa ei ole mitenkään järin suuri takakontti. Viikon ruokaostokset sinne mahtuivat kuten Poloon, mutta takaluukussa kiinni oleva hattuhylly oli hankalampi. Jos Polossa on paljon tavaraa, hattuhylly jää vinoon tavaroiden päälle, mutta Jukessa tavaraa ei yksinkertaisesti saa olla enempää, koska hattuhyllyn etureuna osuu muuten tavaroihin kun takaluukun sulkee ja sitten se saattaa irrota ja hajota. Tästä oli takaluukussa oikein varoitustarra ja aiemmin koeajamassamme Jukessa hattuhylly jo repsottikin. Ei hyvä.


Takakontti ei ole järin iso, mutta kyllä sinne viikon ruokaostokset mahtuivat.

Muut Juken huonot puolet mitä tähän hätään vielä muistan liittyivät sadekeliin. Tuulilasin pyyhkijät jättivät pyyhkimättä kuljettajan puoleisen A-pilarin vierestä turhan leveän kaistaleen. Kaatosateella auto kuulosti siltä, kuin olisi ollut peltikattoisessa jätekatoksessa, sillä niin kovasti ja metallisesti sade kuului sisään. Katossa ei siis ollut eristystä nimeksikään ja sen myös huomasi koputellessa auton kattoa sisäpuolelta: siinä tuntui olevan vain ohut pahvi joka ei ollut kiinni katossa.

Peltisenkuuloinen katto ei välttämättä (toivottavasti!) ole lopullisen auton ominaisuus, sillä käytössäni ollut Juke Nismo oli esituotantosarjan auto, jossa kaikki asiat eivät olleet vielä lopullisia. Esimerkiksi navigointilaitteisto oli vanhaa mallia ja esittelipä Nissan-mies minulle jotain muitakin juttuja oli jotka eivät olleet lopullisia, mutta en muista enää mitkä.

Aika Juken kanssa kului hirveän nopeasti, mutta kyllä sillä tuli ajeltuakin. Kahden viikon ja 600 km aikana ajoin sen ensin Mäntsälästä Jyväskylään, sitten sillä ajeltiin geokätköjen perässä Laukaan suunnalla pariinkin otteeseen, vierailtiin kaverin häissä ja käytiinhän se esittelemässä hääreissun yhteydessä molempien vanhemmillekin. Lisäksi ajoin sillä aika monena päivänä töihin, koska katumme varressa on vain kolmen tunnin kiekkopaikkoja, joille en voinut jättää sitä päiväksi. Toisaalta pitihän autosta ottaa kaikki ilo irti, joten ei varsinaisesti harmittanut ajaa sillä töihin.

Juke kuljetti blogaajan kaverin häihinkin.

Viimeisenä päivänä toinen Nissanin edustaja kävi hakemassa Juken minulta töistä oman työmatkansa yhteydessä, joten auton palautus kävi erittäin kivuttomasti. Se oli kyllä hauska auto ja vähän sitä jäi ikävä. Oikeasti katsoimme aikoinaan Jukea hieman sillä silmällä ja voin nytkin kahden viikon käyttökokemuksen perusteella sanoa, että se olisi ulkonäöltään kivan erilainen vaihtoehto meidän kahden aikuisen autoksi, jos se vain kuluttaisi vähemmän bensaa ja siihen saisi DSG-automaatin.
Tilaa Autotien uutiset sähköpostiisi!

Keskustelu

Kirjoita kommentti

Tämä on tietoturvatarkistus. Mikä seuraavista on lemmikkieläin?

Tietoa blogista

POLOinen on liikenne- ja autoblogi, jonka perustin kesällä 2008. Aiemmin autot eivät kiinnostaneet yhtään, mutta hankittuani auton olosuhteiden pakosta innostuinkin autoilusta oikein kunnolla. Liikenne on minulle peliä, jossa pyrin menestymään aina vain paremmin!

Kirjoittelen blogiin kaikenlaisista autoiluun liittyvistä asioista moottoripyöräilyä unohtamatta. Erityisesti sydäntäni lähellä ovat Volkswagen, liikenneturvallisuus ja taloudellinen ajaminen.

Ota yhteyttä: poloinenblogi(a)gmail.com

Arkistot
2018 (14)
heinäkuu (2)
Auton vuokraaminen ulkomailla - ensikertalaisen kokemuksia
Leonin ensimmäinen katsastus ja päivä filmitähtenä
kesäkuu (1)
Leonin 3-vuotishuolto - katolle pissiminen vaihtui karkkikaupan tuoksuun
toukokuu (3)
Seat Leon - murtumat takavalojen umpioissa
Seat Leon - DSG-vaihteiston kytkimen vaihto
Kaaharizombie pihtaamassa - Neste Pusula EcoRun 15.4.2018
huhtikuu (3)
Leonin pienin kulutus ikinä! AL Helsinki EcoRun 14.4.2018
Kulutustestailuja ennen kauden ensimmäisiä Ecorun taloudellisuusajokilpailuja
AL-Sport päivät Hyvinkään Sveitsissä
maaliskuu (1)
Kauden 2018 ecorun taloudellisuusajokilpailut - millä autolla ja kenen kanssa?
helmikuu (2)
Koeajossa upea coupé Lexus RC 300h
Pitääkö vilkkua käyttää aina risteyksessä kääntyessä?
tammikuu (2)
POLOinen 10 vuotta!
Auton lattian, takaluukun ja konepellin vaimennus
2017 (30)
joulukuu (3)
Kiire ja liikenne - testatusti huono yhdistelmä!
Leonidaksen kuusenhakureissu
Polkupyörän valot - miten niitä käytetään oikein?
marraskuu (2)
Startti - oppikirja opetuslupaopetukseen
Autoliiton opetuslupainfo - kaikki mitä halusit tietää ajokortin hankkimisesta opetusluvalla
lokakuu (3)
Toyota Ecorun - uudenlainen taloudellisuusajokilpailu
Lotus Elise ja täydellisen rypsipellon metsästys
Pihistelyä ja mahtavia maisemia - Skoda Economy Run 2017
syyskuu (1)
HJC R-PHA 70 - ei enää ikinä aurinkolaseja moottoripyöräillessä!
elokuu (3)
Vuoroin vieraissa - tsekkiläiset taloudellisuusajajat tuhansien järvien maan ecorunissa
Liikaa hifistelyä, liian vähän pihistelyä - Suurajot NEZ EcoRun 13.8.2017
Pikaisessa koeajossa Volkswagen Arteon ja ennakoiva adaptiivinen vakionopeussäädin
heinäkuu (3)
Tampereen liikennejärjestelyt yllättivät turistin
Skootteri ei ole lälläripyörä, ainakaan kaupungissa
Illalla olin voittaja, aamulla enää toinen - AKU EcoRun 9.7.2017
kesäkuu (3)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 2.)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 1.)
Auto jäi pikapesun ulkopuolelle - asiakaspalvelu keräsi pisteet kotiin + Voita ilmainen autopesu!
toukokuu (3)
Leonin 30 tkm huolto - öljynvaihto, vajavainen akku ja rasittavat natinat
Takatalvi yllätti - 270 km kesärenkailla loskakelissä
POLOinen PINGailemassa eli autobloggaaja sisällöntuottajafestareilla
huhtikuu (2)
Auton kuntotarkastus
Autourheilijat Pohojanmaalla
maaliskuu (3)
Pysähdyin moottoritiellä ja muita viikonlopun autoilukuulumisia
Kiveniskemän korjaus Leonin tuulilasista
Kauhea naarmu auton maalipinnassa!
helmikuu (2)
Koeajossa Lexus IS 300h - se parempi Toyota?
Audi Quattro Tour 2017 - miten Audit selvisivät laskettelurinteestä?
tammikuu (2)
Minkä näistä koeajaisin? Uusi Seat Leon, Toyota C-HR vai Lexus IS 300h?
Autojen sijaintitiedot vuotivat nettiin jo nyt
2016 (30)
joulukuu (1)
Auto 2016 -messujen hauskin koeajo: pikkuruinen sähköauto Renault Twizy
marraskuu (3)
Auto 2016 - lisää koeajoja, vuoristorata ja Opel OnStar
Auto 2016 -messut - autojen Mega Pop-Up myymälä ja paljon muuta
Muuttaako urheiluauto käyttäytymistä? Testissä Lotus Evora 400
lokakuu (4)
Onko yksisuuntainen Puistokatu oikeasti turvallinen pyöräilijöille?
Rengashotelli ja puuttuvat pultit
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 2/2)
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 1/2)
syyskuu (1)
Ford Driving Skills for Life
elokuu (3)
Koeajossa huikea urheiluauto Lotus Evora 400
Seat Leon äänieristys
Seat Leon resonoi ja natisee
heinäkuu (1)
Harjoittelu kannattaa! 1000 Lakes EcoRun 2.7.2016
kesäkuu (2)
Taloudellisen ajon vinkit hiekkatiellä ajamiseen
Leonin ensimmäinen öljynvaihto ja säästövinkki
toukokuu (4)
Kirottu kilpailu? Neste Myllylampi Ecorun 21.5.2016
Koeajossa faceliftin saanut superpihi Toyota Auris Hybrid
Yksi vai 50 hevosvoimaa?
Että sellainen moottoripyöräilykauden aloitus!
huhtikuu (3)
Rekisterikilpibongaus
Milloin U-käännös on kielletty?
Leonin takuukorjauksia
maaliskuu (2)
Ecorun ja autoslalom kilpaileminen
Onnistuuko taloudellinen ajaminen talvella? Savon Pihistys Kuopion Autokauppa Ecorun 27.2.2016
helmikuu (3)
Kokemuksia Leonin kitkarenkaista
Teslan lataaminen
Vertaisvuokralla unelma-auto Tesla Model S P85D
tammikuu (3)
Pysäköinti Jyväskylän satamassa
Auton lainaaminen naapurille - uhka vai mahdollisuus?
Nissan Juke Nismo RS - terrierimäinen möhköfantti koeajossa
2015 (40)
joulukuu (2)
Hauskaa joulua!
Autoslalom kilpailu Leonilla
marraskuu (3)
Around View Monitor ja muita lisäapuja kuljettajalle a'la Nissan
Päästöskandaaliauton(?) kulutusennätys
Koeajossa superhauska Mazda MX-5
lokakuu (4)
Volkswagenin vieraana Jyväskylän MM-rallissa
Nastarenkaat vai kitkarenkaat? Talvirenkaiden valinta Leoniin
Volkswagen Demo Tour 2015
Leonilla yli 1000 km yhdellä tankillisella!
syyskuu (4)
Jyväskylän Autotarvikkeen naistenilta
Ratti.fi - ajokortin opetuslupien välityspalvelu
Hipoen ohi ja kolmion takaa känny korvalla - suomalainen liikenne takapenkkiläisen silmin
Tehotytöt vauhdissa: Vesijärven Auto Ecorun
elokuu (3)
Yritys päihittää vakionopeussäädin ja hieman Ecorun-pohdintaa
Onnellista autoslalomia
Moottoripyörän talvisäilytys sekä huolto- ja myyntipohdintaa
heinäkuu (2)
Kurkku Kalajoella
Leonin CQuartz Finest -pintakäsittely
kesäkuu (2)
1000 Lakes EcoRun - taloudellisen ajon soratieralli?
Poloinen pysyy Poloisena, mutta Leon on nyt Leonidas
toukokuu (6)
Polon viimeiset pihistelyt: LänsiAuto Ecorun 18.4.2015
Leonin renkaiden vaihto uusiin ja pyörien suuntaus
Uudet vanteet ja renkaat Leoniin
Kilometrien kerryttämistä ja autovouhottajien tapaamista
Leonin luovutus
Leonin luovutushuolto
huhtikuu (4)
Leonin maahantulotarkastus
Moottorijarrutus vai vapaalla rullaaminen?
Onnellisten ajokoulu vm. 2015
Lisensoitu autourheilija!
maaliskuu (5)
Kitkarenkaat liukkaan kelin radalla
Koeajossa Toyota Auris Hybrid - ekotietoisen taviksen valinta
Automerkkien kevään kovimmat #some #kampanjat
Autourheilu todella kiinnostaa naisia!
Autoja, moottoriurheilua ja naisia
helmikuu (4)
Oho, tilattiin auto
Volkswagen Winter Drivingschool
Seat Leon jälleen testissä - onko Polo saamassa seuraajan?
Poloisen ensikosketus kitkarenkaisiin
tammikuu (1)
Mitä kaikkea POLOiselle tapahtui vuonna 2014?
2014 (41)
joulukuu (3)
Joulukuun lopun löpinät
Nissan Pulsar - ei mikään tähdenjäänne
Leidi liikenteessä
marraskuu (3)
Karvalakki-Leon vuokralla
Glosspoint - palvelua vailla vertaa
Testissä Ford Ranger Wildtrak -pick-up
lokakuu (3)
Renkaiden vaihto hintavertailu
Törttöilijöitä liikenteessä - blogaus vanhan ajan malliin
Auton vanteet netistä
syyskuu (4)
Rullahiihto liikenteessä
Sumussa ajaminen ja sumuvalojen käyttö
Polon toinen taloudellisen ajon kilpailu: maantiekulutuksen haamuraja rikki kirkkaasti!
EcoRun taloudellisuusajokilpailu Pololla
elokuu (2)
Kohta pihistellään taas!
Uudet keskikupit vanteisiin ja virallinen pysäköintipaikka
heinäkuu (3)
Moottoripyörän parantelua
Jyväskylä - Kuopio - Jyväskylä
Polon 3-vuotishuolto
kesäkuu (3)
Uusi Mazda3 - taviksesta katseenvangitsijaksi
Polon ensimmäinen katsastus
Testissä kuljettajan pikku-apurit: mukautuva vakionopeussäädin ja kaistanpitoavustin
toukokuu (2)
Ihana uusi Polo <3
Taloudellisen ajon kilpailu Ecorun
huhtikuu (3)
Kevään renkaanvaihtokuviot ja DSG:n öljynvaihto
Keski-Suomen Moottoripyöränäyttely vm. 2014
Ensiesittelyssä uusi Volkswagen Polo
maaliskuu (5)
Ja sitten kuolo korjasi Polon akun
Polkupyörien huoltoa
Seuraa Poloista!
Poloinen goes off-road
Volkswagen hyötyautojen talviajokoulu kevätkelissä
helmikuu (4)
Tänä talvena liukasta on vain radalla
Onnellisten ajokoulun opit käytännön kokeessa
Kohti onnellisempaa ajokulttuuria
Onnellista liukastelua
tammikuu (6)
Pohdiskellen Pohjanmaalle
Lyhyitä ajoja + kireät pakkaset = tyhjä akku
Onnellisten ihmisten ajokoulun startti ja läheltä piti
Koeajossa Seat Leon FR
Parhautta!
Hakkapedia-blogaajaksi
2013 (31)
joulukuu (2)
Tonttu-Polo
Taloudellinen ajotapa - kokemuksia Drivecon käytöstä
marraskuu (4)
Demo Tour 2013 ja kestohymy
Uudet nastarenkaat polkupyörään
Toyota Auris Hybrid
Kesäinen koeajorupeama
lokakuu (3)
Taloudellisen ajon harjoittelua Toyotan tapaan
Renkaiden vaihto Poloisen tapaan
Ongelmalliset vaihteet
syyskuu (5)
Uusi leiska!!
Jyväskylä - Toivakka - Kangasniemi - Hankasalmi - Lievestuore - Jyväskylä
Vähän erilainen ratapäivä
Puhdas auto - pahempi mieli?
Uusi polkupyöräni - Nishiki Hybrid Comp SLD
elokuu (2)
Harjaton pesu
Ja korvat lepää!
heinäkuu (2)
Nissan Juke Nismo
Polon kaksivuotishuolto
kesäkuu (2)
MP-kauden avaus
Polkupyörän renkaanvaihtopulmia
toukokuu (2)
Facebookista voi oikeasti voittaa jotain!
Kops!
huhtikuu (2)
Kuinka tyhjentää lompakko moottoripyöränäyttelyssä
Talven suruja
maaliskuu (3)
Uusi Golf ja Polo GT
Vihreä unelma
Rata 2013
helmikuu (2)
Nastarenkaat kaksipyöräiseenkiin - lopulta
Uuden vuoden kilpailun voittaja on...
tammikuu (2)
Yhteenveto ajokaudesta 2012
Uuden vuoden kilpailu
2012 (30)
joulukuu (2)
Herkkua on siinä monenlaista.
Ylimääräinen öljynvaihto ja takuukorjauksia
marraskuu (2)
Ei niin yllättävät ensilumet
Uusi Golf ja Robo-up!
lokakuu (2)
Moottoripyörä talvisäilöön
Lisää näkyvyyttä
syyskuu (2)
Se oli hyvä vanne
Uusi Audi A3
elokuu (4)
Kaahaavat motoristit vs. ohiteltava motoristi
Eerik pesussa
Yhden pysäköintiruudun ongelma
Polo 1 v!
heinäkuu (2)
Polo ja rätisevä Media-In
Auton kulutuksen seuranta
kesäkuu (3)
Jennin ja Eerikin ensimmäiset seikkailut
Varusteostoksilla
Moottoripyörän hankinta
toukokuu (4)
Sateiset pikakuulumiset
Sumuvalopelle ilman sumuvaloja
Vielä niistä jäljistä ovenkahvassa...
Kevätpesu - ja mitä kuran alta löytyikään
huhtikuu (1)
Päivävalot ja pimeiden perien ongelma
maaliskuu (4)
Ei Golfkärryä meille
Up!
RSS ja muuta yleistä
Näin poliisin, mokasinkohan?
helmikuu (3)
Liukastelua Lievestuoreella
Polo 6R 1.2 TSI DSG Highline
Poloa ulkoiluttamassa
tammikuu (1)
Analyysi pienestä punaisesta paholaisesta
2011 (37)
joulukuu (3)
Hauskaa joulua!
Paras häälahja ikinä!
Polon suojauskäsittely
marraskuu (2)
Polo Simoissa
Kuulumisia autonhuoltokurssilta
lokakuu (4)
Jyväskylä - Ylivieska - Jyväskylä
Tunnustus
Volkswagen Demo Tour 2011
Inssi läpi ... vaivoin
syyskuu (6)
Moottoripyörän teoriakoe läpi!
Olenko hidas oppimaan vai muuten vain hidas?
Rohkeasti liikenteen sekaan
Onko tämä nyt niin hämmentävää?
Pelottava moottoripyörätunti
Eka ajotunti moottoripyörällä
elokuu (8)
Ensimmäinen ja viimeinen kerta (MP 1/2)
Autonhuoltokurssi tulee taas!
Lelun ohjaksissa ja museoesineen kyydissä
Motoristin henkivakuutukset: jarruttaminen ja kääntäminen (MP 5/6)
Lisää kirjaimia ajokorttiin (MP 3/4)
Oho, ostettiin auto
Polo Junior ja Polo Senior
Terveisiä Pololta
heinäkuu (2)
Bilteman kromiset pölykapselit, osa 2
Helsingin keskusta taas vähän tutummaksi
kesäkuu (1)
Katsastus vm. 2011
toukokuu (2)
Pyöräilyneuvontaa
Econen
huhtikuu (2)
Matelua pääsiäisen paluuliikenteessä
Oikealle kääntyvä väistää ... jos väistää
maaliskuu (2)
Vuosihuollon paikka
Ratapäivä 2011
helmikuu (2)
Uudet talvirenkaat
Nissan JUKE
tammikuu (3)
Polkupyörä vuorostaan huoltoon
Uusi leiska
Mitä sanoo Polo 95 E10 bensasta?
2010 (30)
joulukuu (1)
Turvallista uutta vuotta!
marraskuu (3)
Käsittämätöntä toistoa
Polo GTI ja jokasyksyinen Scirocco-koeajo
Epätaloudellista taloudellista ajoa
lokakuu (4)
Saija ratissa
No nyt se sitten levisi
"Eivät renkaat kesää tee"
Simuloitu rengasrikko
syyskuu (6)
"Jarrut - vauhdin surma"
Voidellaan ettei leikkaa kiinni
Kuinka moottori toimii?
Auton perusrakenne tutuksi
Audi A1
Autonhuoltokurssi
elokuu (1)
Kaikkien aikojen ilotulitus ja kaikkien aikojen ruuhka
heinäkuu (1)
Pysäköinti Ainolanrannassa
kesäkuu (1)
Myöhäinen katsastus
toukokuu (2)
Outo ohituskaista
Kilpisenkatu - pyöräilijän inhokki
huhtikuu (1)
Kesärenkaiden vaihtoaika x 2
maaliskuu (2)
Pikavisiitti Helsinkiin
Hämärä ABS-ongelma
helmikuu (5)
Ratapäivä
Hieno Audi ja nuiva Audimies
Enää viikko!
Polo palasi elävien kirjoihin
Koskaan ei ole Polo jättänyt tielle ...
tammikuu (3)
Käsijarrun tärkeydestä
Ei tullut BC:tä, tuli pelkkä B
Paras synttärikortti
2009 (36)
joulukuu (1)
Pimeällä ajamisen kurssi - perinteisesti vai simulaattorilla?
marraskuu (1)
Ajelemassa
lokakuu (4)
Vahaa pintaan ja talvirenkaat alle
Jos edes joku ottaisi opikseen...
"Kiesi-kohu ei kolhinut Audi-kauppaa"
Sciroccoooo <3
syyskuu (2)
Uutta Poloa ihailemassa
Kootut seikkailut Helsingissä
elokuu (2)
Kutsu
Ylinopeusvalvonta: kootut selitykset
heinäkuu (1)
Jyväskylä-Lahti-Jyväskylä
kesäkuu (4)
Läheltä piti juhannuksena
POLOinen 1 v.
Peruuttelua
Polo kesäkuntoon
toukokuu (3)
Taas ratin takana!
Kyytiläisenä
Kun jarrua ei voikaan painaa
huhtikuu (3)
Taas Tampereella
Talvi väistyy
Pablo Picassoa testaamassa
maaliskuu (6)
Huolto ja katsastus - uusi yritys
Katsastus
Vuosihuolto
Vaajakosken liikenneympyrässä ajaminen
Pesua kaivattaisiin
Ilmaista liukastelua
helmikuu (5)
Volkswagen Polo vm. 2008 vs. 2004
Automaattia testaamassa
Jyväskylä-Tampere-Jyväskylä
Kunnossa!
Palautetaan korjaamolle
tammikuu (4)
Oma Polo kullan kallis
Yksi Polo korjaamolle, toinen Polo vuokralle
Kolareita kerrakseen
Polo kolarissa
2008 (24)
joulukuu (1)
Valoton risteys sekoittaa päät ja aiheuttaa vaaratilanteita
marraskuu (3)
Pysäköintipaikasta sakkopaikaksi
Talvea odotellessa
Pientä koristelua
lokakuu (4)
Uudet autot tuoksuvat hyvälle
Ei ole pakko mennä jos ei mahdu
Kirkkaita kilometrejä!
Paluu liukkaalle
syyskuu (5)
Unelma-autoni
Autoton päivä
Inssimuistoja
Jopas oli ohitus
Jyväskylä-Hämeenlinna-Jyväskylä
elokuu (6)
Kuukauden viimeinen päivä
Ollaanpa sitä nyt niin kiireisiä
Törttöilijöitä liikenteessä
Jenni testaa
Kesäkumit vaihtoon
Hetken loisto
heinäkuu (2)
Liukastelua 2-vaiheessa
Arvioiva ajo
kesäkuu (3)
Uudet matot
Tyhmiä ohituksia rauhallisessa juhannusliikenteessä
Taustaa

Katso suosituimmat vaihtoautomme juuri nyt!