POLOinen

POLOinen

Jaa sivu POLOinen
Suodatettu kuukaudella joulukuu

Hauskaa joulua!

sunnuntai 25.12.2011 Avainsanat: Polo , Yleinen

Joulukuussa yritin perustaa kotiini Volkswagenille uutta Polo-tehdasta valmistamalla pienen erän piparkakku-Poloja. Heti alusta alkaen tuotantoajat meinasivat venähtää liian pitkiksi eikä luvattu toimitus jouluaatoksi onnistunut. Herkullisuudestaan huolimatta tämä malli jäänee prototyypiksi, sillä se ei taida oikein menestyä törmäystesteissä. Taidan tyytyä jatkossa vain ajelemaan Pololla.









Hauskaa joulua!

Paras häälahja ikinä!

perjantai 09.12.2011 Avainsanat: Polo , Polo Junior , Tuunaus

Menimme rakkaan mieheni kanssa reilu kuukausi sitten naimisiin (111111!) ja pidimme ihan pikkuiset juhlat, joihin oli kutsuttu vain läheisimmät sukulaiset ja kaverit. Hyvä ystäväni niobe oli keksinyt meille niin hienon lahjan, että se peittosi muiden lahjukset sata-nolla!

Mitä paketista sitten paljastuikaan? Ei enempää eikä vähempää kuin krominen pakoputkenpää Poloon! Todellinen yllätyslahja, enkä voinut kuin nauraa kun avasin paketin! Ei ehkä ihan kenelle tahansa sopiva, mutta meille se tasan tarkkaan osui ja upposi. :DD

Saamastamme paketista paljastui krominen pakoputken koristepää Poloon.


Hauskaa lahjassa oli myös se, miten niobe oli sen hankkinut. Hän oli soittanut Autotarvikkeelle ja kysynyt, muistaisiko joku sieltä taannoin mustan Polon ostanutta innostunutta pariskuntaa. Sattumoisin puhelimeen vastannut myyjä oli sama joka myi meille Polon, joten tärppäsi ensimmäisellä yrityksellä. Niobe oli sitten kysynyt myyjältä, että olisiko hänellä jotain ideaa, mitä Poloon liittyvää hän voisi ostaa meille häälahjaksi.

Sattumoisin olin juuri edellisellä viikolla käynyt tilaamassa samaisen pakoputkenpään Poloon, mistä oli ollut myyjän kanssa jo pidempään puhetta. Hetken emmittyään myyjä oli ehdottanut, että niobe voisi ostaa sen puolestani. Ja niinpä itse tilaamani pakoputkenpää päätyi meille kauniiseen kukkapaperiin käärittynä.

Kiitos niobe ja muut lahjaan osallistuneet! <3

Asensin pakoputkenpään Poloon häiden jälkeen olleella viimeisellä autonhuoltokurssikerralla. Putken kiinnitysruuvit oli piirretty asennusohjeeseen laitettavaksi putken yläpuolelle, mutta en saanut sitä millään tungettua paikalleen niin päin, kun ei se vain mahtunut menemään takapuskurin helman alle. Ähräsin siinä sitten aikani kunnes keksin painaa helmaa pikkuisen putken kohdalta ja niin sain sen ängettyä paikalleen kiinnitysruuveineen. Siitä jäi varmaan takapuskurin alaosaan pieni jälki, mutta sitä ei kukaan näe ellei auton alle mene, joten ei haittaa.

Saatuani pakoputken koristepään paikoilleen oli aika kiristää se pakoputken ympärille. Sain mutterin kiristystä varten käyttöön L:n muotoisen räikällä varustetun avaimen (viisaammat tietänevät sen nimen), mutta se ei mahtunut putkenpään ja helman väliin lainkaan. Onneksi löytyi lenkkiavain räikällä, sillä normaalilla lenkkiavaimella pyörittäisin mutteria varmaan vieläkin, sillä sen verran vähän avain mahtui kerralla kääntymään ahtaassa tilassa. Ohjeessa luki että mutteri pitäisi kiristää 25 Nm:iin, mutta minulla ei ole aavistusta mille kireydelle se meni. Tiukalta tuntui ja myös opettajalta tuli hyväksyntä. Vielä ei ainakaan ole tipahtanut putki matkalle, toivotaan ettei tipukaan.

Polon pakoputki ennen kromikoristeen asennusta.

 

Polon pakoputki kromipään asennuksen jälkeen. Raidat eivät ole naarmuja, vaan kuivuneeseen kuraan jääneitä sormenjälkiä.


Nyt kelpaa Polon takapuolta esitellä, sillä komealta näyttää! Ja kulkee ainakin tuhatta! Minun puolestani krominen pakoputkenpää voisi olla Polossa vaikka vakiovaruste ainakin Highline-mallissa, sillä sen verran luontevasti se siinä istuu.

Krominen pakoputkenpää näyttää siltä kuin sen olisi aina kuulunutkin Poloon.

Polon suojauskäsittely

torstai 01.12.2011 Avainsanat: Kolhut , Maalipinta , Polo , Polo Junior , Puhtaanapito

Ostin keväällä Citydealista kahden kerran autonpesupassin autojen pintakäsittelyyn erikoistuneeseen Glosspoint-nimiseen yritykseen. Syksyllä havahduin huomaamaan, että pesut olivat edelleen käyttämättä ja lahjakortti umpeutuisi marraskuun lopussa. Yrityksen sijainti Seppälän markettien välimaastossa tuntui töihin siirtymisen kannalta vähän hankalalta, joten en ollut saanut aikaiseksi pesettää autoa.

Pesu

Lopulta sain kärrättyä Polon pesuun. Löysin yrityksen vasta pienen haahuilun jälkeen, sillä mainoskylttiä ei ollut koolla pilattu. Kyydin töihin pummin työkaveriltani, mutta liikkeellä kuulin että heiltäkin olisi voinut saada kyydin.

Iltapäivällä kävin hakemassa Polon kotiin. Odotin saavani takaisin märän auton, koska vettä satoi urakalla, mutta se olikin jätetty halliin sateen suojaan. Kilttiä. Säälitti ajaa auto suoraan sateeseen, mutta näinpähän sen edes puhtaana.

Suojakäsittely

Hakiessani Poloa pois toinen liikkeen miehistä kyseli, että onko auto uusi ja onko siihen tehty mitään maalipinnan suojakäsittelyä. Kerroin, että ostaessamme Poloa siihen laitettiin jokin "hyvä vaha", minkä automyyjä tinki meille kaupan päälle. Glosspointin miehen mukaan Polossa ei näkynyt mitään vahaa olevan tai jos oli, niin ei se ainakaan enää hyvä ollut, selittäen miten veden pitäisi helmeillä vahatun auton pinnalla. Olin vähän ihmeissäni, sillä olin käsittänyt että kyseessä olisi ollut joku puolen vuoden vaha tms. Kuka viilasi mua linssiin?

Noh, sain sitten tarjouksen CQuartz-pintakäsittelystä, joka vaikutti olevan Glosspointin lippulaivatuote. Olin suunnitellut teettäväni Poloon joka tapauksessa jonkin suojakäsittelyn, joten kuuntelin mielelläni, mistä oli kyse. Kyselin myös muista yrityksen tarjoamista pintakäsittelyistä ja sainkin niistä hyvät selitykset, mutta niitä ei suositeltu tekniikoiden vanhentumisesta tai muista syistä johtuen. Jokin aine lähti väärällä pesulla pois ja joku ei puolestaan toiminut mustan maalipinnan kanssa.

CQuartzin nanohiukkaset muodostaisivat auton maalipinnan päälle kiiltävän ja erittäin kovan suojakalvon, joka hylkisi kaikennäköistä likaa ja UV-säteitä sekä vähentäisi naarmuuntumista.

Vahautin vanhaa Poloa puolivuosittain, mikä maksoi noin satasen kerrallaan. Siihen verrattuna 350 euron hintainen CQuartz-käsittely ei ollut pahan hintainen, joten päädyimme ottamaan sen. Hillittömän kallista CQuartz on aineena, sillä millilitra sitä maksaa noin 2 euroa. Kun perinteisissä pintakäsittelyissä materiaalikulut ovat 20 euron luokkaa, niin tässä ne ovat kuulemma toista sataa.

Täytyy sanoa, että pinnoitustekniikoita on hirveän vaikea vertailla! Eri liikkeillä on eri tuotteet ja kaikki tuntuvat hoitavan homman kotiin. CQuartzista ei löytynyt netistä juuri suomenkielisiä keskusteluja, sen verran uusi aine kyseessä. Ei siis auttanut kuin luottaa ammattilaisen suositukseen. (Olen sitä mieltä, että mies jolla on macci työkoneena ei voi olla läpeensä paha... :D)

Vein Polon tiistaiaamuna Glosspointille ja kävin hakemassa sen pois keskiviikkona. Kylläpä se kiilsi upeasti! Käsittely tehtiin auton kaikille pinnoille ikkunoita ja vanteita myöten. Samalla käsiteltiin myös kesävanteet.

Sanoisin, että on aika mieletön kiilto! <3


Jotta CQuartzille saa kahden vuoden takuun, auto täytyy pesettää kahden vuoden aikana Glosspointilla kolmesti, jotta pinnoitteelle voidaan tehdä hoitokäsittely. Pesu käsittelyineen maksaa 25 e, joten siitä ei paljon lisäkuluja tule, kun autoa on joka tapauksessa pestävä.

Eka kolhu rakkaudessa

Pari viikkoa sitten avasin Polon takaluukun tikkaiden alla (seisoin niiden alla enkä huomannut niiden olemassaoloa...), minkä seurauksena luukku osui tikkaiden alareunaan ja maalipintaan tuli niistä pieni kiveniskun tapainen jälki. Oli pimeää joten en nähnyt jälkeä, mutta tunsin sen kynnellä. Kun yritin etsiä jälkeä valoisalla, sitä ei enää näkynyt ravalla kuorrutetussa perässä. Siinähän sitten mietimme, että miten sen saa paikattua ennen pinnoitusta, kun auto ei pysy puhtaana hetkeäkään eikä valoakaan ole juuri tarjolla.

Kaverini ehdotuksesta kysyin Glosspointilta, josko he voisivat maalata kolhun umpeen pintakäsittelyn yhteydessä. Nolona selitin, kuinka autossa on pieni jälki maalipinnassa, mutta että en edes tiedä millainen kun en ole nähnyt sitä... Glosspointin yrittäjä kuunteli ongelmani ja iloiseksi yllätyksekseni lupasi ilman muuta ja vieläpä ilman lisäkustannuksia maalata kolhun umpeen, kun vain tuon mukanani paikkamaalin.

Hakiessani autoa odotin jännityksellä, millainen jälki takaluukusta oli paljastunut. Ehdin jo huolestua, kun mies sanoi että "Sun täytyy mennä käymään Autotarvikkeella...", mutta kyse olikin siitä, että Jyväskylän Autotarvike oli myynyt minulle hopeisen paikkamaalin. En ollut katsonut pakettia tarkemmin väriä ostaessani, sillä se myytiin minulle Polon rekisterinumeron perusteella. Ehkä rekisterinumero oli kuultu väärin tai jotain.

Glosspointilla ei ollut kuitenkaan mennyt sormi suuhun, vaan he olivat sekoituttaneet oikean värisen maalin JS-Värillä ja maalanneet kolhun sitten umpeen. Paikkamaali ei häivyttänyt 2-3 mm kokoista kolhua (ja pientä painaumaa) täysin, mutta ihan riittävän hyvin kuitenkin. Samalla miehet olivat laittaneet tipan paikkamaalia myös vasemmasta takalokasuojasta bongaamaansa kiveniskemään.

Nyt mulla on sitten 10 e maksanut desilitra mustaa paikkamaalia (pienempää määrää ei voi kuulemma sekoittaa). 8 e maksaneen 9+9 ml setin hopeista maalia ja lakkaa kävin palauttamassa Autotarvikkeelle. Pieni ero ehkä litrahinnoissa... Jos oikeasti tarvitsee käydä kiveniskuja paikkailemaan, täytyy paikkamaalin kaveriksi käydä ostamassa vielä lakka, koska Glosspoint oli käyttänyt mattapintaisen paikkamaalin päälle omaa lakkaansa.

Maalia pilttipurkissa, mitä ihmettä? Kyljessä on tarkka resepti maaliin käytetyistä aineksista, siitä vain sekoittelemaan. :p


Vielä teippiä pintaan

Pintakäsittelytarjouksen yhteydessä sain tarjouksen takaluukun edustan ja ajovaloumpioiden suojaamisesta teippaamalla. Teippaamisen ideana on suojata umpioita kiveniskuilta ja jopa mahdollisilta halkeamilta, kun taas takaluukun edustan suojaaminen on itsestään selvää, sillä sitä on helppo naarmuttaa nostamalla sen päälle vahingossa jotain tavaraa. Siihen oli jo jostain ilmaantunut pieni naarmu, vaikka kumpikaan meistä ei muista siihen millään osuneensa.

Umpioiden teippaaminen vähän epäilytti, sillä pelkäsin että teippi vähentää valojen tehoa. Ei sen kuulemma pitäisi, joten pohdinnan jälkeen päädyimme teippaamaan nekin.

Samalla pyysin teippaamaan takaovien kynnykset. Etuovien kynnyksiin sain suojateipit jo aiemmin Autotarvikkeelta, kun reklamoin heille kynnyksessä jo uutena olleesta naarmusta. Autotarvikkeen teipit ovat kyllä aika huonot verrattuna tähän Glosspointin käyttämään ohueen ja venyvään teippiin, jolla oli suojattu koko kynnys 5 cm leveän suikaleen sijasta. Voi olla että vaihdankin ne joskus parempiin. Ajovalojen teippaus maksoi 40 e, oviaukkojen teippaus 40 e ja takaluukun edustan teippaus 30 e. Kallista teippiä.

Autotarvikkeen teippi oli turhan lyhyt ja peitti vain oviaukon ylemmän kynnyksen. En tosin tajunnut edes olevan parempaa enne kuin eilen näin Glosspointin tekemät teippaukset (joista en tajunnut ottaa kuvaa....)


Yhteenveto

Tämä kirjoitus taisi kuulostaa aikamoiselta mainospuheelta, mutta en voi muuta kuin kehua saamaani palvelua, koska se oli sanalla sanottuna loistavaa.

Toivotaan että pintakäsittely lunastaa lupauksensa. Ei sekään nyt ihan jumalten tuote taida olla, vaikka niin kuvittelin. Kyselin miten pinnan saa pidettyä parhaimmassa kunnossa ja sain kuulla, että autoa ei kannata viedä ihan mihin tahansa harjapesuun ja lumetkin kannattaisi lakaista auton päältä niin, ettei harjaa ihan maaliin saakka, sillä lumiharja naarmuttaa, lumi naarmuttaa ja lumen ja auton välissä oleva hiekka naarmuttaa.

 
Ehkä ei vain pitäisi katsoa pintaa ihan niin läheltä, niin ei tarvitsisi huolehtia. Hiusnaarmuilta kun ei voi välttyä nimittäin millään. Sen huomasi jo autonhuoltokurssin kirkkaissa valoissa.
Tietoa blogista

POLOinen on liikenne- ja autoblogi, jonka perustin kesällä 2008. Aiemmin autot eivät kiinnostaneet yhtään, mutta hankittuani auton olosuhteiden pakosta innostuinkin autoilusta oikein kunnolla. Liikenne on minulle peliä, jossa pyrin menestymään aina vain paremmin!

Kirjoittelen blogiin kaikenlaisista autoiluun liittyvistä asioista moottoripyöräilyä unohtamatta. Erityisesti sydäntäni lähellä ovat Volkswagen, liikenneturvallisuus ja taloudellinen ajaminen.

Ota yhteyttä: poloinenblogi(a)gmail.com

Arkistot
2018 (19)
marraskuu (1)
Vain 3,6 millilitran päässä voitosta - Toyota EcoRun 6.10.2018
lokakuu (1)
Kolmas kerta toden sanoo? - Skoda Economy Run 2018
syyskuu (2)
Banaaninkuorilla baanalle! (bio)kaasuautojen päästöt, verotus ja tankkaus
Kaasuautolla taloudellisuusajokilpailussa - Suurajot EcoRun 12.8.2018
elokuu (1)
Tampere - jännittävimmät, hienoimmat ja vaarallisimmat liikennekohteet
heinäkuu (2)
Auton vuokraaminen ulkomailla - ensikertalaisen kokemuksia
Leonin ensimmäinen katsastus ja päivä filmitähtenä
kesäkuu (1)
Leonin 3-vuotishuolto - katolle pissiminen vaihtui karkkikaupan tuoksuun
toukokuu (3)
Seat Leon - murtumat takavalojen umpioissa
Seat Leon - DSG-vaihteiston kytkimen vaihto
Kaaharizombie pihtaamassa - Neste Pusula EcoRun 15.4.2018
huhtikuu (3)
Leonin pienin kulutus ikinä! AL Helsinki EcoRun 14.4.2018
Kulutustestailuja ennen kauden ensimmäisiä Ecorun taloudellisuusajokilpailuja
AL-Sport päivät Hyvinkään Sveitsissä
maaliskuu (1)
Kauden 2018 ecorun taloudellisuusajokilpailut - millä autolla ja kenen kanssa?
helmikuu (2)
Koeajossa upea coupé Lexus RC 300h
Pitääkö vilkkua käyttää aina risteyksessä kääntyessä?
tammikuu (2)
POLOinen 10 vuotta!
Auton lattian, takaluukun ja konepellin vaimennus
2017 (30)
joulukuu (3)
Kiire ja liikenne - testatusti huono yhdistelmä!
Leonidaksen kuusenhakureissu
Polkupyörän valot - miten niitä käytetään oikein?
marraskuu (2)
Startti - oppikirja opetuslupaopetukseen
Autoliiton opetuslupainfo - kaikki mitä halusit tietää ajokortin hankkimisesta opetusluvalla
lokakuu (3)
Toyota Ecorun - uudenlainen taloudellisuusajokilpailu
Lotus Elise ja täydellisen rypsipellon metsästys
Pihistelyä ja mahtavia maisemia - Skoda Economy Run 2017
syyskuu (1)
HJC R-PHA 70 - ei enää ikinä aurinkolaseja moottoripyöräillessä!
elokuu (3)
Vuoroin vieraissa - tsekkiläiset taloudellisuusajajat tuhansien järvien maan ecorunissa
Liikaa hifistelyä, liian vähän pihistelyä - Suurajot NEZ EcoRun 13.8.2017
Pikaisessa koeajossa Volkswagen Arteon ja ennakoiva adaptiivinen vakionopeussäädin
heinäkuu (3)
Tampereen liikennejärjestelyt yllättivät turistin
Skootteri ei ole lälläripyörä, ainakaan kaupungissa
Illalla olin voittaja, aamulla enää toinen - AKU EcoRun 9.7.2017
kesäkuu (3)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 2.)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 1.)
Auto jäi pikapesun ulkopuolelle - asiakaspalvelu keräsi pisteet kotiin + Voita ilmainen autopesu!
toukokuu (3)
Leonin 30 tkm huolto - öljynvaihto, vajavainen akku ja rasittavat natinat
Takatalvi yllätti - 270 km kesärenkailla loskakelissä
POLOinen PINGailemassa eli autobloggaaja sisällöntuottajafestareilla
huhtikuu (2)
Auton kuntotarkastus
Autourheilijat Pohojanmaalla
maaliskuu (3)
Pysähdyin moottoritiellä ja muita viikonlopun autoilukuulumisia
Kiveniskemän korjaus Leonin tuulilasista
Kauhea naarmu auton maalipinnassa!
helmikuu (2)
Koeajossa Lexus IS 300h - se parempi Toyota?
Audi Quattro Tour 2017 - miten Audit selvisivät laskettelurinteestä?
tammikuu (2)
Minkä näistä koeajaisin? Uusi Seat Leon, Toyota C-HR vai Lexus IS 300h?
Autojen sijaintitiedot vuotivat nettiin jo nyt
2016 (30)
joulukuu (1)
Auto 2016 -messujen hauskin koeajo: pikkuruinen sähköauto Renault Twizy
marraskuu (3)
Auto 2016 - lisää koeajoja, vuoristorata ja Opel OnStar
Auto 2016 -messut - autojen Mega Pop-Up myymälä ja paljon muuta
Muuttaako urheiluauto käyttäytymistä? Testissä Lotus Evora 400
lokakuu (4)
Onko yksisuuntainen Puistokatu oikeasti turvallinen pyöräilijöille?
Rengashotelli ja puuttuvat pultit
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 2/2)
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 1/2)
syyskuu (1)
Ford Driving Skills for Life
elokuu (3)
Koeajossa huikea urheiluauto Lotus Evora 400
Seat Leon äänieristys
Seat Leon resonoi ja natisee
heinäkuu (1)
Harjoittelu kannattaa! 1000 Lakes EcoRun 2.7.2016
kesäkuu (2)
Taloudellisen ajon vinkit hiekkatiellä ajamiseen
Leonin ensimmäinen öljynvaihto ja säästövinkki
toukokuu (4)
Kirottu kilpailu? Neste Myllylampi Ecorun 21.5.2016
Koeajossa faceliftin saanut superpihi Toyota Auris Hybrid
Yksi vai 50 hevosvoimaa?
Että sellainen moottoripyöräilykauden aloitus!
huhtikuu (3)
Rekisterikilpibongaus
Milloin U-käännös on kielletty?
Leonin takuukorjauksia
maaliskuu (2)
Ecorun ja autoslalom kilpaileminen
Onnistuuko taloudellinen ajaminen talvella? Savon Pihistys Kuopion Autokauppa Ecorun 27.2.2016
helmikuu (3)
Kokemuksia Leonin kitkarenkaista
Teslan lataaminen
Koeajossa vertaisvuokrattu unelma-auto Tesla Model S P85D
tammikuu (3)
Pysäköinti Jyväskylän satamassa
Auton lainaaminen naapurille - uhka vai mahdollisuus?
Nissan Juke Nismo RS - terrierimäinen möhköfantti koeajossa
2015 (40)
joulukuu (2)
Hauskaa joulua!
Autoslalom kilpailu Leonilla
marraskuu (3)
Around View Monitor ja muita lisäapuja kuljettajalle a'la Nissan
Päästöskandaaliauton(?) kulutusennätys
Koeajossa superhauska Mazda MX-5
lokakuu (4)
Volkswagenin vieraana Jyväskylän MM-rallissa
Nastarenkaat vai kitkarenkaat? Talvirenkaiden valinta Leoniin
Volkswagen Demo Tour 2015
Leonilla yli 1000 km yhdellä tankillisella!
syyskuu (4)
Jyväskylän Autotarvikkeen naistenilta
Ratti.fi - ajokortin opetuslupien välityspalvelu
Hipoen ohi ja kolmion takaa känny korvalla - suomalainen liikenne takapenkkiläisen silmin
Tehotytöt vauhdissa: Vesijärven Auto Ecorun
elokuu (3)
Yritys päihittää vakionopeussäädin ja hieman Ecorun-pohdintaa
Onnellista autoslalomia
Moottoripyörän talvisäilytys sekä huolto- ja myyntipohdintaa
heinäkuu (2)
Kurkku Kalajoella
Leonin CQuartz Finest -pintakäsittely
kesäkuu (2)
1000 Lakes EcoRun - taloudellisen ajon soratieralli?
Poloinen pysyy Poloisena, mutta Leon on nyt Leonidas
toukokuu (6)
Polon viimeiset pihistelyt: LänsiAuto Ecorun 18.4.2015
Leonin renkaiden vaihto uusiin ja pyörien suuntaus
Uudet vanteet ja renkaat Leoniin
Kilometrien kerryttämistä ja autovouhottajien tapaamista
Leonin luovutus
Leonin luovutushuolto
huhtikuu (4)
Leonin maahantulotarkastus
Moottorijarrutus vai vapaalla rullaaminen?
Onnellisten ajokoulu vm. 2015
Lisensoitu autourheilija!
maaliskuu (5)
Kitkarenkaat liukkaan kelin radalla
Koeajossa Toyota Auris Hybrid - ekotietoisen taviksen valinta
Automerkkien kevään kovimmat #some #kampanjat
Autourheilu todella kiinnostaa naisia!
Autoja, moottoriurheilua ja naisia
helmikuu (4)
Oho, tilattiin auto
Volkswagen Winter Drivingschool
Seat Leon jälleen testissä - onko Polo saamassa seuraajan?
Poloisen ensikosketus kitkarenkaisiin
tammikuu (1)
Mitä kaikkea POLOiselle tapahtui vuonna 2014?
2014 (41)
joulukuu (3)
Joulukuun lopun löpinät
Nissan Pulsar - ei mikään tähdenjäänne
Leidi liikenteessä
marraskuu (3)
Karvalakki-Leon vuokralla
Glosspoint - palvelua vailla vertaa
Testissä Ford Ranger Wildtrak -pick-up
lokakuu (3)
Renkaiden vaihto hintavertailu
Törttöilijöitä liikenteessä - blogaus vanhan ajan malliin
Auton vanteet netistä
syyskuu (4)
Rullahiihto liikenteessä
Sumussa ajaminen ja sumuvalojen käyttö
Polon toinen taloudellisen ajon kilpailu: maantiekulutuksen haamuraja rikki kirkkaasti!
EcoRun taloudellisuusajokilpailu Pololla
elokuu (2)
Kohta pihistellään taas!
Uudet keskikupit vanteisiin ja virallinen pysäköintipaikka
heinäkuu (3)
Moottoripyörän parantelua
Jyväskylä - Kuopio - Jyväskylä
Polon 3-vuotishuolto
kesäkuu (3)
Uusi Mazda3 - taviksesta katseenvangitsijaksi
Polon ensimmäinen katsastus
Testissä kuljettajan pikku-apurit: mukautuva vakionopeussäädin ja kaistanpitoavustin
toukokuu (2)
Ihana uusi Polo <3
Taloudellisen ajon kilpailu Ecorun
huhtikuu (3)
Kevään renkaanvaihtokuviot ja DSG:n öljynvaihto
Keski-Suomen Moottoripyöränäyttely vm. 2014
Ensiesittelyssä uusi Volkswagen Polo
maaliskuu (5)
Ja sitten kuolo korjasi Polon akun
Polkupyörien huoltoa
Seuraa Poloista!
Poloinen goes off-road
Volkswagen hyötyautojen talviajokoulu kevätkelissä
helmikuu (4)
Tänä talvena liukasta on vain radalla
Onnellisten ajokoulun opit käytännön kokeessa
Kohti onnellisempaa ajokulttuuria
Onnellista liukastelua
tammikuu (6)
Pohdiskellen Pohjanmaalle
Lyhyitä ajoja + kireät pakkaset = tyhjä akku
Onnellisten ihmisten ajokoulun startti ja läheltä piti
Koeajossa Seat Leon FR
Parhautta!
Hakkapedia-blogaajaksi
2013 (31)
joulukuu (2)
Tonttu-Polo
Taloudellinen ajotapa - kokemuksia Drivecon käytöstä
marraskuu (4)
Demo Tour 2013 ja kestohymy
Uudet nastarenkaat polkupyörään
Toyota Auris Hybrid
Kesäinen koeajorupeama
lokakuu (3)
Taloudellisen ajon harjoittelua Toyotan tapaan
Renkaiden vaihto Poloisen tapaan
Ongelmalliset vaihteet
syyskuu (5)
Uusi leiska!!
Jyväskylä - Toivakka - Kangasniemi - Hankasalmi - Lievestuore - Jyväskylä
Vähän erilainen ratapäivä
Puhdas auto - pahempi mieli?
Uusi polkupyöräni - Nishiki Hybrid Comp SLD
elokuu (2)
Harjaton pesu
Ja korvat lepää!
heinäkuu (2)
Nissan Juke Nismo
Polon kaksivuotishuolto
kesäkuu (2)
MP-kauden avaus
Polkupyörän renkaanvaihtopulmia
toukokuu (2)
Facebookista voi oikeasti voittaa jotain!
Kops!
huhtikuu (2)
Kuinka tyhjentää lompakko moottoripyöränäyttelyssä
Talven suruja
maaliskuu (3)
Uusi Golf ja Polo GT
Vihreä unelma
Rata 2013
helmikuu (2)
Nastarenkaat kaksipyöräiseenkiin - lopulta
Uuden vuoden kilpailun voittaja on...
tammikuu (2)
Yhteenveto ajokaudesta 2012
Uuden vuoden kilpailu
2012 (30)
joulukuu (2)
Herkkua on siinä monenlaista.
Ylimääräinen öljynvaihto ja takuukorjauksia
marraskuu (2)
Ei niin yllättävät ensilumet
Uusi Golf ja Robo-up!
lokakuu (2)
Moottoripyörä talvisäilöön
Lisää näkyvyyttä
syyskuu (2)
Se oli hyvä vanne
Uusi Audi A3
elokuu (4)
Kaahaavat motoristit vs. ohiteltava motoristi
Eerik pesussa
Yhden pysäköintiruudun ongelma
Polo 1 v!
heinäkuu (2)
Polo ja rätisevä Media-In
Auton kulutuksen seuranta
kesäkuu (3)
Jennin ja Eerikin ensimmäiset seikkailut
Varusteostoksilla
Moottoripyörän hankinta
toukokuu (4)
Sateiset pikakuulumiset
Sumuvalopelle ilman sumuvaloja
Vielä niistä jäljistä ovenkahvassa...
Kevätpesu - ja mitä kuran alta löytyikään
huhtikuu (1)
Päivävalot ja pimeiden perien ongelma
maaliskuu (4)
Ei Golfkärryä meille
Up!
RSS ja muuta yleistä
Näin poliisin, mokasinkohan?
helmikuu (3)
Liukastelua Lievestuoreella
Polo 6R 1.2 TSI DSG Highline
Poloa ulkoiluttamassa
tammikuu (1)
Analyysi pienestä punaisesta paholaisesta
2011 (37)
joulukuu (3)
Hauskaa joulua!
Paras häälahja ikinä!
Polon suojauskäsittely
marraskuu (2)
Polo Simoissa
Kuulumisia autonhuoltokurssilta
lokakuu (4)
Jyväskylä - Ylivieska - Jyväskylä
Tunnustus
Volkswagen Demo Tour 2011
Inssi läpi ... vaivoin
syyskuu (6)
Moottoripyörän teoriakoe läpi!
Olenko hidas oppimaan vai muuten vain hidas?
Rohkeasti liikenteen sekaan
Onko tämä nyt niin hämmentävää?
Pelottava moottoripyörätunti
Eka ajotunti moottoripyörällä
elokuu (8)
Ensimmäinen ja viimeinen kerta (MP 1/2)
Autonhuoltokurssi tulee taas!
Lelun ohjaksissa ja museoesineen kyydissä
Motoristin henkivakuutukset: jarruttaminen ja kääntäminen (MP 5/6)
Lisää kirjaimia ajokorttiin (MP 3/4)
Oho, ostettiin auto
Polo Junior ja Polo Senior
Terveisiä Pololta
heinäkuu (2)
Bilteman kromiset pölykapselit, osa 2
Helsingin keskusta taas vähän tutummaksi
kesäkuu (1)
Katsastus vm. 2011
toukokuu (2)
Pyöräilyneuvontaa
Econen
huhtikuu (2)
Matelua pääsiäisen paluuliikenteessä
Oikealle kääntyvä väistää ... jos väistää
maaliskuu (2)
Vuosihuollon paikka
Ratapäivä 2011
helmikuu (2)
Uudet talvirenkaat
Nissan JUKE
tammikuu (3)
Polkupyörä vuorostaan huoltoon
Uusi leiska
Mitä sanoo Polo 95 E10 bensasta?
2010 (30)
joulukuu (1)
Turvallista uutta vuotta!
marraskuu (3)
Käsittämätöntä toistoa
Polo GTI ja jokasyksyinen Scirocco-koeajo
Epätaloudellista taloudellista ajoa
lokakuu (4)
Saija ratissa
No nyt se sitten levisi
"Eivät renkaat kesää tee"
Simuloitu rengasrikko
syyskuu (6)
"Jarrut - vauhdin surma"
Voidellaan ettei leikkaa kiinni
Kuinka moottori toimii?
Auton perusrakenne tutuksi
Audi A1
Autonhuoltokurssi
elokuu (1)
Kaikkien aikojen ilotulitus ja kaikkien aikojen ruuhka
heinäkuu (1)
Pysäköinti Ainolanrannassa
kesäkuu (1)
Myöhäinen katsastus
toukokuu (2)
Outo ohituskaista
Kilpisenkatu - pyöräilijän inhokki
huhtikuu (1)
Kesärenkaiden vaihtoaika x 2
maaliskuu (2)
Pikavisiitti Helsinkiin
Hämärä ABS-ongelma
helmikuu (5)
Ratapäivä
Hieno Audi ja nuiva Audimies
Enää viikko!
Polo palasi elävien kirjoihin
Koskaan ei ole Polo jättänyt tielle ...
tammikuu (3)
Käsijarrun tärkeydestä
Ei tullut BC:tä, tuli pelkkä B
Paras synttärikortti
2009 (36)
joulukuu (1)
Pimeällä ajamisen kurssi - perinteisesti vai simulaattorilla?
marraskuu (1)
Ajelemassa
lokakuu (4)
Vahaa pintaan ja talvirenkaat alle
Jos edes joku ottaisi opikseen...
"Kiesi-kohu ei kolhinut Audi-kauppaa"
Sciroccoooo <3
syyskuu (2)
Uutta Poloa ihailemassa
Kootut seikkailut Helsingissä
elokuu (2)
Kutsu
Ylinopeusvalvonta: kootut selitykset
heinäkuu (1)
Jyväskylä-Lahti-Jyväskylä
kesäkuu (4)
Läheltä piti juhannuksena
POLOinen 1 v.
Peruuttelua
Polo kesäkuntoon
toukokuu (3)
Taas ratin takana!
Kyytiläisenä
Kun jarrua ei voikaan painaa
huhtikuu (3)
Taas Tampereella
Talvi väistyy
Pablo Picassoa testaamassa
maaliskuu (6)
Huolto ja katsastus - uusi yritys
Katsastus
Vuosihuolto
Vaajakosken liikenneympyrässä ajaminen
Pesua kaivattaisiin
Ilmaista liukastelua
helmikuu (5)
Volkswagen Polo vm. 2008 vs. 2004
Automaattia testaamassa
Jyväskylä-Tampere-Jyväskylä
Kunnossa!
Palautetaan korjaamolle
tammikuu (4)
Oma Polo kullan kallis
Yksi Polo korjaamolle, toinen Polo vuokralle
Kolareita kerrakseen
Polo kolarissa
2008 (24)
joulukuu (1)
Valoton risteys sekoittaa päät ja aiheuttaa vaaratilanteita
marraskuu (3)
Pysäköintipaikasta sakkopaikaksi
Talvea odotellessa
Pientä koristelua
lokakuu (4)
Uudet autot tuoksuvat hyvälle
Ei ole pakko mennä jos ei mahdu
Kirkkaita kilometrejä!
Paluu liukkaalle
syyskuu (5)
Unelma-autoni
Autoton päivä
Inssimuistoja
Jopas oli ohitus
Jyväskylä-Hämeenlinna-Jyväskylä
elokuu (6)
Kuukauden viimeinen päivä
Ollaanpa sitä nyt niin kiireisiä
Törttöilijöitä liikenteessä
Jenni testaa
Kesäkumit vaihtoon
Hetken loisto
heinäkuu (2)
Liukastelua 2-vaiheessa
Arvioiva ajo
kesäkuu (3)
Uudet matot
Tyhmiä ohituksia rauhallisessa juhannusliikenteessä
Taustaa

Katso suosituimmat vaihtoautomme juuri nyt!