28.01.2016
Sähköinen liikenne myötätuulessa Tampereella!
Tänään Kauppalehti tweettasi uutisen, että Pirkan Opiskelija-asunnot Oy ja KOY Opintanner avaavat keväällä 2016 jopa 700 latauspistettä. Operoijana uutisessa mainitaan eTolppa.
Tämä on hieno esimerkki sähköisen liikenteen vallankumouksesta.
Isot vuokrakiinteistöjä hallinnoivat tahot lähtevät aktiivisesti mahdollistamaan sähköauton omistamisen ja kotilataamisen.
Mutta ne todelliset hyvät uutiset tulivat, kun tästä asiasta keskustelin Sähköautot.Nyt! Facebook -ryhmässä ko. aiheesta. Siellä tiedettiin valistaa minua, että tämä Tampereen kaupungin sähköisen liikenteen toteutussuunnitelma olisi tulossa todeksi!
Suunnitelmassa mainitaan:
"Jos latauspisteiden rakentamisvelvoite osoitettaisiin kunnille tasaisesti väestömäärän mukaan, tulisi Tampereen rakentaa n. 160 latauspistettä vuoteen 2020 mennessä..."
Ja nyt siis sain lukea, että näistä ensimmäisten Tampereen keskustan Type2-latauspisteiden asennukset alkaisivat jo lähiaikoina (nyt on 28.1.2016).
Hienoa, että sähköinen liikenne saa mahdollisuuksia kehittyä!
Asioinnin aikaisen lataamisen mahdollisuuksien lisääminen on sähköisen liikenteen kehittymiselle lähes yhtä merkityksellistä, kuin asukaspysäköintipaikkojen lataamisen mahdollistaminen taloyhtiöissä.
Sähköautolla ajaminen ja sen lataaminen poikkeaa merkittävästi polttomottoriauton tankkailusta. Sähköautossa pienempikin toimintasäde riittää hyvin, koska se latautuu aina pysäköitynä ollessaan.
Vielä kun kuulisin, että samalla voimalla ryhdyttäisiin panostamaan päätieverkon pikalatausasemien lisäämiseen. Esimerkiksi Tampere - JKL, Lahti - JKL ja Jyväskylästä pohjoiseen ovat huutavassa pikalatauspisteiden puutteessa.
Tämä on hieno esimerkki sähköisen liikenteen vallankumouksesta.
Isot vuokrakiinteistöjä hallinnoivat tahot lähtevät aktiivisesti mahdollistamaan sähköauton omistamisen ja kotilataamisen.
Mutta ne todelliset hyvät uutiset tulivat, kun tästä asiasta keskustelin Sähköautot.Nyt! Facebook -ryhmässä ko. aiheesta. Siellä tiedettiin valistaa minua, että tämä Tampereen kaupungin sähköisen liikenteen toteutussuunnitelma olisi tulossa todeksi!
Suunnitelmassa mainitaan:
"Jos latauspisteiden rakentamisvelvoite osoitettaisiin kunnille tasaisesti väestömäärän mukaan, tulisi Tampereen rakentaa n. 160 latauspistettä vuoteen 2020 mennessä..."
Ja nyt siis sain lukea, että näistä ensimmäisten Tampereen keskustan Type2-latauspisteiden asennukset alkaisivat jo lähiaikoina (nyt on 28.1.2016).
Hienoa, että sähköinen liikenne saa mahdollisuuksia kehittyä!
Asioinnin aikaisen lataamisen mahdollisuuksien lisääminen on sähköisen liikenteen kehittymiselle lähes yhtä merkityksellistä, kuin asukaspysäköintipaikkojen lataamisen mahdollistaminen taloyhtiöissä.
Sähköautolla ajaminen ja sen lataaminen poikkeaa merkittävästi polttomottoriauton tankkailusta. Sähköautossa pienempikin toimintasäde riittää hyvin, koska se latautuu aina pysäköitynä ollessaan.
Vielä kun kuulisin, että samalla voimalla ryhdyttäisiin panostamaan päätieverkon pikalatausasemien lisäämiseen. Esimerkiksi Tampere - JKL, Lahti - JKL ja Jyväskylästä pohjoiseen ovat huutavassa pikalatauspisteiden puutteessa.
Keskustelu
Ei kommentteja