ARTIKKELI (2.8.2017)

Testikuski-koeajo: Porsche 911 Carrera 4 GTS

Jaa sivu

Avainsanat: testikuskiporschecarrera 4 GTSporsche 911urheiluautokoeajo

Harva urheiluauto on yhtä ikoninen kuin Porsche. Jo pelkän 911-mallin muotoilun tunnistaa lähes jokainen, vauvasta vaariin. Eikä tuohon muotokieleen ole tullut vieläkään poikkeusta.  

Porsche 911 on aina ollut sivistyneen ihmisen valinta urheiluautoksi. Siitä kertoo jo esimerkiksi monia muita urheiluautoja korkeampi maavara, eli matkanteko ei pysähdy heti ensimmäiseen hidasteeseen. 

Sitä on myös aina ollut mukava ja helppo ajaa. Koeajamani 2016 vuoden Porsche 911 Carrera 4 GTS tuntui sekin ajettavuuden puolesta oikeastaan aika samanlaiselta kuin mikä tahansa uudehko Audi tai BMW. 

Porsche 911 on toisin sanoen järkevä urheiluauto (jos sellaista ylipäätään on olemassa). 

Mitä muuta tuosta Carrera 4 GTS -mallista jäi sitten käteen? No, paljonkin. Vaikka kyseessä onkin siis monella mittarilla järkevä urheiluauto (jos mietitään vaikka nelivetoa tai loistavasti toimivaa kaksoiskytkinvaihteistoa), tylsä auto tuo kyseinen Porsche ei missään nimessä ole. Ei todellakaan. 

Auton 3.8-litraisesta, vapaasti hengittävästä ja 430-heppaisesta koneesta lähtee sen verran komea ääni iskiessä lapun lattiaan, että sitä voisi kuunnella loputtomiin. Autosta muuttuu muutenkin melkoinen peto, kun sille antaa vähän kenkää. 

Lisäksi, kiiltävä laavan sävyinen oranssi väri auton pinnassa on sen verran silmiinpistävä, että tämä Porsche kerää katseita paikassa kuin paikassa. Yhdellä pikkupojalla leuka tipahti lähes kirjaimellisesti lattiaan auton nähdessään. 

Jos sinulta löytyy 250 000 euroa ylimääräistä taskun pohjalta, ei ole yhtään hullumpi idea käyttää sitä vaikka tällaiseen Porscheen.

TESTIKUSKI

 

Tilaa Autotien uutiset sähköpostiisi!

Katso uusimmat vaihtoautomme


Keskustelu

Kirjoita kommentti

Tämä on tietoturvatarkistus. Mikä seuraavista on lemmikkieläin?

Katso suosituimmat vaihtoautomme juuri nyt!