POLOinen

POLOinen

Jaa sivu POLOinen

Oho, tilattiin auto

keskiviikko 25.02.2015 Avainsanat: Auton hankkiminenSeatSeat Leon

Niin siinä sitten kävi, että Jyväskylän Autotarvikkeen Seat-myyjä Jarno sai puristettua Leonista niin hyvän tarjouksen, että pistimme auton tilaukseen.

Meidän perheessämme on ollut tapana tehdä kaupat sitä nopeammin, mitä kalliimmasta asiasta on kyse. Nykyisestä asunnosta jätimme tarjouksen kaksi tuntia ensiesittelyn jälkeen, koska se oli niin ihana, ja showroomista löytynyt Polo ostettiin kahden päivän harkinta-ajalla, koska sekin oli niin ihana. Nyt kun uutta ihanaa autoa oltiin tilaamassa tehtaalta eikä kukaan ollut viemässä sitä nenämme edestä, pystyimme rauhassa tinkimään hintaa ja kyselemään tarjouksia myös muualta. 

Kaverini suositteli kiiruhtamaan autokaupoilla hitaasti, mutta turhan pitkään emme viitsineet kiusata myyjää tai “roikottaa löysässä hirressä”, kuten mieheni asian ilmaisi. Jarnon ekan tarjouksen väliraha 18000 e oli mielestämme huono, mutta toisessa oli jo yritystä; väliraha 16800 e. Tarjouksen perään Jarno laittoi vielä toisen mailin, että hän haluaa oikeasti myydä auton meille ja yrittää tehdä tarjouksen sen mukaan. Mailista oli varmaankin unohtunut kuva äärimmäisen söpöstä anovasti katsovasta koiranpennusta, mutta toisaalta sitä ei tarvinnut, sillä fiilis välittyi ilmankin... ;) Että sen mailin jälkeen tuntui sitten siltä, että meillä on koiranpentu löysässä hirressä. Raukkaparka! Mutta pysyimme kovina ja pyysimme tarjouksia myös muualta ennen kuin muita peliliikkeitä.

Tarjouspyyntö eri autoliikkeisiin

Tarjousten pyytäminen eri liikkeistä oli mielenkiintoista puuhaa. Lähetin sähköpostia neljälle Seatin jälleenmyyjälle kertoen, että olemme ostamassa uutta Leonia ja haluamme tietää, jos sen saisi edullisemmin joltain muulta paikkakunnalta. Saamani vastaukset olivat hyvin eri tasoisia niin kommunikaatioltaan kuin hinnaltaankin.

Parhaan palvelun tittelin saa Espoon LänsiAuto, jonka myyjä vastasi illalla lähettämääni viestiin alle tunnissa ihan vain ilmoittaakseen, että palaa asiaan heti seuraavana päivänä. Valitettavasti liikkeen tarjous oli kaikista kallein. Kun kiitin ja kerroin saamieni tarjousten hintahaitarin, sain vielä uudemman tarjouksen, mutta valitettavasti se oli edelleenkin kaikista kallein. Myyjä pahoitteli, että se on paras johon he pystyvät, mutta kommentoi, että jos haluan parasta palvelua, niin häneen kannattaa olla yhteydessä. Ja totta tosiaan, huonosta tarjouksesta huolimatta myyjästä jäi erittäin mukava fiilis, sillä yhteydenpito oli aktiivista ja iloista. Väliraha 20073 e / 180073 e.

Parhaan ensimmäisen tarjouksen antoi Autotalo Lohja. Ehkä myyjä oli tajunnut heti, että olemme oikeasti ostamassa autoa, sillä tarjous ihan eri luokkaa kuin muut. Jätin hyvän tarjouksen muhimaan ja lopulta kävi niin, että myyjälle tuli vastattua vasta, kun olimme kaupat tehneet. Tarjouksensa perään myyjä ei kysellyt. Poimin liikkeen mukaan vertailuuni, koska sen myyjää oli kehuttu jollain autofoorumilla. Väliraha 16400 e.

Tarkimmat speksit vaihtoautosta tiedusteli Tampereen Laakkonen. Kun muut laskivat tarjouksen vain auton rekisterinumeron ja kilsojen mukaan, Laakkonen halusi tietää kaiken viimeisimmästä huollosta mahdollisiin korjattaviin asioihin ja renkaisiin. Olisi pitänyt tajuta kertoa kaikki heti tarjouspyynnössä, mutta kuvittelin, että auton tiedot näkyvät jossain autoliikkeiden yhteisessä tietokannassa. Väliraha 17500 e.

Tylsimmän fiiliksen jätti Ylivieskan Autotalo Antti-Roiko. Myyjän sähköpostivastaukset olivat hieman tylyjä, kun niissä ei edes tervehditty. Ensimmäisen tarjouksen saatteena oli vain ilmoitus, että viimasuojaa ei tarvitse eikä heillä ole sitä tarjota. Kun kiitin tarjouksesta ja sanoin “ei kiitos”, sain vielä toisen tarjouksen, josta jäi fiilis, kuin se olisi viskattu eteeni. “Tuo on millä kaupan teen ja oletan että Polo on siistissä kunnossa, eikä, siihen minulta mene rahaa kuluihin.” Sähköpostin allekirjoituksen “Ystävällisin terveisin” oikein pelasta, kun mailista muuten jää fiilis “pidä hyvänäsi”. Tarkemmin tarjousta lukiessani huomasin, että siitä puuttui 730 e arvoinen FR Pack, joten hinnaltaan parhaalta näyttänyt tarjous ei ole vertailukelpoinen muiden tarjousten kanssa. Väliraha 17600 e / 16000 e. 

Kaupat

Saatuamme muiden liikkeiden tarjoukset tulimme siihen tulokseen, että väliraha pitää pystyä tinkimään 16000 euroon, sillä sen verran lähelle sitä jo muutamassa tarjouksessa mentiin. Kun Jarno sitten taas kyseli tilannetta, kerroimme, että sillä teemme kaupat. Saimme vastatarjouksen 16500 e + eka huolto ja sijaisauto ilmaiseksi, mutta siitä ei olisi hyötyä meille, koska ottaisimme autoon huolenpitosopimuksen johon huollot kuuluvat.

Mainitsinko muuten, että kommunikoin Jarnon kanssa sähköpostin sijaan melkein pelkästään tekstiviestein? Minusta se oli hauskaa. :) Kun edellisen tarjouksen jälkeen puhelin sitten oikeasti soi, se vaikutti lupaavalta. Totta tosiaan, maahantuojan suosiollisella avustuksella Jarno kertoi saaneensa puristettua hinnasta vielä viimeiset 500 e pois ja saisimme auton siihen hintaan, millä olimme sanoneet tekevämme kaupat. Jes!

 

Jyväskylän ja jonkun muun paikkakunnan tarjouksen olisi lopulta pitänyt erota usealla satasella, että olisimme lähteneet tekemään kauppaa muualle. Sen verran siitä olisi vaivaa ja tuttu myyjä on kuitenkin aina tuttu myyjä. Etenkin, kun kyseessä on niin hyvä tyyppi mitä Jarno on. :)

Parin päivän päästä suuntasimme Autotarvikkeelle tekemään kaupat uudesta Seat Leonista. Tilaukseen pistettiin lopulta seuraavanlainen auto:

SEAT Leon 1,4 TSI 150 ACT FR DSG

- Ulkoväri: Lima Green I3I3

- Istuinverhoilu: Uusi Leon FR Black

- LED Pack

- LED-sisävalopaketti

- Mukautuva vakionopeudensäädin

- Navi system -audio- ja navigointijärjestelmä

- Mapcare (sis. Euroopan kartasto)

- Pysäköintitutka edessä ja takana, optinen pysäköintiavustin 

- SEAT Sound system (10 kaiutinta, subwoofer), tilapäinen varapyörä

- Moottorilämmitin ja sisähaara asennettuna

- Viimasuoja

- Kangasmatot

Vielä viime hetkellä tingimme mukaan kangasmatot, jotka olimme unohtaneet sisällyttää alkuperäiseen Jarnolle laittamaamme tarjouspyyntöön. Lisäksi saamme kylkiäisenä jo edellisviikon tarjouksessa mukana olleet pienet ekstrat: Seat ensiapulaukku (koska nykyinen ei mahdu istuimen alla olevaan lokeroon...), Seat takki ja Defa Termini sisätilanlämmitin. Erityisesti sisätilalämmitin oli tosi kiva lisä, sillä olisimme joutuneet ostamaan sen muutenkin, koska Polon lämmitin Defa Termina on Leoniin turhan paksu.

Leonin autoverollinen kokonaishinta lisävarusteineen oli 32396,73 e eli 16000 euron välirahalla Polosta saatiin hyvitystä 16396,73 e. Hyvityshinnan euromäärä ei tosin meitä hirveästi kiinnostanut, koska käytännössä vain sillä oli merkitystä, miten paljon pitää maksaa väliä että vanha auto vaihtuisi uuteen.

Vanteet

Tarkkasilmäisimmät lukijat huomasivat edellisessä merkinnässäni ristiriidan: valitin 18” vanteiden meluisuudesta, mutta olin laittanut ne silti tarjouspyyntöön. Todellisuudessa autoon on ollut koko ajan tulossa FR-varustetasossa vakiona olevat 17” vanteet. Suunnittelimme vain alunperin myyjän kanssa sellaista puljausta, että vaihdettaisiin pyörät päikseen showroomissa olevan Leonin kanssa, jolloin liikkeelle jäisi isot edustavat vanteet ja me saisimme FR:n perus 17” vanteet. Tämä siksi, että led-valot ja 18” vanteet sisältävä FR Pack on halvempi kuin pelkät ledit sisältävä LED Pack (730 vs 770 e, missä ei ole mitään järkeä!). Kaupantekovaiheessa myyjä vaihtoi FR Packin kuitenkin LED Packiin, niin ei tarvitse säätää.

Mieheni olisi huolinut Leoniin 18” vanteet, mutta minä halusin ehdottomasti pienemmät, koska ainakin kuvittelen niiden olevan hiljaisemmat. Lukijalta tosin tuli jo kommenttia, että myös 17” on meluisat. Noh, kuulostellaan niitä sitten kun auto tulee. Voi olla, että vaihdatan saman tien uudet hiljaiset kesärenkaat tehtaan “random”-renkaiden tilalle. Riippuu siitä, millä renkailla auto tulee tehtaalta.

Style-varustetason vakiona olevilla 16” pyörillä Leon olisi tietysti hiljaisin ja myös taloudellisin. Sen verran minussa on kuitenkin turhamaisuutta, että en kelpuuta niitä. Mielestäni ne vain ovat liian läskit urheilulliseen autoon.

Odottavan aika ei olekaan niin pitkä

Seat Leonien toimitusaika on 2,5-3 kuukautta. Tämänhetkisen arvion mukaan vihreän ihanuutemme tuotantoviikko on kuulemma 15 eli kuuden viikon päästä; kahdeksan viikkoa tilauksesta. Suomeen auto ehtii toukokuussa. Ei minusta mitenkään paha aika odottaa. Nyt odotetaan vain jännityksellä, kumpi ehtii ensin: vihreät lehdet puihin vai vihreä Leon meille!

Tilaa Autotien uutiset sähköpostiisi!

Keskustelu

  • Sampo - 26.2.2015 klo 22:11

    Minkä vuosimallin auto Polo on ja paljonko olette sillä ajanut?

  • Jenni - 27.2.2015 klo 23:14

    POLOinen on vm. 2011 ja kilsoja mittarissa nyt n. 33000, kauppakirjaan merkittiin 35000 km. Ja kyseessä on siis 77 kw 1.2 TSI DSG Highline Polo kaikilla herkuilla! <3

    Tässä vanhoja kirjoituksiani Polosta ja sen varusteista.
    http://www.autotie.fi/tien-sivusta/poloinen/oho--ostettiin-auto
    http://www.autotie.fi/tien-sivusta/poloinen/polo-6r-1-2-tsi-dsg-highline

  • Robin - 4.3.2015 klo 8:36

    Onnittelut uudesta autosta :) ! Itsekin olen miettinyt tuota Seat Leonia sylinterien lepuutuksella. Mutta koeajot on vielä ajamatta. BlueGT Polo on houkuttelevampi vaihtoehto hintansa ja ulkonäkönsä perusteella. Tosin myös facelift Ibizakin kiinnostaa, jonka pitäisi tulla uudistettuna tämän vuoden aikana. Onhan niitä muitakin kiinnostavia vaihtoehtoja kuten tuleva facelift BMW:n 1-sarjalaisesta, kun emäntä hankki edellisen sukupolven 1sen.

  • Piia / Rattituntuma - 5.3.2015 klo 9:41

    Onnea! Ei huono valinta, vaikka Seatia ehkä turhan vähän kehutaan. Eikä teillä kauas puusta, eli edellisestä pudonnut kun kerta VW Groupista puhutaan :) Itse edelleen haaveilen Saapiskasta toivoen että NEVS saisi kehitystyönsä eteenpäin jotta sitten joskus kun sitä rahaa kaikelta asuntolainalta jää yli auton ostoon niin ei tarvitsisi kovin vanhaa ostaa :D

  • Jenni - 5.3.2015 klo 20:25

    Kiitos onnitteluista! :) Ja tosiaan VW-konsernissa sentään pysytään, suunnataan vaan vähän etelämpään. Vaikka onhan meidän Polokin Espanjassa tehty. :) Polon muotoilu on <3, mutta niin on Leoninkin. Leon on minusta sellainen nuorekas Volkkari! Tuo Bemari meneekin sitten ihan omaan hintaluokkaansa, tai niin ainakin kuvittelen.

    BlueGT Polo olisi meillekin tullut silloin kun tämä nykyinen Polo tuli, jos sitä olisi ollut myynnissä silloin. Mukavan taloudellinen ja silti tehokas = auto just mun makuuni. Tää Leon on kiva, koska se on varsin tehokas, mutta liekö ACT:n johdosta malliston pihein bensakone; päästöt vain 108 g/km.

    Sä ehdit Piia hyvin lyhennellä asuntolainaa, kun odottelet että tulee toivomasi Saabin malli. :)

  • Rane - 8.3.2015 klo 19:43

    Onnittelut uudesta tulevasta autosta, väri on hieno ja erottuva :D

    Samanlaista autoa pähkäilin itsekin yhtenä vaihtoehtona, kun tammikuussa autokuumeen kourissa kouristelin. Lopulta päädyin kuitenkin VW Polo BlueGT -malliin DSG:llä. Polo on pienempi, mutta se tuli halvemmaksi ja miellytti enemmän omaa silmääni. Ensimmäinen VW-tuote minulla. Aika näyttää, että tuleeko jatkoa.

  • Jenni - 9.3.2015 klo 14:26

    Kiitos! Oot jo toinen kommentoija, joka on valinnut Polo GT:n Seat Leonin sijaan. Se on kyllä varmasti hyvä auto, uskon että olet tyytyväinen! :)

    Laskin Polo GT:lle mielenkiinnosta hinnan samoilla varusteilla kuin meidän Leon tulee. Hintaeroa Polon hyväksi tulisi noin 2500 e, minkä lisäksi säästöä tietty tuo pienemmät ja edullisemmat renkaat. Miinusta taas pienempi koko ja meluisampi kabiini.

  • Robin - 9.3.2015 klo 14:55

    Joo bemarissa hinta pompsahtaa varsin korkealle, mitä ripeämmän ja paremmin varustellun pelin ottaa alleen. Hinnat alkaen mallistossa 114i on vaatimaton, että järkevämpi vaihtoehto on 116iA ja vielä parempi 118iA, mutta noissa automaatti lisukkeineen nostaa hinnat aika koviksi kuten Audi A3:ssa. Voi olla ettei tule innostusta laittaa yli 30k€. Faceliftiin pitäisi tulla uudet hinnat sekä moottorit (3-syl + turbo). Myös facelift A1 kiinnostaa, vaikka tuolloin joutuisi totuttelemaan tilojen vähyyteen.

  • Rane - 11.3.2015 klo 18:20

    Lainaus Jenni "Laskin Polo GT:lle mielenkiinnosta hinnan samoilla varusteilla kuin meidän Leon tulee. Hintaeroa Polon hyväksi tulisi noin 2500 e, minkä lisäksi säästöä tietty tuo pienemmät ja edullisemmat renkaat. Miinusta taas pienempi koko ja meluisampi kabiini."

    En kyllä raskinut ottaa Poloa kaikilla niillä varusteilla millä olisin halunnut. Ovat aika suolaisen hintaisia, valitettavasti. Samoin Leon olisi tullut hieman vähemmillä varusteilla mitä teille. Tosin mietin myös Styleä vähän paremmilla varusteilla. Isompaa teki mieli, mutta tällä kertaa meni näin :). Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka seuraava kulkupeli olisi Leonista joku ärhäkkäämpi versio, kun kerkeän tottua Polon tehoihin.

  • Jenni - 19.3.2015 klo 22:26

    Robin: A1 on tosiaan aika pieni, mutta riittää toki 2 hengelle kuten Polokin. Hinta vaan isompi, joten siinä mielessä en oikein näe siinä järkeä, siis jos säästää haluaa. Luin jostain törmäystestituloksesta, että sen takapenkille ei suositella kovin pitkiä ihmisiä...? Eikä ihme, koska miehelläni ainakin oli siellä pää katossa.

    Rane: Ihan hyvät varustelut sulla taitaa Polossa kuitenkin olla, kun on tuo BlueGT -malli. :) Mitä kaikkea jätit pois?

Kirjoita kommentti

Tämä on tietoturvatarkistus. Mikä seuraavista on lemmikkieläin?

Tietoa blogista

POLOinen on liikenne- ja autoblogi, jonka perustin kesällä 2008. Aiemmin autot eivät kiinnostaneet yhtään, mutta hankittuani auton olosuhteiden pakosta innostuinkin autoilusta oikein kunnolla. Liikenne on minulle peliä, jossa pyrin menestymään aina vain paremmin!

Kirjoittelen blogiin kaikenlaisista autoiluun liittyvistä asioista moottoripyöräilyä unohtamatta. Erityisesti sydäntäni lähellä ovat Volkswagen, liikenneturvallisuus ja taloudellinen ajaminen.

Ota yhteyttä: poloinenblogi(a)gmail.com

Arkistot
2018 (14)
heinäkuu (2)
Auton vuokraaminen ulkomailla - ensikertalaisen kokemuksia
Leonin ensimmäinen katsastus ja päivä filmitähtenä
kesäkuu (1)
Leonin 3-vuotishuolto - katolle pissiminen vaihtui karkkikaupan tuoksuun
toukokuu (3)
Seat Leon - murtumat takavalojen umpioissa
Seat Leon - DSG-vaihteiston kytkimen vaihto
Kaaharizombie pihtaamassa - Neste Pusula EcoRun 15.4.2018
huhtikuu (3)
Leonin pienin kulutus ikinä! AL Helsinki EcoRun 14.4.2018
Kulutustestailuja ennen kauden ensimmäisiä Ecorun taloudellisuusajokilpailuja
AL-Sport päivät Hyvinkään Sveitsissä
maaliskuu (1)
Kauden 2018 ecorun taloudellisuusajokilpailut - millä autolla ja kenen kanssa?
helmikuu (2)
Koeajossa upea coupé Lexus RC 300h
Pitääkö vilkkua käyttää aina risteyksessä kääntyessä?
tammikuu (2)
POLOinen 10 vuotta!
Auton lattian, takaluukun ja konepellin vaimennus
2017 (30)
joulukuu (3)
Kiire ja liikenne - testatusti huono yhdistelmä!
Leonidaksen kuusenhakureissu
Polkupyörän valot - miten niitä käytetään oikein?
marraskuu (2)
Startti - oppikirja opetuslupaopetukseen
Autoliiton opetuslupainfo - kaikki mitä halusit tietää ajokortin hankkimisesta opetusluvalla
lokakuu (3)
Toyota Ecorun - uudenlainen taloudellisuusajokilpailu
Lotus Elise ja täydellisen rypsipellon metsästys
Pihistelyä ja mahtavia maisemia - Skoda Economy Run 2017
syyskuu (1)
HJC R-PHA 70 - ei enää ikinä aurinkolaseja moottoripyöräillessä!
elokuu (3)
Vuoroin vieraissa - tsekkiläiset taloudellisuusajajat tuhansien järvien maan ecorunissa
Liikaa hifistelyä, liian vähän pihistelyä - Suurajot NEZ EcoRun 13.8.2017
Pikaisessa koeajossa Volkswagen Arteon ja ennakoiva adaptiivinen vakionopeussäädin
heinäkuu (3)
Tampereen liikennejärjestelyt yllättivät turistin
Skootteri ei ole lälläripyörä, ainakaan kaupungissa
Illalla olin voittaja, aamulla enää toinen - AKU EcoRun 9.7.2017
kesäkuu (3)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 2.)
Motoristi Survival Tour - mahtava moottoripyöräkoulutus! (osa 1.)
Auto jäi pikapesun ulkopuolelle - asiakaspalvelu keräsi pisteet kotiin + Voita ilmainen autopesu!
toukokuu (3)
Leonin 30 tkm huolto - öljynvaihto, vajavainen akku ja rasittavat natinat
Takatalvi yllätti - 270 km kesärenkailla loskakelissä
POLOinen PINGailemassa eli autobloggaaja sisällöntuottajafestareilla
huhtikuu (2)
Auton kuntotarkastus
Autourheilijat Pohojanmaalla
maaliskuu (3)
Pysähdyin moottoritiellä ja muita viikonlopun autoilukuulumisia
Kiveniskemän korjaus Leonin tuulilasista
Kauhea naarmu auton maalipinnassa!
helmikuu (2)
Koeajossa Lexus IS 300h - se parempi Toyota?
Audi Quattro Tour 2017 - miten Audit selvisivät laskettelurinteestä?
tammikuu (2)
Minkä näistä koeajaisin? Uusi Seat Leon, Toyota C-HR vai Lexus IS 300h?
Autojen sijaintitiedot vuotivat nettiin jo nyt
2016 (30)
joulukuu (1)
Auto 2016 -messujen hauskin koeajo: pikkuruinen sähköauto Renault Twizy
marraskuu (3)
Auto 2016 - lisää koeajoja, vuoristorata ja Opel OnStar
Auto 2016 -messut - autojen Mega Pop-Up myymälä ja paljon muuta
Muuttaako urheiluauto käyttäytymistä? Testissä Lotus Evora 400
lokakuu (4)
Onko yksisuuntainen Puistokatu oikeasti turvallinen pyöräilijöille?
Rengashotelli ja puuttuvat pultit
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 2/2)
Skoda Economy Run 2016 - taloudellisen ajon kilpailu Tsekissä (osa 1/2)
syyskuu (1)
Ford Driving Skills for Life
elokuu (3)
Koeajossa huikea urheiluauto Lotus Evora 400
Seat Leon äänieristys
Seat Leon resonoi ja natisee
heinäkuu (1)
Harjoittelu kannattaa! 1000 Lakes EcoRun 2.7.2016
kesäkuu (2)
Taloudellisen ajon vinkit hiekkatiellä ajamiseen
Leonin ensimmäinen öljynvaihto ja säästövinkki
toukokuu (4)
Kirottu kilpailu? Neste Myllylampi Ecorun 21.5.2016
Koeajossa faceliftin saanut superpihi Toyota Auris Hybrid
Yksi vai 50 hevosvoimaa?
Että sellainen moottoripyöräilykauden aloitus!
huhtikuu (3)
Rekisterikilpibongaus
Milloin U-käännös on kielletty?
Leonin takuukorjauksia
maaliskuu (2)
Ecorun ja autoslalom kilpaileminen
Onnistuuko taloudellinen ajaminen talvella? Savon Pihistys Kuopion Autokauppa Ecorun 27.2.2016
helmikuu (3)
Kokemuksia Leonin kitkarenkaista
Teslan lataaminen
Vertaisvuokralla unelma-auto Tesla Model S P85D
tammikuu (3)
Pysäköinti Jyväskylän satamassa
Auton lainaaminen naapurille - uhka vai mahdollisuus?
Nissan Juke Nismo RS - terrierimäinen möhköfantti koeajossa
2015 (40)
joulukuu (2)
Hauskaa joulua!
Autoslalom kilpailu Leonilla
marraskuu (3)
Around View Monitor ja muita lisäapuja kuljettajalle a'la Nissan
Päästöskandaaliauton(?) kulutusennätys
Koeajossa superhauska Mazda MX-5
lokakuu (4)
Volkswagenin vieraana Jyväskylän MM-rallissa
Nastarenkaat vai kitkarenkaat? Talvirenkaiden valinta Leoniin
Volkswagen Demo Tour 2015
Leonilla yli 1000 km yhdellä tankillisella!
syyskuu (4)
Jyväskylän Autotarvikkeen naistenilta
Ratti.fi - ajokortin opetuslupien välityspalvelu
Hipoen ohi ja kolmion takaa känny korvalla - suomalainen liikenne takapenkkiläisen silmin
Tehotytöt vauhdissa: Vesijärven Auto Ecorun
elokuu (3)
Yritys päihittää vakionopeussäädin ja hieman Ecorun-pohdintaa
Onnellista autoslalomia
Moottoripyörän talvisäilytys sekä huolto- ja myyntipohdintaa
heinäkuu (2)
Kurkku Kalajoella
Leonin CQuartz Finest -pintakäsittely
kesäkuu (2)
1000 Lakes EcoRun - taloudellisen ajon soratieralli?
Poloinen pysyy Poloisena, mutta Leon on nyt Leonidas
toukokuu (6)
Polon viimeiset pihistelyt: LänsiAuto Ecorun 18.4.2015
Leonin renkaiden vaihto uusiin ja pyörien suuntaus
Uudet vanteet ja renkaat Leoniin
Kilometrien kerryttämistä ja autovouhottajien tapaamista
Leonin luovutus
Leonin luovutushuolto
huhtikuu (4)
Leonin maahantulotarkastus
Moottorijarrutus vai vapaalla rullaaminen?
Onnellisten ajokoulu vm. 2015
Lisensoitu autourheilija!
maaliskuu (5)
Kitkarenkaat liukkaan kelin radalla
Koeajossa Toyota Auris Hybrid - ekotietoisen taviksen valinta
Automerkkien kevään kovimmat #some #kampanjat
Autourheilu todella kiinnostaa naisia!
Autoja, moottoriurheilua ja naisia
helmikuu (4)
Oho, tilattiin auto
Volkswagen Winter Drivingschool
Seat Leon jälleen testissä - onko Polo saamassa seuraajan?
Poloisen ensikosketus kitkarenkaisiin
tammikuu (1)
Mitä kaikkea POLOiselle tapahtui vuonna 2014?
2014 (41)
joulukuu (3)
Joulukuun lopun löpinät
Nissan Pulsar - ei mikään tähdenjäänne
Leidi liikenteessä
marraskuu (3)
Karvalakki-Leon vuokralla
Glosspoint - palvelua vailla vertaa
Testissä Ford Ranger Wildtrak -pick-up
lokakuu (3)
Renkaiden vaihto hintavertailu
Törttöilijöitä liikenteessä - blogaus vanhan ajan malliin
Auton vanteet netistä
syyskuu (4)
Rullahiihto liikenteessä
Sumussa ajaminen ja sumuvalojen käyttö
Polon toinen taloudellisen ajon kilpailu: maantiekulutuksen haamuraja rikki kirkkaasti!
EcoRun taloudellisuusajokilpailu Pololla
elokuu (2)
Kohta pihistellään taas!
Uudet keskikupit vanteisiin ja virallinen pysäköintipaikka
heinäkuu (3)
Moottoripyörän parantelua
Jyväskylä - Kuopio - Jyväskylä
Polon 3-vuotishuolto
kesäkuu (3)
Uusi Mazda3 - taviksesta katseenvangitsijaksi
Polon ensimmäinen katsastus
Testissä kuljettajan pikku-apurit: mukautuva vakionopeussäädin ja kaistanpitoavustin
toukokuu (2)
Ihana uusi Polo <3
Taloudellisen ajon kilpailu Ecorun
huhtikuu (3)
Kevään renkaanvaihtokuviot ja DSG:n öljynvaihto
Keski-Suomen Moottoripyöränäyttely vm. 2014
Ensiesittelyssä uusi Volkswagen Polo
maaliskuu (5)
Ja sitten kuolo korjasi Polon akun
Polkupyörien huoltoa
Seuraa Poloista!
Poloinen goes off-road
Volkswagen hyötyautojen talviajokoulu kevätkelissä
helmikuu (4)
Tänä talvena liukasta on vain radalla
Onnellisten ajokoulun opit käytännön kokeessa
Kohti onnellisempaa ajokulttuuria
Onnellista liukastelua
tammikuu (6)
Pohdiskellen Pohjanmaalle
Lyhyitä ajoja + kireät pakkaset = tyhjä akku
Onnellisten ihmisten ajokoulun startti ja läheltä piti
Koeajossa Seat Leon FR
Parhautta!
Hakkapedia-blogaajaksi
2013 (31)
joulukuu (2)
Tonttu-Polo
Taloudellinen ajotapa - kokemuksia Drivecon käytöstä
marraskuu (4)
Demo Tour 2013 ja kestohymy
Uudet nastarenkaat polkupyörään
Toyota Auris Hybrid
Kesäinen koeajorupeama
lokakuu (3)
Taloudellisen ajon harjoittelua Toyotan tapaan
Renkaiden vaihto Poloisen tapaan
Ongelmalliset vaihteet
syyskuu (5)
Uusi leiska!!
Jyväskylä - Toivakka - Kangasniemi - Hankasalmi - Lievestuore - Jyväskylä
Vähän erilainen ratapäivä
Puhdas auto - pahempi mieli?
Uusi polkupyöräni - Nishiki Hybrid Comp SLD
elokuu (2)
Harjaton pesu
Ja korvat lepää!
heinäkuu (2)
Nissan Juke Nismo
Polon kaksivuotishuolto
kesäkuu (2)
MP-kauden avaus
Polkupyörän renkaanvaihtopulmia
toukokuu (2)
Facebookista voi oikeasti voittaa jotain!
Kops!
huhtikuu (2)
Kuinka tyhjentää lompakko moottoripyöränäyttelyssä
Talven suruja
maaliskuu (3)
Uusi Golf ja Polo GT
Vihreä unelma
Rata 2013
helmikuu (2)
Nastarenkaat kaksipyöräiseenkiin - lopulta
Uuden vuoden kilpailun voittaja on...
tammikuu (2)
Yhteenveto ajokaudesta 2012
Uuden vuoden kilpailu
2012 (30)
joulukuu (2)
Herkkua on siinä monenlaista.
Ylimääräinen öljynvaihto ja takuukorjauksia
marraskuu (2)
Ei niin yllättävät ensilumet
Uusi Golf ja Robo-up!
lokakuu (2)
Moottoripyörä talvisäilöön
Lisää näkyvyyttä
syyskuu (2)
Se oli hyvä vanne
Uusi Audi A3
elokuu (4)
Kaahaavat motoristit vs. ohiteltava motoristi
Eerik pesussa
Yhden pysäköintiruudun ongelma
Polo 1 v!
heinäkuu (2)
Polo ja rätisevä Media-In
Auton kulutuksen seuranta
kesäkuu (3)
Jennin ja Eerikin ensimmäiset seikkailut
Varusteostoksilla
Moottoripyörän hankinta
toukokuu (4)
Sateiset pikakuulumiset
Sumuvalopelle ilman sumuvaloja
Vielä niistä jäljistä ovenkahvassa...
Kevätpesu - ja mitä kuran alta löytyikään
huhtikuu (1)
Päivävalot ja pimeiden perien ongelma
maaliskuu (4)
Ei Golfkärryä meille
Up!
RSS ja muuta yleistä
Näin poliisin, mokasinkohan?
helmikuu (3)
Liukastelua Lievestuoreella
Polo 6R 1.2 TSI DSG Highline
Poloa ulkoiluttamassa
tammikuu (1)
Analyysi pienestä punaisesta paholaisesta
2011 (37)
joulukuu (3)
Hauskaa joulua!
Paras häälahja ikinä!
Polon suojauskäsittely
marraskuu (2)
Polo Simoissa
Kuulumisia autonhuoltokurssilta
lokakuu (4)
Jyväskylä - Ylivieska - Jyväskylä
Tunnustus
Volkswagen Demo Tour 2011
Inssi läpi ... vaivoin
syyskuu (6)
Moottoripyörän teoriakoe läpi!
Olenko hidas oppimaan vai muuten vain hidas?
Rohkeasti liikenteen sekaan
Onko tämä nyt niin hämmentävää?
Pelottava moottoripyörätunti
Eka ajotunti moottoripyörällä
elokuu (8)
Ensimmäinen ja viimeinen kerta (MP 1/2)
Autonhuoltokurssi tulee taas!
Lelun ohjaksissa ja museoesineen kyydissä
Motoristin henkivakuutukset: jarruttaminen ja kääntäminen (MP 5/6)
Lisää kirjaimia ajokorttiin (MP 3/4)
Oho, ostettiin auto
Polo Junior ja Polo Senior
Terveisiä Pololta
heinäkuu (2)
Bilteman kromiset pölykapselit, osa 2
Helsingin keskusta taas vähän tutummaksi
kesäkuu (1)
Katsastus vm. 2011
toukokuu (2)
Pyöräilyneuvontaa
Econen
huhtikuu (2)
Matelua pääsiäisen paluuliikenteessä
Oikealle kääntyvä väistää ... jos väistää
maaliskuu (2)
Vuosihuollon paikka
Ratapäivä 2011
helmikuu (2)
Uudet talvirenkaat
Nissan JUKE
tammikuu (3)
Polkupyörä vuorostaan huoltoon
Uusi leiska
Mitä sanoo Polo 95 E10 bensasta?
2010 (30)
joulukuu (1)
Turvallista uutta vuotta!
marraskuu (3)
Käsittämätöntä toistoa
Polo GTI ja jokasyksyinen Scirocco-koeajo
Epätaloudellista taloudellista ajoa
lokakuu (4)
Saija ratissa
No nyt se sitten levisi
"Eivät renkaat kesää tee"
Simuloitu rengasrikko
syyskuu (6)
"Jarrut - vauhdin surma"
Voidellaan ettei leikkaa kiinni
Kuinka moottori toimii?
Auton perusrakenne tutuksi
Audi A1
Autonhuoltokurssi
elokuu (1)
Kaikkien aikojen ilotulitus ja kaikkien aikojen ruuhka
heinäkuu (1)
Pysäköinti Ainolanrannassa
kesäkuu (1)
Myöhäinen katsastus
toukokuu (2)
Outo ohituskaista
Kilpisenkatu - pyöräilijän inhokki
huhtikuu (1)
Kesärenkaiden vaihtoaika x 2
maaliskuu (2)
Pikavisiitti Helsinkiin
Hämärä ABS-ongelma
helmikuu (5)
Ratapäivä
Hieno Audi ja nuiva Audimies
Enää viikko!
Polo palasi elävien kirjoihin
Koskaan ei ole Polo jättänyt tielle ...
tammikuu (3)
Käsijarrun tärkeydestä
Ei tullut BC:tä, tuli pelkkä B
Paras synttärikortti
2009 (36)
joulukuu (1)
Pimeällä ajamisen kurssi - perinteisesti vai simulaattorilla?
marraskuu (1)
Ajelemassa
lokakuu (4)
Vahaa pintaan ja talvirenkaat alle
Jos edes joku ottaisi opikseen...
"Kiesi-kohu ei kolhinut Audi-kauppaa"
Sciroccoooo <3
syyskuu (2)
Uutta Poloa ihailemassa
Kootut seikkailut Helsingissä
elokuu (2)
Kutsu
Ylinopeusvalvonta: kootut selitykset
heinäkuu (1)
Jyväskylä-Lahti-Jyväskylä
kesäkuu (4)
Läheltä piti juhannuksena
POLOinen 1 v.
Peruuttelua
Polo kesäkuntoon
toukokuu (3)
Taas ratin takana!
Kyytiläisenä
Kun jarrua ei voikaan painaa
huhtikuu (3)
Taas Tampereella
Talvi väistyy
Pablo Picassoa testaamassa
maaliskuu (6)
Huolto ja katsastus - uusi yritys
Katsastus
Vuosihuolto
Vaajakosken liikenneympyrässä ajaminen
Pesua kaivattaisiin
Ilmaista liukastelua
helmikuu (5)
Volkswagen Polo vm. 2008 vs. 2004
Automaattia testaamassa
Jyväskylä-Tampere-Jyväskylä
Kunnossa!
Palautetaan korjaamolle
tammikuu (4)
Oma Polo kullan kallis
Yksi Polo korjaamolle, toinen Polo vuokralle
Kolareita kerrakseen
Polo kolarissa
2008 (24)
joulukuu (1)
Valoton risteys sekoittaa päät ja aiheuttaa vaaratilanteita
marraskuu (3)
Pysäköintipaikasta sakkopaikaksi
Talvea odotellessa
Pientä koristelua
lokakuu (4)
Uudet autot tuoksuvat hyvälle
Ei ole pakko mennä jos ei mahdu
Kirkkaita kilometrejä!
Paluu liukkaalle
syyskuu (5)
Unelma-autoni
Autoton päivä
Inssimuistoja
Jopas oli ohitus
Jyväskylä-Hämeenlinna-Jyväskylä
elokuu (6)
Kuukauden viimeinen päivä
Ollaanpa sitä nyt niin kiireisiä
Törttöilijöitä liikenteessä
Jenni testaa
Kesäkumit vaihtoon
Hetken loisto
heinäkuu (2)
Liukastelua 2-vaiheessa
Arvioiva ajo
kesäkuu (3)
Uudet matot
Tyhmiä ohituksia rauhallisessa juhannusliikenteessä
Taustaa

Katso suosituimmat vaihtoautomme juuri nyt!

Palaute