POLOinen

POLOinen

Jaa sivu POLOinen

Ihana uusi Polo <3

maanantai 26.05.2014 Avainsanat: Bensan kulutusKoeajoMuilla autoilla ajaminenPoloVolkswagen

No nyt on testattu uutta Volkswagen Poloa oikein kunnolla! Kävin koeajamassa Polon pikaisesti heti ensiesittelypäivänä, mutta varsinaiseen koeajoon lainasin sen Jyväskylän Autotarvikkeelta viikonlopuksi. Oli tosi kiva päästä testaamaan autoa ajan kanssa, koska pystyin tutkimaan ominaisuuksia ja testaamaan kulutusta paljon paremmin kuin tavallisella tunnin koeajorykäisyllä.
 

Uusi Volkswagen Polo.

Koeajo-Polo oli manuaalivaihteinen 66 kW Comfortline eli aika karvalakkimalli omaan 77 kW automaattivaihteiseen Highline-Poloomme verrattuna. Mietin ennakkoon, että tästä alkuasetelmasta uudella Pololla aika kova homma haastaa meidän Polo, mutta toisin kävi.
 

Vastakkainasettelun aika?

Kirjoitin Polon ensiesittelypostauksessa jopa hieman vähätellen, että aika kevyellä faceliftillä mennään. Ulkoisestihan  autoja ei asiaan vihkiytymätön välttämättä edes erota toisistaan pikaisella silmäyksellä. Sisältä Polo oli samalla vanhaa tuttua Poloa, mutta samalla siinä oli niin paljon uutta, että kaikkine Comfortlinen varustepuutteineenkin se aiheutti minulle hieman autokuumetta!

 

Uuden Polon muotoilu ei eroa hirveästi vanhasta. Erikoisväri "Cornflower Blue" on todella kaunis!
Pieni miinus tosin siitä, että se ei ole helmiäisväri.

Ensimmäisenä Poloon istahtaessa huomioni kiinnittyi uuteen rattiin, joka on kuulemma sama kuin Golfissa. Ohjauspyörä oli miellyttävän tuntuinen kättä vasten ja siinä oli hyvät peukaloille muotoillut kuopat. Lisäksi se on jo Comfortline-varustetasosta lähtien nahkapäällysteinen.
Ratin ohella myös Polon mittaristo on uudistunut hieman. Nopeus- ja kierroslukumittarit ovat kromireunaisten pyöreiden kehysten sisällä. Ajotietokoneessa tykkäsin erityisesti aiempaa isommista numeroista.
 

Polon uudistettu ratti ja mittaristo. Kaipasin monitoimiohjauspyörää, jonka voi tilata lisävarusteena.

Toisena huomioni kiinnittyi Polon vakiovarusteiseen Radio Composition -kosketusnäyttöön, joka on mielestäni auton tärkein lisäys. Pelkkä näyttö ei tietenkään kesää tee, mutta kyllä se minusta oli erittäin kätevä. Erityisesti tykkäsin kulutusnäytöstä, josta näkee samanaikaisesti keskikulutuksen, keskinopeuden, matkan ja ajan.
 

Radio Composition Color kosketusnäytöltä voi katsella mm. auton kulutusta.

Autoon liitetyllä puhelimella pystyi soittamaan näppärästi ja äänen laatu auton kaiuttimista tuntui hyvältä, tosin en testannut soittamista kuin parkista. Puhelinluettelo oli ok, mutta olisi voinut toimia paremminkin. Olen tallentanut mieheni puhelimeen nimellä “ICE Matti” (nimi muutettu) ja kun kirjoitin hakuun “Mat” sain vain “Matin äiti” ja “Matin isä”. Hetken ihmeteltyäni tulin siihen tulokseen, että haku tarttuu näköjään vain nimen alkuun, eikä keskelle ollenkaan. 
 
Musiikkia uudessa Polossa voi kuunnella USB-tikulta tai SD-kortilta ja lisäksi puhelimen voi yhdistää autoon helposti Bluetoothilla. Puhelimesta musiikkia pystyi soittamaan sekä puhelimen muistista että Spotifystä ja kappaleen tiedot siirtyivät nätisti auton näytölle.
 
Ihan niin helposti musiikin kuuntelu ei toiminut kuin olisin toivonut. Musiikki piti laittaa soimaan ensin puhelimesta ja vasta sitten kappaleita pääsi vaihtamaan auton käyttöliittymästä käsin. Sittenkään en pystynyt vaihtamaan puhelimessa olevia musiikkikansiota auton näppäimillä, vaan se piti tehdä puhelimesta. Omassa Polossamme iPhone on kiinni Media-In-pistokkeessa, jonka kautta voin valita soitettavan musiikin vaikka genren mukaan ja olisin kuvitellut, että bluetoothin kautta puhelinta olisi voinut hallita yhtä lailla. Volkswagen käyttää AVRCP 1.3 bluetooth-profiilia, joka ei mahdollista kunnollista hallintaa. Voi kökkö! Mazda3:ssa puhelinta pystyi käyttämään audiolähteenä paljon paremmin ja olen nyt aika katkera siitä, että lempiautomerkissäni on tuollainen rampaversio. :(

Moottori, vaihteisto ja kulutus

Polossa oli manuaalivaihteisto, joka tuntuu aina vanhanaikaiselta valinnalta, kun itsellä on käytössä automaatti. Automaatin helppouteen tottuneena sitä aina ihmettelee, miksi ihmiset vielä viitsivät ostaa itse hämmennettäviä vaihteita. Noh makunsa kullakin. Polon manuaalivaihteisto on kuitenkin ihan huippuluokkaa, joten sitä kyllä käyttää ihan mielellään. Vaihteita ei tarvitse hakea yhtään, vaan ne menevät silmään todella täsmällisesti kun vain vähän tyrkkää vaihdekeppiä. Mikään ei nimittäin ole ärsyttävämpää, kuin vaihteiden hakeminen kaupunkiajossa, kun olisi muitakin asioita, joihin keskityttyä.
 
Yllätyksekseni Polossa oli vain viisi vaihdetta. Ekaa kertaa moottoritielle kiihdytettyäni hain tottuneesti vaihdekepillä kutosta, mutta ei sitä löytynytkään. Vitosen vääntöalue on todella laaja, koska sillä voi ajaa jo 50 km/h kierrosluvun ollessa tällöin 1100-1200 paikkeilla. (Mittarin mukainen nopeus 55 km/h; oletin mittarivirheeksi saman kuin omassa Polossa.)
 
Uuden Polon päästöjä ja polttoaineenkulutusta on saatu tiputettua entisestään. Tuon 66 kW manuaalin luvatut kulutuslukemat ovat  6,0 (kaupunki), 4,0 (maantie) ja 4,7 (yhdistetty). Iltasanomat uutisoi, että lukemat heittävät jopa 30%. Eiväthän nuo lupaukset koskaan pidä paikkaansa, mutta oman 170 km koeajoni keskikulutus oli 4,9 l / 100 km, joka ei mielestäni ole ollenkaan paha! Ajostani noin puolet oli maantietä ja puolet kaupunkiajoa.
 
Tutkin Polon kulutusta ajamalla pari kertaa autokouluni taloudellisen ajon lenkin, joka on 19 km pitkä ja sisältää sekä maantie- että taajama-ajoa. Sain siinä kulutukseksi 4,7 l / 100 km, joka on 2 desiä vähemmän kuin autokoulun uudella Audi A3 1.4 TFSI:llä kuukausi sitten.
 
Lisäksi testasin Polon kulutusta äitienpäivävisiitillä vanhempien luokse Lievestuoreelle. Omalla Pololla reitin kulutus on vakiintunut 5,1 litraan, joten siihen oli hyvä verrata. Perillä uuden Polon kulutusmittari näytti 4,6 l / 100 km eli hurjat puoli litraa vähemmän! Kotimatkalla kulutus oli 4,8 l / 100 km, mikä sekin on ihan hyvä, vaikka olinkin vähän pettynyt etten päässyt ihan menomatkan lukemaan.
 
Hetkellisen kulutuksen mittaria seuratessani tuli siihen tulokseen, että erityisesti Polon kaupunkikulutusta on saatu tiputettua huomattavasti entiseen nähden. Tästä antoi viitteitä esimerkiksi se, miten pieni kulutus oli alkumatkasta Lievestuoreelle, kun ajettiin vielä kaupunkinopeuksilla. Maantiellä kulutus oli lähempänä omaa Poloa.
 
Kaupungissa Polon kulutusta saa pudotettua käyttämällä Start/Stop-järjestelmää, joka sammuttaa moottorin, kun vaihdetaan vapaalle ja päästetään kytkin ylös. Painamalla kytkimen takaisin alas auto käynnistyy välittömästi. Luonnollisesti järjestelmä on käytössä vain, jos akussa on riittävästi virtaa. Start/Stopin käytön jälkeen oma Polo tuntui auttamattoman vanhanaikaiselta, kun moottori kävi tyhjäkäynnillä liikennevaloissa.

Vielä lisää pieniä viilauksia

Vakionopeussäädin oli muuttunut huomattavasti entistä paremmaksi ihan vain sillä, että nyt valittu nopeus näytetään ajotietokoneen ruudulla ja nopeuden muuttaminen viiksen keinukytkimellä on täsmällistä. Meidän Polossamme keinukytkin kyllä muuttaa nopeutta, mutta esimerkiksi viisi painallusta ei kokemukseni mukaan muuta nopeutta 5 km vaan jotain sinne päin. Miinusta uudessa vakkarissa oli puolestaan peruutuskytkin, joka oli minun makuuni liian herkkä. Ottaessani vakkaria hetkellisesti pois päältä laitoinkin sen useamman kerran kokonaan pois päältä. (Kytkimen asennot ovat siis on - cancel - off.)
 
Omassa Polossa minua on aina vähän häirinnyt taustapeilin sijoittelu. Se on iso ja tuntuu olevan melkein keskellä tuulilasia, ainakin jos istuu yhtä  korkealla kuin minä (autokoulun oppien mukaan pidän nyrkin verran etäisyyttä katosta). Uudessa Polossa taustapeilin paikka ei ole muuttunut, mutta se on nyt aiempaa sirompi ja häiritsee siten vähemmän.
 

Ohjaamo kuskin kuvakulmasta katsottuna. Kamera vääristää hieman taustapeilin sijaintia,
mutta on se todellisuudessakin aika alhaalla.

Polon kiva pieni uusi ominaisuus on myös automaattinen valokatkaisin. Lopultakin auto voi hoitaa itse valojen vaihtelun. Auton päivävalot on muuten sijoitettu nyt samaan umpioon ajovalojen kanssa. Näyttää kivemmalta kuin edellisessä mallissa, jossa ne olivat sumuvalojen seurana.
 

Uuden Polon päivävalot on sijoitettu samoihin umpioihin ajovalojen kanssa.

Comfort-varustepaketti tuo Poloon pysäköintitutkan eteen ja taakse. Meidän Polon peruutustutkassa ei ole valittamista, mutta uudessa se on tietty vielä vähän hienompi, kun värinäyttö ja kaikki.
 

Park Pilot pysäköintitutka varoittaa, että olen lähestymässä autokatoksen seinää.

Uudessa Polossa on vielä lisävarusteena mukautuva vakionopeussäädin ja automaattinen hätäjarrutus, mutta niitä pääsen testaamaan vasta syksyllä, kun tulevat tuotantoon. Samoin automaattivaihteinen versio tulee vasta syksyllä.
 
Jokohan tässä olisi Polon tärkeimmät uudet ominaisuudet? Muuten mennään vanhalla hyväksi havaitulla linjalla. Istuimet ovat mukavat ja hyvin sivuttaistuetut ja molemmilta etupenkeiltä löytyy korkeussäätö. Ratin korkeutta ja etäisyyttä pystyy säätämään hyvin. Takapenkit saa kaadettua kahdessa osassa niin, että takaosasta tulee yksi iso tasainen tila, kun tavaratilan välipohja on ylemmässä asennossa. Polo on pieni auto, joten tasainen kuormaustila on tosi hyvä ominaisuus. En tajunnut ottaa meidän muutosta yhtään kuvia, mutta kyllä Polosta aikamoinen Polo Van tuli kaatamalla penkit. Kyytiin mahtui kevyesti kolme lainalaatikkoa ja vielä jäi tilaa.
 

Polon takapenkin istuinosan voi kääntää pois alta, jolloin selkänojan saa laskettua vaakatasoon. Istuinosan alapuoli yllätti viimeistelemättömyydellään, sillä valkoiset pehmusteet tulevat näkyviin, kun penkin kääntää.

Vuonna 2009 julkaistu Polo on/oli huippuhyvä pikkuauto. En olisi voinut uskoa, että sitä voisi kehittää paljon. Oikeastaan muita mahdollisuuksia parantamiseen ei ollutkaan kuin tuoda isomman kokoluokan ominaisuuksia Poloon ja  niin Volkswagen teki. Vuonna 2009 julkaistu Polo määritteli pikkuautojen luokan uusiksi. Nyt rima on nostettu vielä korkeammalle ja tästä on jo vaikea parantaa!
 

Upea "Sunset Red" metalliväri.

Tilaa Autotien uutiset sähköpostiisi!

Keskustelu

Kirjoita kommentti

Tämä on tietoturvatarkistus. Mikä seuraavista on lemmikkieläin?

Tietoa blogista

POLOinen on liikenne- ja autoblogi, jonka perustin kesällä 2008. Aiemmin autot eivät kiinnostaneet yhtään, mutta hankittuani auton olosuhteiden pakosta innostuinkin autoilusta oikein kunnolla. Liikenne on minulle peliä, jossa pyrin menestymään aina vain paremmin!

Kirjoittelen blogiin kaikenlaisista autoiluun liittyvistä asioista moottoripyöräilyä unohtamatta. Erityisesti sydäntäni lähellä ovat Volkswagen, liikenneturvallisuus ja taloudellinen ajaminen.

Ota yhteyttä: poloinenblogi(a)gmail.com

Arkistot
2018 (14)
heinäkuu (2)
Auton vuokraaminen ulkomailla - ensikertalaisen kokemuksia
Leonin ensimmäinen katsastus ja päivä filmitähtenä
kesäkuu (1)
Leonin 3-vuotishuolto - katolle pissiminen vaihtui karkkikaupan tuoksuun
toukokuu (3)
Seat Leon - murtumat takavalojen umpioissa
Seat Leon - DSG-vaihteiston kytkimen vaihto
Kaaharizombie pihtaamassa - Neste Pusula EcoRun 15.4.2018
huhtikuu (3)
Leonin pienin kulutus ikinä! AL Helsinki EcoRun 14.4.2018
Kulutustestailuja ennen kauden ensimmäisiä Ecorun taloudellisuusajokilpailuja
AL-Sport päivät Hyvinkään Sveitsissä
maaliskuu (1)
Kauden 2018 ecorun taloudellisuusajokilpailut - millä autolla ja kenen kanssa?
helmikuu (2)
Koeajossa upea coupé Lexus RC 300h
Pitääkö vilkkua käyttää aina risteyksessä kääntyessä?
tammikuu (2)
POLOinen 10 vuotta!
Auton lattian, takaluukun ja konepellin vaimennus
2017 (30)
joulukuu (3)
Kiire ja liikenne - testatusti huono yhdistelmä!
Leonidaksen kuusenhakureissu
Polkupyörän valot - miten niitä käytetään oikein?
marraskuu (2)
Startti - oppikirja opetuslupaopetukseen
Autoliiton opetuslupainfo - kaikki mitä halusit tietää ajokortin hankkimisesta opetusluvalla
lokakuu (3)
Toyota Ecorun - uudenlainen taloudellisuusajokilpailu
Lotus Elise ja täydellisen rypsipellon metsästys
Pihistelyä ja mahtavia maisemia - Skoda Economy Run 2017
syyskuu (1)
HJC R-PHA 70 - ei enää ikinä aurinkolaseja moottoripyöräillessä!
elokuu (3)
Vuoroin vieraissa - tsekkiläiset taloudellisuusajajat tuhansien järvien maan ecorunissa
Liikaa hifistelyä, liian vähän pihistelyä - Suurajot NEZ EcoRun 13.8.2017
Pikaisessa koeajossa Volkswagen Arteon ja ennakoiva adaptiivinen vakionopeussäädin
heinäkuu (3)
Tampereen liikennejärjestelyt yllättivät turistin
Skootteri ei ole lälläripyörä, ainakaan kaupungissa
Illalla olin voittaja, aamulla enää toinen - AKU EcoRun 9.7.2017
kesäkuu (3)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 2.)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 1.)
Auto jäi pikapesun ulkopuolelle - asiakaspalvelu keräsi pisteet kotiin + Voita ilmainen autopesu!
toukokuu (3)
Leonin 30 tkm huolto - öljynvaihto, vajavainen akku ja rasittavat natinat
Takatalvi yllätti - 270 km kesärenkailla loskakelissä
POLOinen PINGailemassa eli autobloggaaja sisällöntuottajafestareilla
huhtikuu (2)
Auton kuntotarkastus
Autourheilijat Pohojanmaalla
maaliskuu (3)
Pysähdyin moottoritiellä ja muita viikonlopun autoilukuulumisia
Kiveniskemän korjaus Leonin tuulilasista
Kauhea naarmu auton maalipinnassa!
helmikuu (2)
Koeajossa Lexus IS 300h - se parempi Toyota?
Audi Quattro Tour 2017 - miten Audit selvisivät laskettelurinteestä?
tammikuu (2)
Minkä näistä koeajaisin? Uusi Seat Leon, Toyota C-HR vai Lexus IS 300h?
Autojen sijaintitiedot vuotivat nettiin jo nyt
2016 (30)
joulukuu (1)
Auto 2016 -messujen hauskin koeajo: pikkuruinen sähköauto Renault Twizy
marraskuu (3)
Auto 2016 - lisää koeajoja, vuoristorata ja Opel OnStar
Auto 2016 -messut - autojen Mega Pop-Up myymälä ja paljon muuta
Muuttaako urheiluauto käyttäytymistä? Testissä Lotus Evora 400
lokakuu (4)
Onko yksisuuntainen Puistokatu oikeasti turvallinen pyöräilijöille?
Rengashotelli ja puuttuvat pultit
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 2/2)
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 1/2)
syyskuu (1)
Ford Driving Skills for Life
elokuu (3)
Koeajossa huikea urheiluauto Lotus Evora 400
Seat Leon äänieristys
Seat Leon resonoi ja natisee
heinäkuu (1)
Harjoittelu kannattaa! 1000 Lakes EcoRun 2.7.2016
kesäkuu (2)
Taloudellisen ajon vinkit hiekkatiellä ajamiseen
Leonin ensimmäinen öljynvaihto ja säästövinkki
toukokuu (4)
Kirottu kilpailu? Neste Myllylampi Ecorun 21.5.2016
Koeajossa faceliftin saanut superpihi Toyota Auris Hybrid
Yksi vai 50 hevosvoimaa?
Että sellainen moottoripyöräilykauden aloitus!
huhtikuu (3)
Rekisterikilpibongaus
Milloin U-käännös on kielletty?
Leonin takuukorjauksia
maaliskuu (2)
Ecorun ja autoslalom kilpaileminen
Onnistuuko taloudellinen ajaminen talvella? Savon Pihistys Kuopion Autokauppa Ecorun 27.2.2016
helmikuu (3)
Kokemuksia Leonin kitkarenkaista
Teslan lataaminen
Vertaisvuokralla unelma-auto Tesla Model S P85D
tammikuu (3)
Pysäköinti Jyväskylän satamassa
Auton lainaaminen naapurille - uhka vai mahdollisuus?
Nissan Juke Nismo RS - terrierimäinen möhköfantti koeajossa
2015 (40)
joulukuu (2)
Hauskaa joulua!
Autoslalom kilpailu Leonilla
marraskuu (3)
Around View Monitor ja muita lisäapuja kuljettajalle a'la Nissan
Päästöskandaaliauton(?) kulutusennätys
Koeajossa superhauska Mazda MX-5
lokakuu (4)
Volkswagenin vieraana Jyväskylän MM-rallissa
Nastarenkaat vai kitkarenkaat? Talvirenkaiden valinta Leoniin
Volkswagen Demo Tour 2015
Leonilla yli 1000 km yhdellä tankillisella!
syyskuu (4)
Jyväskylän Autotarvikkeen naistenilta
Ratti.fi - ajokortin opetuslupien välityspalvelu
Hipoen ohi ja kolmion takaa känny korvalla - suomalainen liikenne takapenkkiläisen silmin
Tehotytöt vauhdissa: Vesijärven Auto Ecorun
elokuu (3)
Yritys päihittää vakionopeussäädin ja hieman Ecorun-pohdintaa
Onnellista autoslalomia
Moottoripyörän talvisäilytys sekä huolto- ja myyntipohdintaa
heinäkuu (2)
Kurkku Kalajoella
Leonin CQuartz Finest -pintakäsittely
kesäkuu (2)
1000 Lakes EcoRun - taloudellisen ajon soratieralli?
Poloinen pysyy Poloisena, mutta Leon on nyt Leonidas
toukokuu (6)
Polon viimeiset pihistelyt: LänsiAuto Ecorun 18.4.2015
Leonin renkaiden vaihto uusiin ja pyörien suuntaus
Uudet vanteet ja renkaat Leoniin
Kilometrien kerryttämistä ja autovouhottajien tapaamista
Leonin luovutus
Leonin luovutushuolto
huhtikuu (4)
Leonin maahantulotarkastus
Moottorijarrutus vai vapaalla rullaaminen?
Onnellisten ajokoulu vm. 2015
Lisensoitu autourheilija!
maaliskuu (5)
Kitkarenkaat liukkaan kelin radalla
Koeajossa Toyota Auris Hybrid - ekotietoisen taviksen valinta
Automerkkien kevään kovimmat #some #kampanjat
Autourheilu todella kiinnostaa naisia!
Autoja, moottoriurheilua ja naisia
helmikuu (4)
Oho, tilattiin auto
Volkswagen Winter Drivingschool
Seat Leon jälleen testissä - onko Polo saamassa seuraajan?
Poloisen ensikosketus kitkarenkaisiin
tammikuu (1)
Mitä kaikkea POLOiselle tapahtui vuonna 2014?
2014 (41)
joulukuu (3)
Joulukuun lopun löpinät
Nissan Pulsar - ei mikään tähdenjäänne
Leidi liikenteessä
marraskuu (3)
Karvalakki-Leon vuokralla
Glosspoint - palvelua vailla vertaa
Testissä Ford Ranger Wildtrak -pick-up
lokakuu (3)
Renkaiden vaihto hintavertailu
Törttöilijöitä liikenteessä - blogaus vanhan ajan malliin
Auton vanteet netistä
syyskuu (4)
Rullahiihto liikenteessä
Sumussa ajaminen ja sumuvalojen käyttö
Polon toinen taloudellisen ajon kilpailu: maantiekulutuksen haamuraja rikki kirkkaasti!
EcoRun taloudellisuusajokilpailu Pololla
elokuu (2)
Kohta pihistellään taas!
Uudet keskikupit vanteisiin ja virallinen pysäköintipaikka
heinäkuu (3)
Moottoripyörän parantelua
Jyväskylä - Kuopio - Jyväskylä
Polon 3-vuotishuolto
kesäkuu (3)
Uusi Mazda3 - taviksesta katseenvangitsijaksi
Polon ensimmäinen katsastus
Testissä kuljettajan pikku-apurit: mukautuva vakionopeussäädin ja kaistanpitoavustin
toukokuu (2)
Ihana uusi Polo <3
Taloudellisen ajon kilpailu Ecorun
huhtikuu (3)
Kevään renkaanvaihtokuviot ja DSG:n öljynvaihto
Keski-Suomen Moottoripyöränäyttely vm. 2014
Ensiesittelyssä uusi Volkswagen Polo
maaliskuu (5)
Ja sitten kuolo korjasi Polon akun
Polkupyörien huoltoa
Seuraa Poloista!
Poloinen goes off-road
Volkswagen hyötyautojen talviajokoulu kevätkelissä
helmikuu (4)
Tänä talvena liukasta on vain radalla
Onnellisten ajokoulun opit käytännön kokeessa
Kohti onnellisempaa ajokulttuuria
Onnellista liukastelua
tammikuu (6)
Pohdiskellen Pohjanmaalle
Lyhyitä ajoja + kireät pakkaset = tyhjä akku
Onnellisten ihmisten ajokoulun startti ja läheltä piti
Koeajossa Seat Leon FR
Parhautta!
Hakkapedia-blogaajaksi
2013 (31)
joulukuu (2)
Tonttu-Polo
Taloudellinen ajotapa - kokemuksia Drivecon käytöstä
marraskuu (4)
Demo Tour 2013 ja kestohymy
Uudet nastarenkaat polkupyörään
Toyota Auris Hybrid
Kesäinen koeajorupeama
lokakuu (3)
Taloudellisen ajon harjoittelua Toyotan tapaan
Renkaiden vaihto Poloisen tapaan
Ongelmalliset vaihteet
syyskuu (5)
Uusi leiska!!
Jyväskylä - Toivakka - Kangasniemi - Hankasalmi - Lievestuore - Jyväskylä
Vähän erilainen ratapäivä
Puhdas auto - pahempi mieli?
Uusi polkupyöräni - Nishiki Hybrid Comp SLD
elokuu (2)
Harjaton pesu
Ja korvat lepää!
heinäkuu (2)
Nissan Juke Nismo
Polon kaksivuotishuolto
kesäkuu (2)
MP-kauden avaus
Polkupyörän renkaanvaihtopulmia
toukokuu (2)
Facebookista voi oikeasti voittaa jotain!
Kops!
huhtikuu (2)
Kuinka tyhjentää lompakko moottoripyöränäyttelyssä
Talven suruja
maaliskuu (3)
Uusi Golf ja Polo GT
Vihreä unelma
Rata 2013
helmikuu (2)
Nastarenkaat kaksipyöräiseenkiin - lopulta
Uuden vuoden kilpailun voittaja on...
tammikuu (2)
Yhteenveto ajokaudesta 2012
Uuden vuoden kilpailu
2012 (30)
joulukuu (2)
Herkkua on siinä monenlaista.
Ylimääräinen öljynvaihto ja takuukorjauksia
marraskuu (2)
Ei niin yllättävät ensilumet
Uusi Golf ja Robo-up!
lokakuu (2)
Moottoripyörä talvisäilöön
Lisää näkyvyyttä
syyskuu (2)
Se oli hyvä vanne
Uusi Audi A3
elokuu (4)
Kaahaavat motoristit vs. ohiteltava motoristi
Eerik pesussa
Yhden pysäköintiruudun ongelma
Polo 1 v!
heinäkuu (2)
Polo ja rätisevä Media-In
Auton kulutuksen seuranta
kesäkuu (3)
Jennin ja Eerikin ensimmäiset seikkailut
Varusteostoksilla
Moottoripyörän hankinta
toukokuu (4)
Sateiset pikakuulumiset
Sumuvalopelle ilman sumuvaloja
Vielä niistä jäljistä ovenkahvassa...
Kevätpesu - ja mitä kuran alta löytyikään
huhtikuu (1)
Päivävalot ja pimeiden perien ongelma
maaliskuu (4)
Ei Golfkärryä meille
Up!
RSS ja muuta yleistä
Näin poliisin, mokasinkohan?
helmikuu (3)
Liukastelua Lievestuoreella
Polo 6R 1.2 TSI DSG Highline
Poloa ulkoiluttamassa
tammikuu (1)
Analyysi pienestä punaisesta paholaisesta
2011 (37)
joulukuu (3)
Hauskaa joulua!
Paras häälahja ikinä!
Polon suojauskäsittely
marraskuu (2)
Polo Simoissa
Kuulumisia autonhuoltokurssilta
lokakuu (4)
Jyväskylä - Ylivieska - Jyväskylä
Tunnustus
Volkswagen Demo Tour 2011
Inssi läpi ... vaivoin
syyskuu (6)
Moottoripyörän teoriakoe läpi!
Olenko hidas oppimaan vai muuten vain hidas?
Rohkeasti liikenteen sekaan
Onko tämä nyt niin hämmentävää?
Pelottava moottoripyörätunti
Eka ajotunti moottoripyörällä
elokuu (8)
Ensimmäinen ja viimeinen kerta (MP 1/2)
Autonhuoltokurssi tulee taas!
Lelun ohjaksissa ja museoesineen kyydissä
Motoristin henkivakuutukset: jarruttaminen ja kääntäminen (MP 5/6)
Lisää kirjaimia ajokorttiin (MP 3/4)
Oho, ostettiin auto
Polo Junior ja Polo Senior
Terveisiä Pololta
heinäkuu (2)
Bilteman kromiset pölykapselit, osa 2
Helsingin keskusta taas vähän tutummaksi
kesäkuu (1)
Katsastus vm. 2011
toukokuu (2)
Pyöräilyneuvontaa
Econen
huhtikuu (2)
Matelua pääsiäisen paluuliikenteessä
Oikealle kääntyvä väistää ... jos väistää
maaliskuu (2)
Vuosihuollon paikka
Ratapäivä 2011
helmikuu (2)
Uudet talvirenkaat
Nissan JUKE
tammikuu (3)
Polkupyörä vuorostaan huoltoon
Uusi leiska
Mitä sanoo Polo 95 E10 bensasta?
2010 (30)
joulukuu (1)
Turvallista uutta vuotta!
marraskuu (3)
Käsittämätöntä toistoa
Polo GTI ja jokasyksyinen Scirocco-koeajo
Epätaloudellista taloudellista ajoa
lokakuu (4)
Saija ratissa
No nyt se sitten levisi
"Eivät renkaat kesää tee"
Simuloitu rengasrikko
syyskuu (6)
"Jarrut - vauhdin surma"
Voidellaan ettei leikkaa kiinni
Kuinka moottori toimii?
Auton perusrakenne tutuksi
Audi A1
Autonhuoltokurssi
elokuu (1)
Kaikkien aikojen ilotulitus ja kaikkien aikojen ruuhka
heinäkuu (1)
Pysäköinti Ainolanrannassa
kesäkuu (1)
Myöhäinen katsastus
toukokuu (2)
Outo ohituskaista
Kilpisenkatu - pyöräilijän inhokki
huhtikuu (1)
Kesärenkaiden vaihtoaika x 2
maaliskuu (2)
Pikavisiitti Helsinkiin
Hämärä ABS-ongelma
helmikuu (5)
Ratapäivä
Hieno Audi ja nuiva Audimies
Enää viikko!
Polo palasi elävien kirjoihin
Koskaan ei ole Polo jättänyt tielle ...
tammikuu (3)
Käsijarrun tärkeydestä
Ei tullut BC:tä, tuli pelkkä B
Paras synttärikortti
2009 (36)
joulukuu (1)
Pimeällä ajamisen kurssi - perinteisesti vai simulaattorilla?
marraskuu (1)
Ajelemassa
lokakuu (4)
Vahaa pintaan ja talvirenkaat alle
Jos edes joku ottaisi opikseen...
"Kiesi-kohu ei kolhinut Audi-kauppaa"
Sciroccoooo <3
syyskuu (2)
Uutta Poloa ihailemassa
Kootut seikkailut Helsingissä
elokuu (2)
Kutsu
Ylinopeusvalvonta: kootut selitykset
heinäkuu (1)
Jyväskylä-Lahti-Jyväskylä
kesäkuu (4)
Läheltä piti juhannuksena
POLOinen 1 v.
Peruuttelua
Polo kesäkuntoon
toukokuu (3)
Taas ratin takana!
Kyytiläisenä
Kun jarrua ei voikaan painaa
huhtikuu (3)
Taas Tampereella
Talvi väistyy
Pablo Picassoa testaamassa
maaliskuu (6)
Huolto ja katsastus - uusi yritys
Katsastus
Vuosihuolto
Vaajakosken liikenneympyrässä ajaminen
Pesua kaivattaisiin
Ilmaista liukastelua
helmikuu (5)
Volkswagen Polo vm. 2008 vs. 2004
Automaattia testaamassa
Jyväskylä-Tampere-Jyväskylä
Kunnossa!
Palautetaan korjaamolle
tammikuu (4)
Oma Polo kullan kallis
Yksi Polo korjaamolle, toinen Polo vuokralle
Kolareita kerrakseen
Polo kolarissa
2008 (24)
joulukuu (1)
Valoton risteys sekoittaa päät ja aiheuttaa vaaratilanteita
marraskuu (3)
Pysäköintipaikasta sakkopaikaksi
Talvea odotellessa
Pientä koristelua
lokakuu (4)
Uudet autot tuoksuvat hyvälle
Ei ole pakko mennä jos ei mahdu
Kirkkaita kilometrejä!
Paluu liukkaalle
syyskuu (5)
Unelma-autoni
Autoton päivä
Inssimuistoja
Jopas oli ohitus
Jyväskylä-Hämeenlinna-Jyväskylä
elokuu (6)
Kuukauden viimeinen päivä
Ollaanpa sitä nyt niin kiireisiä
Törttöilijöitä liikenteessä
Jenni testaa
Kesäkumit vaihtoon
Hetken loisto
heinäkuu (2)
Liukastelua 2-vaiheessa
Arvioiva ajo
kesäkuu (3)
Uudet matot
Tyhmiä ohituksia rauhallisessa juhannusliikenteessä
Taustaa

Katso suosituimmat vaihtoautomme juuri nyt!