POLOinen

POLOinen

Jaa sivu POLOinen

Uudet vanteet ja renkaat Leoniin

tiistai 19.05.2015 Avainsanat: RenkaatSeat LeonTaloudellinen ajo

Heti Leonin tilaamisesta lähtien minulle oli selvää, että siihen on hankittava jotkut hienot vanteet kesärenkaita varten ja originaalivanteet jäävät talvirenkaille. Kesärenkaat ajattelin vaihtaa merkkirenkaisiin, mikäli tehtaan ensiasennusrenkaat eivät olisi hyvät.

Vanteet ja mahdolliset uudet renkaat olin päättänyt hankkia Rengasnuoralta, johon tutustuin viime syksynä renkaanvaihdon hintavertailua tehdessäni. Hintavertailun ja talvirenkaiden vaihdon yhteydessä firmasta jäi niin mukava fiilis, että päätin, että jatkossa Rengasnuora saa olla hovihankkijani kaikissa rengasasioissa. Se ei ehkä ole kaupungin halvin rengasliike, mutta palvelu on ensiluokkaista! Rengasnuoran johtokaksikko Jarmo ja Janne ovat todella mukavia ja asiantuntevia ja liikkeessä käydessäni imenkin heiltä aina rengastietoutta itseeni kuin sieni. (Paitsi että kaikki ei mahdu päähäni, höh!)

Renkaat

Siinä missä asiakas voi tilata auton tehtaalta juuri niillä ominaisuuksilla kuin haluaa, ensiasennusrenkaat päättää valmistaja. Kysyin myyjältä kauppoja tehdessä, millä renkailla Leon tulee, mutta valitettavasti hän ei tiennyt sitä. Autot tulevat tehtaalta kuulemma milloin milläkin renkailla sen mukaan, mitä sattuu olemaan tarjolla. En siis voinut ennakkoon tietää, millä renkailla saan auton ja pitäisikö ne vaihtaa parempiin.

Erilaisista kesärengasvaihtoehtoja kävin kartoittamassa Rengasnuoralta jo helmikuussa. Koska Leon olisi tasan tarkkaan meille tehty auto, en halunnut tehdä renkaissakaan kompromissia, vaan halusin siihen parhaat mahdolliset renkaat painottaen hiljaisuutta ja taloudellisuutta. Näillä spekseillä Janne suositteli minulle Goodyear EfficientGrip Performance -rengasta, joka on hiljaisin rengas, mitä markkinoilta tällä hetkellä löytyy.

Renkaiden matala vierinvastus oli minulle tärkeä juttu taloudellisuuden ja ennen kaikkea Ecorunien takia, joten Janne suositteli hankkimaan renkaat Leonin vakiokokoa 225/45 R17 pari senttiä kapeampana 205/50 R17 -kokona. Siinä missä 225 mm leveän EfficientGripin polttoainetaloudellisuusluokka on C, 205 mm levyisen luokka olikin jo B. Kapeampi malli oli muutamia kymppejä kalliimpi kuin volyymimalli 225/45 R17, koska sitä myydään huomattavasti vähemmän, mutta sillä ei ollut minulle merkitystä.

Jos ajaisi 35000 km vuodessa, B-luokan renkailla säästäisi bensaa vuodessa 100 e C-luokan renkaisiin nähden. Minun ajomäärilläni rahaa säästyy ehkä 20 e, mutta periaate selviää tästä kuvasta kivasti.  

Goodyear EfficientGrip Performance kuulosti tosi hyvältä renkaalta, mutta en tehnyt vielä helmikuussa päätöksiä. Kun rengas sitten menestyi Tekniikan Maailman kesärengasvertailussa erinomaisesti hiljaisuuden ja vierinvastuksen osalta (ja oli toki muutenkin laaturengas), päätin hankkia ne Leoniin riippumatta siitä, millä renkailla se tulee tehtaalta.

Goodyear EfficientGrip Performance 205/50 R 17:
märkäpito A-luokkaa, vierinvastus B-luokkaa, ohiajomelu 68 dB.

Saadessamme Leonin paljastui, että sen ensiasennusrenkaat olivatkin Tekniikan Maailman vertailuissa hyvin menestyneet Pirelli Cinturato P7:t. Siinä vaiheessa vähän harmitti, että olin tilannut Leoniin uudet renkaat, koska Pirellit olivatkin ihan hyvät ja rahanmenoon nähden ero Goodyeareihin ei ollut suuri. Tätä blogausta kirjoittaessani huomasin kuitenkin, että renkaat eivät olleetkaan tämän vuoden TM:n vertailussa kevyiksi ja hiljaisiksi kehutut Cinturato P7 Blue:t vaan Cinturato P7:t, jotka saivat viime vuoden TM:n vertailussa moitteita vierinvastuksesta, vaikka muuten olivatkin huippurenkaat. Eli sittenkin hyvä että vaihdoin ne pois. :P

Vanteet 

Auton vannevalinnallakin on mahdollista vaikuttaa ajon taloudellisuuteen, koska painavampi vanne on raskaampi liikuttaa ja kasvattaa siten auton kulutusta. Vanteissa valitessa en kuitenkaan kiinnittänyt siihen huomiota, vaan menin puhtaasti ulkonäkö edellä. Valmistajat eivät myösköön kerro vanteidensa painoja missään yleisesti, joten niitä ei pahemmin vertailla.

Minulla ja miehelläni on hyvin samanlainen vannemaku, joten Leoniin oli helppo etsiä molempia miellyttävät vanteet. Halusimme sellaiset, joissa olisi mustaa ja hopeaa ja “silppurilook" eli ei tavallisia suoria puolia vaan leikkaavan terän näköiset puolat. Terävyys voisi olla toteutettu joko värityksellä tai sitten oikeasti kiertymällä.

Rengasnuoralta saamissani esitteissä oli pilvin pimein vanteita, mutta lopulta aika vähän sellaisia, mitä olisimme huolineet. Hintakattona per vanne pidin n. 200 euroa ja pari tosi hienoa karsiutuikin pois pelkästään hinnan vuoksi. Osa puolestaan karsiutui pois, koska koko oli väärä: joko liian leveä tai liian iso tuumakoko. Leonin vakiovanne on 7,5 tuumaa leveä ja saman levyiset menivät myös 205 leveään renkaaseen, joten sen kokoisia etsin. Vaihtoehtoisesti 205 levyiselle renkaalle olisi sopinut 7 tuumaa leveä vanne. 

Vanteita kerrakseen Rautamon ja Vanteesi.fi esitteissä.

Koitin katsella vanteita myös netissä olevista vannesovittimista, koska niissä vanteet olisi nähnyt suoraan auton alla. Sovittimien valikoimat olivat kuitenkin paperisiin esitteisiin verrattuna todella surkeat enkä löytänyt niistä mitään kivaa, vaikka osa sovittimista oli samojen firmojen, miltä minulla oli esitteet. Tämä oli outoa, sillä Leoniin sopivien vanteiden mitat ovat niin yleiset, että luulisi, että sopivia löytyisi sovittimistakin.

Katselin Leoniin vanteita lisäksi parilta autoaiheiselta keskustelupalstalta. VAGarenan vannekeskustelussa iskin silmäni Rial Lugano Black -vanteisiin, joiden kokonaan hopeisen version Rial Luganon olin kirjannut suosikkilistalleni. Olin ollut valmis tyytymään kokonaan hopeiseen vanteeseen, koska Volkswagen Sciroccon suosikkivannettani Interlagosia muistuttavat Rial Luganot näyttivät niin siistiltä, mutta nähtyäni tämän musta-hopean version ostopäätös oli siinä: nämä on pakko saada! 

Pikainen photoshoppaus riitti vakuuttamaan sekä minut että mieheni, että nämä vanteet on saatava. 

Huomasin nopeasti, että erityisesti sopivia vanteita hankkiessa palvelevan rengasliikkeen käyttäminen helpottaa elämää suunnattomasti. Netti on täynnä tietoa ja olisin toki voinut selvittää kaikki tiedot ja tilata vanteet sieltä mistä halvimmalla saa, mutta maksoin kyllä mielelläni palvelusta. Rengasliikkeen käyttämisessä on sekin etu, että jos tilattu vanne ei kaikesta huolimatta käykään autoon, liike vastaa tuotteesta. Jos olisin tilannut vanteet itse jostain verkkokaupasta niin se olisi ollut oma vika, jos ne eivät olisikaan olleet autooni sopivat.

Pyytäessäni Jarmoa selvittämään, saako Luganoa Leoniin minun ei tarvinnut tietää mitään ET-luvuista tai pulttijaosta tai muusta vaan riitti, että kerroin, mitkä renkaat ja vanteet haluaisin. Lisäksi piti ilmoittaa Leonin teho (150 hv), koska käytännössä se määrittää, miten isot jarrut autossa on ja jarrujen koko puolestaan määrittää, millaiset vanteet autoon on mahdollista laittaa. Lugano Black ei kuulunut Rialin maahantuojan Rautamon vakiovalikoimaan, mutta se ei ollut ongelma, vaan he pystyivät järjestämään vanteet suoraan tehtaalta Rengasnuoralle.

Tällaiset renkaat ja vanteet Leoniin pistettiin tilaukseen:

Rengas: Goodyear EfficientGrip Performance
- Leveys: 205 mm
- Profiilisuhde: 50
- Vanteen halkaisija: 17"
- Märkäpito: A
- Vierinvastus: B
- Ohiajomelu: 68 dB

Vanne: Rial Lugano Black musta/kiillotettu
- Halkaisija: 17"
- Leveys: 7,5"
- Pulttijako: 5 x 112
- ET: 47
- Keskireikä: 70,1 mm; sovitetaan soviterenkaalla kokoon 57,1 mm

 

Tilaa Autotien uutiset sähköpostiisi!

Keskustelu

Kirjoita kommentti

Tämä on tietoturvatarkistus. Mikä seuraavista on lemmikkieläin?

Tietoa blogista

POLOinen on liikenne- ja autoblogi, jonka perustin kesällä 2008. Aiemmin autot eivät kiinnostaneet yhtään, mutta hankittuani auton olosuhteiden pakosta innostuinkin autoilusta oikein kunnolla. Liikenne on minulle peliä, jossa pyrin menestymään aina vain paremmin!

Kirjoittelen blogiin kaikenlaisista autoiluun liittyvistä asioista moottoripyöräilyä unohtamatta. Erityisesti sydäntäni lähellä ovat Volkswagen, liikenneturvallisuus ja taloudellinen ajaminen.

Ota yhteyttä: poloinenblogi(a)gmail.com

Arkistot
2018 (19)
marraskuu (1)
Vain 3,6 millilitran päässä voitosta - Toyota EcoRun 6.10.2018
lokakuu (1)
Kolmas kerta toden sanoo? - Skoda Economy Run 2018
syyskuu (2)
Banaaninkuorilla baanalle! (bio)kaasuautojen päästöt, verotus ja tankkaus
Kaasuautolla taloudellisuusajokilpailussa - Suurajot EcoRun 12.8.2018
elokuu (1)
Tampere - jännittävimmät, hienoimmat ja vaarallisimmat liikennekohteet
heinäkuu (2)
Auton vuokraaminen ulkomailla - ensikertalaisen kokemuksia
Leonin ensimmäinen katsastus ja päivä filmitähtenä
kesäkuu (1)
Leonin 3-vuotishuolto - katolle pissiminen vaihtui karkkikaupan tuoksuun
toukokuu (3)
Seat Leon - murtumat takavalojen umpioissa
Seat Leon - DSG-vaihteiston kytkimen vaihto
Kaaharizombie pihtaamassa - Neste Pusula EcoRun 15.4.2018
huhtikuu (3)
Leonin pienin kulutus ikinä! AL Helsinki EcoRun 14.4.2018
Kulutustestailuja ennen kauden ensimmäisiä Ecorun taloudellisuusajokilpailuja
AL-Sport päivät Hyvinkään Sveitsissä
maaliskuu (1)
Kauden 2018 ecorun taloudellisuusajokilpailut - millä autolla ja kenen kanssa?
helmikuu (2)
Koeajossa upea coupé Lexus RC 300h
Pitääkö vilkkua käyttää aina risteyksessä kääntyessä?
tammikuu (2)
POLOinen 10 vuotta!
Auton lattian, takaluukun ja konepellin vaimennus
2017 (30)
joulukuu (3)
Kiire ja liikenne - testatusti huono yhdistelmä!
Leonidaksen kuusenhakureissu
Polkupyörän valot - miten niitä käytetään oikein?
marraskuu (2)
Startti - oppikirja opetuslupaopetukseen
Autoliiton opetuslupainfo - kaikki mitä halusit tietää ajokortin hankkimisesta opetusluvalla
lokakuu (3)
Toyota Ecorun - uudenlainen taloudellisuusajokilpailu
Lotus Elise ja täydellisen rypsipellon metsästys
Pihistelyä ja mahtavia maisemia - Skoda Economy Run 2017
syyskuu (1)
HJC R-PHA 70 - ei enää ikinä aurinkolaseja moottoripyöräillessä!
elokuu (3)
Vuoroin vieraissa - tsekkiläiset taloudellisuusajajat tuhansien järvien maan ecorunissa
Liikaa hifistelyä, liian vähän pihistelyä - Suurajot NEZ EcoRun 13.8.2017
Pikaisessa koeajossa Volkswagen Arteon ja ennakoiva adaptiivinen vakionopeussäädin
heinäkuu (3)
Tampereen liikennejärjestelyt yllättivät turistin
Skootteri ei ole lälläripyörä, ainakaan kaupungissa
Illalla olin voittaja, aamulla enää toinen - AKU EcoRun 9.7.2017
kesäkuu (3)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 2.)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 1.)
Auto jäi pikapesun ulkopuolelle - asiakaspalvelu keräsi pisteet kotiin + Voita ilmainen autopesu!
toukokuu (3)
Leonin 30 tkm huolto - öljynvaihto, vajavainen akku ja rasittavat natinat
Takatalvi yllätti - 270 km kesärenkailla loskakelissä
POLOinen PINGailemassa eli autobloggaaja sisällöntuottajafestareilla
huhtikuu (2)
Auton kuntotarkastus
Autourheilijat Pohojanmaalla
maaliskuu (3)
Pysähdyin moottoritiellä ja muita viikonlopun autoilukuulumisia
Kiveniskemän korjaus Leonin tuulilasista
Kauhea naarmu auton maalipinnassa!
helmikuu (2)
Koeajossa Lexus IS 300h - se parempi Toyota?
Audi Quattro Tour 2017 - miten Audit selvisivät laskettelurinteestä?
tammikuu (2)
Minkä näistä koeajaisin? Uusi Seat Leon, Toyota C-HR vai Lexus IS 300h?
Autojen sijaintitiedot vuotivat nettiin jo nyt
2016 (30)
joulukuu (1)
Auto 2016 -messujen hauskin koeajo: pikkuruinen sähköauto Renault Twizy
marraskuu (3)
Auto 2016 - lisää koeajoja, vuoristorata ja Opel OnStar
Auto 2016 -messut - autojen Mega Pop-Up myymälä ja paljon muuta
Muuttaako urheiluauto käyttäytymistä? Testissä Lotus Evora 400
lokakuu (4)
Onko yksisuuntainen Puistokatu oikeasti turvallinen pyöräilijöille?
Rengashotelli ja puuttuvat pultit
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 2/2)
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 1/2)
syyskuu (1)
Ford Driving Skills for Life
elokuu (3)
Koeajossa huikea urheiluauto Lotus Evora 400
Seat Leon äänieristys
Seat Leon resonoi ja natisee
heinäkuu (1)
Harjoittelu kannattaa! 1000 Lakes EcoRun 2.7.2016
kesäkuu (2)
Taloudellisen ajon vinkit hiekkatiellä ajamiseen
Leonin ensimmäinen öljynvaihto ja säästövinkki
toukokuu (4)
Kirottu kilpailu? Neste Myllylampi Ecorun 21.5.2016
Koeajossa faceliftin saanut superpihi Toyota Auris Hybrid
Yksi vai 50 hevosvoimaa?
Että sellainen moottoripyöräilykauden aloitus!
huhtikuu (3)
Rekisterikilpibongaus
Milloin U-käännös on kielletty?
Leonin takuukorjauksia
maaliskuu (2)
Ecorun ja autoslalom kilpaileminen
Onnistuuko taloudellinen ajaminen talvella? Savon Pihistys Kuopion Autokauppa Ecorun 27.2.2016
helmikuu (3)
Kokemuksia Leonin kitkarenkaista
Teslan lataaminen
Koeajossa vertaisvuokrattu unelma-auto Tesla Model S P85D
tammikuu (3)
Pysäköinti Jyväskylän satamassa
Auton lainaaminen naapurille - uhka vai mahdollisuus?
Nissan Juke Nismo RS - terrierimäinen möhköfantti koeajossa
2015 (40)
joulukuu (2)
Hauskaa joulua!
Autoslalom kilpailu Leonilla
marraskuu (3)
Around View Monitor ja muita lisäapuja kuljettajalle a'la Nissan
Päästöskandaaliauton(?) kulutusennätys
Koeajossa superhauska Mazda MX-5
lokakuu (4)
Volkswagenin vieraana Jyväskylän MM-rallissa
Nastarenkaat vai kitkarenkaat? Talvirenkaiden valinta Leoniin
Volkswagen Demo Tour 2015
Leonilla yli 1000 km yhdellä tankillisella!
syyskuu (4)
Jyväskylän Autotarvikkeen naistenilta
Ratti.fi - ajokortin opetuslupien välityspalvelu
Hipoen ohi ja kolmion takaa känny korvalla - suomalainen liikenne takapenkkiläisen silmin
Tehotytöt vauhdissa: Vesijärven Auto Ecorun
elokuu (3)
Yritys päihittää vakionopeussäädin ja hieman Ecorun-pohdintaa
Onnellista autoslalomia
Moottoripyörän talvisäilytys sekä huolto- ja myyntipohdintaa
heinäkuu (2)
Kurkku Kalajoella
Leonin CQuartz Finest -pintakäsittely
kesäkuu (2)
1000 Lakes EcoRun - taloudellisen ajon soratieralli?
Poloinen pysyy Poloisena, mutta Leon on nyt Leonidas
toukokuu (6)
Polon viimeiset pihistelyt: LänsiAuto Ecorun 18.4.2015
Leonin renkaiden vaihto uusiin ja pyörien suuntaus
Uudet vanteet ja renkaat Leoniin
Kilometrien kerryttämistä ja autovouhottajien tapaamista
Leonin luovutus
Leonin luovutushuolto
huhtikuu (4)
Leonin maahantulotarkastus
Moottorijarrutus vai vapaalla rullaaminen?
Onnellisten ajokoulu vm. 2015
Lisensoitu autourheilija!
maaliskuu (5)
Kitkarenkaat liukkaan kelin radalla
Koeajossa Toyota Auris Hybrid - ekotietoisen taviksen valinta
Automerkkien kevään kovimmat #some #kampanjat
Autourheilu todella kiinnostaa naisia!
Autoja, moottoriurheilua ja naisia
helmikuu (4)
Oho, tilattiin auto
Volkswagen Winter Drivingschool
Seat Leon jälleen testissä - onko Polo saamassa seuraajan?
Poloisen ensikosketus kitkarenkaisiin
tammikuu (1)
Mitä kaikkea POLOiselle tapahtui vuonna 2014?
2014 (41)
joulukuu (3)
Joulukuun lopun löpinät
Nissan Pulsar - ei mikään tähdenjäänne
Leidi liikenteessä
marraskuu (3)
Karvalakki-Leon vuokralla
Glosspoint - palvelua vailla vertaa
Testissä Ford Ranger Wildtrak -pick-up
lokakuu (3)
Renkaiden vaihto hintavertailu
Törttöilijöitä liikenteessä - blogaus vanhan ajan malliin
Auton vanteet netistä
syyskuu (4)
Rullahiihto liikenteessä
Sumussa ajaminen ja sumuvalojen käyttö
Polon toinen taloudellisen ajon kilpailu: maantiekulutuksen haamuraja rikki kirkkaasti!
EcoRun taloudellisuusajokilpailu Pololla
elokuu (2)
Kohta pihistellään taas!
Uudet keskikupit vanteisiin ja virallinen pysäköintipaikka
heinäkuu (3)
Moottoripyörän parantelua
Jyväskylä - Kuopio - Jyväskylä
Polon 3-vuotishuolto
kesäkuu (3)
Uusi Mazda3 - taviksesta katseenvangitsijaksi
Polon ensimmäinen katsastus
Testissä kuljettajan pikku-apurit: mukautuva vakionopeussäädin ja kaistanpitoavustin
toukokuu (2)
Ihana uusi Polo <3
Taloudellisen ajon kilpailu Ecorun
huhtikuu (3)
Kevään renkaanvaihtokuviot ja DSG:n öljynvaihto
Keski-Suomen Moottoripyöränäyttely vm. 2014
Ensiesittelyssä uusi Volkswagen Polo
maaliskuu (5)
Ja sitten kuolo korjasi Polon akun
Polkupyörien huoltoa
Seuraa Poloista!
Poloinen goes off-road
Volkswagen hyötyautojen talviajokoulu kevätkelissä
helmikuu (4)
Tänä talvena liukasta on vain radalla
Onnellisten ajokoulun opit käytännön kokeessa
Kohti onnellisempaa ajokulttuuria
Onnellista liukastelua
tammikuu (6)
Pohdiskellen Pohjanmaalle
Lyhyitä ajoja + kireät pakkaset = tyhjä akku
Onnellisten ihmisten ajokoulun startti ja läheltä piti
Koeajossa Seat Leon FR
Parhautta!
Hakkapedia-blogaajaksi
2013 (31)
joulukuu (2)
Tonttu-Polo
Taloudellinen ajotapa - kokemuksia Drivecon käytöstä
marraskuu (4)
Demo Tour 2013 ja kestohymy
Uudet nastarenkaat polkupyörään
Toyota Auris Hybrid
Kesäinen koeajorupeama
lokakuu (3)
Taloudellisen ajon harjoittelua Toyotan tapaan
Renkaiden vaihto Poloisen tapaan
Ongelmalliset vaihteet
syyskuu (5)
Uusi leiska!!
Jyväskylä - Toivakka - Kangasniemi - Hankasalmi - Lievestuore - Jyväskylä
Vähän erilainen ratapäivä
Puhdas auto - pahempi mieli?
Uusi polkupyöräni - Nishiki Hybrid Comp SLD
elokuu (2)
Harjaton pesu
Ja korvat lepää!
heinäkuu (2)
Nissan Juke Nismo
Polon kaksivuotishuolto
kesäkuu (2)
MP-kauden avaus
Polkupyörän renkaanvaihtopulmia
toukokuu (2)
Facebookista voi oikeasti voittaa jotain!
Kops!
huhtikuu (2)
Kuinka tyhjentää lompakko moottoripyöränäyttelyssä
Talven suruja
maaliskuu (3)
Uusi Golf ja Polo GT
Vihreä unelma
Rata 2013
helmikuu (2)
Nastarenkaat kaksipyöräiseenkiin - lopulta
Uuden vuoden kilpailun voittaja on...
tammikuu (2)
Yhteenveto ajokaudesta 2012
Uuden vuoden kilpailu
2012 (30)
joulukuu (2)
Herkkua on siinä monenlaista.
Ylimääräinen öljynvaihto ja takuukorjauksia
marraskuu (2)
Ei niin yllättävät ensilumet
Uusi Golf ja Robo-up!
lokakuu (2)
Moottoripyörä talvisäilöön
Lisää näkyvyyttä
syyskuu (2)
Se oli hyvä vanne
Uusi Audi A3
elokuu (4)
Kaahaavat motoristit vs. ohiteltava motoristi
Eerik pesussa
Yhden pysäköintiruudun ongelma
Polo 1 v!
heinäkuu (2)
Polo ja rätisevä Media-In
Auton kulutuksen seuranta
kesäkuu (3)
Jennin ja Eerikin ensimmäiset seikkailut
Varusteostoksilla
Moottoripyörän hankinta
toukokuu (4)
Sateiset pikakuulumiset
Sumuvalopelle ilman sumuvaloja
Vielä niistä jäljistä ovenkahvassa...
Kevätpesu - ja mitä kuran alta löytyikään
huhtikuu (1)
Päivävalot ja pimeiden perien ongelma
maaliskuu (4)
Ei Golfkärryä meille
Up!
RSS ja muuta yleistä
Näin poliisin, mokasinkohan?
helmikuu (3)
Liukastelua Lievestuoreella
Polo 6R 1.2 TSI DSG Highline
Poloa ulkoiluttamassa
tammikuu (1)
Analyysi pienestä punaisesta paholaisesta
2011 (37)
joulukuu (3)
Hauskaa joulua!
Paras häälahja ikinä!
Polon suojauskäsittely
marraskuu (2)
Polo Simoissa
Kuulumisia autonhuoltokurssilta
lokakuu (4)
Jyväskylä - Ylivieska - Jyväskylä
Tunnustus
Volkswagen Demo Tour 2011
Inssi läpi ... vaivoin
syyskuu (6)
Moottoripyörän teoriakoe läpi!
Olenko hidas oppimaan vai muuten vain hidas?
Rohkeasti liikenteen sekaan
Onko tämä nyt niin hämmentävää?
Pelottava moottoripyörätunti
Eka ajotunti moottoripyörällä
elokuu (8)
Ensimmäinen ja viimeinen kerta (MP 1/2)
Autonhuoltokurssi tulee taas!
Lelun ohjaksissa ja museoesineen kyydissä
Motoristin henkivakuutukset: jarruttaminen ja kääntäminen (MP 5/6)
Lisää kirjaimia ajokorttiin (MP 3/4)
Oho, ostettiin auto
Polo Junior ja Polo Senior
Terveisiä Pololta
heinäkuu (2)
Bilteman kromiset pölykapselit, osa 2
Helsingin keskusta taas vähän tutummaksi
kesäkuu (1)
Katsastus vm. 2011
toukokuu (2)
Pyöräilyneuvontaa
Econen
huhtikuu (2)
Matelua pääsiäisen paluuliikenteessä
Oikealle kääntyvä väistää ... jos väistää
maaliskuu (2)
Vuosihuollon paikka
Ratapäivä 2011
helmikuu (2)
Uudet talvirenkaat
Nissan JUKE
tammikuu (3)
Polkupyörä vuorostaan huoltoon
Uusi leiska
Mitä sanoo Polo 95 E10 bensasta?
2010 (30)
joulukuu (1)
Turvallista uutta vuotta!
marraskuu (3)
Käsittämätöntä toistoa
Polo GTI ja jokasyksyinen Scirocco-koeajo
Epätaloudellista taloudellista ajoa
lokakuu (4)
Saija ratissa
No nyt se sitten levisi
"Eivät renkaat kesää tee"
Simuloitu rengasrikko
syyskuu (6)
"Jarrut - vauhdin surma"
Voidellaan ettei leikkaa kiinni
Kuinka moottori toimii?
Auton perusrakenne tutuksi
Audi A1
Autonhuoltokurssi
elokuu (1)
Kaikkien aikojen ilotulitus ja kaikkien aikojen ruuhka
heinäkuu (1)
Pysäköinti Ainolanrannassa
kesäkuu (1)
Myöhäinen katsastus
toukokuu (2)
Outo ohituskaista
Kilpisenkatu - pyöräilijän inhokki
huhtikuu (1)
Kesärenkaiden vaihtoaika x 2
maaliskuu (2)
Pikavisiitti Helsinkiin
Hämärä ABS-ongelma
helmikuu (5)
Ratapäivä
Hieno Audi ja nuiva Audimies
Enää viikko!
Polo palasi elävien kirjoihin
Koskaan ei ole Polo jättänyt tielle ...
tammikuu (3)
Käsijarrun tärkeydestä
Ei tullut BC:tä, tuli pelkkä B
Paras synttärikortti
2009 (36)
joulukuu (1)
Pimeällä ajamisen kurssi - perinteisesti vai simulaattorilla?
marraskuu (1)
Ajelemassa
lokakuu (4)
Vahaa pintaan ja talvirenkaat alle
Jos edes joku ottaisi opikseen...
"Kiesi-kohu ei kolhinut Audi-kauppaa"
Sciroccoooo <3
syyskuu (2)
Uutta Poloa ihailemassa
Kootut seikkailut Helsingissä
elokuu (2)
Kutsu
Ylinopeusvalvonta: kootut selitykset
heinäkuu (1)
Jyväskylä-Lahti-Jyväskylä
kesäkuu (4)
Läheltä piti juhannuksena
POLOinen 1 v.
Peruuttelua
Polo kesäkuntoon
toukokuu (3)
Taas ratin takana!
Kyytiläisenä
Kun jarrua ei voikaan painaa
huhtikuu (3)
Taas Tampereella
Talvi väistyy
Pablo Picassoa testaamassa
maaliskuu (6)
Huolto ja katsastus - uusi yritys
Katsastus
Vuosihuolto
Vaajakosken liikenneympyrässä ajaminen
Pesua kaivattaisiin
Ilmaista liukastelua
helmikuu (5)
Volkswagen Polo vm. 2008 vs. 2004
Automaattia testaamassa
Jyväskylä-Tampere-Jyväskylä
Kunnossa!
Palautetaan korjaamolle
tammikuu (4)
Oma Polo kullan kallis
Yksi Polo korjaamolle, toinen Polo vuokralle
Kolareita kerrakseen
Polo kolarissa
2008 (24)
joulukuu (1)
Valoton risteys sekoittaa päät ja aiheuttaa vaaratilanteita
marraskuu (3)
Pysäköintipaikasta sakkopaikaksi
Talvea odotellessa
Pientä koristelua
lokakuu (4)
Uudet autot tuoksuvat hyvälle
Ei ole pakko mennä jos ei mahdu
Kirkkaita kilometrejä!
Paluu liukkaalle
syyskuu (5)
Unelma-autoni
Autoton päivä
Inssimuistoja
Jopas oli ohitus
Jyväskylä-Hämeenlinna-Jyväskylä
elokuu (6)
Kuukauden viimeinen päivä
Ollaanpa sitä nyt niin kiireisiä
Törttöilijöitä liikenteessä
Jenni testaa
Kesäkumit vaihtoon
Hetken loisto
heinäkuu (2)
Liukastelua 2-vaiheessa
Arvioiva ajo
kesäkuu (3)
Uudet matot
Tyhmiä ohituksia rauhallisessa juhannusliikenteessä
Taustaa

Katso suosituimmat vaihtoautomme juuri nyt!