12.08.2012

Eerik pesussa

Osoite kopioitu

Vein viime viikolla Eerikin pesuun luottopaikkaani Glosspointtiin. Kaveri hämmästeli Facebookissa, että enkö minä pese itse moottoripyörääni. Hieman vaivautuneena vastasin, että kai sen voisi vanhempien luona pestä. Tuntuu siltä että moottoripyöräilijänä pitäisi itse huolehtia peleistään eikä antaa muiden tehtäväksi... Halusin kuitenkin pesettää pyörän, koska tiesin että jälki olisi parempi kuin itse tekemällä ja samalla pääsisin helposti eroon myyjäliike MotorWeltin tarrasta, joka oli liimattu tyhmästi keskelle näkökenttää pleksin yläreunaan jos sen taakse kumartuu ajaessa.


Tuliko Erkistä sitten puhdas? No siitähän tuli parempi kuin uutena! Pyörä kiilsi tosi punaisena, tarra oli saanut kyytiä ja pleksistä näki paljon paremmin läpi. Lisäksi ihmettelin, että mitenkäs tuo takalaukku on muuttunut noin mustaksi...? Laukku oli kuulemma ollut niin ruman näköinen, että olivat käsitelleet sen jollain muovin suoja-aineella jolloin se oli saanut takaisin värinsä. Minä en edes tajunnut kaivata, että se voisi olla mustempi! Juuri tätä rakastan Glosspointissa; käsittelevät kulkupelejä kuin omiaan. Sama juttu, kun pesun yhteydessä huomasivat Polon ovessa naarmuja ja kiillottivat ne pois koska näyttivät ikäviltä.


Takalaukun lisäksi Eerikin muutkin mustat muoviosat olivat saaneet suoja-ainetta ainetta pintaansa ja ei voi muuta sanoa kuin että hyvältä näyttää. En ottanut pesua ennen mitään vertailukuvia koska ajattelin vieväni pyörän "vain pesuun", mutta kun blogiin aiemmin lisäämiäni kuvia katsoo, niin ero on aika merkittävä. Tästä uudistumisesta köyhdyin kokonaiset 15 euroa, joten oli aika hyvä vastine rahoille.

Ennen...

 

... ja jälkeen. :)


Glosspointin Leo ehdotti, että Eerikille voisi tehdä saman CQuartz-pintakäsittelyn kuin Polollekin. Jotenkin olen ajatellut, että pintakäsittelyt ovat vain uusien tai melko uusien ajoneuvojen juttu ja vanhoille niistä ei enää olisi hirveästi hyötyä. Vähän tuo käsittely kiinnostaisi, mutta toisaalta en tiedä, aionko pitää pyörää niin monta vuotta että se kannattaisi. Eerikin punainen maalipinta ei ole ilmeisesti pahemmin haalistunut ja on varsin hyvässä kunnossa, eikä siinä ole kuin istumisesta tulleita naarmuja. Eli sen verta hyvässä kunnossa että se vielä kannattaisi suojata. Täytyy vielä tuumata ja laskea rahoja; 150 e se kustantaisi eli ei mitenkään hirveän paha hinta.

Osoite kopioitu

Keskustelu

Ekku
13.08.2012 21.02

Moottoripyörä on kyllä sen verran nopea vahattava autoon verrattuna, että se 150e jostain kestokäsittelystä tuntuu kalliilta.

Yleensä kun pyörän pesee ja vahaa, niin sadekeli saapuu pikemminkin kuin arvaakaan...

Jenni
29.08.2012 21.29

Joops ei siinä pyörässä hirveästi pintaa kyllä ole. Ite oon moottoripyöräilijänä sokerista eli en aja sateella eikä pyörä siten juurikaan rapaannu. Itikoita sen sijaan on ihan riittävästi keulalla...

Aiheeseen liittyvää

Uusimmat kirjoitukset

Kirjoituksen avainsanat

Kawasaki ER-5 Puhtaanapito

Arkisto

Blogin avainsanat

#onnellistenajokoulu (12) Ajoharjoittelu (3) Ajovarusteet (8) Akku (1) AL-Sport (6) Audi (13) Autokauppa (5) Autokoulu (32) Autoliitto (6) Autolla ulkomailla (10) Auton hankkiminen (7) Autonhuollon perusteet (11) Autoslalom (2) Bensan kulutus (13) Citroën (1) Crowdsorsa (1) Demo Tour (6) Driveco (6) Econen (2) Ecorun (45) EV Challenge (2) FLTP (1) Ford (5) Hakkapedia (3) Hakkapeliitta 8 (2) Honda (1) Huolto (43) Hybridiautot (6) Hyundai (6) Jarrut (9) Jenni (40) Joukkoliikenne (2) Jyväskylä (12) Jyväskyläläistä liikennekulttuuria (7) Kaasuauto (2) Katsastus (10) Kaupunkiajo (8) Kawasaki ER-5 (14) Kevytliikenne (8) Kia (4) Kilpailu (2) Kirja (1) Koeajo (54) Kojelautakamera (1) Kolarointi (12) Kolhut (5) Kuntotarkastus (2) Lainsäädäntö (5) Land Rover (1) Leonidas (58) Lexus (3) Liikennesäännöt (16) Liikenneturvallisuus (7) Lotus (3) Maalipinta (5) Maantiellä ajo (22) Maastoajo (4) Mazda (16) Mercedes-Benz (4) Moottori (4) Moottoripyöräily (30) MP-kurssi (9) Muiden käyttäytyminen (27) Muilla autoilla ajaminen (71) Navigointi (6) Nishiki Hybrid Comp (3) Nishiki Reno (7) Nissan (14) Ohittaminen (6) Omat mokat (11) Ongelmatilanteet (13) Opel (2) Opetuslupa (5) Pimeällä ajo (9) Pohdiskelu (30) Polestar (13) Poliisi (2) Polkupyöräily (14) Polo (69) Polo Junior (52) Polo Senior (47) Polttoaine (1) Puhtaanapito (14) Pysäköinti (14) Rata-ajo (16) Reissut (35) Renault (2) Renkaat (36) Ruuhka (7) Scirocco (7) Seat (45) Seat Leon (49) Skoda (8) Subaru (1) Sumu (2) Suzuki (1) Sähköauto (27) Sähköauton lataus (1) Takuu (4) Taloudellinen ajo (55) Talvi (38) Tampere (2) Tankkaus (3) Tapahtuma (37) Tesla (7) Toyota (9) Tuunaus (5) TV-ohjelmat (3) Törttöily (10) Unelmointi (14) Valot (9) Verotus (1) Video (9) Volkswagen (52) Volvo (1) Vuokraus (6) Yhteistyö (17) Yleinen (22) Yliteippaus (1) Äänentoisto (5) Äänieristys (3)
nwdb