TIEN SIVUSTA ARTIKKELIT

ARTIKKELIT JA UUTISET avainsanalla Promo:

ARTIKKELI 28.01.2015

Uutta Autotiellä: Blogit!

Meillä Autotiellä on ilo esitellä sivustomme uusin täydennys palvelukattaukseemme: blogit. Blogimuotoinen sisältö on nykyaikana olennainen osa netistä löytyvää tieto- ja tunnepakettia, jonka avulla aiheeseen kuin aiheeseen on entistä helpompi päästä sisälle. Bloggaaminen on valtavan suosittua esimerkiksi muodin, matkailun sekä ruuan ja juomien saralla. Autoaiheisia blogejakin on viime vuosina syntynyt, mutta niiden löytäminen voi olla yllättävänkin vaikeaa. Haluamme helpottaa tätä tilannetta tarjoamalla autoaiheisille bloggaajille alustan, jossa julkaista ajatuksiaan ja kokemuksiaan. Autotie tulee tulevaisuudessa olemaan autobloggauksen kattosivusto, jonka alta löytyy ensi käden materiaalia kaikkeen autoiluun liittyvään. Ensimmäisenä bloggaajana esittelemme ylpeinä POLOisen. Nimensä mukaisesti blogi keskittyy Volkswagen Poloon, mutta ennen kaikkea taloudellisen ajamisen ja liikennekäyttäytymisen näkökulmasta. Blogia pitävä Jenni on ajautunut auto- ja moottoripyöräintoilijaksi kuin varkain, mutta hän on ottanut homman haltuun kyllä kaikilla rintamilla. Blogikokemustakin on jo lähes seitsemän vuoden ajalta, ja koko tuo laaja arkisto löytyy nyt Autotieltä. Ei siis muuta kuin lueskelemaan ja viihtymään! Alkuvaiheessa kehitämme palvelua yhdessä bloggaajien kanssa, joten blogin perustaminen ei ole vielä avointa kaikille (tämä ominaisuus on tulossa myöhemmin). Jos olet kiinnostunut perustamaan tai siirtämään autoaiheisen blogisi Autotie.fi -osoitteeseen, ota yhteyttä asiakaspalvelu@autotie.fi. Tarjoamme bloggaajillemme mahdollisuuden kehittää blogiaan yhä paremmaksi, tavoittaa yhä suurempia yleisöjä sekä saavuttaa bloggaamisella yhä monipuolisempia kokemuksia!

ARTIKKELI 16.01.2015

Mitä autoista halutaan tietää?

Teksti: Topi Ranta Autotien lokakuussa auennut chat-asiakaspalvelu on tähän mennessä palvellut tuhansia asiakkaita ja vastannut lukuisiin erilaisiin tarpeisiin sekä kysymyksiin. Kokosimme jutun muotoon, millaisia kysymyksiä useimmin kysytään – ja miten me niihin vastaamme. Mitä Autotien chat-asiakaspalvelussa voi kysyä? Chatissa voi kysyä mitä tahansa Autotiehen, autoihin sekä autojen ostamiseen liittyvää. Pääsääntöisesti avustamme ja vastaamme tietysti Autotiehen liittyvissä kysymyksissä, mutta se ei kysymyksiä rajaa. Kaikkiin teknisiin tiedusteluihin autojen vioista emme välttämättä aina osaa vastata, mutta voimme aina auttaa tiedonhaussa ja tarvittaessa ohjata oikeaan suuntaan. Tarvittaessa otamme yhteystiedot ylös ja palaamme asiaan jälkikäteen. Monesti chatissa osataan kysyä kysymyksiä, joita ei itse ole edes etukäteen osannut ajatella. Hakiessa on aina silloin tällöin oppinut itsellekin täysin uutta tietoa kun asiakkaan kysymykseen on lähdetty yhdessä etsimään vastauksia. Paljonko tarjoamallani vaihtoautolla jää kauppahintaan väliä ja voiko hinnasta tinkiä? Autotien chat-asiakaspalvelijat ovat töissä sivustollamme, jolla on autojen myynti-ilmoituksia lukuisista eri autoliikkeistä ympäri Suomen. Emme Autotiellä voi ottaa siis mitään kantaa yksittäisiin hinnoittelukysymyksiin, mutta näemme kyllä automallien tilastolliset keskimyyntihinnat sekä ajetut kilometrit keskimäärin kauppahetkellä. Chat-asiakaspalvelijat kertovat näitä tietoja mielellään ja näin pääset helpommin arvioimaan auton markkinahintaa. Kun auton myynti-ilmoituksen kautta jättää soittopyynnön auton myyjälle, voi samalla lomakkeella tarjota myyjälle nykyistä autoaan vaihdossa. Syöttämällä auton rekisterinumeron sekä ajetut kilometrit lomakkeeseen lähetämme tekstiviestillä tilastoihimme perustuvaa vertailutietoa tarjoamasi auton arvosta. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että jokainen auto on yksilö, ja lopullisen hinnan määrittää autoliike riippuen auton kunnosta ja varustelutasosta. Paljonko ilmoituksen autolle tulee käyttövoimaveroa maksettavaksi vuodessa? Usein dieselillä kulkevaa autoa harkitessa herää kysymys sen kustannuksista ja taloudellisesta kannattavuudesta bensiinikäyttöiseen malliin nähden. Pääsääntöisestihän dieselit kuluttavat vähemmän ja polttoainekin on edullisempaa, mutta toisaalta dieselmalleista joutuu maksamaan valtiolle erikseen käyttövoimaveroa, joka lasketaan ajoneuvoveron perusosan päälle. Miten se siis määräytyy? Dieselautoista maksetaan veroa 5,5 eurosenttiä päivässä jokaista alkavaa 100 kilogrammaa kohden, mikäli kyseessä on henkilöauto. Paketti-, matkailu- sekä huoltoautoissa vero on 0,9 senttiä. Näin esimerkiksi 1400 kilogrammaa painavalle dieselsedanille tulee perusveron lisäksi käyttövoimaveroa maksettavaksi 281,05 euroa vuodessa. Käyttövoimaveron määräytymiseen sekä perusveron laskentaperusteisiin voit tutustua tarkemmin Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin sivuilla. Lisäksi useimmissa Autotien myynti-ilmoituksissa on ajoneuvovero-kohtaan eritelty käyttövoimaveron osuus verosta.   Kuinka paljon auton osamaksun kuukausieräksi tulee ja millä ehdoin rahoituksen voi saada? Autotiellä ilmoittavat autoliikkeet tekevät yhteistyötä eri rahoitusyhtiöiden kanssa ja tarjoavat asiakkailleen erilaisia rahoitussopimuksia. Kuukausimaksun suuruuteen vaikuttavat auton hinnan lisäksi esimerkiksi määräytyvä korko sekä luoton takaisinmaksuaika. Korkoon puolestaan vaikuttaa esimerkiksi, otetaanko korko kiinteänä tai  kuka rahoituksen tarjoaa. Autotiellä osassa myynti-ilmoituksia näkyy arvio auton kuukausierän suuruudesta riippuen myyjän tahdosta. Arvio perustuu jälleen tilastoihimme, joten muun muassa edellisessä kappaleessa mainitut tekijät vaikuttavat siihen, millaiseksi lopullinen kuukausierä tarkalleen määräytyy. Voinko antaa chatissa palautetta Autotiestä? Kyllä! Lokakuussa avattu Autotie on varsin nuori sivusto ja kehitämme sitä jatkuvasti. Kaikki saamamme palaute on arvokasta ja chatin kautta olemme saaneet paljon kehittävää palautetta sivustomme toiminnasta sekä hienoja kehitysehdotuksia. Chatin kautta kaikki palautteet sekä yhteydenottopyynnöt Autotien henkilökunnalle välittyvät eteenpäin. Näin pysymme kärryillä siitä, mitä kävijät sivustoltamme toivovat ja voimme kehittää sivustoa oikeaan suuntaan. Olipa palautteesi sitten risuja tai ruusuja, chatissa palautteesi tulee varmasti tietoomme. Autamme myös, mikäli tiedämme, mistä ongelma saattaa johtua ja miten sen voi korjata. Oletko oikea ihminen vai botti? Chat-asiakaspalvelussamme vastaa kaikkiin viesteihin aina oikea ihminen, joka on töissä Autotiellä. Suomessa vielä varsin uusi ja tuntematon chat-palvelu aiheuttaakin aina välillä yllättyneisyyttä ja ihmettyneisyyttä. Yllätys onkin aina positiivinen, kun sivustolla on asiakaspalvelijan tarjoamaa tukea sekä vastauksia heränneisiin kysymyksiin. Autotien chat-asiakaspalvelu on edelläkävijöiden joukossa niin autoalalla kuin suomalaisessa internetkulttuurissakin. Kaikki asiakaspalvelijamme tuntevat sivustomme ja palvelevat vain Autotien asiakkaita. Chat on auki silloin kun kävijät sitä tarvitsevat, eli illalla ja viikonloppuisin. Aukioloaikoja seurataan ja kehitetään juuri sen mukaan, miten chatilla on kysyntää. Tule siis rohkeasti kysymään tai juttelemaan kanssamme, me olemme täällä Sinua varten! Autotien chat-asiakaspalvelu vastaa kysymyksiin ja palautteisiin arkisin 17-22, lauantaisin 15-22 ja sunnuntaisin 14-22. Tervetuloa käyttämään poikkeuksellisen hyvää internetasiakaspalvelua.    Kirjoittaja palvelee kollegoidensa kanssa sinua Autotien chatissa tälläkin viikolla.

ARTIKKELI 11.10.2014

Tieto liikkuu Autotiellä

  Autotie on nyt ollut auki reilun viikon, ja käyttäjät ovat löytäneet sivustolle hienosti. Filosofiamme on alusta asti ollut notkea tuotekehitys, ja uusia versioita sivustosta onkin julkaistu lähes päivittäin jatkuvasti käyttökokemusta parantaen. Palautetta olemme saaneet kaikista avoimista kanavista, ja se on ollut ilahduttavan monipuolista! Kiitos siis jokaiselle kriitikolle ja kehujalle, me jatkamme sivuston kehitystä toimivimmaksi mahdolliseksi paketiksi. Yksi outolintu-ominaisuus Autotiellä on chat-asiakaspalvelu, johon ovat varmasti törmänneet ainakin ilta-aikaan sivustoa käyttävät. Chat on auki arkisin klo 17-22, lauantaisin 15-22 ja sunnuntaisin 14-22, eli silloin kun suomalaiset palvelua odottavat saavansa. Innokkaat asiakaspalvelijamme ovatkin päässeet yllättämään yli 100 asiakasta joka ilta. Autokaupassa henkilökohtainen virtuaalinen asiakaspalvelu on melko uusi asia, joten asiakkaiden tarpeetkin ovat liikkuneet laidasta laitaan. Auton mekaanisissa toimintavaikeuksissa chattaajiemme on vaikea olla avuksi, mutta monet ovat saaneet arvokasta tietoa esimerkiksi eri automallien keskihinnoista tai saatavuudesta. 0 0 1 163 1325 Netwheels Oy 11 2 1486 14.0 Normal 0 21 false false false EN-US JA X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normaali taulukko"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} Yhdysvalloissa ja monissa Keski-Euroopan maissa autoverkkokaupan chat on jo ohittanut henkilökohtaisen kontaktin autokaupan asiakaspalvelun käytetyimpänä muotona. Me uskomme, että aika on kypsä Suomessakin reaaliaikaiselle ja henkilökohtaiselle palvelulle. Tieto ja palvelu kuuluvat kaikille ja tätä ajatusta Autotie tulee edistämään myös jatkossa.
nwdb