POLOinen

POLOinen

Jaa sivu POLOinen

Pysähdyin moottoritiellä ja muita viikonlopun autoilukuulumisia

sunnuntai 26.03.2017 Avainsanat: JenniLeonidasOngelmatilanteetPuhtaanapitoRenkaatSeatSeat LeonVolkswagen

Olen ollut tässä kohta neljä viikkoa flunssassa, minkä seurauksena olen ajanut töihin viimeisen kuukauden pelkästään autolla. Se onkin vastapainoa sille, että tammi-helmikuussa Leonidaksen mittariin tuli vain 700 km, kun pyöräilin pääosin eikä ollut mitään reissua minnekään.

Autoilun etu on myös se, että ei ole tarvinnut hermoilla keväisessä loskassa pyöräilystä. Kun tämä tauti jossain vaiheessa hellittää, voinkin vaihtaa suorilta kesäpyörään. Tosin että ensin siihen pitää vaihtaa taakse sisäkumi, kun edellisen presta-venttiili otti ja hajosi syksyllä. Tuntuvat olevan jotenkin heikkoja, sillä tämä on 4 vuoden aikana jo toinen, joka hajosi.

Hmm, otsikoin tämän jutun autoilukuulumisiksi, joten siirrytäänpä niihin...

Aikainen lintu auton pesee

Sain flunssan kylkiäiseksi viikko sitten yskän, josta ei meinaa tulla loppua lainkaan. Perjantaiaamuna heräsin kuudelta loputtomaan yskään ja kun en kerran saanut enää nukuttua, päätin hyödyntää ylimääräisen tunnin käyttämlä auton pikapesussa ennen töihin menoa.

Nyt on kyllä käsillä taas se aika keväästä, kun auto ei pysy puhtaana hetkeäkään eli periaatteessa ei ole mitään järkeä pestä sitä. Leonidas on kuitenkin ollut kiveniskemäillasta saakka niin likainen, että hyvä että on edes ovenkahvaan viitsinyt koskea… Oli siis syytä pestä se likaantumisen uhallakin.

Pesupaikaksi valitsin Palokan ABC:n, jossa harjaton pikapesu maksaa 13,90. Kuten toivoinkin, ei ollut yhtään jonoa kello seitsemän aamulla! Vaihtoehtona olisi ollut 14,20 e hintainen harjaton pesu City Car Washissa Palokanorren toiselle puolella, mutta työkaverini oli sitä mieltä, että ABC:n kone pesee paremmin. Hyvinhän kumpikaan ei pese, mutta pääsee edes suurimmista ravoista eroon. Käsinpesuun auton voi viedä sitten, kun se pysyy edes viikon puhtaana.

Hiljaista oli autopesussa klo 6:58.

... niin, nythän auto ei sitten pysynyt puhtaana edes puolta tuntia. Vaikka keli oli pari astetta pakkasella ja tiet ihan kuivia, auto oli silti töihin päästessä rapapilkkuinen. Mitä ihmettä? Oliko jossain silti lätäköitä joista olin kaahannut yli?

Työkaverini keksi, että Leonin rapakuorrutus on muuten katupölyä. Moottoritiellä oli paikoin oikein pölypilviä, ja pölyhän sitten tarttui auton kosteaan pintaan kuin täit tervaan. Ei tullut mieleenkään tällainen vaihtoehto! En tosin ollut ainut tämän ongelman kanssa, sillä postattuani alla olevan kuvan Instagramiin useampikin kommentoi kokeneensa saman kohtalon.

Ja tässä näemme, mihin kaikiin kohtiin autoa jäi kosteutta pesukoneen jälkeen...

Pakko pysähtyä moottoritien varteen!

Pesun jälkeen suuntasin töihin moottoritietä pitkin. Vajaan kilsan ajettuani jostain renkaasta alkoi kuulua “psiiiiiiif”, joka kuulosti samalta kuin se, kun pyörän rengas tyhjenee. Ulp! Mietin kyllä, että rengaspainevaroittimen pitäisi huomauttaa, mutta mitä jos se vaikka on rikki? En viitsi ottaa riskiä että ajan tyhjentyneellä renkaalla, joten kun ääni ei lakannut, päätin pysähtyä tien sivuun tarkistamaan renkaiden kunnon.

Perässäni ei onneksi ajanut ketään, joten moottoritien varteen oli helppo pysähtyä. Sitten hätävilkut päälle ja rullaus niin kauas tien pientareelle kuin mahdollista. Hetken mietin, että mitäs nyt. Jos joutuisin tilaamaan paikalle hinausauton, se kävisi kuitenkin helposti, sillä olen Autoliiton Plus-jäsen, jolle hinauspalvelut ovat ilmaiset

Moottoritien reunaan pysäköidystä autosta poistuminen vilkkaasti ohikiitävän työmatkaliikenteen aikaan olikin oma temppunsa. Vaikka auton etäisyys ajoradan reunasta oli metrin luokkaa, en silti uskaltanut raottaa auton ovea ennen kuin autojonossa oli hieman pidempi rako. Sitten vain renkaita potkimaan. Iloiseksi yllätyksekseni niissä ei ollutkaan mitään vikaa, joten ääni johtui jostain muusta.

Moottoritielle palaaminen tien reunasta oli paljon hankalampaa kuin pysähtyminen, sillä työmatkaliikenne oli kiihtynyt. Vilkkua vasemmalle en viitsinyt kytkeä ennen kuin autojono katkeaisi, ettei kukaan ala turhaan väistää. Lopulta rako tuli, vilkku päälle ja talla pohjassa kiihdytin muun liikenteen sekaan. Renkaan pihinä muuttui kiihdytyksessä vinkunaksi, joka katkesi nopeasti. Kyseessä olikin siis vain jarrulevyjen väliin juuttunut kivi.

Töissä kerroin aamuisesta seikkailustani ja sain kuulla, että jos rengas tyhjenee ajossa, äänestä ei voi erehtyä -  se verran kova se kuulemma on. Noh, tiedänpähän jatkossa. Minulla ei ole koskaan puhjennut rengas, joten en voinut tietää millainen ääni siitä tulee. Parempi katsoa kuin katua!

Pikaiset tyypit uudesta Volkswagen Golfista

Lauantaina mulla ei ollut semiflunssaisena mitään tekemistä, joten päätin aikani kuluksi lähteä kokeilemaan uutta faceliftattua Golfia. Epäilin kyllä, että  vasta viime viikolla ensiesitelty auto olisi varattu, mutta niitä olikin Jyväskylän Autotarvikkeen pihassa suorastaan kaksin kappalein. Astuessani sisään vastassa oli puolestaan heti kaksi myyjää, joten koeajo järjestyi välittömästi.

Uusi Volkswagen Golf vuosimallia 2017.

Koska olin nukkunut aamupäivän univelkoja pois, oli koeajolle aikaa vain kolmisen varttia. Siinä ehtisi kuitenkin juuri sopivasti ajaa taloudellisen ajon lenkkini! Lenkki oli kuitenkin myös hyvä testi autolle noin yleensä, koska se sisältää kaupunkia ja maantietä paljon eri nopeuksilla.

Kukaan ei varmaan ylläty, kun sanon, että Golf oli hyvä auto ajaa?! Mihinkä sitä hyvää muuttamaan, paitsi entistä parempaan. Fiilispohjalta sanoisin ainakin sisämelun vähentyneen, sillä nastarenkaista huolimatta auto tuntui todella hiljaiselta. Epäilisin sen olevan kesärenkailla jopa hiljaisempi kuin Leon, johon on kuitenkin tehty äänieristys.

Koeajon keskikulutus 4,8 l/100 km, mikä on ihan ok. Kesärenkailla ja automaattivaihteistolla tulos olisi todennäköisesti ollut pari desiä parempi. Ajoin vertailun vuoksi koeajon jälkeen saman lenkin Leonilla ja sillä tulos oli 4,7 l/100 km. Optimiolosuhteissa silläkin olisi varmaan päässyt desin tai pari vähemmällä.

Uudessa Golfissa on paljon uutta ns. tietotekniikkapuolella, kun multimedianäyttö on pistetty uusiksi ja mittaristosta on tullut samalla tavalla digitaalinen kuin alkuvuodesta koeajamassani Audissa. Nyt kaikki hienoudet oli tajuttu ottaa mukaan koeajoautoon toisin kuin 7. korin Golfia testatessani, jolloin auto oli lähes karvalakkimalli.

Ajotietokoneen kulutusnäyttö oli yhtä informatiivinen kuin ennenkin. Muut valmistajat, ottakaa mallia! Paitsi kiiltävästä pinnasta, joka peilaa ärsyttävästi.

Kaikkea tätä olisi kiinnostavaa päästä testaamaan vähän pidemmin, joten sovinkin jo alustavasti viikonlopun mittaisen koeajon lähitulevaisuuteen. Nyt pitäisi enää päättää, otanko koeajoon manuaalivaihteisen hatchbackin vai automaatti-farkun. Farkut ovat laivoja ja manuaalivaihteet oldskool. Voikin olla, että valitsen hatchbackin ihan vain siksi, että se on makean keltainen, kun taas farkku oli tylsän harmaa. Onko tämä aika kliseistä, että nainen valitsee auton värin perusteella? :D Mutta kyllähän värikäs auto näyttää aina paremmalta valokuvissa! 

Tilaa Autotien uutiset sähköpostiisi!

Keskustelu

  • zsi - 28.5.2017 klo 13:26

    Eikös jokainen autonostaja valitse autoon jonkun värin ihan sukupuolesta riippumatta? Itse sain ajokortin edellisellä vuosituhannelle ja siihen aikaanhan autot olivat vielä lähtökohtaisesti kirkkaita väreiltään. Ensimmäinen autoni oli kirkkaan sitruunankeltainen ja kaikki aina senkin jälkeen värikkäitä - saatavuuden rajoissa - sinistä, keltaista, vihreää ja punaista.

    Kun tänä päivänä katselee uusien autojen värikarttoja iskee melkein masennus. Musta, valkoinen, harmaa - metallisena tai sitten ei. Ehkä punainen ja joku haalean sinertävä lisäksi. Siinä se. Itse ainakin ilahdun, kun liikenteessä tulee eteen joku vihreän Leonisi tai tuon uuden Golfin kultainen/keltainen, tai mikä se sävy nyt sitten onkaan, ajopeli.

    Manuaalivaihteet "oldskool"? Hmmm... Ei kai makuasioista voi kiistellä. Aiemmin automaattia vastaan puhuivat suurempi kulutus, heikompi suorituskyky, viat ja lisähinta. Nykyisin ei eroja ole juuri muussa kuin hankintahinnassa vähäsen. Itse ajelen harvemmin kaupunkien ruuhkissa, mutta sellaisessa ajossa automaatti on tietysti lyömätön. Maantiellä ja moottoritiellä en sitä osaa kaivata vaan manuaalin antama totaalisen kontrollin tunne vetoaa enemmän ja leppoisan matka-ajon hoitaa silloinkin kuitenkin vakionopeudensäädin. Tietysti, kun mennään kohti aikaa, jolloin autot ajavat itse itseään on väistämätöntä, että vaihteistotkin muuttavat automaateiksi tai katoavat kokonaan, kun voimanlähteet vaihtuvat uusiin. Eli kannattaa hifistellä ja nauttia manuaaleista, nyt kun niitä vielä on yleisesti.

  • Jenni - 29.5.2017 klo 14:31

    Uusien autojen värikartat on niin masentavia nykyisin! Ja just kuten sanoit, monta eri sävyä harmaat, valkoista ja mustaa. Voi plääh! :< Seat oli kiva kun niillä oli muutama oikeasti kirkas väri, mutta nyt kun katsoo uuden Leoninkin värikarttaa niin poissa on vihreä ja turkoosi. Vain "arvokkaita" värejä eli Seatista tuli samanlainen kuin muistakin valmistajista.

    Värikkäät autot on kyllä aina silmänilo. Viime aikoina olen bongannut täällä sellaista sinertävän vihreää bemaria ja se on kyllä todella upean värinen. En tiedä onko teipattu vai maalattu, tuskin on alkuperäisväri kuitenkaan.

    Onhan nuo vaihteistot toki makuasioita, mutta tosi paljon suomalaiset on alkaneet kallistua automaatteihin. Eli suuren yleisön maku muuttuu vähitellen. Sitä en ymmärrä, millaisen kontrollin manuaali antaa sulle maantiellä. Jos haluan ripeän ohituksen automaatilla, niin sekin onnistuu. Tarvittaessa vaihtaa vaikka sportille ajomoodin. Muuta kontrollia en keksi... Mutta vielähän noita manuaaleja saa ken haluaa, tuskin automaattiautot ihan valtaa maailmaa vielä aikoihin.

  • Zsi - 31.5.2017 klo 13:33

    Se nyt vaan tuntuu oikealta, kun kauniina kesäpäivänä ajelee ruuhkattomalla ja mutkaisella tiellä ja saa käsin hämmentää vaihteistoa tilanteen mukaan. Kai se on sitä nostalgiaa. Jos minulla on tietty etukäteen päätetty budjetti autoa ostaessa ja valitsen siihen rajaan saakka lisävarusteita, ei automaatti itselleni ole aivan kärkipäässä, mutta en sitä toisaalta erityisesti kaihdakaan.

  • Jenni - 31.5.2017 klo 13:36

    Jos se tuntuu susta oikealta, niin silloin se on sulle oikea! :) Ei tähän sovi väittää vastaan. :)

  • Mika - 5.6.2017 klo 21:01

    Tässä ennen juhannusta vaihtuu nykyinen Polo tommoseen keltaiseen farkkugolffiin. 1.0tsi 81kw comfortline ja nyt tulee sitten ensimmäinen joka on dsg-laatikolla :) Vakiovarusteethan tuossa on todella hyvät. Takalasit tummennukseen jälkeenpäin ja muuta se ei tarvitsekkaan :)

  • Jenni - 5.6.2017 klo 21:07

    Vau, onneksi olkoon uudesta Golfista! Ja vielä tuo mahtava keltainen! :) Luulen ettet kaipaa enää muuta kun FSG:n tavoille opit. :)

  • Mika - 5.6.2017 klo 21:38

    Kiitos! Uuteen autoon uskalsin tuon laatikon ottaa ja onhan se kyllä näppärä. Myös tuo uusi moottori yllätti kun liikkuu ripeämmin farkkuna mitä tuo polo 1.2 tsi koneella(ja kulutus voi olla jopa pienempi) :) Sain vielä hyvän vaihtohinnan ja isompaa autoa katellu ni nyt oli oikea aika :)

  • Jenni - 5.6.2017 klo 21:59

    Joo, uuteen autoon kun ottaa ja vielä jos on huolenpitosopimus niin voi olla huoleton vaikka pahamaineinen DSG. Näin meillä ainakin. :D

    Uskomatonta kyllä miten ne saa revittyä niin paljon tehoa irti pikkuisesta moottorista! Vai hämääkö automaatti? Onko samat kiihtyvyysarvot?

  • Mika - 6.6.2017 klo 5:58

    Kiihdytysarvot paperilla noin 0,5 sekuntia golffin eduksi. Se on ihan hyvin kun tuosta moottorista otettu se 200Nm vääntöä :)

  • Jenni - 6.6.2017 klo 8:28

    On tosiaan, kyllä tuolla kelpaa ajella. :) Ja musta on kyllä edelleen mahtavaa että otit tuon massasta poikkevan värin!

  • Mika - 6.6.2017 klo 8:48

    Nojoo semmonen oli maahantuojan varastossa valmiina ja ei tuo väri kuitenkaan liian räikeä ole omasta mielestä. Toki hyvin erottuu esim valkoisesta joita suurin osa on noista uusista :D

  • Jenni - 6.6.2017 klo 10:21

    Mä olin ihan saanut päähäni, että keltainen olisi vain hatchbackin väri. Kiva että sai farkkuunkin! Ja erottuminen on kivaa, Golfeja kuitenkin niin paljon liikenteessä.

Kirjoita kommentti

Tämä on tietoturvatarkistus. Mikä seuraavista on lemmikkieläin?

Tietoa blogista

POLOinen on liikenne- ja autoblogi, jonka perustin kesällä 2008. Aiemmin autot eivät kiinnostaneet yhtään, mutta hankittuani auton olosuhteiden pakosta innostuinkin autoilusta oikein kunnolla. Liikenne on minulle peliä, jossa pyrin menestymään aina vain paremmin!

Kirjoittelen blogiin kaikenlaisista autoiluun liittyvistä asioista moottoripyöräilyä unohtamatta. Erityisesti sydäntäni lähellä ovat Volkswagen, liikenneturvallisuus ja taloudellinen ajaminen.

Ota yhteyttä: poloinenblogi(a)gmail.com

Arkistot
2018 (14)
heinäkuu (2)
Auton vuokraaminen ulkomailla - ensikertalaisen kokemuksia
Leonin ensimmäinen katsastus ja päivä filmitähtenä
kesäkuu (1)
Leonin 3-vuotishuolto - katolle pissiminen vaihtui karkkikaupan tuoksuun
toukokuu (3)
Seat Leon - murtumat takavalojen umpioissa
Seat Leon - DSG-vaihteiston kytkimen vaihto
Kaaharizombie pihtaamassa - Neste Pusula EcoRun 15.4.2018
huhtikuu (3)
Leonin pienin kulutus ikinä! AL Helsinki EcoRun 14.4.2018
Kulutustestailuja ennen kauden ensimmäisiä Ecorun taloudellisuusajokilpailuja
AL-Sport päivät Hyvinkään Sveitsissä
maaliskuu (1)
Kauden 2018 ecorun taloudellisuusajokilpailut - millä autolla ja kenen kanssa?
helmikuu (2)
Koeajossa upea coupé Lexus RC 300h
Pitääkö vilkkua käyttää aina risteyksessä kääntyessä?
tammikuu (2)
POLOinen 10 vuotta!
Auton lattian, takaluukun ja konepellin vaimennus
2017 (30)
joulukuu (3)
Kiire ja liikenne - testatusti huono yhdistelmä!
Leonidaksen kuusenhakureissu
Polkupyörän valot - miten niitä käytetään oikein?
marraskuu (2)
Startti - oppikirja opetuslupaopetukseen
Autoliiton opetuslupainfo - kaikki mitä halusit tietää ajokortin hankkimisesta opetusluvalla
lokakuu (3)
Toyota Ecorun - uudenlainen taloudellisuusajokilpailu
Lotus Elise ja täydellisen rypsipellon metsästys
Pihistelyä ja mahtavia maisemia - Skoda Economy Run 2017
syyskuu (1)
HJC R-PHA 70 - ei enää ikinä aurinkolaseja moottoripyöräillessä!
elokuu (3)
Vuoroin vieraissa - tsekkiläiset taloudellisuusajajat tuhansien järvien maan ecorunissa
Liikaa hifistelyä, liian vähän pihistelyä - Suurajot NEZ EcoRun 13.8.2017
Pikaisessa koeajossa Volkswagen Arteon ja ennakoiva adaptiivinen vakionopeussäädin
heinäkuu (3)
Tampereen liikennejärjestelyt yllättivät turistin
Skootteri ei ole lälläripyörä, ainakaan kaupungissa
Illalla olin voittaja, aamulla enää toinen - AKU EcoRun 9.7.2017
kesäkuu (3)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 2.)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 1.)
Auto jäi pikapesun ulkopuolelle - asiakaspalvelu keräsi pisteet kotiin + Voita ilmainen autopesu!
toukokuu (3)
Leonin 30 tkm huolto - öljynvaihto, vajavainen akku ja rasittavat natinat
Takatalvi yllätti - 270 km kesärenkailla loskakelissä
POLOinen PINGailemassa eli autobloggaaja sisällöntuottajafestareilla
huhtikuu (2)
Auton kuntotarkastus
Autourheilijat Pohojanmaalla
maaliskuu (3)
Pysähdyin moottoritiellä ja muita viikonlopun autoilukuulumisia
Kiveniskemän korjaus Leonin tuulilasista
Kauhea naarmu auton maalipinnassa!
helmikuu (2)
Koeajossa Lexus IS 300h - se parempi Toyota?
Audi Quattro Tour 2017 - miten Audit selvisivät laskettelurinteestä?
tammikuu (2)
Minkä näistä koeajaisin? Uusi Seat Leon, Toyota C-HR vai Lexus IS 300h?
Autojen sijaintitiedot vuotivat nettiin jo nyt
2016 (30)
joulukuu (1)
Auto 2016 -messujen hauskin koeajo: pikkuruinen sähköauto Renault Twizy
marraskuu (3)
Auto 2016 - lisää koeajoja, vuoristorata ja Opel OnStar
Auto 2016 -messut - autojen Mega Pop-Up myymälä ja paljon muuta
Muuttaako urheiluauto käyttäytymistä? Testissä Lotus Evora 400
lokakuu (4)
Onko yksisuuntainen Puistokatu oikeasti turvallinen pyöräilijöille?
Rengashotelli ja puuttuvat pultit
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 2/2)
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 1/2)
syyskuu (1)
Ford Driving Skills for Life
elokuu (3)
Koeajossa huikea urheiluauto Lotus Evora 400
Seat Leon äänieristys
Seat Leon resonoi ja natisee
heinäkuu (1)
Harjoittelu kannattaa! 1000 Lakes EcoRun 2.7.2016
kesäkuu (2)
Taloudellisen ajon vinkit hiekkatiellä ajamiseen
Leonin ensimmäinen öljynvaihto ja säästövinkki
toukokuu (4)
Kirottu kilpailu? Neste Myllylampi Ecorun 21.5.2016
Koeajossa faceliftin saanut superpihi Toyota Auris Hybrid
Yksi vai 50 hevosvoimaa?
Että sellainen moottoripyöräilykauden aloitus!
huhtikuu (3)
Rekisterikilpibongaus
Milloin U-käännös on kielletty?
Leonin takuukorjauksia
maaliskuu (2)
Ecorun ja autoslalom kilpaileminen
Onnistuuko taloudellinen ajaminen talvella? Savon Pihistys Kuopion Autokauppa Ecorun 27.2.2016
helmikuu (3)
Kokemuksia Leonin kitkarenkaista
Teslan lataaminen
Vertaisvuokralla unelma-auto Tesla Model S P85D
tammikuu (3)
Pysäköinti Jyväskylän satamassa
Auton lainaaminen naapurille - uhka vai mahdollisuus?
Nissan Juke Nismo RS - terrierimäinen möhköfantti koeajossa
2015 (40)
joulukuu (2)
Hauskaa joulua!
Autoslalom kilpailu Leonilla
marraskuu (3)
Around View Monitor ja muita lisäapuja kuljettajalle a'la Nissan
Päästöskandaaliauton(?) kulutusennätys
Koeajossa superhauska Mazda MX-5
lokakuu (4)
Volkswagenin vieraana Jyväskylän MM-rallissa
Nastarenkaat vai kitkarenkaat? Talvirenkaiden valinta Leoniin
Volkswagen Demo Tour 2015
Leonilla yli 1000 km yhdellä tankillisella!
syyskuu (4)
Jyväskylän Autotarvikkeen naistenilta
Ratti.fi - ajokortin opetuslupien välityspalvelu
Hipoen ohi ja kolmion takaa känny korvalla - suomalainen liikenne takapenkkiläisen silmin
Tehotytöt vauhdissa: Vesijärven Auto Ecorun
elokuu (3)
Yritys päihittää vakionopeussäädin ja hieman Ecorun-pohdintaa
Onnellista autoslalomia
Moottoripyörän talvisäilytys sekä huolto- ja myyntipohdintaa
heinäkuu (2)
Kurkku Kalajoella
Leonin CQuartz Finest -pintakäsittely
kesäkuu (2)
1000 Lakes EcoRun - taloudellisen ajon soratieralli?
Poloinen pysyy Poloisena, mutta Leon on nyt Leonidas
toukokuu (6)
Polon viimeiset pihistelyt: LänsiAuto Ecorun 18.4.2015
Leonin renkaiden vaihto uusiin ja pyörien suuntaus
Uudet vanteet ja renkaat Leoniin
Kilometrien kerryttämistä ja autovouhottajien tapaamista
Leonin luovutus
Leonin luovutushuolto
huhtikuu (4)
Leonin maahantulotarkastus
Moottorijarrutus vai vapaalla rullaaminen?
Onnellisten ajokoulu vm. 2015
Lisensoitu autourheilija!
maaliskuu (5)
Kitkarenkaat liukkaan kelin radalla
Koeajossa Toyota Auris Hybrid - ekotietoisen taviksen valinta
Automerkkien kevään kovimmat #some #kampanjat
Autourheilu todella kiinnostaa naisia!
Autoja, moottoriurheilua ja naisia
helmikuu (4)
Oho, tilattiin auto
Volkswagen Winter Drivingschool
Seat Leon jälleen testissä - onko Polo saamassa seuraajan?
Poloisen ensikosketus kitkarenkaisiin
tammikuu (1)
Mitä kaikkea POLOiselle tapahtui vuonna 2014?
2014 (41)
joulukuu (3)
Joulukuun lopun löpinät
Nissan Pulsar - ei mikään tähdenjäänne
Leidi liikenteessä
marraskuu (3)
Karvalakki-Leon vuokralla
Glosspoint - palvelua vailla vertaa
Testissä Ford Ranger Wildtrak -pick-up
lokakuu (3)
Renkaiden vaihto hintavertailu
Törttöilijöitä liikenteessä - blogaus vanhan ajan malliin
Auton vanteet netistä
syyskuu (4)
Rullahiihto liikenteessä
Sumussa ajaminen ja sumuvalojen käyttö
Polon toinen taloudellisen ajon kilpailu: maantiekulutuksen haamuraja rikki kirkkaasti!
EcoRun taloudellisuusajokilpailu Pololla
elokuu (2)
Kohta pihistellään taas!
Uudet keskikupit vanteisiin ja virallinen pysäköintipaikka
heinäkuu (3)
Moottoripyörän parantelua
Jyväskylä - Kuopio - Jyväskylä
Polon 3-vuotishuolto
kesäkuu (3)
Uusi Mazda3 - taviksesta katseenvangitsijaksi
Polon ensimmäinen katsastus
Testissä kuljettajan pikku-apurit: mukautuva vakionopeussäädin ja kaistanpitoavustin
toukokuu (2)
Ihana uusi Polo <3
Taloudellisen ajon kilpailu Ecorun
huhtikuu (3)
Kevään renkaanvaihtokuviot ja DSG:n öljynvaihto
Keski-Suomen Moottoripyöränäyttely vm. 2014
Ensiesittelyssä uusi Volkswagen Polo
maaliskuu (5)
Ja sitten kuolo korjasi Polon akun
Polkupyörien huoltoa
Seuraa Poloista!
Poloinen goes off-road
Volkswagen hyötyautojen talviajokoulu kevätkelissä
helmikuu (4)
Tänä talvena liukasta on vain radalla
Onnellisten ajokoulun opit käytännön kokeessa
Kohti onnellisempaa ajokulttuuria
Onnellista liukastelua
tammikuu (6)
Pohdiskellen Pohjanmaalle
Lyhyitä ajoja + kireät pakkaset = tyhjä akku
Onnellisten ihmisten ajokoulun startti ja läheltä piti
Koeajossa Seat Leon FR
Parhautta!
Hakkapedia-blogaajaksi
2013 (31)
joulukuu (2)
Tonttu-Polo
Taloudellinen ajotapa - kokemuksia Drivecon käytöstä
marraskuu (4)
Demo Tour 2013 ja kestohymy
Uudet nastarenkaat polkupyörään
Toyota Auris Hybrid
Kesäinen koeajorupeama
lokakuu (3)
Taloudellisen ajon harjoittelua Toyotan tapaan
Renkaiden vaihto Poloisen tapaan
Ongelmalliset vaihteet
syyskuu (5)
Uusi leiska!!
Jyväskylä - Toivakka - Kangasniemi - Hankasalmi - Lievestuore - Jyväskylä
Vähän erilainen ratapäivä
Puhdas auto - pahempi mieli?
Uusi polkupyöräni - Nishiki Hybrid Comp SLD
elokuu (2)
Harjaton pesu
Ja korvat lepää!
heinäkuu (2)
Nissan Juke Nismo
Polon kaksivuotishuolto
kesäkuu (2)
MP-kauden avaus
Polkupyörän renkaanvaihtopulmia
toukokuu (2)
Facebookista voi oikeasti voittaa jotain!
Kops!
huhtikuu (2)
Kuinka tyhjentää lompakko moottoripyöränäyttelyssä
Talven suruja
maaliskuu (3)
Uusi Golf ja Polo GT
Vihreä unelma
Rata 2013
helmikuu (2)
Nastarenkaat kaksipyöräiseenkiin - lopulta
Uuden vuoden kilpailun voittaja on...
tammikuu (2)
Yhteenveto ajokaudesta 2012
Uuden vuoden kilpailu
2012 (30)
joulukuu (2)
Herkkua on siinä monenlaista.
Ylimääräinen öljynvaihto ja takuukorjauksia
marraskuu (2)
Ei niin yllättävät ensilumet
Uusi Golf ja Robo-up!
lokakuu (2)
Moottoripyörä talvisäilöön
Lisää näkyvyyttä
syyskuu (2)
Se oli hyvä vanne
Uusi Audi A3
elokuu (4)
Kaahaavat motoristit vs. ohiteltava motoristi
Eerik pesussa
Yhden pysäköintiruudun ongelma
Polo 1 v!
heinäkuu (2)
Polo ja rätisevä Media-In
Auton kulutuksen seuranta
kesäkuu (3)
Jennin ja Eerikin ensimmäiset seikkailut
Varusteostoksilla
Moottoripyörän hankinta
toukokuu (4)
Sateiset pikakuulumiset
Sumuvalopelle ilman sumuvaloja
Vielä niistä jäljistä ovenkahvassa...
Kevätpesu - ja mitä kuran alta löytyikään
huhtikuu (1)
Päivävalot ja pimeiden perien ongelma
maaliskuu (4)
Ei Golfkärryä meille
Up!
RSS ja muuta yleistä
Näin poliisin, mokasinkohan?
helmikuu (3)
Liukastelua Lievestuoreella
Polo 6R 1.2 TSI DSG Highline
Poloa ulkoiluttamassa
tammikuu (1)
Analyysi pienestä punaisesta paholaisesta
2011 (37)
joulukuu (3)
Hauskaa joulua!
Paras häälahja ikinä!
Polon suojauskäsittely
marraskuu (2)
Polo Simoissa
Kuulumisia autonhuoltokurssilta
lokakuu (4)
Jyväskylä - Ylivieska - Jyväskylä
Tunnustus
Volkswagen Demo Tour 2011
Inssi läpi ... vaivoin
syyskuu (6)
Moottoripyörän teoriakoe läpi!
Olenko hidas oppimaan vai muuten vain hidas?
Rohkeasti liikenteen sekaan
Onko tämä nyt niin hämmentävää?
Pelottava moottoripyörätunti
Eka ajotunti moottoripyörällä
elokuu (8)
Ensimmäinen ja viimeinen kerta (MP 1/2)
Autonhuoltokurssi tulee taas!
Lelun ohjaksissa ja museoesineen kyydissä
Motoristin henkivakuutukset: jarruttaminen ja kääntäminen (MP 5/6)
Lisää kirjaimia ajokorttiin (MP 3/4)
Oho, ostettiin auto
Polo Junior ja Polo Senior
Terveisiä Pololta
heinäkuu (2)
Bilteman kromiset pölykapselit, osa 2
Helsingin keskusta taas vähän tutummaksi
kesäkuu (1)
Katsastus vm. 2011
toukokuu (2)
Pyöräilyneuvontaa
Econen
huhtikuu (2)
Matelua pääsiäisen paluuliikenteessä
Oikealle kääntyvä väistää ... jos väistää
maaliskuu (2)
Vuosihuollon paikka
Ratapäivä 2011
helmikuu (2)
Uudet talvirenkaat
Nissan JUKE
tammikuu (3)
Polkupyörä vuorostaan huoltoon
Uusi leiska
Mitä sanoo Polo 95 E10 bensasta?
2010 (30)
joulukuu (1)
Turvallista uutta vuotta!
marraskuu (3)
Käsittämätöntä toistoa
Polo GTI ja jokasyksyinen Scirocco-koeajo
Epätaloudellista taloudellista ajoa
lokakuu (4)
Saija ratissa
No nyt se sitten levisi
"Eivät renkaat kesää tee"
Simuloitu rengasrikko
syyskuu (6)
"Jarrut - vauhdin surma"
Voidellaan ettei leikkaa kiinni
Kuinka moottori toimii?
Auton perusrakenne tutuksi
Audi A1
Autonhuoltokurssi
elokuu (1)
Kaikkien aikojen ilotulitus ja kaikkien aikojen ruuhka
heinäkuu (1)
Pysäköinti Ainolanrannassa
kesäkuu (1)
Myöhäinen katsastus
toukokuu (2)
Outo ohituskaista
Kilpisenkatu - pyöräilijän inhokki
huhtikuu (1)
Kesärenkaiden vaihtoaika x 2
maaliskuu (2)
Pikavisiitti Helsinkiin
Hämärä ABS-ongelma
helmikuu (5)
Ratapäivä
Hieno Audi ja nuiva Audimies
Enää viikko!
Polo palasi elävien kirjoihin
Koskaan ei ole Polo jättänyt tielle ...
tammikuu (3)
Käsijarrun tärkeydestä
Ei tullut BC:tä, tuli pelkkä B
Paras synttärikortti
2009 (36)
joulukuu (1)
Pimeällä ajamisen kurssi - perinteisesti vai simulaattorilla?
marraskuu (1)
Ajelemassa
lokakuu (4)
Vahaa pintaan ja talvirenkaat alle
Jos edes joku ottaisi opikseen...
"Kiesi-kohu ei kolhinut Audi-kauppaa"
Sciroccoooo <3
syyskuu (2)
Uutta Poloa ihailemassa
Kootut seikkailut Helsingissä
elokuu (2)
Kutsu
Ylinopeusvalvonta: kootut selitykset
heinäkuu (1)
Jyväskylä-Lahti-Jyväskylä
kesäkuu (4)
Läheltä piti juhannuksena
POLOinen 1 v.
Peruuttelua
Polo kesäkuntoon
toukokuu (3)
Taas ratin takana!
Kyytiläisenä
Kun jarrua ei voikaan painaa
huhtikuu (3)
Taas Tampereella
Talvi väistyy
Pablo Picassoa testaamassa
maaliskuu (6)
Huolto ja katsastus - uusi yritys
Katsastus
Vuosihuolto
Vaajakosken liikenneympyrässä ajaminen
Pesua kaivattaisiin
Ilmaista liukastelua
helmikuu (5)
Volkswagen Polo vm. 2008 vs. 2004
Automaattia testaamassa
Jyväskylä-Tampere-Jyväskylä
Kunnossa!
Palautetaan korjaamolle
tammikuu (4)
Oma Polo kullan kallis
Yksi Polo korjaamolle, toinen Polo vuokralle
Kolareita kerrakseen
Polo kolarissa
2008 (24)
joulukuu (1)
Valoton risteys sekoittaa päät ja aiheuttaa vaaratilanteita
marraskuu (3)
Pysäköintipaikasta sakkopaikaksi
Talvea odotellessa
Pientä koristelua
lokakuu (4)
Uudet autot tuoksuvat hyvälle
Ei ole pakko mennä jos ei mahdu
Kirkkaita kilometrejä!
Paluu liukkaalle
syyskuu (5)
Unelma-autoni
Autoton päivä
Inssimuistoja
Jopas oli ohitus
Jyväskylä-Hämeenlinna-Jyväskylä
elokuu (6)
Kuukauden viimeinen päivä
Ollaanpa sitä nyt niin kiireisiä
Törttöilijöitä liikenteessä
Jenni testaa
Kesäkumit vaihtoon
Hetken loisto
heinäkuu (2)
Liukastelua 2-vaiheessa
Arvioiva ajo
kesäkuu (3)
Uudet matot
Tyhmiä ohituksia rauhallisessa juhannusliikenteessä
Taustaa

Katso suosituimmat vaihtoautomme juuri nyt!